Bilsnack
Sidan 224 av 242 FörstaFörsta ... 194204214217218219220221222223224225226227228229230231234 ... SistaSista
Resultat 3 346 till 3 360 av 3619
    Registered User
    Namn
    Niclas O
    Reg.datum
    sep 2014
    Du tror inte människor är tillräckligt intelligenta för att åka tidigare om dom har en tid att passa och måste passera bron?

Annars kan du ju applicera samma räknesätt på alla köer i sthlm så kan du komma fram till att sthlm går tusentals miljarder back varje år på sina köer... Även rusningsköer

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    De högutbildade proffsen är i farten igen...

Totalstopp efter att lastbil kört fast i tunnel | Nyheter | Aftonbladet
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Registered User
    Namn
    Niclas O
    Reg.datum
    sep 2014
    Ja, jag såg att det har varit en hel del talanger ute på vägarna den senaste tiden...

Bilförare i Umeå spelade Pokémon Go ? stoppades av polisen | Nyheter | Expressen

Dramatisk biljakt på E6 - försökte köra över polis | Göteborgs-Posten - Västsverige

Full man körde på Michelle, 28, och barnen | Nyheter | Aftonbladet

Jag tillhör inte den typen av människor som gärna sitter i kö, oavsett vem som orsakar den... men får jag välja så står jag hellre och glor på en lastbil i klaratunneln än att dela väg med mobilspelare, rattfyllon och potentiella mördare...

Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    Aftonbladets journalist säger "Lastbilschauffören körde in i tunneln trots han visste den var för låg"

Det är så kallade "proffs" det....

Registered User
    Namn
    Niclas O
    Reg.datum
    sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av Likvid Visa inlägg
    Aftonbladets journalist säger...
    Redan där borde det ringa några klockor hos dig.
    Men allt är ju sant om man vill att det ska vara det... ;-)

Att du utan vidare källkritik tror på varenda ord av det du postade säger en hel del om din egen intelligens... Kasta inte pil i gummibåt.

Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av DeesL Visa inlägg

Att du utan vidare källkritik tror på varenda ord av det du postade säger en hel del om din egen intelligens... Kasta inte pil i gummibåt.
    Det är bara kolla på klippet vad han säger om du förstår svenska.

Registered User
    Namn
    Niclas O
    Reg.datum
    sep 2014
    Det är bara kolla på klippet vad han säger om du förstår svenska.
    Din förståelse och din förmåga att ta till dig information är klart bristfällig... Jag citerar ur klippet "lastbilen körde in i tunneln trots att den var för låg"
    Var fick du in att chauffören "visste att den var för låg"?
    Hur var det med svenskan egentligen?

Lämna tråden nu, du börjar bli pinsamt dålig på att representera den sidan som ska framstå som "smartare"

Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Två till sjukhus efter olycka på bro | Nyheter | Aftonbladet

Full koll på läget, professionell förare som han/hon är...

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Snälla visa hänsyn mot tunga fordon!

Om du bor i Stockholm bör du veta hur det ser ut på platsen. Tom jag som ej kör tungtrafik är nogrann med höjden de ggr jag kör högre ekipage.

Att en lastbilschaffis, även om denne kommer utomsocknes ifrån, kör fast på detta sättet beror enkom på inkompetens. Det går inte att tvista om.
    Det finns gott om varningar ochdet bör dunkat till fint i hutten både en och två ggr av de hängande stålrören innan tunneln. Klantarsle till chaffis även om det är en bonnlurk.

Registered User
    Namn
    Niclas O
    Reg.datum
    sep 2014
    Jag förmodar att du som vet hur det ser ut på platsen syftar till dom hängande plastbitarna när du skriver järnrören?...
    Min fråga till dig blir således om du själv någonsin har kört in i dessa plastbitar med en del av skåpet på ett fordon och därför vet hur mycket det "smäller och dunkar"?
    Efter att ha sett bilderna och räknat ut ungefär hur mycket av skåpet som kan ha tagit i dessa plastbitar så är jag ganska säker på att det inte alls smäller så högt som du tror.
    I en situation där tidspress, vätskebrist, psykisk stress, dålig lokalkännedom etc. etc. Kan ha spelat en stor roll så är det inte alls säkert att olyckan beror på enbart "inkompetens" även om jag kan hålla med om att uppmärksamheten här tycks ha brustit av oklar anledning. Men återigen, kan vi inte tillåta människor att göra misstag så kanske vi ska utplåna oss själva?!?

Fråga nr 1: hur vet ni att detta inte var första dagen på jobbet och därför inte bör räknas som en rutinerad chaufför ännu?
    Fråga nr 2: låt säga att chauffören har kört i 35 år och detta var den första olyckan i dennes trafikhistoria, ska man ändå räkna det som ej ok? Dvs. Ska man aldrig tillåta trafikolyckor, vållande eller ej, bara för att bilen kräver ett annat körkort än B?

Jag är förövrigt rätt imponerad över många här inne som helt utan information vet exakt hur olyckorna har gått till, många av er skulle säkert göra en lysande karriär på haverikommissionen...

Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    Din förståelse och din förmåga att ta till dig information är klart bristfällig... Jag citerar ur klippet "lastbilen körde in i tunneln trots att den var för låg"
    Var fick du in att chauffören "visste att den var för låg"?
    Hur var det med svenskan egentligen?

Lämna tråden nu, du börjar bli pinsamt dålig på att representera den sidan som ska framstå som "smartare"
    Det har brunnit runt knutarna på dig rätt länge nu.

Du är ta mig fan helt korkad, hur chauffören visste att tunneln var för låg? ja hur ser man det Einstein du som säger att du är yrkesförare? kan påmninna dig om att det sitter en skylt ovanför tunneln som det står tunnelns höjd på.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Snälla visa hänsyn mot tunga fordon!

Du är ta mig fan helt korkad, hur chauffören visste att tunneln var för låg? ja hur ser man det Einstein du som säger att du är yrkesförare? kan påmninna dig om att det sitter en skylt ovanför tunneln som det står tunnelns höjd på.

Hyfsat tydligt ja...

Men han höll säkert ögonen på vägen... fibblade troligen inte alls med telefonen.

+

=

Superproffsigt!

Registered User
    Namn
    Niclas O
    Reg.datum
    sep 2014

Jag har aldrig sagt att jag är yrkeschaufför, men du fortsätter briljera med läsförståelsen ser jag...
    Om chauffören missade skyltarna (vilket man får förmoda att han gjorde med tanke på olyckan) så visste han alltså inte vilken höjd det gällde... Och som jag sa så har han av oklar anledning brustit i sin uppmärksamhet... Eller har du missat det också???

Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Om jag inte missminner mig helt, DeesL, så var du en av de pådrivande om att absolut få veta vilken körkortsbehörighet jag hade/har samt vad jag jobbar med - vill du vara så vänlig att återgälda detta och berätta vad du arbetar med?

Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Uppenbarligen är även denna chaufför ett fullblodsproffs...

Lastbil krockade med busskur på E65 | Nyheter | Aftonbladet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •