Då var det min tur att skriva en sån här tråd!
För mer info om eventet:
Page Not Found
Det hela började på julafton, då jag öppnade en av mina julklappar från pappa och fick se detta:
Det var bara att hoppa av glädje och lääängta!
Sjukt kul att få göra en sån här sak tillsammans med pappa!
Eventet går i stort sett ut på att man får köra Aston Martins-bilar på ett isbelagt fält och göra en hel del övningar under ledning av bra Aston Martin-folk. T.ex. Utvecklingsansvarig, testförare med flera
Över till själva resan!
Vi flög ner till Zurich, började med en god lunch på Widder Hotell (där vi även bodde):
Råbiff...mums
På kvällen blev det också god mat... Raclette:
Värms på rätt sätt...
..o skrapas ner på tallriken.
För er som inte vet vad det är, helt enkelt ost...som smälts. Äts med svartpeppar, Mandelpotatis och cornichons.
Är en tågresa på ca 3 timmar från Zurich till St Moritz där eventet hålls. Jag gillar i normala fall inte att åka tåg...men ja denna resa kan jag göra flera gånger...sjukt läckra vyer:
Framme!
Hotellet (Kempinski). I "Globen" framför hotellet hölls Aston Martin Minglet, självklart med Bollinger Champagne
Inte den tråkigaste utsikten från hotellfönstret...
Skön morgonsyn, frostig Aston Martin Race-bilTyvärr fick vi varken köra den eller se den köra
Här har dom i stort sett sagt: Men varsegod, välj valfri Aston Martin...och lek skiten ur den!
Undra varför man ler?
Tråkig morgon uppställning?
Vaddå se nöjd ut?
V12 Vantage...mmm...*droool*
Jagad
Åka på ställ är KUL!!
Fick dessutom beröm, både under körningen och vid "debreifingen" för de tyckte jag hanterade bilarna så pass bra! Märktes att jag var uppvuxen i ett land där isbjörnarna går på gatorna sa dom
Vyyyeeer
Isvarning...jepps Aston Martin On Ice!
ALLA åkte runt med ett sånt här smile typ hela dan!
Jagad igen!
I baksätet på en Rapide...gryyym åktur med en av de utvecklingsansvarige!
Drifta med cab på vintern är sjuuukt najs
Farsan aaaningens nöjd!
Farsan drar iväg med Rapiden!
Pappa kan också
Lunchpaus!
Sven förklarar att vi ska åka så brett som möjligt UT ur kurvan
En av övningarna: J-Sväng....sjukt kul:
Mindre lyckat försök:
Pappas tur med J-Svängen
Jag driftar en V12 Vantage
Tummen upp!
Färgen...love it or hate it...jag ÄLSKAR den!
(Kommer komma bättre bilder på denna bil senare!!)
Man blir mer utmattad än man tror:
Avslut på en sjuuukt härlig dag!
Självklart tog vi ett par dagar för skidåkning också:
Där nere kör de Aston Martin eventet...
Rast-Vila!
Inte de tråkigaste vyerna!
Varför ligger fokus fel?
Diverse spännande kött
Jag på 3303 meter över havet
Hemma i Sverige igen!
Kan sammanfatta eventet som:
SJUKT ROLIGT! Nyttigt som bara den! Man lärde sig en hel del, då vi fick testa en hel massa olika moment, både med elektroniska hjälpmedel inkopplade, i "track mode" och helt urkopplade!
Dessutom riktigt mycket körtid. Ca 10 bilar och 20 deltagare och väldigt lite dötid (i princip bara vid fika/lunch..alla bilbyterna gick fort!
Kommer om ett tag (läs: Veckor) komma upp några bilder som jag lagt lite mer tid o energi på....
Hoppas det uppskattas!
(För er som vill se lite fler bilder, kolla in: http://fotobank.se/v/jocce/semester/aston-11/)
/Jocce