Riktigt fin! Vad gör den 0-100 på cirka idag?
Riktigt fin! Vad gör den 0-100 på cirka idag?
BILSNACK | crew
Oj, det har jag ingen aning om, jag har aldrig startat på det sättet. Jag kör ju bana och i trafiken har jag redan farten uppe. Aldrig testat full gas från stillastående. Med tanke på att drivlina inte är byggt för starkare motor så undviker jag gärna sånt, men skall faktiskt testa sen till våren.![]()
Kolla in Peter Sundfelt och AE86an på Viaplay!
Serier/Dokumentär/Time Attack. Finns nu 7 avsnitt från årets säsong!
Mvh
Håkan
Snöar ute, så nu får den stå i bilhallen.
Mvh
Håkan
Nu ser jag fram emot våren!
![]()
Första träningen för i år, på Mantorp. Slog pers med 4.5 sek med nya motorn.
Mvh
Håkan
Skaplig förbättring!Kommer nog bli en del mer ju längre säsongen lider!
![]()
Alla som generaliserar är idioter!
Tack jo, körde med däcken från förra säsongen (sopslut), 5 år gamla originalbelägg (sopslut), inte bytt bromsvätskan sen förra året (sopslut), kopplingen la av (sopslut) och växellådan pajade pga kopplingen som inte kopplade (sopslut). Så JA det finns mer att hämta än bara gasa rakt fram med nya motorn.![]()
Gatebil Mantorp 2016
Mvh
Håkan
Smutt! Nya uppdateringar? Hur gick det med dom?![]()
![]()
Alla som generaliserar är idioter!
På Mantorp fick jag en tid som är 5 sekunder bättre (vilket är mycket bättre än innan, men ändå långt bakom bilar som nya Focus RS och nya Civic Type-R som har dubbelt mina hästar).
Men de nya bromsarna och däcken hjälper mig inte med den nya kraften. Jag bromsar för tidigt tyvärr så måste lära mig att bromsa mycket senare. Däcken (denna modellen) var grymma med gamla motorn, men med nya motorn och mycket mer kraft så är chassit inte optimalt, så blir alldeles för mycket överstyrning.
Men Mantorp är som den är med lååång uppförsbacke, jag har ingen chans. Men det är också min sämsta bana med den bilen. Skall bli intressant nästa deltävling på Gelleråsen där det svänger mer eller mindre hela tiden.
Mvh
Håkan