Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 20
    //Spartanburg olofmas avatar
    Namn
    Olof Magnusson
    Reg.datum
    mar 2002

[Konsol] Vilket bilspel är ni mest hypad för?

Gällande Xbox One och PS4. Vad tror ni blir det bästa spelet framöver?
    Ex. Driveclub, Forza Horizon 2, The Crew, Project Cars, GTA etc..

Lite varför den ena lockar mer än den andra. Någon som kört BETA så får ni gärna dela med er av erfarenheterna. Själv sitter jag i valet och kvalet om jag skall dumpa mitt PS4 för Xbox och Forza serien.

Driveclub - Från stekhet hype till nästa ointresse. Diverse spel videos visar äckligt snygg grafik men jag får känslan av catchup, få möjligheter att ställa in och egentligen bara snygg racing utan något speciellt som får en intresserad mer än en kort period. Vad kommer göra detta speciellt?

Forza Horizon 2 - 1:an var utan tvekan bland det roligaste jag kört. Större, snyggare, fler online spelare och väder. Mest laddad för!

The Crew - Verkar helt stört stort, snyggt och massa av utrymme för kompis körning med diverse galenskaper. Lovar riktigt stort! Finns en BETA, vem har testat? Vet inget om vad som sagts om körkänsla etc?

GTA 5 - Har ofta spelat på xbox 360 sen release. Kommer bli lika bra next gen, kanske bättre? :-)

Project Cars - Vet så lite om det men bilder och tidiga videos så ser det ut att bli riktigt bra!

Vad är ni hypade för? Något annat spel som jag inte listat?
    /// BMW Z3 coupe 2.8

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Jag kan iaf säga att GTA inte hör hemma här överhuvudtaget. Behöver jag ens gå in på detaljer?

//Spartanburg olofmas avatar
    Namn
    Olof Magnusson
    Reg.datum
    mar 2002
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Jag kan iaf säga att GTA inte hör hemma här överhuvudtaget. Behöver jag ens gå in på detaljer?
    Står dig helt fritt att tycka att GTA inte är ett bilspel (det är det inte). Personligen ser jag GTA som något som blir vad du gör det till. Spelar du för att skjuta ihjäl folk så platsar inte spelet. Spelar du online med kompisar och kör race, stunts, lattjar så blir bilkörningen en ganska central del av spelet. Så med den motiveringen lät jag GTA vara med som ett förslag.
    /// BMW Z3 coupe 2.8

Registered User
    Namn
    Daniel Ö
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    IT-konsult
    Forza och The Crew, båda till Xbox One. Bilkörning i Sydeuropa och USA med öppen spelvärld lockar fruktansvärt mycket! Kanske även köper GTA även om jag klarade det till PS3.

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Simon. E
    Reg.datum
    aug 2005
    Horizon 2 är nummer 1 på hypelistan. Tyckte om ettan och tvåan tycks ha allt det jag saknade i det första spelet!

Sen är resten där rätt låg/obefintlig hype. Racingsimulatorer hör inte hemma på konsoler. Till konsol så passar lite mer balanserad mix av arkad/simulation spel mycket bättre in. Tuning är ett måste om jag ens skall vara lite intresserad, och därför faller Forza in perfekt!

The Crew ser värdelöst ut. På tok för arkadigt för min smak, Catch up system och seg styrning i stil med GTA IV..

Drive club/Project CARS är som sagt tråkiga till konsol. Möjligheten till trimning ser inte ut att finnas. Väljer hellre Assetto Corsa på långa vägar då det har full mod support på PC.

GTA V är ett givet val, men på PC självfallet.
    Power abuser

Turbo addict
    Namn
    .
    Reg.datum
    sep 2003
    The Crew och Horizon 2...

Jag gillade INTE horizon 1 när det kom ut, men det var nog för att jag kom ifrån att ha bara spelat forza 4 och då blev det för arkadigt. Nu spelar jag nästan bara Horizon, jag har blivit en casual-gamer istället för att jaga tusendelar på banan. Man måste ju lugna ner sig nångång

Jag gillar open-world och då är dom två spelen jag listade perfekta exempel på det. Jag kommer att investera i en Xbox1 och de båda spelen. September släppdatum för Horizon 2 och november för The Crew. Bra till vintern så slipper man gå ut och kasta snöboll..
    fanimej@zatzy
    2003.9 - 2015.10

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av olofma Visa inlägg
    Står dig helt fritt att tycka att GTA inte är ett bilspel (det är det inte). Personligen ser jag GTA som något som blir vad du gör det till. Spelar du för att skjuta ihjäl folk så platsar inte spelet. Spelar du online med kompisar och kör race, stunts, lattjar så blir bilkörningen en ganska central del av spelet. Så med den motiveringen lät jag GTA vara med som ett förslag.
    Jo visst men mario cart blir också det om man väljer att köra mot varann, men det har ju ingenting med bilkörning att göra. Jag förstår hur du menar men GTA är lite mario cart, noll känsla vad gäller upplevelse, ljud osv vilket gör att det är helt ointressant, för mig.

På tal om Driveclub, var ju sagt att vi skulle få det gratis till PS4, vad hände med det?

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Project CARS för faaaaaan

Senast redigerat av Scootie den 2014-08-18 klockan 14:00.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Simon. E
    Reg.datum
    aug 2005
    Horizon 2 (3 times more driving area!!!!11!!!!) T10/Playground games snackar skit som vanligt på sistone..
    Kartan av Horizon 2 är MINDRE till ytan än Horizon 1.. Och det är knappt mer körbara vägar än tidigare spel. Den enda skillnaden som gör att dom kunde ljuga om storleken var en massa tomma fält som dom tycker är såååå kul...

Och då är det inget som håller mig kvar vid Xbone, så den säljs nu :P

Assetto Corsa samt kanske Project CARS får bli årets bilspel
    Power abuser

Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Gran Turismo-serien är en riktig flopp va?

Jag menar, man har inte hört ett ord om GT6 det senaste halvåret och man har inget som helst sug att vilja spela det heller.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg

Jag menar, man har inte hört ett ord om GT6 det senaste halvåret och man har inget som helst sug att vilja spela det heller.
    Gran turismo var ju helt unikt när det kom pga sin ekonomi-del där man kunde köpa trimdelar mm. Tycker det mot slutet har förvandlats till att bara vara stelt och tråkigt. Har inte provat det sista men AI:n har ju hittils varit så dålig så man tror att svamp bob fyrkant styr bilarna.

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg

Bilspelet utan billjud...
    Spelet är helt OK. Men när ljudeffekterna är så otroligt värdelösa så tröttnar man rätt fort.
    Cinquecento

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Gran turismo var ju helt unikt när det kom pga sin ekonomi-del där man kunde köpa trimdelar mm. Tycker det mot slutet har förvandlats till att bara vara stelt och tråkigt. Har inte provat det sista men AI:n har ju hittils varit så dålig så man tror att svamp bob fyrkant styr bilarna.
    Verkligen något jag saknar i Forza! Minns hur kul det var när PS2 var färskt och man satt och lirade GT3. Fick jobba sig igenom cuperna för att ha råd att köpa en bättre bil och trimma den. På Forza har man råd med allt direkt, lite trist.

Annars är jag väldigt sugen på Horizon 2, ska bli riktigt kul att testa det.
    1

Registered User
    Namn
    Daniel Ö
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    IT-konsult
    Trim är inga större konstigheter att skramla till men bilar däremot är dyrare i Forza 5. Tog ett bra tag innan jag kunde köpa min Koenigsegg Agera R.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •