Bilsnack
Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 97
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Har kollat på båda klippen nu och ingenstans säger dom att det skulle röra sig om en stulen motorcykel dock skulle han inte ha haft körkort vilket dom fick reda på efteråt enligt klippen.
    Om det är så att polisen nu skulle börjat jaga honom för att han kört för fort så tycker jag det är förjävligt att dom inte avbröt ,då dom har stressat av honom vägen och han blev tydligen allvarligt skadad det är inte värt det enligt mig.
    Snubben på hojen skulle antagligen inte kört som han gjort heller om han inte hade haft snutjag.

Sen att polismannen inte löd order och avbröt är ju inte bra det heller man har ju läst en heldel om olyckor inom polisen vid utryckning och biljakter så han borde vetat bättre ,man såg ju att poliserna tog endel stora risker för att få stopp på mc'n.

Det jag menar att det inte är värt att jaga efter nån sådär för typ en fortkörning (vilket jag förövrigt inte tycker ska va ett brott) ok då om dom skulle veta att det satt en typ galen knarkare på en stulen hoj som har pistol i jackfickan då kan jag förstå.

Förövrigt så ser man även i dessa videos (har sett liknande) att det inte är så lätt att köra ifrån en bil med mc på kurvig väg även fast mc'n går bättre ,ställer rätt stora krav på föraren och att man kan vägarna ifall man ska lyckas med det.

Effektutnyttjare
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Studerar
    Citat Ursprungligen postat av -K- Visa inlägg
    Är hojen stulen? Jag kanske missat att dom säger det, jag hörde bara att han inte hade körkort. Är den stulen så visst, polisen gör fel enligt boken, men då känns det jävligt rätt gjort ändå.
    Om det är personen som jag känner, så är jag nästan helt säker på att den inte är stulen. Hans lillebror har dock en blå R6. Svårt att veta om det är en R6 eller R1 i filmen. Så det kan vara så att han bara lånat sin brors MC. Men det kan jag återkomma till om jag får tag på mer säker information än mina gissningar
    Citat Ursprungligen postat av E60_530i
    Original eller inte, you race what you got ;)

Effektutnyttjare
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Studerar
    Citat Ursprungligen postat av E60_530i
    Original eller inte, you race what you got ;)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Ferox Visa inlägg
    Om det är personen som jag känner, så är jag nästan helt säker på att den inte är stulen. Hans lillebror har dock en blå R6. Svårt att veta om det är en R6 eller R1 i filmen. Så det kan vara så att han bara lånat sin brors MC. Men det kan jag återkomma till om jag får tag på mer säker information än mina gissningar
    Är ganska säker att hojen på bilden du postade är en R1a, R6orna har inte guldiga UpsideDown-gafflar (tror jag det heter) på de äldre modellerna.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Enhetschef
    Vackert första inlägg Greger, gissar att din Zatzy karriär inte blir så lång.

För att komma tillbaka till ämnet tycker jag polisen ska ha en medalj.

Jag har noll ömkan för folk som kör ihjäl på fyllan eller pga av de är idioter.
    Skyll inte på mig, jag röstade rött.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    mc föraren får helt klart skylla sig själv
    eftersom han gör valet
    men samtidigt så ska den enskilda polisen lyssna på order
    och att ligga i 195km/h genom ett kors är duktigt idiotiskt av polismannen

hade räckt med en barnfamilj som kom samtidigt och då hade polisen kunnat ansvarat för att ha utplänat en hel familj

av vilken anledning körde mc utan körkort?
    om man istället jagar efter något och har brottet i åtanke så borde man väldigt lätt backa ur en sådan jakt
    medans man jagar en mördare eller bankrånare betydligt hårdare med mer risker

men en polis ska ALDRIG utsätta oskyliga för risker

och att vara så iskall när mc föraren kör av är nog det otäckaste där han tydligt skiter i hur det gick för mc föraren
    polisen i usa bryr sig t.o.m mera om andra personers liv

Viva la france? Masteraces avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Elektriker
    Polisjefel.. lyd order eller bli gatusopare tack!
    Audi A4 2.0TSQ Avant 2007
    Citroen Xantia 2001 1.8i 16V

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Jag hade blivit galen om min MC blev stulen och polisen slutade jaga den för det gick fort (ja, vi vet ej om den var stulen, sak samma). Dock hade jag blivit lika arg om dem jagat mig som i filmen "utan någon större anledning".

Slutsats: Min dubbelmoral är stor.

Viva la france? Masteraces avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Elektriker
    Tyckte det såg ut som att motorcyklisten blev prejad av polisbilen på ett ställe också? :S
    Audi A4 2.0TSQ Avant 2007
    Citroen Xantia 2001 1.8i 16V

Registered User Nille83s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2005
    Är man så korkad så man inte stannar för Polisen får man skylla sig själv.
    DuJa.

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det är alltid lätt att i efterhand med facit i hand säga vad som skulle ha gjorts eller inte. Det finns få brott som är så allvarliga att busen förtjänar att bli allvarligt skadad som i detta fallet, och framförallt risken för utomstående att drabbas. Då är det kanske bättre att avbryta och ta killen en annan gång.

Sedan vet inte alltid polisen vad som är fel, men att någon drar ifrån dem tyder i många fall på att det är någonting fuffens. Men det är sånt som uppdagas först efter att de fått stopp på busen. Var det bara nån som fått stressnojja och inte ville bli av med körkortet eller kanske en efterlyst person som åkte på en stulen hoj? Skillnaden mellan ett lyckat ingripande och allvarlig olycka är förmodligen inte alltid så stor.

Någon som vet hur det gick med killen som körde av? Allvarliga skador sa dom på aftonbladet, men det kan ju vara allt möjligt.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det är alltid lätt att i efterhand med facit i hand säga vad som skulle ha gjorts eller inte. Det finns få brott som är så allvarliga att busen förtjänar att bli allvarligt skadad som i detta fallet, och framförallt risken för utomstående att drabbas. Då är det kanske bättre att avbryta och ta killen en annan gång.

Sedan vet inte alltid polisen vad som är fel, men att någon drar ifrån dem tyder i många fall på att det är någonting fuffens. Men det är sånt som uppdagas först efter att de fått stopp på busen. Var det bara nån som fått stressnojja och inte ville bli av med körkortet eller kanske en efterlyst person som åkte på en stulen hoj? Skillnaden mellan ett lyckat ingripande och allvarlig olycka är förmodligen inte alltid så stor.

Någon som vet hur det gick med killen som körde av? Allvarliga skador sa dom på aftonbladet, men det kan ju vara allt möjligt.
    fast som polis ska man väll inte anta att snubben just mördat en hög barn och det är derför den personen flyr

man får helt enkelt besluta utifrån det man redan vet

har iof sätt värre efterföljande
    tex när polisen jagar en passat över gångbanor osv det var betydligt mycket värre än denna jakt

min halvsysters bror blev jagad och dog i en mc olycka för ett par år sen
    så man är väll inte helt opartisk men sunt förnuft borde gälla för polisen
    och sätter då ledningen stopp för jakten kan man verkligen fundera varför han fortsätter att åka efter
    och inte ropar efter ambulans samma sec mc killen går av vägen utan lite kaxigt säger att nu stannade han åkte av vägen

bara det ska man bli åtalad för som polis eftersom alltid människors liv är prio 1 oavsätt om man är en vanlig svenson eller en grovbrottsling

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Njae, det är snarare vad de misstänker. Det är nog få fall polisen själva har förstahandsuppgifter och till 100% vet vad som hänt.
    Tex om någon rånat en bank och vittnen sett två killar fly på en moped. Ser polisen då en moped med två killar på i närheten så VET de inte att det är de två personerna, men de lär misstänka det.
    Att någon sticker är ofta en indikation på att nåt är fel och det ökar misstanken. De flesta människor drar inte från polisen.

Men jag håller med om att man inte ska riskera folks liv hursomhelst.

Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    fast som polis ska man väll inte anta att snubben just mördat en hög barn och det är derför den personen flyr

man får helt enkelt besluta utifrån det man redan vet

har iof sätt värre efterföljande
    tex när polisen jagar en passat över gångbanor osv det var betydligt mycket värre än denna jakt

min halvsysters bror blev jagad och dog i en mc olycka för ett par år sen
    så man är väll inte helt opartisk men sunt förnuft borde gälla för polisen
    och sätter då ledningen stopp för jakten kan man verkligen fundera varför han fortsätter att åka efter
    och inte ropar efter ambulans samma sec mc killen går av vägen utan lite kaxigt säger att nu stannade han åkte av vägen

bara det ska man bli åtalad för som polis eftersom alltid människors liv är prio 1 oavsätt om man är en vanlig svenson eller en grovbrottsling

Unregistered User... kumans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    kan man verkligen fundera varför han fortsätter att åka efter
    Det där störde jag mig också på... "han verkar stanna nu..." no shit

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av kuman Visa inlägg
    Det där störde jag mig också på... "han verkar stanna nu..." no shit
    mm verkar liksom inte så viktigt att föraren klotar av så inåthelvete utan mer som haha han stannade nu torskar han..hade jag sätt det där hade jag istort sätt kastat mig ur bilen i farten tagit upp telfonen ringt 112 och sprungit mot killen för att kolla hur det gick

men det vara tydligen en människa som var mindre värd än en insekt på vindrutan på polisbilen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •