Storyn om mitt USA-bilköp! (22/8 <-- Senaste statusuppdatering!)
Bilsnack
Sidan 1 av 7 1234567 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 91
    Registered User Jocce81s avatar
    Namn
    Joacim Hansson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Fabrikschef

Storyn om mitt USA-bilköp! (22/8 <-- Senaste statusuppdatering!)

Varning! Mycket text!
    (Samt en hel del skit runtomkring )

Status:
    2011-03-28 - Bilen lastad i Container (skedde i helgen) och lastad på båt! Båten befinner sig nu i Baltimore!
    Känns som att jag kommer sitta onödigt mycket på Live Ships Map - AIS - Vessel Traffic and Positions - AIS Marine Traffic närmsta veckorna!

2011-04-12 - Fartyget framme i Göteborg. Tull, moms, frakt etc betald.
    Tyvärr förseningar i hamnterminalen på grund av dåligt väder på atlanten förra veckan, vilket gör att det kommer ta lite längre tid innan bilen är lossad ur containern!
    Men så fort jag får meddelandet om att den är klar kommer Eurotransport få veta detta, frakten upp hit är redan betalt så då hämtar dom den direkt!

Dessutom har jag styrt upp både tillfällig trafikförsäkring och vanlig helförsäkring sen när den är inreggad till "vettigt" pris!

2011-04-19 - Bilen leveransklar från Göteborg! Ringt Eurotransport och bett dem hämta!
    Dock ingen indikation ännu på när de kan leverera!
    Tog lite längre tid än planerat från Nordtrafik med tullning osv, då deras ombud missat att fakturera tull och moms till dem osv.
    Men nu känns det liiite närmre iallafall

2011-05-03
    (Papper för urpsrungskontroll inskickade för ca 2 dagar sen!
    BILEN HAR LANDAT!!!!!!!

Se längst ner i detta inlägg för bilder!

2011-05-19
    Ursprungskontroll godkänd!
    Väntar på tillfälliga skyltar!

2011-05-23
    Lämnad till Grufman bil för ombyggnad och inreggning!
    Turen härifrån dit var fan helt UNDERBAR, även fast jag bara rullade sakta och fint

2011-05-27 - Bilen ombyggd och godkänd vid regbesiktning

Som vissa redan vet så blev det en liten tripp över till USA för införskaffande av bil.
    Här kommer jag skriva ner min story, samt redovisa för lite kostnader osv, för frågorna har dykt upp!

Tråden kommer också uppdateras, då bilen i skrivande stund (17/3-11) inte ens lämnat USA.

Vi börjar från början....
    Tanken att åka över till USA för att köpa in bil har funnits länge, speciellt när dollarn vart låg. Har alltid haft ett gott hjärta mot amerikanska bilar.
    Sa till mig själv för nått år sedan "När dollarn ramlar ner lite mer nästa gång så ska jag fan åka över...det verkar inte så himla bökigt att göra det faktiskt".

Men dessa ord har jag sagt till mig själv många gånger, men aldrig kommit iväg.

För ett par månader sen får jag ett SMS från syrran "Ska du hänga med mig o Pappa till New York på sportlovet om vi åker?"

Ett snabbt "Räkna med mig" gick tillbaka, och tanken om bilen öppnades direkt.
    Lite kort därefter så skrev jag dessutom "Ge mig bara en eller kanske 2 av dagarna att åka och kika på bil när vi är där så är jag nöjd o hänger med på det mesta i övrigt!"

Tiden närmade sig och jag spenderade alldeles för många timmar på nätet kollandes ett par saker, hur man importerar, vem som ska transportera, vad det kostar med transport, hur gör man där borta, vad för bilar finns det...hur ligger dollarkursen, hur för jag över pengar osv?

Det jag förberedde här hemma var att jag pratade med Nordtrafik (Nordtrafik AB - Nyheter) och fick MASSOR med hjälp. Valet föll på dem då de blev rekommenderade från flera olika håll!

Bestämde mig för en containertransport, kändes säkrast, minst risk för skador osv. Repor osv går tyvärr inte att försäkra sig mot, men säkrare i en container än på ett RO-RO fartyg.
    Dessutom fördelen att man kan ha lite saker i bilen

La en preliminärbokning med alla mina uppgifter osv, och var inga problem om det inte skulle bli nått köp, då är det bara avboka.

Pratade även med banken och förberedde en express utlandsbetalning, dvs fyllde i allt förutom summan och vart det ska överföras till och lät min bankman ha de papperna och gjorde honom beredd på att det kommer troligen ett samtal v9 rörande hur mycket det blir!

Började kolla runt på hur jag skulle gå tillväga, kollade på nätet, pratade med folk osv.
    Hälften sa typ "Ingen idé att kolla bilar på nätet, skicket är aldrig samma, bilarna finns inte hemma hos handlaren de är bara för att locka" osv.
    Andra hälften sa "du MÅSTE kolla och boka med handlare osv innan du kommer, annars är det ingen idé" osv.

Jag bestämde mig för att kolla lite löst här hemma, på bland annat New Cars, Used Cars - Find Cars for Sale and Reviews at AutoTrader.com , New Cars, Used Cars, Car Reviews | Cars.com och New & used cars, trucks, motorcycles, parts, accessories ? eBay Motors

Det som gjorde det lite svårare för mig var ett par saker, jag letade ganska specifika bilar (Dodge Challenger SRT8, Shelby GT500 nya karossen, eller en Camaro SS2), jag letade på vintern (fler såna bilar säljs på våren / sommaren), samt framförallt, jag letade med manuell låda samt att den skulle vara lätt begagnad.

I efterhand kan jag säga hade jag letat med automat, hade jag kunnat gå på måfå och köpa bil, för det fanns det mängder av.
    Shelbyn generellt var svår (fanns bara 1 beggad inom ca 75 miles från Downtown NY), Camaros fanns det en del men tappade intresset för den lite.

Challengern har jag vart sugen på länge, så ungefär en vecka innan jag skulle åka iväg började jag kika lite på Challengers och Shelbys. Kontaktade ett par säljare via hemsidorna ovan, vissa fick man svar från vissa inte, vissa var bilarna sålda osv.

2 dagar innan avfärd kollade jag, och gjorde en sökning på ca 50 miles från centrala New York, vilket är ungefär 8 mil.
    Hittade 2 eller 3 Shelby GT500, hittade 6 eller 7 Challenger SRT8 men manuell låda.
    Kollade även lite hur mycket bilhandlare det fanns runtomkring New York.
    Skojar inte om jag säger att inom 5 mil finns det hundratals!

Kände mig ganska trygg.

Så, dags för avresa iallafall...

Skönt med direktflyg iallafall
    Dessutom lyckades vi få platser vid nödutgången...sträääcka på sig

Efter ett par timmars flygning ser man detta:

Då vet jag att vi närmar oss. Det vi ser är alltså Long Island upp mot Hamptons

Efter vi landat lyckas man få stå och vänta på vår gate i typ 30 min, men får iallafall se denna sköna skapelse:

Airbus A380...den är fan FET!
    Coolt iallafall!

En till skön "kuriosa bild"
    http://fotobank.se/v/jocce/semester/newyork2011/110228newyork-011.jpg.html

Efter relativt snabb passkontroll och uthämtning av väskorna så beger vi oss i taxi till hotellet. Käkar en lättare middag, mest för att försöka anpassa sig till tidsskillnaden (6 timmar).
    De andra börjar knyta sig mot sängen, jag går upp i ConciergeLoungen på 38:e våningen och lånar en dator.

Spenderar nån timme eller två med att kika runt efter bilar. Konstaterar att hälften av bilarna jag lyckades söka upp har försvunnit! GAH! Lätt panik infinner sig, får känslan "oj hur ska det här gå! Kanske jag ska köpa en med automat istället?"

Konstaterar iallafall att det finns en GT500 och 3 eller 4 Challengers med Manuell låda.
    Kollar också på Challenger med Automat, det dräller av dem (nästan!).
    Detta på en sökning inom 75 miles (ca 12 mil) från hotellet.
    Kollar också upp lite hyrbilar osv, konstaterar dock att firmorna stängt så kommer underfund med att jag ringer direkt imorgon bitti.
    Skriver ut samtliga bilarna jag tänkt åka och kolla på, med vägbeskrivningar.
    Konstaterar att avstånden är betydligt längre än jag trott mot när man bara kikat på kartan!

Konstaterar iallafall att de 4 bilarna jag bestämmer mig för att kika på står ca 7 mil söderut, 4 mil nordväst, 4 mil norrut och ca 4 mil österut.

Dags att sova, bara dyka ner i sängarna:

Äntligen morgon, upp på 38:e våningen och äta frukost med denna utsikt:

(Okej, bilden är från en annan dag då det var mulet just denna dag)

Ringer hyrfirman och konstaterar att bilar finns det, utan problem, bara komma ner. Tyvärr är deras chaufför som kör deras shuttle inte inne men bara att ta en taxi så får jag tillbaka pengarna för taxifärden! Säga vad man vill, men service kan dom där borta!

Hoppar in i en taxi med hela gänget och åker dit. Bilen finns klar och hela förfarandet går snabbt. Tar alla försäkringar jag kan på bilen då det är vad jag fått rekommenderat i USA. Försäkringarna kosta lika mycket som bilen!
    Hyr även en GPS.

Sen är det bara kasta sig in i New York trafiken:

(JA missad fokus, skyller på syrran, hon skyller på att jag inte kunde köra )

Trafiken inne i New York var inte så farlig som jag trodde, visst mycket bilar, många gator osv, men inte alls så hetsig som jag trodde (Sydeuropa är mycket värre! )

Iväg nordväst, upp till den första bilen, som stod uppe i New Jersey.
    Under vägens gång så håller vi lite koll på andra bilfirmor och svänger in på nån enstaka där det ser ut att kunna finnas bilar. Hittar en sprillans Shelby GT500...men skippar den då det är sååå mycket lättare när bilen är begagnad! (Man behöver Title / Ägarbevis på bilen!)

Kommer iallafall fram till den första bilen och börjar kika på den:

Lite diskussioner om bilen med säljaren:

Det roliga är att han ger mig nyckeln och låter mig starta och går sedan in och låter mig kika i fred. Jaha, kunde tagit bilen o dragit om jag velat

Kollar på bilen och kikar igenom allt som man gör, varvar osv. Provkör dock inte denna.
    Går sedan in och pratar med säljaren, förklarar läget, att den ska exporteras och frågar om han gjort sådant innan, innan frågan ens är ställd har han svarat "jaddå, inga problem, sånt kan vi allt om". Ja, bilsäljare är bilsäljare även där borta!
    Tycker priset inte är riktigt rätt i förhållande till hur långt den gått, han kör "dansen" med att snacka med chefen om hur mycket priset kan komma ner osv.
    Förklarar också för honom att jag har fler bilar att kika på, och han förstår mig och säger att jag är mer än välkommen tillbaka, då bilen troligen inte blir såld på ett par veckor ändå på grund av vädret / årstiden!
    Inga problem.

Vi rullar vidare, ett litet snabbt energiintag på Dunkin Donuts:

Den snyygga hyrbilen:

Vi gör ett par stopp på vägen och kikar in hos bilhandlare. Dock ingen manuell, och bara ett par SRT. Kikar även på ett par Camaros men inget jag fastnar för.

Efter ett tag landar vi hos den bilen jag är på väg till.

Den är dock sprillans ny vilket igen då blir ett problem. Priset är dock helrätt (men inte färgen!).
    Säljaren är dessutom inte riktigt villig att hjälpa till att regga den på nån för att få ut ett Title. (flera av de andra säljarna har sagt att de gärna gör det om jag köper bilen av dem!).

Dock ger priset på denna prutläge som bara den på den första bilen då priset på denna sprillans nya är nästan i nivå med den begagnade som gått typ 1300 mil.

Efter en sen lunch på Taco Bell så beger vi oss tillbaka mot den första bilen.
    Hade en till att kika på men denna kändes som den låg så pass långt bort (den som låg 7 mil från hotellet räknade jag bort då det var en GT500 och kändes som det var för mycket pengar!) och att den här bilen kändes helt schysst ändå.

Åker tillbaka, kikar på bilen igen lite där den står, går in, får vänta en bra stund på säljaren då han är upptagen. Men till slut blir det vår tur...
    Han hälsar oss välkomna tillbaka...och säger orden jag INTE vill höra...
    "Ledsen...men bilen är såld..."
    Får fråga 3 gånger att han inte skojar...här går luften ur mig helt och orkar bara inte mer.
    Går tillbaka till hyrbilen, suckar lite och konstaterar "det var inte meningen att jag skulle köpa bil".
    Klockan börjar dessutom närma sig 16.30 och känner att man e ganska seg + har bara hyrt bilen på en dag.
    Kollar på papperna igen och konstaterar att den bilen som står Öster om stan finns juh fortfarande, dock är det en bra bit dit...och genom all trafik i N.Y...gaah!
    Säger till de andra att jag åker och kikar på den, men att jag kan släppa dem vid hotellet eller nått shoppingcentrum eller var de vill på vägen.
    Dock säger de att de hänger på som moraliskt stöd.
    Ringer dessutom ner till säljaren och får prata med "Steve". Frågar om bilen finns kvar...den finns kvar och han har haft den ett tag, men han försäkrar mig om att det är en toppenbra bil. Dom har öppet fram till 9..

Sweet tänker jag, dunkar igenom all trafik, vilket flyter smidigare än jag trott, med lite stopp för att få lite dricka o snacks på vägen.

Väl framme så kollar vi på bilen, det har börjat blivit mörkt, men den står inne.
    Bilen har gått under 900 mil, ser sprillans ut, även under osv.

Jag bestämmer mig för "jag ska ha den här bilen!"
    Här känns det riktigt skönt, men här börjar också den klassiska "bilköpardansen"

Priset på lappen är juh bara om man köper den på avbetalning, de tjänar inga pengar på bilen, det tillkommer avgifter, det ska pratas med chefen mellan varenda dollar i skillnad osv.
    Efter mycket om och men så landar vi på 35000 US$ för bilen inklusive transport ner till hamnen. (Transporten kom jag på sen att jag skulle tagit separat för att slippa tull o moms på den men men alla gör vi misstag).

Så här trött och nöjd ser jag ut nöjd ser jag ut efter att äntligen landat bilen:

Säger dock att jag definitivt vill provköra bilen, Steve säger "Inga problem, men helst imorgon då den står inne, det är mörkt och blött ute nu osv"
    Visst, inga problem gör det gärna imorgon. Får lämna 200US$ som deposit som de drar på mitt kort och räknar bort från summan som ska överföras.

Har också här förklarat för honom att bilen ska gå på export osv, även här är det inga som helst problem, de har gjort det förr osv.

Ja ja, ringer hyrbilsfirman och bokar en dag till på bilen, inga problem.

Åker hem, äter middag..går och lägger mig...vaknar...frågar de andra om de ska med eller inte?
    Vi kommer fram till att de åker med men vi släpper tjejerna på ett shoppingcentrum på vägen!

Sagt och gjort, vi brummar iväg...
    På vägen stöter vi på denna transport...ber honom köra hem till mig

Kommer sen fram och provkör bilen, skrämmer skiten ut Steve med mina "övningar". Konstaterar att bilen är mer än ok!

Vi sätter oss och skriver klart alla papper, tyvärr har klockan blivit 17.15 hemma i Sverige (min bankman går hem 17...)
    Vi sätter oss och fyller i alla exportdokument som jag fått från Nordtrafik. Här visar det sig att Steve troligen inte gjort detta pappersarbete förut
    Men vi löser det tillsammans, han ringer till AES (Shipping Agenten som Nordtrafik använder på den sidan) och snackar med dem och förbereder dem att det kommer ett fax med alla papper.
    Får även ena nyckeln av honom. Trots att bilen inte är betald!

Så här ser bilen ut:

och så här nöjd ser jag ut efter allt detta:

Sagt och gjort. Jag tar deras bankuppgifter för att kunna göra en överföring.
    Steve har under kvällen kollat om det fanns några trimdelar hemma till bilen, tyvärr ingenting på lager. Men får adress och nummer till en bra TuningShop. Sagt och gjort, dundrar iväg och köper CAI från K&N, dock hade de inte tunern hemma, men deras andra shop har den. Så dundrar iväg dit också. Varje resa här var väl minst 30 min men vad gör det

Jag och pappa delar på den lilla pizzan:

Tillbaka till Steve, slänger in grejerna i bakluckan.
    På vägen dit så ringer jag även Tom på AES för att dubbelkolla att alla dokument är korrekt ifyllda osv. Det enda han behöver med bilen sen förutom det han fått nu är Titlen, dvs ägarbeviset.
    Detta har jag pratat med Steve om och det kommer skickas med Fedex upp till dom.
    Tackar för oss och åker tillbaka till hotellet. Tankar upp bilen på vägen, det är billigt att tanka i USA

Mailar direkt min bankman samt lämnar ett röstmeddelande att han ska göra överföringen på 34800 dollar samt ber honom bekräfta detta.

Får bekräftelsen direkt dagen efter sen, vet dock om att det kan ta en dag eller 2 för pengarna att komma över.

Fortsätter här min semester och låter det gå tills på torsdag morgon innan jag ringer Steve och frågar om de fått pengarna.
    "Jaddå, de ramlade in här igår eftermiddag..transporten är bokad tills imorgon förmiddag och de vet om att bilen måste vara vid deras lager innan 16.00.

Härligt, firar med lite skumpa på kvällen! Wii! Jag äger nu en Dodge Challenger SRT8 från 2009

Fortsätter semestern i vanlig stil. New York är en GRYM stad!

Den som vill se fler bilder från semestern kan kika in här:
    http://fotobank.se/v/jocce/semester/newyork2011/

Tänkte jag skulle ringt AES på fredagen och kollat att bilen landat men tyvärr glömdes det bort lite, blev juh mycket annat roligt att göra och tänka på!

När vi väl kommit hem på måndagen så mailar jag Anna på nordtrafik och frågar om bilen kommit till dem osv.
    Får svaret "Vi ser den inte förrens AES släppt över den till terminalen och den är redo att lastas i Container"
    Jaha, mailar till Tom på AES, får på tisdagen svaret "Nej, bilen har inte dykt upp ännu"
    Här stannar mitt hjärta en liten stund tror jag...mailar tillbaka och frågar igen, och förklarar att den borde landat hos dem i fredags. Får svaret att tyvärr har han den inte, MEN den kan finnas hos dem men att de inte kan bekräfta det på grund av att dom ser den inte i systemet förrens alla papper kommit in.
    Mailar till säljaren men får inget svar, så ringer på kvällen. Han säger "bilen har gått iväg, men kan dubbelkolla" Vilket han gör och visst, den har gått iväg, alla papperna på transporten påskrivna osv. Han säger dock samma sak "den är nog där men den syns inte i systemen...titlen skickades igår från oss med Fedex till dem"
    Nu går det totalt nästan 24 timmar då jag inte vet vart bilen är, eller då vart mina 35000 dollar är...
    Lätt jobbigt. Förstår att bilen är där men är jobbigt att sitta på andra sidan Atlanten och inte veta.

På onsdag em så får jag äntligen mailet "Vi har bilen hos oss nu"
    Mailar tillbaka ett stort tack.

Nån dag senare får jag mailet "Bilen är Ready to ship", dvs att den är redo att lastas i container men inte lastad ännu.

Där står statusen idag också (18/3) men kommer självklart uppdatera den här posten med både bilder och information om vart bilen befinner sig, när den landar, hela inreggningen och allt!

Mycket text blev det, men hoppas det var värt att läsa iallafall!

Stor uppdatering, kostnader!

En "liten" sammanställning över kostnader för bilen.
    Dock ej komplett ännu och kan vara några kronor fel på framförallt moms/tull-biten då det räknas med olika dollarkurser osv!

Hyrbil 2 dagar
    $164 1 068 kr

Handpenning på bil
    $200 1 289 kr
    Resterande betalning på bil
    $34 800 222 710 kr
    Avgift Expressbetalning SHB
    450 kr
    Sjöfrakt
    $1 550 9 905 kr
    Tull ovan
    990 kr
    Moms ovan
    2 724 kr
    Försäkring Sjöfrakt
    3 402 kr
    Tull ovan
    340 kr
    Moms ovan
    936 kr
    Terminalhantering
    2 400 kr
    Moms ovan
    600 kr
    Speditionsarvode
    750 kr
    Moms ovan
    188 kr

Tull bil
    22 138 kr
    Moms tull
    5 534 kr
    Moms bil
    55 344 kr

Bilfrakt Sverige (ink moms)
    2 288 kr
    Ursprungskontroll
    700 kr
    Tillfällig registrering
    450 kr

Tillfällig trafikförsäkring:
    600 kr

Sverigekonvertering, samt regbesiktning
    (Inklusive alla intyg, ombyggnad osv, gjord av
    Grufmanbil)
    17 080 kr

Deltotal
    352 167 kr

Så ser det ut just nu som sagt.

(Har inte räknat med flyg och boende etc då det ändå var en semesterresa som skulle gjorts oavsett bilköp eller inte)

2011-05-03
    Bilen har äntligen landat!

Hoppsan:

Tyvärr dock lite skador som uppstått under transporten
    Kommer mer info om detta när det är mer utrett vem som ska fixa vad osv!

Första "riktiga" fotosessionen:

Bilder: Min Challenger SRT8

/Jocce
    Senast redigerat av Jocce81 den 2011-08-22 klockan 19:27.
    Min fotosida: http://www.jocce.se

Fotointresserad? Besök: http://www.fotointresse.se

Registered User
    Namn
    Marcus H
    Reg.datum
    okt 2009
    Jobb
    Relationship Manager inom Bank
    Grymt! Hoppas den anländer hel o ren i Svea rike.

Registered User
    Namn
    Patrik Andersson
    Reg.datum
    apr 2006
    Bara att grattulera
    Riktigt trevlig läsning Väntar med spänning på uppdateringarna
    The Man,The Myth, The Legend.

Registered User
    Namn
    Henrik R
    Reg.datum
    sep 2004
    Kul läsning och låter som en hyfsat bra semester faktiskt.

Hoppas bilen klarar sig över pölen, Grattis!

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Hoppas på en likadan jag med, men då utan den trevliga resan.
    Riktigt fina bilar!
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Storkarl Thorssas avatar
    Namn
    Pierre T
    Reg.datum
    maj 2004
    Trevlig läsning! Vad landar slutnotan på med frakt, tull osv inräknat?

Namn
    Joacim Hansson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Fabrikschef
    Citat Ursprungligen postat av Thorssa Visa inlägg
    Trevlig läsning! Vad landar slutnotan på med frakt, tull osv inräknat?
    För att det skall bli så korrekt som möjligt i kostnader så kommer jag lägga upp dessa när betalar dem.
    Men tull är 10% på värdet och moms 25%.

Skall lägga till en liten lista längst upp med kostnader sen, måste bara kolla den exakta kursen som pengarna överfördes med!

/Jocce

stevan@bilfeber.se
    Namn
    stevan p
    Reg.datum
    apr 2006
    Jobb
    Redaktör för bilfeber.se
    Riktigt kul läsning! Grattis till den nya bilen! Kommer följa den noggrant. Klockren kombo. Nöje i NY samtidigt som man köper sin drömkärra. Kan det bli bättre?

Drifteru Wannabe
    Namn
    Erik S
    Reg.datum
    mar 2003
    Grymt bra post

Bra skrivet och väntar på nyfikenhet när man får se den på gatorna :P
    Kör VW Passat 2013 170 TDI DSG 4-Motion, Skoda Superb 170 TDI CR DSG -10,
    Kawasaki Versys 1000 -12 med Slip-On.

Fd bilsportläsare
    Namn
    Göran M
    Reg.datum
    nov 2005
    Trevlig läsning

Hoppas allt går vägen så du får en fin bil sommar

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Vilken grym kärra.
    Hur långt tid tar det för bilen att komma hit?

Nitromethane junkie!
    Namn
    Fredrik Karlsson
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    Trucker
    Fyfan va ballt! Intressant läsning och grattis till en riktig kärra! Kul med MOPAR bilar, nya som gamla
    NITROBEAR TopFuel Racing

Namn
    Joacim Hansson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Fabrikschef
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Vilken grym kärra.
    Hur långt tid tar det för bilen att komma hit?
    Räknar med ca 6-8 veckor från att jag lämnade den. Får dock mer exakt / bättre spårbarhet när den kommit in i container!

/Jocce

Registered User a2ss avatar
    Namn
    Carl-Fredrik. K.
    Reg.datum
    nov 2004
    Du får komma och visa upp den när den har landat i Sverige Jocce!

Namn
    Joacim Hansson
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Fabrikschef
    Citat Ursprungligen postat av a2s Visa inlägg
    Du får komma och visa upp den när den har landat i Sverige Jocce!
    Lär jag göra. Viss risk att ni får göra servicarna på den sen också!

Kanske smiter förbi och kikar in den du nämnde på FB, och tjuvkikar lite på er Sverigekonvertering också

/Jocce

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •