Snälla visa hänsyn mot tunga fordon! - Sidan 11
Bilsnack
Sidan 11 av 242 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718213141 ... SistaSista
Resultat 151 till 165 av 3619
    Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    Citat Ursprungligen postat av svintoleffe Visa inlägg
    Som jag har sagt förut, så hoppas jag innerligt, attnr plogbilarna ska ut på e4an, så ska dom ha polis eskort så inga idioter kan köra om dom.

Sen måste jag säga till dom som kör personbilar, o gnäller på oss som kör i yrkestrafik, har ni testato kört lastbil.?
    Om inte så testa o gör det i detta väg lag, det edna som gäller är att när du väll fått upp farten är o försöka hålla den om du rullar me 60 ton, annars så vid första bästa backe, så är du lurad.
    För du lär ha farten me dig.Går Lärarna ut o säger till och med så, så ni vet.

Tycker det är ett jäckla gnäll på yrkesförarna när det är bilisterna som i 95 % av fallen som är dne stora boven, jag ser det gång på gång här i gävle, att folk inte bryr sig om lastbils förarna, när det är halt ute.
    har fått hjälpa ett ex antal stackare svenska förare, för att då har någon smart personbils förare stannat i en backe ooså står timmer bilen där o spinner trots tandem drift.
    Sist gången en kille gjorde så blev ahn av me körkortet för att snuten såg han, både jag o lastbils killen garvade åt han när vi såg det.
    Tyvär är det personbils förarna som är den största boven i dramat
    Det är svårt att veta om jag förstod innehållet i ditt inlägg. anyhow har jag aldrig lagt märke till att det frekvent parkeras bilar i uppförsbackar. du menar att folk gör det för att jävlas? kanske är så att de inte tar sig upp dom heller?
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    På tal om det, ska bli rätt intressant att se första vintern när/om de nya 90-tonsekipagen kommer ut i trafiken på "vanliga" vägar med lite mer hetsiga personbilar...
    Det är väl upp till föraren av 90tons ekipaget att framföra sitt fordon på ett säkert sätt.
    A true gentleman never travels behind less than eight cylinders!!

Oliver
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av svintoleffe Visa inlägg
    Som jag har sagt förut, så hoppas jag innerligt, attnr plogbilarna ska ut på e4an, så ska dom ha polis eskort så inga idioter kan köra om dom.

Sen måste jag säga till dom som kör personbilar, o gnäller på oss som kör i yrkestrafik, har ni testato kört lastbil.?
    Om inte så testa o gör det i detta väg lag, det edna som gäller är att när du väll fått upp farten är o försöka hålla den om du rullar me 60 ton, annars så vid första bästa backe, så är du lurad.
    För du lär ha farten me dig.Går Lärarna ut o säger till och med så, så ni vet.

Tycker det är ett jäckla gnäll på yrkesförarna när det är bilisterna som i 95 % av fallen som är dne stora boven, jag ser det gång på gång här i gävle, att folk inte bryr sig om lastbils förarna, när det är halt ute.
    har fått hjälpa ett ex antal stackare svenska förare, för att då har någon smart personbils förare stannat i en backe ooså står timmer bilen där o spinner trots tandem drift.
    Sist gången en kille gjorde så blev ahn av me körkortet för att snuten såg han, både jag o lastbils killen garvade åt han när vi såg det.
    Tyvär är det personbils förarna som är den största boven i dramat
    Om det nu är så svårt, vad gör du då ute på vägarna när det är halt kära lilla Leffe?

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Rotum Visa inlägg
    Det är väl upp till föraren av 90tons ekipaget att framföra sitt fordon på ett säkert sätt.
    Förarna ser jag inte som något problem, det blir väl inte vilken polack som helst som kommer få framföra ett sådant ekipage, utan att det lär bli kunniga och troligen för uppgiften specifikt utbildade förare..
    Jag menade snarare hur det kommer gå i daglig trafik, just med halka/snökaos och framförallt tillsammans med den vanliga trafiken; med ETT-ekipagens extra släp och ytterligare 6m längd tillsammans med folks extrema tröghet att alltid göra "som jag alltid gjort"... Och det tar ju en liten extra tid att köra om ett sånt ekipage, i synnerhet i vinterväglag när man inte kan trycka full pelle, och när folk även såsar om i knapp styrfart trots att de kör om.. Många gör ju idiotomkörningar och kastar sig in i glipan mellan dragbilens front och mötande bil som då kanske är precis nätt och jämt att de hinner om utan att fronta med mötande bil..

Det KOMMER till 100% säkerhet ske olyckor när den som kör om plötsligt upptäcker att "Oj, det var ju en vagn till!", och får välja frontalkrock, diket, eller att försöka preja lastbilen av vägen (lycka till)...

Än så länge har det ju gått utan problem på teststräckan de kör nu, vad jag förstått iallafall.
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Detta är tydligen en nyhet för zatzychaffisarna. Det är DU som ska framföra din lastbil, gärna på ett säkert sätt. Svensson har ingen aning om hur det är att köra lastbil o han behöver inte ha det heller.
    Självklart tycker även jag att man ska man visa varandra hänsyn i trafiken o underlätta för tung trafik men svensson i sin japanska skithög tänker inte så. Varje person som framför ett fordnon är ansvarig för det. Om Menghini med sina 25,25m o 60ton (han gillar att påpeka det) behöver extra utrymme i en korsning så är det inte alla som förstår det men det spelar ingen roll. Om en tradare behöver mer utrymme o ingen vill ge honom det så får han vänta tills det finns. Fel? Möjligen. Sant? Ja!.

Tack alla chaffisar som kör ut allt vi behöver för att leva som vi vill. Ni gör en fin innsats men mänskligheten dör inte ut utan er. Jag förstår inte varför just lastbilschaffisar har fått för sig att de är så mycket viktigare än alla andra.

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Jag menade snarare hur det kommer gå i daglig trafik, just med halka/snökaos och framförallt tillsammans med den vanliga trafiken; med ETT-ekipagens extra släp och ytterligare 6m längd tillsammans med folks extrema tröghet att alltid göra "som jag alltid gjort"... Och det tar ju en liten extra tid att köra om ett sånt ekipage, i synnerhet i vinterväglag när man inte kan trycka full pelle, och när folk även såsar om i knapp styrfart trots att de kör om.. Många gör ju idiotomkörningar och kastar sig in i glipan mellan dragbilens front och mötande bil som då kanske är precis nätt och jämt att de hinner om utan att fronta med mötande bil..

Det KOMMER till 100% säkerhet ske olyckor när den som kör om plötsligt upptäcker att "Oj, det var ju en vagn till!", och får välja frontalkrock, diket, eller att försöka preja lastbilen av vägen (lycka till)...

Än så länge har det ju gått utan problem på teststräckan de kör nu, vad jag förstått iallafall.
    Om det du skriver stämmer så hoppas jag att de sätter erfarna mogna chaffisar i 90tonnaren. Inga zatzyaner.

PS. Den här testbilen. Är inte det en timmerbil som körs av en ung tjej?

2.5T Jeppe 740s avatar
    Namn
    Jesper
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Oliver Visa inlägg
    Att de kör av pga för hög hastighet säger sig själv, hade de stått stilla när de valde att ställa sig på bromsen när de började glida av vägen så hade de inte kasat av vägen. Ang de som Blåser av vägen när de står stilla.
    Jag har glidit av vägen stillastående, som tur var så vart det bara ett staket som fick plikta med livet. Då spelar det ingen roll hur duktig du är, börjar det glida är det oftast kört.
    Har även blivit sittandes i hytten för att jag inte kunde kliva ur, släppte jag bromspedalen så gled lastbilen iväg med enbart parkeringsbromsen i.

Samhället ÄR beroende av lastbilstransporterna era jävla gökar!
    Ska jag ha en reservdel en viss dag eller tid så ska jag. Får jag inte det kanske min kund skiter i om det är mitt eller en lastbilchaufförs fel. Enligt honom har mitt företag inte levt upp till förväntningarna och då kanske jag förlorat en kund, en kund som i värsta fall kan vara värd flera 100-tusen för mig.

Det kan bli en lååång kedja av drabbade, men det verkar inte riktigt gå in för er som ibland lastar bilen full (för övrigt det tyngsta ekipage ni någonsin kört) och kör som svin upp till sälen på jullovet...

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe 740 Visa inlägg
    Jag har glidit av vägen stillastående, som tur var så vart det bara ett staket som fick plikta med livet. Då spelar det ingen roll hur duktig du är, börjar det glida är det oftast kört.
    Har även blivit sittandes i hytten för att jag inte kunde kliva ur, släppte jag bromspedalen så gled lastbilen iväg med enbart parkeringsbromsen i.

Samhället ÄR beroende av lastbilstransporterna era jävla gökar!
    Ska jag ha en reservdel en viss dag eller tid så ska jag. Får jag inte det kanske min kund skiter i om det är mitt eller en lastbilchaufförs fel. Enligt honom har mitt företag inte levt upp till förväntningarna och då kanske jag förlorat en kund, en kund som i värsta fall kan vara värd flera 100-tusen för mig.

Det kan bli en lååång kedja av drabbade, men det verkar inte riktigt gå in för er som ibland lastar bilen full (för övrigt det tyngsta ekipage ni någonsin kört) och kör som svin upp till sälen på jullovet...
    Har du funderat på var reservdelen kommer ifrån din gök?

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe 740 Visa inlägg

Trots en svensk regplåt?

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Förarna ser jag inte som något problem, det blir väl inte vilken polack som helst som kommer få framföra ett sådant ekipage, utan att det lär bli kunniga och troligen för uppgiften specifikt utbildade förare..
    Nu är vi där igen. Varför skulle inte en polack kunna framföra den här tradaren?

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av Oliver Visa inlägg
    Din attityd Menghini, hade du sagt likadant om det var din son som fick leva med nackskador pga en kretin som kokade kaffe i sin lastbil?
    Men snälla pojkar.... ...sett sån förut ???

Grabbarna hö o långhalm förstår jag biter direkt eftersom det är jag som skriver, men de har jag lärt mig ignorera. Ni kan återgå till o slicka varndras rövar....
    Gothus sum, cave cornua

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Men snälla pojkar.... ...sett sån förut ???

Grabbarna hö o långhalm förstår jag biter direkt eftersom det är jag som skriver, men de har jag lärt mig ignorera. Ni kan återgå till o slicka varndras rövar....
    Har inte du nått en ålder då bögtrams framstår lite som kiss o bajs nivå. Kom igen Jocke väx upp lite nu. Fan du vet... 25.25m o 60ton. Är det du eller Richard som kör trucken?

Registered User
    Namn
    Jörgen A
    Reg.datum
    jan 2006
    Intressant tråd onekligen :-) Det mest intressanta av allt är att mindre än 10% handlar om det trådstartaren egentligen skrev om. Resten är i princip sandlåda..

Summering av det som inte handlar om ämnet (ja, jag är ironisk..):
    Alla yrkeschaffisar är totala jävla idioter som inte fattar att ta det lugnt i skitvädret som råder nu. Dessutom är det helt odödliga och övermänniskor som alltid har rätt.'
    Bilistjävlarna är arslen som ínte har en aning om hur det är att framföra 60 ton fordon. Däremot TROR de att de vet precis allt om hur det ligger till..

För att återgåt till vad tråden egentligen handlar om:

tycker att skyltarna som sitter på bussar med långt överhäng inte alls är dum.
    Syns klart och tydligt även på lite håll. Är nog lite vanesak för folk innan man snappat det.
    Sen kommer det ju alltid finnas de som inte fattar men de kan man aldrig informera tillräckligt oavsett.
    Subaru WRX STI -15
    Subaru Forester XT -13
    Westfield SEiw -07

2.5T Jeppe 740s avatar
    Namn
    Jesper
    Reg.datum
    apr 2001
    Har du funderat på var reservdelen kommer ifrån din gök?
    Ja iom att det är så dyrt att hålla lager (det är där det största problemet ligger) nu för tiden så kommer den oftast direkt från fabriken och levereras med LASTBIL.

2.5T Jeppe 740s avatar
    Namn
    Jesper
    Reg.datum
    apr 2001
    Trots en svensk regplåt?
    Japp, och jag hade inget val (kunde inte ställa lastbilen i garaget) då jag körde en verkstadsutrustad lastbil och skulle ut på akutjobb.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •