Bilsnack
Sidan 38 av 242 FörstaFörsta ... 81828313233343536373839404142434445485868 ... SistaSista
Resultat 556 till 570 av 3619
    Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Det är en väldigt vanlig sidosysselsättning i en truckerhytt och enligt polisen är dessa sidosysslesättningar en av de vanligaste orsakerna till att lastbilar blir inblandade i olyckor. Vem vet kanske har även du en bryggare och en laptop i passagerarsätet eller på instrumentbrädan? Ämnet har frekvent diskuterats tidigare i tråden. Eftersom du har för vana att inte läsa vad andra skriver så har jag förståelse för att du kan ha missat detta.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Vem prata om att koka kaffe?
    Besserwisser vet bäst!

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Det är intressant att du tycker att du själv har rätten att straffa andra. När man själv i egenskap av truckchaufför bestraffar bilister genom farliga trängande manövrar och själv inte tycker att man behöver ha uppmärksamhet på vägen eftersom du kokar kaffe eller utför någon annan viktig syssla är det något som slagit slint. I egenskap av pappa tycker du sedan att du har rätt att kroppsligen bestraffa någon som i en korsning nära ditt sommarboende framför sitt fordon på ett sätt du inte gillar eftersom det skulle kunna hänt att din dotter oförsiktigt valt att korsa vägen där.

Snacka om dubbelmoral och felaktig inställning till hur man uppför sig som medborgare i det här samhället.

Med Vänlig Hälsning,
    Är du helt jävla kokt i roten eller ?? Har jag trängt nån bilist ? Kokar jag kaffe medans jag kör eller gör nån annan syssla än ägnar uppmärksamhet åt att köra.... Hur fan kan du komma med såna påståenden helt taget ur din egna vridna lilla hjärna.
    Det hade räckt att min dotter hade tagit ett steg ut i den korsningen eftersom man måste göra det för att se åt alla håll för att det skulle varit kört. Om jag inte "gillar" att någon kör 60-70 km/h i en skymd korsning där farten inte borde vara högre än max 5-10 km/h och riskerar mitt o andras liv....är det konstigt att jag reagerar på ett sånt sätt och förklarar för den personen att det den gjorde INTE händer igen utan påföljning ?????
    Sätter nån min dotters liv i fara kan jag lova dej....jag låter det inte bero. Och du skall inte komma o kalla min dotter för oförsiktig ditt lilla kryp...Om du skall göra det så va en man o gör det personligen.
    Gothus sum, cave cornua

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Du verkar ha ett hett temperament. Jag hoppas att du inte kokar upp lika snabbt i trafiken.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Är du helt jävla kokt i roten eller ?? Har jag trängt nån bilist ? Kokar jag kaffe medans jag kör eller gör nån annan syssla än ägnar uppmärksamhet åt att köra.... Hur fan kan du komma med såna påståenden helt taget ur din egna vridna lilla hjärna.
    Det hade räckt att min dotter hade tagit ett steg ut i den korsningen eftersom man måste göra det för att se åt alla håll för att det skulle varit kört. Om jag inte "gillar" att någon kör 60-70 km/h i en skymd korsning där farten inte borde vara högre än max 5-10 km/h och riskerar mitt o andras liv....är det konstigt att jag reagerar på ett sånt sätt och förklarar för den personen att det den gjorde INTE händer igen utan påföljning ?????
    Sätter nån min dotters liv i fara kan jag lova dej....jag låter det inte bero. Och du skall inte komma o kalla min dotter för oförsiktig ditt lilla kryp...Om du skall göra det så va en man o gör det personligen.
    Besserwisser vet bäst!

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Det är en väldigt vanlig sidosysselsättning i en truckerhytt och enligt polisen är dessa sidosysslesättningar en av de vanligaste orsakerna till att lastbilar blir inblandade i olyckor. Vem vet kanske har även du en bryggare och en laptop i passagerarsätet eller på instrumentbrädan? Ämnet har frekvent diskuterats tidigare i tråden. Eftersom du har för vana att inte läsa vad andra skriver så har jag förståelse för att du kan ha missat detta.

Med Vänlig Hälsning,
    Jag undra vilken chaufför som sa att han bruka koka kaffe? Jag tar gärna del av den statestiken som säger att kaffekokande är en vanlig orsak till olyckor. Kan du dela med dig?

Själv har jag druckit max en halv koppkaffe i hela mitt liv.

Har vana att läsa, men jag brukar inte alltid få svar på mina frågor.
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Du verkar ha ett hett temperament. Jag hoppas att du inte kokar upp lika snabbt i trafiken.

Med Vänlig Hälsning,
    Kan ju va ide att inte fälla kommentarer om någons dotter, tänkt på de?

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Tack för ditt oerhört givande inlägg. Och du undrar varför du aldrig får svar på dina frågor?

Med Vänlig Hälsning,

Jag undra vilken chaufför som sa att han bruka koka kaffe? Jag tar gärna del av den statestiken som säger att kaffekokande är en vanlig orsak till olyckor. Kan du dela med dig?

Själv har jag druckit max en halv koppkaffe i hela mitt liv.

Har vana att läsa, men jag brukar inte alltid få svar på mina frågor.
    Besserwisser vet bäst!

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Det kanske är så att det inte är dottern som kommenteras?

Med Vänlig Hälsning,

Kan ju va ide att inte fälla kommentarer om någons dotter, tänkt på de?
    Besserwisser vet bäst!

Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Tack för ditt oerhört givande inlägg. Och du undrar varför du aldrig får svar på dina frågor?

Med Vänlig Hälsning,
    Nja, faktum är att jag förstår att det är "jobbiga" frågor.

Men du e söt som ihärdigt försöker provocera okända människor på internet, puss och hej

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Ja så måste det såklart vara. Ingen här som har hjärnkapaciteten eller den verbala förmågan att svara.

Med Vänlig Hälsning,

Nja, faktum är att jag förstår att det är "jobbiga" frågor.
    Senast redigerat av Besserwisser den 2010-12-31 klockan 11:40.
    Besserwisser vet bäst!

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Intressanta teorier, har man nån statistik på huruvida tekokande i hytten är lika farligt som kaffekokande, och i så fall vilka te respektive kaffesorter som orsakar de allra värsta tillbuden ? Man skulle kunna lägga en extra skatt på dessa varianter så kanske olyckorna minskar?

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Om du nu tycker de i din by är såna jävla "muppar". Varför då inte visa lite kurage och säga till den ena att han kör som ett svin och får sansa ner sig en bra bit och den andra att han parkerar sitt släp som ett arsle.

I somras då jag semestrade nere på gotland så kom en personbil farandes över 4-vägskorsningen som ligger "granne" till mina föräldrars villa i åtminstone 60-70 km/h. Den korsningen gäller högerregeln och på sommaren med alla buskar så ser man inte ett skit åt par av hållen om man inte stannar helt. Vägen är inte mer än 30 på heller. Hade min dotter just då bestämt sig för att ge sig ut o cykla som hon brukade och korsat korsningen så hade det varit kört.
    Kan säga att jag ca 5 minuter senare tagit reda på vem som ägde bilen och vem som hade kört den.... Sen blev det ett litet samtal till denne. Va ganska hårda ord och jag tror inte den personen gör om det eftersom det då skulle försvinna ett par lemmar.
    Ett tips i all välmening...det är bättre att vara vänlig och förklara lugnt än att hota och spela tuff då det brukar ha motsatt effekt.
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Bo W
    Reg.datum
    dec 2004
    Jag vill tacka plogbilschauffören som för en halvtimme sedan körde Rv24 vid Bälinge riktning mot Hässleholm.
    Han plogade med front och sidoplog och spred salt. Det blinkade och blixtrade om plogbilen.
    Lik väl så skulle en lastbil tränga sig före. Efter 2 avbrutna försök lyckades den idioten klämma sug förbi. Jag låg på behörigt avstånd bakom och riste på huvudet vid bägge försöken och jag släppte större avstånd när han klämde sig upp jämsides med plogbilen. Sabla dåre. Så brått ska man inte ha på jobbet. Det kan inte vara bra för hjärtat.
    Tack plogbilschaufför för att du körde så stabilt att fjabben inte orsakade en olycka vid omkörningen.
    Vägens riddare? Inte den omkörande här i allafall...
    Kör gärna fort, men kör med förstånd..

Biltok
    Namn
    Anders Erixon
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Finans

Med Vänlig Hälsning,
    Skrämmande läsning! Men jag har alltid misstänkt att lastbilschaffisar är lite galna... hänsyn är inget dem bryr sig om! Blev utsatt häromdagen när en dåre till lastbilschaffis slängde sig ut på vägen trots att han hade stopplikt, jag låg ensam på vägen INGEN bakom mig så han kunde ha väntat 15 sekunder men icke han skulle in före mig, jag var tvungen att bromsa för att inte köra in i honom. Jag blinkade EN gång med helljuset vilket gjorde honom helt galen, han bromsade och sen satt han på sina 8 backljus som han hade på i över 10 minuter....

Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av AndersEr Visa inlägg
    Skrämmande läsning! Men jag har alltid misstänkt att lastbilschaffisar är lite galna... hänsyn är inget dem bryr sig om! Blev utsatt häromdagen när en dåre till lastbilschaffis slängde sig ut på vägen trots att han hade stopplikt, jag låg ensam på vägen INGEN bakom mig så han kunde ha väntat 15 sekunder men icke han skulle in före mig, jag var tvungen att bromsa för att inte köra in i honom. Jag blinkade EN gång med helljuset vilket gjorde honom helt galen, han bromsade och sen satt han på sina 8 backljus som han hade på i över 10 minuter....
    tyvärr ganska vanligt,, ja lastbilar tar plats,, men det ger dem inte rätten att göra som de vill iaf,, det mest korkade vi vanliga bilister gör är dock i rondeller, då vi gärna klämmer oss in i innerfilen där släpet behöver plats,, det är INTE långtradarnas fel,, de behöver den platsen,, men om de bara trycker sig in före så man måste typ låsa hjulen för att inte braka in i hytten på dem,, ja då är det dynga bakom ratten,, å som sagt det händer ofta,,

det värsta jag varit med om hände för ca två veckor sedan,, jag hamnade bakom en väghyvel,, inget konstigt med det,, gick ut för att kolla när vägräcket tog slut,, ja då stannade han,, å började backa,, japp det var inte långt ifrån att han backade upp på huven kan jag säga jag han inte med med backen plus bilar bakom

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •