Bilsnack
Sidan 210 av 219 FörstaFörsta ... 180190200203204205206207208209210211212213214215216217 ... SistaSista
Resultat 3 136 till 3 150 av 3272
    lillstefan
    Guest
    Hmm, jag ställde lite frågor i mitt förra inlägg till Atariman, men detta tycks han ha "missat". Påtalade tidigare att Atariman tycks ha "missat" att det faktiskt finns folk som endast kör personbil som tycker att lastbilschaffisar i regel kör bättre än privatbilister. Märkligt vad han "missar" Trollvarningen över Atariman kvarstår, framförallt eftersom det fortfarande tycks så svårt att sammanfatta Atariman tankar

Men men, trevlig helg på dig i alla fall, fast det blir ingen läsning av tidigare inlägg i denna tråd för min del.

. LLLLLLs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av DeesL Visa inlägg
    Spelar väl ingen roll om mitt hus är gult när jag ändå inte tycker om kryddjärpar...

Vad har chaufförens YKB-utbildning med polisens arbete att göra?
    Om man skiter fullständigt i om utländska chauförer|åkerier

. LLLLLLs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Spelar väl ingen roll om mitt hus är gult när jag ändå inte tycker om kryddjärpar...

Vad har chaufförens YKB-utbildning med polisens arbete att göra?
    Om man skiter fullständigt i om utländska åkerier\chauförer bryrsej om så grundläggande saker som att chaufören har giltig körkort och pass, så käns det väll som att det är där man ska börja ta krafttag innan man påtvinngar dom serjösa åkarna en nu större kostnader som gör att dom får ännu svårare att konkurrera med utlänningar som kör dyngnen runt för svältlön.

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Mjo, de är som inte blyga av sig där... Visst, böteslappen känns ju lite hos åkaren men det riktigt jobbiga blir ju att fordonet står stilla. Bara en sån grej borde ju få vissa att tänka sig för en gång extra. Hoppas man.

Undrar också vad Volvo har att säga om att de manipulerat tripmätaren på bilen, lär ju kunna komma en extra faktura därifrån också
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Klart man ska börja där..
    Men du missar två grundläggande saker i ditt argument.
    1. Man tvingar inte på de seriösa åkerierna mer kostnader, man tvingar på ALLA åkerier mer kostnader.
    2. Vad YKB kursen innehåller påverkar inte polisens möjligheter eller vilja till att bötfälla. Vi får inte fler bötfällda chaufförer bara för att vi lägger ner, alternativt vidareutvecklar YKB-kurserna. Dom två har inget med varandra att göra och därför faller ditt argument.

. LLLLLLs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Klart man ska börja där..
    Men du missar två grundläggande saker i ditt argument.
    1. Man tvingar inte på de seriösa åkerierna mer kostnader, man tvingar på ALLA åkerier mer kostnader.
    2. Vad YKB kursen innehåller påverkar inte polisens möjligheter eller vilja till att bötfälla. Vi får inte fler bötfällda chaufförer bara för att vi lägger ner, alternativt vidareutvecklar YKB-kurserna. Dom två har inget med varandra att göra och därför faller ditt argument.
    Dom åkerierna som redan struntar i lagarna som fins får ju lagskärpningar ingen effekt på.

Polisens arbete kan man ju ha synpunkter på, men ser inte varför dom ska fortsätta kolla körkort när domstolen friar chaufförer med falskt körkort och pass för att han hävdar att han trodde att personen han köpt det av jobbade på en myndighet...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    YKB utbildningen är ingen lagskärpning... Det är en utbildning för att styrka och säkerställa kompetensen hos chaufförerna inom EU. Således har innehållet i kursen ingenting med friande domar att göra.

Det fallet du nämner är tämligen unikt. Tusentals personer blir varje år stoppade med fejkade (och ibland helt utan) körkort. En av dessa blir friad på tvivelaktiga grunder och du går i taket...
    Jag tror inte du hade kännt till fallet ens en gång om inte "här stannar sverige" hade blivit en stor grej. Man måste inte vara arg för att andra var det först.

. LLLLLLs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Har mekat lastbilar i 10 år (och bussar 7år före det) så så lite insyn i hur många utländska chaufförer som kör på Sverige har jag. Kan inte påstå att jag har gått i taket över det heller. Tycker bara att innan man tänker ut en massa andra smarta och/eller konstiga lösningar för att komma tillrätta med trafiksäkerheten för lastbilstrafiken borde man se till att polisen och domstolarna har möjlighet att se till att dom regler som redan fins efterlevs. Både av trafiksäkerhet och konkurans skäl. Med andra ord, utländska bilar ska pröjsa böterna innan dom får fortsätta. Är väll många länder som har på det viset som jag förstår det.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av LLLLLL Visa inlägg
    Med andra ord, utländska bilar ska pröjsa böterna innan dom får fortsätta. Är väll många länder som har på det viset som jag förstår det.
    Hallelujah!
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    YKB kravet kommer inte från svenska beslutsfattare... Jag stannar där och ser om du själv kan pussla ihop mitt resonemang.
    På vilket sätt menar du att polis och domstol inte har möjlighet att se till att reglerna efterlevs?
    Möjligheten att döma chauffören utan körkort fanns, den friande dom grundar sig i vad de enskilda individerna fann som trovärdigt.

Vi använder os av klampning i dagsläget. Vi kräver också in sanktionsavgifter för cabotagetrafik. Och alla böterna betalas innan chauffören åker vidare. Vad är det för vits med att bli upprörd om det du anser ska finnas redan finns?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Hur går det Atariman? Har du lyckats komma fram till vilka dokument det är du hänvisar till?

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Hur går det Atariman? Har du lyckats komma fram till vilka dokument det är du hänvisar till?
    Vv se tidigare postade länkar.
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av lillstefan Visa inlägg
    Hmm, jag ställde lite frågor i mitt förra inlägg till Atariman, men detta tycks han ha "missat". Påtalade tidigare att Atariman tycks ha "missat" att det faktiskt finns folk som endast kör personbil som tycker att lastbilschaffisar i regel kör bättre än privatbilister. Märkligt vad han "missar" Trollvarningen över Atariman kvarstår, framförallt eftersom det fortfarande tycks så svårt att sammanfatta Atariman tankar

Men men, trevlig helg på dig i alla fall, fast det blir ingen läsning av tidigare inlägg i denna tråd för min del.
    Svaren på dina frågor finns sedan tidigare i tråden. Klart det finns folk som kan tycka vad som helst, det gör inte per någon form av automatik att de skulle ha rätt (annat än till sin åsikt).

Vet inte vad det är du tycker jag inte sammanfattat - vill du vara vänlig att klargöra?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Ja du skrev det... kan du berätta vilka dokument du hänvisar till så jag slipper bläddra i ALLA dokument du har postat?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Ja du skrev det... kan du berätta vilka dokument du hänvisar till så jag slipper bläddra i ALLA dokument du har postat?
    Ett antal länkar i post #3062 bl a.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •