Bilsnack
Sidan 13 av 242 FörstaFörsta ... 367891011121314151617181920233343 ... SistaSista
Resultat 181 till 195 av 3619
    Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg
    nån måste förklara för mig hur det gick och blev relevant vad som körs på lastbilen och vem som tillverkat den?
    Jag ska hjälpa dig.

Om nu killen som kör en last som är så viktig att sverige inte klarar sig utan den. Då borde ju personen/personerna som har sett till att lastbilen har något att lasta vara minst lika viktga oavsett vad de tillverkar.
    A true gentleman never travels behind less than eight cylinders!!

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Yes, rätt snygg är hon också

Då menar vi samma bil.

Registered User
    Namn
    Micke G
    Reg.datum
    maj 2010
    Jag har nu dragit slutsatsen att ni söndagsbilister beter er så illa i trafiken pga att ni hatar oss yrkesförare.
    Har ni en eller två gånger blivit dåligt behandlade i trafiken är alla yrkesförare idioter tydligen. Därför har ni rätt att köra som dagisbarn gör med sina bobbycars.

Trist att ni är så omogna allihopa.

Registered User
    Namn
    fredrik westerbrand
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    gasfot
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Ok, men betyder det att de förare som kör som att det brinner i baken på dem sätter dessa krav på sig själva då? Det är en öppen fråga, jag har ingen aning
    jag skulle säga att det är så. jag jobbar inom yrket men kör inte lastbil utan en liten smidig budbil.
    och inom åkeriet som min far har så får lastbilarna inte köra fortare en 82km/h. det ska va för det ska dra mindre o har med miljö bonusar mm.

men tyvärr fins det dom som kör över sin egen förmåga och va bilen klarar detta gäller både bilar lastbilar och motorcyklar. både vinter o sommar.

man behöver inte köra fort eller slarvigt för att tappa fästet när det e snö o is på vägarna.

Registered User
    Namn
    Nils M
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av Outrun Visa inlägg
    Jag har nu dragit slutsatsen att ni söndagsbilister beter er så illa i trafiken pga att ni hatar oss yrkesförare.
    Har ni en eller två gånger blivit dåligt behandlade i trafiken är alla yrkesförare idioter tydligen. Därför har ni rätt att köra som dagisbarn gör med sina bobbycars.

Trist att ni är så omogna allihopa.
    Så alla under 3.5ton är söndagsbilister? Ni i lastbilsmafian börjar sjunka riktig rigtigt lågt.

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av Rotum Visa inlägg
    Det är dit jag vill komma. Lastbilar är viktiga men det är även den plåtstansande storöknde damen. Vem är viktigast? Lastbilen har ingen körning utan henne o hon har inget jobb utan lastbilen...
    Men hur tror du plåtbitarna och maskinerna kommit till verkstaden ? Hämtat av den storökande damen på cykel ? Utan material och maskiner ditkörda av lastbilar kan hon inte tillverka något
    Gothus sum, cave cornua

Registered User
    Namn
    Magnus D
    Reg.datum
    dec 2003
    Och utan någon som utvinner materialet kan inte materialet komma nånstans ifrån. Alltså är det ägarna till företagen som pysslar med diverse råvaruutvinning som är absolut bäst och viktigast i världen?

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av maskan Visa inlägg
    Och utan någon som utvinner materialet kan inte materialet komma nånstans ifrån. Alltså är det ägarna till företagen som pysslar med diverse råvaruutvinning som är absolut bäst och viktigast i världen?
    Å andra sidan kan inte ägarna till råvaruföretagen tjäna några pengar om de inte levererar varor till kunderna, och för att leverera krävs lastbilar. De behöver oxå på nåt sätt få dit alla maskiner som skall se till att de kan utvinna något, och vad är det som fraktar dit dess maskiner ? Jo, lastbilar av olika slag )
    Gothus sum, cave cornua

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Det är klart att alla komponenter i produktions- och logistikkedjan behövs för att vår produktionsapparat ska fungera. Jag tror dock att de flesta kan vara överens om att konstruktionsingeniörerna och montörerna på ABB Robotics har en lite större del i företagets framgång än killen som kör transportbilen därifrån. Om inte annat så är det brist på ingenjörer trots att de har hög lön medans transportlogistiken i landet inte har fallerat trots att det bevisligen satts in chaufförer med så gott som ingen utbildning bakom ratten på ett stort antal tradare i landet.

Lönenivån i yrket har en tendens att vara ett resultat av hur mycket värde funktionen skapar för samhället i kombination med hur lätt det är för någon att skaffa sig nödvändiga kunskaper för att kunna utföra sysslan på ett tillfredställande sätt. Medelchauffören tjänar 22 tkr/månad och medelingenjören 35 tkr/månad. Marknaden verkar nästan enbart värdera yrkeskategorerna Au-Pair och antikvarie lägre än marknadsvärdet på lastbilschaufförer. Var och en får dra sina egna slutsatser av detta.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Men hur tror du plåtbitarna och maskinerna kommit till verkstaden ? Hämtat av den storökande damen på cykel ? Utan material och maskiner ditkörda av lastbilar kan hon inte tillverka något
    Senast redigerat av Besserwisser den 2010-12-04 klockan 23:07.
    Besserwisser vet bäst!

e30 user Icees avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av Rotum Visa inlägg
    Du pratade inte med honom?
    Dom var 3st och deras engelska brukar inte vara mycket att hurra för så jag flyr hellre än gå ut, polis brukar inte bry sig ett skit.
    Vet hur det brukar vara då dom står i hamnen oxå....

BTW, undra vad som skulle hända om man stal varningsblink knappen av dem

Edit: Sedan vet man aldrig
    Senast redigerat av Icee den 2010-12-05 klockan 01:26.

Oliver
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe 740 Visa inlägg
    Jag har glidit av vägen stillastående, som tur var så vart det bara ett staket som fick plikta med livet. Då spelar det ingen roll hur duktig du är, börjar det glida är det oftast kört.
    Har även blivit sittandes i hytten för att jag inte kunde kliva ur, släppte jag bromspedalen så gled lastbilen iväg med enbart parkeringsbromsen i.

Samhället ÄR beroende av lastbilstransporterna era jävla gökar!
    Ska jag ha en reservdel en viss dag eller tid så ska jag. Får jag inte det kanske min kund skiter i om det är mitt eller en lastbilchaufförs fel. Enligt honom har mitt företag inte levt upp till förväntningarna och då kanske jag förlorat en kund, en kund som i värsta fall kan vara värd flera 100-tusen för mig.

Det kan bli en lååång kedja av drabbade, men det verkar inte riktigt gå in för er som ibland lastar bilen full (för övrigt det tyngsta ekipage ni någonsin kört) och kör som svin upp till sälen på jullovet...
    Okej vi förstår, lastbilschaffisar är guds avbild och fyller den största funktionen i samhället tillsammans med Elektriker, märkligt att de inte har en lön kring 100k i månaden

Registered User Pezons avatar
    Namn
    Jimmy Peterson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Pro driver
    Citat Ursprungligen postat av Oliver Visa inlägg
    Okej vi förstår, lastbilschaffisar är guds avbild och fyller den största funktionen i samhället tillsammans med Elektriker, märkligt att de inte har en lön kring 100k i månaden
    Vem har påstått att det är den största funktionen?
    Det är en länk av kedjan som för samhället att fungera, en länk som finns i varje livsviktig funktion.
    Allt från mat på bordet, bensin i tanken, kläder på kroppen och tak över huvudet.
    Transporter är nog det enda som är gemensamt viktigt för alla branscher.

Då inte sagt att det är viktigast, men det är en förutsättning för att vårat samhälle ska fungera, och ska alla transporter tex stå stilla en dag med dåligt väder måste dom ta igen den förlorade tiden nästa dag när nästa leverans egentligen skulle gått ut.

Allt blir försenat vilket gör att varorna i butikerna tar slut, bensinen i på macken tar slut osv, och det räcker med en enda inställd leverans för att det ska bli så då det är planerat så att lagren ligger ute på vägarna.

Med det sagt påstår jag inte att lastbilschafförer får köra som idioter för det får dom inte, men att köra en lastbil skiljer sig markant mot att köra en personbil.
    Som ett exempel går en lastbil mycket stabilare i 80km/h an 40km/h i snöoväder och vindar, och man behöver ordentligt med fart inför uppförsbackar.

Vinterdäck på lastbilar är grovt överskattat, viktigare är det med ordentliga mönsterdjup, en lastbil med nya sommardäck gå stadigare än en med 6 mån gamla vinterdäck.
    Web/It-ansvarig @ vsc.nu

Oliver
    Guest
    Har du ens läst tråden Pezon? Gör det annars.

Registered User Pezons avatar
    Namn
    Jimmy Peterson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Pro driver
    Citat Ursprungligen postat av Oliver Visa inlägg
    Har du ens läst tråden Pezon? Gör det annars.
    Klart jag läst tråden, den var bra tills du fick den att spåra ur efter 10 inlägg,
    Web/It-ansvarig @ vsc.nu

e30 user Icees avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av Pezon Visa inlägg

....
    Vinterdäck på lastbilar är grovt överskattat, viktigare är det med ordentliga mönsterdjup, en lastbil med nya sommardäck gå stadigare än en med 6 mån gamla vinterdäck.
    Mja, pusher dragare tycker jag det gör väldigt stoor skillnad. Dock inte så farligt på vanlig skåpbil.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •