Bästa torkarbladen? - Sidan 6
Bilsnack
Sidan 6 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 91
    Quagmire
    Namn
    Krille L.
    Reg.datum
    feb 2004
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Penisar!

Nu har jag ledsnat på mina flatblades från biltema, de höll i 6 månader, nu är dom hårda som en uttorkad lakritsbit en varm sommardag.

Bosch är original men vill nog inte gå den vägen igen, vad rekommenderas?
    Har hellre nya blad, billigt, var 6:e månad än åker med te.x Bosch svindyra i 2år och nöter sönder rutan

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Hampusd Visa inlägg
    Jag är ledsen att säga att mest "knall för pengen" får du med Biltemas flata blad.
    Kör dom på dom flesta av mina bilar.

Jag brukar såga dem flesta av biltemas produkter. Men deras flata blad är jag impregnerad av.
    Har kört med dem i ett par år nu.
    Håller med dig! Har testat bosch, volvo orginal etc men biltemas är verkligen bäst

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av rejvscorpio Visa inlägg
    Har hellre nya blad, billigt, var 6:e månad än åker med te.x Bosch svindyra i 2år och nöter sönder rutan
    Fast Bosch från eBay kostar samma pengar som biltemas.. håller inte Biltemas mer än 6 månader så blir man faktiskt lagom besviken.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Jag har typ bytt vindrutetorkare en gång i mitt liv.. då köpte jag biltema funkade helt ok...

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Registered User
    Namn
    J
    Reg.datum
    sep 2005
    JAg köpte nyligen en ny bil, eller rättare sagt, jag köpte nyligen en gammal bil.

En Volvo 240 GL från 1986, nya torkarbad behövs men jag har tänkt att den bilen ska närma sig originalskick, det är väl inte riktigt rätt att köra med flatblades på den så vad rekommenderar ni då?

Volvo Original?

Sjöbuse vibes avatar
    Namn
    Victor B
    Reg.datum
    sep 2004
    Jobb
    Studerande
    Citat Ursprungligen postat av JonnyS Visa inlägg
    JAg köpte nyligen en ny bil, eller rättare sagt, jag köpte nyligen en gammal bil.

En Volvo 240 GL från 1986, nya torkarbad behövs men jag har tänkt att den bilen ska närma sig originalskick, det är väl inte riktigt rätt att köra med flatblades på den så vad rekommenderar ni då?

Volvo Original?
    Biltemas vattenavvisande

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Torkarutrustning/Torkare/Torkarblad/Torkarblad-vattenavvisande-58220/

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Är det någon som har testat silikontorkarblad?
    Bifogade bilder Bifogade bilder   

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Nope. Är du på g så får du gärna lämna ett omdöme!

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Beställda, återkommer när jag provat

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    köpte flatblades på bltema till våran v70 då jag mitt klant arsel glömde bort att köpa blad när en polare bytte ruta på den..

men efter 3500mil och 1år och 1månad så var dom lika bra
    tycker dock man måste låta dom sitta någon vecka innan dom fungerar riktigt bra.
    ibörjan missade den en del men antar att den måste ligga mot fönstret ett tag så den får rätt form.

Tror inte att priset är mest avgörande utan hur man använder dom och hur ofta man byter.
    oftast är det fastfrysningen som gör den största skadan. framför allt med dagens bilar som ofta har icke avstängingsbar autotorkare.

Men faktist aldrig hört någon som varit nöjd med Bosch Standard torkarblad som kostar en jävla massa pengar.

Registered User
    Namn
    Per Petersson
    Reg.datum
    nov 2015
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Är det någon som har testat silikontorkarblad?
    Hör gärna av dig när du prövat. Själv kört på billigare varianter från Biltema ett tag och är trött på att byta hela tiden.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Torkarbladen har legat hemma en vecka och ikväll fick jag röven ur och monterade, självklart vart det minusgrader och ingen skitvatten i närheten för test...

Hoppas de inte gnäller såhär senare, som ni ser i bakspegeln så är rutan 20 grader och snustorr. Har även glasbehandling (Aquapel från Pingens.se - Bilvårdsbutik ) på rutan för kännedom.

De blå lyser lite väl, skulle valt svarta.
    Film med spolarvätska: http://vid254.photobucket.com/albums/hh84/Stefan_A_N/Silikon%20paring%20film_zpsgc3slmo1.mp4

De var helt klar bättre än de blad jag hade innan, men det var blad från Autoexperten som var dryga året gamla...

Aquapel glasbehandlingspåläggning:
    Senast redigerat av Stefan N den 2016-01-01 klockan 17:18.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Finns rosa till er som vill ha

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Bytte också häromdagen. Beställde från Wipers.se och har tidigare kört med Biltemas som jag varit supernöjd med.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    oftast är det fastfrysningen som gör den största skadan. framför allt med dagens bilar som ofta har icke avstängingsbar autotorkare.
    Vilken bil har en torkare som inte går att stänga av?
    Jag skulle säga att det var värre med gamla bilar där torkarmotorn tar i för kung och fosterland. I mina senaste bilar märker man att torkarmotorn känner på motståndet först innan den börjar torka. Det rycker till lite lätt i torkarna vid start, vare sig de behövs eller ej. Och sitter de fast ger motorn upp istället för att ta i tills säkringen brinner som det var förr.
    Min regnsensor går att stänga av, och jag har avaktiverat bakrutetorkarautomatiken som annars gör så bakrutetorkaren drar igång när man lägger i backen (om regnsensorn säger att det regnar) eftersom bakrutan blir så jäkla repig annars.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •