Bilsnack
Sidan 17 av 242 FörstaFörsta ... 7101112131415161718192021222324273747 ... SistaSista
Resultat 241 till 255 av 3619
    Tråkig och trist
    Namn
    Oskar W
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Trucker
    Citat Ursprungligen postat av Imolarot Visa inlägg
    . Jag kan bara utgå ifrån mig själv, som utan problem körde dessa ekipage och klarade båda uppkörningarna privat på första försöket utan problem. Med tanke på vad vi gjorde under vår tid i lumpen så sållades det ut rätt bra vilka som kunde hantera fordonen. Och det var bara en av femtiotvå som ryckte in som inte klarade av det.
    Att ta körkort och att utöva jobb är ju två olika saker, kräver förmodligen lite mer av en som jobbar som chaffis!?
    Saker blir inte som man har tänkt sig, det blir som man gör dom...

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Osk@r Visa inlägg
    Att ta körkort och att utöva jobb är ju två olika saker, kräver förmodligen lite mer av en som jobbar som chaffis!?
    Nu är det ju så att körkort SKALL vara en rätt bra måttstock. Och sist jag kollade så är körkort det som är kravet Det är inte speciellt svårt, oavsett vad alla lastbilschaufförer säger. Vem som helst (i princip) kan lära sig det med minimal träning. Sen att vissa har mer fallenhet för det och backar sina släp som de aldrig gjort annat är väl bara så det är.

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Nu är ju inte skolbetyg en speciellt bra måttstock på hur smart man är men det vore ändå kul att söka ut de 10% med bäst avgångsbetyg i varje högstadieklass i landet de senaste 20 åren och se hur många av dessa som senare valt det riktigt intellektuellt utmanande yrket lastbilschaufför. Någon som har några egna erfarenheter av kvaliteten på de som väljer detta yrke? Är det personer som kan göra vad de vill och satsar på truckerkarriären?

Med Vänlig Hälsning,
    Besserwisser vet bäst!

Tråkig och trist
    Namn
    Oskar W
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Trucker
    Citat Ursprungligen postat av Imolarot Visa inlägg
    Nu är det ju så att körkort SKALL vara en rätt bra måttstock. Och sist jag kollade så är körkort det som är kravet Det är inte speciellt svårt, oavsett vad alla lastbilschaufförer säger. Vem som helst (i princip) kan lära sig det med minimal träning. Sen att vissa har mer fallenhet för det och backar sina släp som de aldrig gjort annat är väl bara så det är.
    Jo, för visst ringer kunder och frågar vart "man är", kollar kartbok och har inte den blekast vart man är.
    Jag gissar du körde upp i en stad du kände till?

Sen vad jag vet så är ju inte backproven speciellt svåra, verklighet är helt annan, och om du tror jag vill få det låta som raketforskning så har du fel...
    Saker blir inte som man har tänkt sig, det blir som man gör dom...

Oliver
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av osk@r Visa inlägg
    jo, för visst ringer kunder och frågar vart "man är", kollar kartbok och har inte den blekast vart man är.

Sen vad jag vet så är ju inte backproven speciellt svåra, verklighet är helt annan, och om du tror jag vill få det låta som raketforskning så har du fel...
    gps?**

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Bjurelid M
    Reg.datum
    jul 2007
    Känns verkligen som denna tråden spårar ut totalt...

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Börjar det inte bli riktigt j*vla "off topic" nu?
    Första inlägget:
    Citat Ursprungligen postat av Outrun Visa inlägg
    Jag har börjat köra lite extra på ett åkeri som kör diverse stålprodukter med långtrailer och dragare. Denna trailer har fyra axlar varav två styr. Med denna levererar jag diverse armering och andra saker till byggen inne i städer och ekipaget tar ju minst sagt plats när det svänger.

Jag brukar lägga mig i mitten av två filer där jag behöver plats men jag får ingen förståelse tillbaka från bilisterna. Är det så att ni vill ha era bilar mosade av trailern? För det verkar så...
    Hur tänker man när en lastbil+trailer står mitt på vita strecken som delar av två filer och man ställer sig bredvid ändå?

Detta gäller ju inte bara mitt ekipage, vi är många som kör stora fordon i stadsmiljö. Därför förstår jag inte hur det kan vara så främmande att vi tar plats?

Snälla förklara detta för mig.

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Osk@r Visa inlägg
    Jo, för visst ringer kunder och frågar vart "man är", kollar kartbok och har inte den blekast vart man är.

Jag körde upp i en stad 50 mil ifrån där jag bor. Och att backa är en del av vardagen som chaufför, så det lär man sig rätt fort om man inte är helt talanglös. Och att backa är väl i princip det svåraste man kan göra när man kör lastbil, resten är ju bara sunt förnuft.

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Bjurelid Visa inlägg
    Känns verkligen som denna tråden spårar ut totalt...
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Börjar det inte bli riktigt j*vla "off topic" nu?
    Första inlägget:
    Nja, redan i första inlägget var det ju underförstått att lastbilschaufförer per automatik är de som vet bäst och det är ju det vi försöker finna sanningshalten i nu

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Där kom vikt och längdangivelsen. Vi var några som slagit vad hur länge du skulle kunna hålla dig från att få in talen 25,25 och 60 i ett inlägg. Att backa med lastbil är inte speciellt svårt om man har grundläggande körkunskap och en normal kunskap om geometri. Storleken har faktiskt ingen betydelse. Kan man backa en Nissa Micra med en släpvagn runt ett hörn kan man manövrera en tradare. Det svåra i truckerjobbet verkar vara att trycka på off knappen på dvdn när man lämnar rastplatsen.

Skönt att vi i alla fall är överens om att truckers håller på med en massa skit som inte har en lastbilshytt att göra. Jag föreslår att du som är i kretsarna ser till att dina kollegor skärper till sitt beteende snarast.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Du skrev inte bara det eller hur ?

Skulle vilja se den som rattar runt ett 25.25 meters ekipage på 60 ton efter nån timmas träning på ett kvalificerat sätt, speciellt vid 18 års ålder. Om du inte redan har CE körkort så skall jag gladeligen annordna så du får träna ett par timmar o sen köra lite halvtuffa övningar. Bara o skicka PM så fixar jag... Det kommer göra min dag .
    Besserwisser vet bäst!

Oliver
    Guest
    Sjukligaste är väl att det inte är några 20-åringar som står för idiotin härinne utan människor i 40-års åldern

Registered User
    Namn
    Jan N
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    Lastbilschaffis
    Varenda tråd som ordet lastbil nämns i spårar alltid ur...
    Givetvis sjunker nivån mycket lägre än glocalnet också. Det slår aldrig fel!

Människor i allmänhet är inkompetenta men eftersom vi inte har några andra varelser att använda så får det duga.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Detta kan väl alla göra som har CE va!!?

YouTube - Klart man kan backa med släp

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Där kom vikt och längdangivelsen. Vi var några som slagit vad hur länge du skulle kunna hålla dig från att få in talen 25,25 och 60 i ett inlägg. Att backa med lastbil är inte speciellt svårt om man har grundläggande körkunskap och en normal kunskap om geometri. Storleken har faktiskt ingen betydelse. Kan man backa en Nissa Micra med en släpvagn runt ett hörn kan man manövrera en tradare. Det svåra i truckerjobbet verkar vara att trycka på off knappen på dvdn när man lämnar rastplatsen.

Skönt att vi i alla fall är överens om att truckers håller på med en massa skit som inte har en lastbilshytt att göra. Jag föreslår att du som är i kretsarna ser till att dina kollegor skärper till sitt beteende snarast.

Med Vänlig Hälsning,
    Hoppas någon vann en slant då... Hur kan du jämföra att backa Nissan micra med en lastbil och släp ? Man opererar fordonen helt tvärtom. Lastbil med Trailer är en sak...samma princip, men jag har sett åtskilliga som inte ens klarar det trots goda kunskaper i att backa med p-bil o släp.

Så när hör du av dej för att bevisa för mej att det är så lätt som du säger ? Antar du fegar ut på det...
    Gothus sum, cave cornua

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Nu är ju inte skolbetyg en speciellt bra måttstock på hur smart man är men det vore ändå kul att söka ut de 10% med bäst avgångsbetyg i varje högstadieklass i landet de senaste 20 åren och se hur många av dessa som senare valt det riktigt intellektuellt utmanande yrket lastbilschaufför. Någon som har några egna erfarenheter av kvaliteten på de som väljer detta yrke? Är det personer som kan göra vad de vill och satsar på truckerkarriären?

Med Vänlig Hälsning,
    Intellekt behöver inte betyda man har talang för en praktisk sak som att köra lastbil... Tror det finns bra många som proffessorer inom nåt snyggt som knappt kan cykla...än mindre köra vanlig personbil.
    Varför måste det mätas i intellekt ?? Smarthet o praktisk talang jobbar inte alltid ihop.
    Gothus sum, cave cornua

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •