Bilsnack
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 64
    Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Ähh enda som funkar är att sälja bilen eller ha den på sin egna tomt :P
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Svenssons verkar inte vilja parkera bredvid en full size pickis, så det är mitt tips

Partisk Porschefantast
    Namn
    Anders H
    Reg.datum
    jan 2012
    Jobb
    Ambulanssjuksköterska
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Ähh enda som funkar är att sälja bilen eller ha den på sin egna tomt :P
    Att vara billös är samma som att vara livlös för mig :P Men tack för tipsen.
    Cars, guitars and friends. Life is good!
    Mercedes-Benz Vito med blåljus på jobbet, Porsche 911 på fritiden

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Svenssons verkar inte vilja parkera bredvid en full size pickis, så det är mitt tips
    Inte bara parkera, folk är generellt rädda för större, rejälare, bilar... Är sällan jag blir inparkerad, inklämd eller "cut off" med arbetspickisen (Izusu D-Max som snarare lär ses som pluttkärra i Staterna) - och det är en jävla skillnad mot när jag kör min egen Saab 9-5. Hade inte MP haft så mycket makt hade jag utan tvekan skaffat mig en större pickis som privatbil... En ny F150 Raptor hade man ju inte kräks av att ha på uppfarten
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

8000rpm Sperenss avatar
    Namn
    Sperens
    Reg.datum
    feb 2004
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Det kan inte ha något att göra med att dom är en aning för stora för parkeringsplatserna?

Besserwisser
    Namn
    Daniel K
    Reg.datum
    dec 2004
    Inte parkera bland folk över huvud taget är bästa, om än lite svårgenomförbara tipset jag kan ge. Mina bilar, och det spelar ingen roll vilka jag haft verkar dra till sej barnfamiljer, klantskallar med kundvagnar och allmänna idioter som inte fattat det grundläggande beteendet hur man öppnar en dörr i trånga utrymmen. Första gången jag parkerade 750:n ute vid en nästan tom parkering utanför stan, längst bort i ena hörnet så hade jag ett dörruppslag och en 30 cm repa på bakskärmen!? Hur nu i helvete det ens är möjligt, men det bevisar bara att det finns idioter till allt. Så nu mera om jag måste parkera bland andra bilar så blir det så man är fri på ena sidan så att det i värsta fall bara kan parkera en idiot bredvid, istället för 2, eller så gör jag som pickisen ovan.
    http://blogg.kortkort.net/#home custom-made kort av alla slag

Daniel Karlsson

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Inte bara parkera, folk är generellt rädda för större, rejälare, bilar... Är sällan jag blir inparkerad, inklämd eller "cut off" med arbetspickisen (Izusu D-Max som snarare lär ses som pluttkärra i Staterna) - och det är en jävla skillnad mot när jag kör min egen Saab 9-5. Hade inte MP haft så mycket makt hade jag utan tvekan skaffat mig en större pickis som privatbil... En ny F150 Raptor hade man ju inte kräks av att ha på uppfarten
    D-Max är i stort sett samma bil som Chevrolet Colorado. Pluttkärra? Njae, normal pickup även där.

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Kan förresten dela med mig av en historia när det var jag som fick skulden för skadan.

Jag fick en ny "parkeringsgranne" hemma nån gång förra året. Han hade en välhållen BMW E90, hyfsade fälgar även på vintern osv. Helt klart nån som bryr sig om sin bil. Våra platser är små och jag har en garagebyggnad på andra sidan som jag alltid ser till att parkera tight mot för att få så mycket utrymme som möjligt att kliva ut. Det är inte alltid det hjälper dock.

En dag var det isigt ute så jag slant med vänsterfoten när jag klev ur och slog dörren rakt i BMW:ns bakre skärmkant med en smäll som lät värre än det var. Plåten är stadig just där så det blev inget märke, jag tittade förstås efter. Ägaren stod på gården och rökte och såg vad som hände, och i det skedet borde jag ha begripit att säga åt honom att komma och ta en titt.

Några dagar senare kom han och ville ha ersättning för en liten skada 20 centimeter längre fram på dörren. Jag nekade förstås, men det var lite svårt eftersom vi testade och det råkade sig att bakre kanten på min sidolist var perfekt placerad för att orsaka en sån buckla. Jag är bergsäker på att jag inte orsakat den, jag bryr mig minst lika mycket om min bil som han bryr sig om sin. Men hur bevisar man det?

Det blev trots allt billigt, bara 100 euro hos en "parkeringsskadedoktor". Jag svalde utgiften och lade den på grannsämjekontot. Än i denna dag vet jag inte om han såg sin chans att få sin skada lagad gratis, eller om han trodde att jag försökte låta bli att ta mitt ansvar. Som tur har han flyttat bort nu.

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av Perc Visa inlägg
    D-Max är i stort sett samma bil som Chevrolet Colorado. Pluttkärra? Njae, normal pickup även där.
    Chevrolet Colorado är väl å andra sidan en pluttkärra i staterna..?Typ jänkarnas motsvarighet till Skoda Pickup.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av LLLLLL Visa inlägg
    Chevrolet Colorado är väl å andra sidan en pluttkärra i staterna..?Typ jänkarnas motsvarighet till Skoda Pickup.
    Växer iom. nästa år och från 2016 finns den även med Diesel

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Parkerar alltid över två eller fyra rutor om det är möjligt. Om inte så brukar jag fota bilarna bredvid min, så att man får chansen att återgälda eventuella skador.

Knäpp
    Namn
    Linus
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    jobb?
    Skaffa skrotbil, möttes av detta när jag hade bråttom iväg, och snillet bakom mig hade lämnat ungefär lika mycket utrymme. Så fort jag lirkat mig förbi dragkroken på BMW'n så var det bara att puffa framåt, puff bakåt, puffa framåt, puffa bakåt.. :-)
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Skaffa skrotbil, möttes av detta när jag hade bråttom iväg, och snillet bakom mig hade lämnat ungefär lika mycket utrymme. Så fort jag lirkat mig förbi dragkroken på BMW'n så var det bara att puffa framåt, puff bakåt, puffa framåt, puffa bakåt.. :-)
    Livet är för kort för att åka runt i en skitbil!

Knäpp
    Namn
    Linus
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    jobb?
    jo, jag var lite halvironisk, men det är skönt att slippa bry sig..

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    jag hade velat veta hur ni undviker repor i skinnet i skålade stolar...Känns som jag repar den varenda gång jag ska in och ut
    Push it to the Limit

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •