Jag har typ bytt vindrutetorkare en gång i mitt liv.. då köpte jag biltema funkade helt ok...
[ OO===[ ][ ]===OO ]
JAg köpte nyligen en ny bil, eller rättare sagt, jag köpte nyligen en gammal bil.
En Volvo 240 GL från 1986, nya torkarbad behövs men jag har tänkt att den bilen ska närma sig originalskick, det är väl inte riktigt rätt att köra med flatblades på den så vad rekommenderar ni då?
Volvo Original?
Sista Åket
http://sistaaket.blogg.se
Är det någon som har testat silikontorkarblad?
Nope. Är du på g så får du gärna lämna ett omdöme!![]()
Alla som generaliserar är idioter!
Beställda, återkommer när jag provat
köpte flatblades på bltema till våran v70 då jag mitt klant arsel glömde bort att köpa blad när en polare bytte ruta på den..
men efter 3500mil och 1år och 1månad så var dom lika bra
tycker dock man måste låta dom sitta någon vecka innan dom fungerar riktigt bra.
ibörjan missade den en del men antar att den måste ligga mot fönstret ett tag så den får rätt form.
Tror inte att priset är mest avgörande utan hur man använder dom och hur ofta man byter.
oftast är det fastfrysningen som gör den största skadan. framför allt med dagens bilar som ofta har icke avstängingsbar autotorkare.
Men faktist aldrig hört någon som varit nöjd med Bosch Standard torkarblad som kostar en jävla massa pengar.
Torkarbladen har legat hemma en vecka och ikväll fick jag röven ur och monterade, självklart vart det minusgrader och ingen skitvatten i närheten för test...
Hoppas de inte gnäller såhär senare, som ni ser i bakspegeln så är rutan 20 grader och snustorr. Har även glasbehandling (Aquapel från Pingens.se - Bilvårdsbutik ) på rutan för kännedom.
De blå lyser lite väl, skulle valt svarta.
Film med spolarvätska: http://vid254.photobucket.com/albums/hh84/Stefan_A_N/Silikon%20paring%20film_zpsgc3slmo1.mp4
De var helt klar bättre än de blad jag hade innan, men det var blad från Autoexperten som var dryga året gamla...
Aquapel glasbehandlingspåläggning:
Senast redigerat av Stefan N den 2016-01-01 klockan 17:18.
Finns rosa till er som vill ha
Bytte också häromdagen. Beställde från Wipers.se och har tidigare kört med Biltemas som jag varit supernöjd med.
BILSNACK | crew
Vilken bil har en torkare som inte går att stänga av?
Jag skulle säga att det var värre med gamla bilar där torkarmotorn tar i för kung och fosterland. I mina senaste bilar märker man att torkarmotorn känner på motståndet först innan den börjar torka. Det rycker till lite lätt i torkarna vid start, vare sig de behövs eller ej. Och sitter de fast ger motorn upp istället för att ta i tills säkringen brinner som det var förr.
Min regnsensor går att stänga av, och jag har avaktiverat bakrutetorkarautomatiken som annars gör så bakrutetorkaren drar igång när man lägger i backen (om regnsensorn säger att det regnar) eftersom bakrutan blir så jäkla repig annars.