Funderar på att Skaffa IPTV via stadsnätet vilket fungerar bäst ? är helt lost på detta ämnet
Nån som är insatt i ämnet, vad ska man ha ?
/Benny
Funderar på att Skaffa IPTV via stadsnätet vilket fungerar bäst ? är helt lost på detta ämnet
Nån som är insatt i ämnet, vad ska man ha ?
/Benny
Kan inte svara på vilka som är bra resp. dåliga. Men jag har Telia och det funkar bra för mig.
//Chippe
Jag kör 10/10 på bredbandet, och har inga problem med det.
Det finns flera boxar, men jag vet inte så mycket om dom. Jag har en svart motorolabox och den är ganska smidig. Jag gillade iofs guiden som finns i TVns inbyggda box bättre (plus att man slipper en kontroll) Men den funkar inte med IPTV.
//Chippe
Jag har också Telia.
Anslutning är 8-1 (bor i en liten håla)
Det flyter på utan lagg även om jag surfar och kollar på rv samtidigt.
Med deras nya box kan du spela in varifrån du än är, och köra Spotify genom tv:n.
Ford is First On Racing Day
har stadsnätet banhoff och sen canal digital ip tv vi kör 100/100 här
och det fungerar bra för det mesta
sällan direkt något strul dock laggar vissa kanaler vid kanalbyte
dock ej när man tittar
dock suger dekodern kraftigt
det går ej att byta kanal om man inte har exakt rätt riktning mot boxen med dosan
har dock ej hd boxen utan något annat smäck som motorola ska ha gjort om jag inte missminner mig
Jag har haft Telias IPTV sen 2004 och har aldrig egentligen haft några problem med lagg eller liknande. Det går snabbt och lätt att byta kanalpaket och man får med en smidig videouthyrningstjänst i boxen.
Samma strul med Telias Motorolaboxar. Har haft 3 olika genom åren, och allihop har haft samma problem. Dessutom så verkar dem nyare boxarna ha fått ett lite för tungt gränssnitt, för även om man riktar dosan helt rätt så kan man inte bläddra i info-guiden snabbare än typ ett steg i sekunden.
/Wille
Zatzy.com | Allas vår sandlåda
Ok många som verkar ha Telia .. får kanske omvärdera dom, trodde att dom inte var nått att ha.
Banhoff var jag sugen på tills jag insåg att dom ej levererar kanal 6 .. hur fan kan dom inte leverera den ?
hur funkar det med flera boxar måste man ha massa tvilling abonnemang å grejer ?
Kör bredbandsbolaget på en 24mbit adsl... Funkar kanon.
Brillko Racing Holley EFI
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
Bredbandsbolaget kör ju nån reklam på tv nu med 0kr i ett helt år med HD-box verkar ju vara en bra deal.
Hur funkar det om man vill köpa extra boxar måste man köpa den av respektive leverantör eller kan man köpa av externa aktörer ??
Måste man ha internet leverarat av Tex BBB om man ska kör deras IPTV eller kan man tex kör Banhoff som internetleverantör ?
Tack för all info /Benny