Köpte en Dodge Durango på Upplands Bilforum - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 40
    Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av rejvscorpio Visa inlägg
    Uppenbarligen är det folk här som inte ens ska ha med bilar att göra, när de tror att man kan tvätta LMM med avfettning och vatten bara hursomhelst haha
    Vem skrev att man kunde det?
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Förstår inte riktigt hur ni tänker, det är inte jag som sabbat LMM, jag VET att LMM pajar av fukt och därav ser jag ju till att skydda dessa, har inte hittils sabbat en enda.
    Har man Sportfilter så ökar risken markant..

Däremot verkar ju vissa här göra det på löpande band och sedan gråta ut på olika forum när verkstäder nekar ersättning...

Uppenbarligen är det folk här som inte ens ska ha med bilar att göra, när de tror att man kan tvätta LMM med avfettning och vatten bara hursomhelst haha
    Jag brukar alltid lägga den i mitt badkar med badankorna och skrubba rent med VIM, det har jag läst på Startsida CleanMyCar Umeå att det skall vara bra!
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Christian L
    Reg.datum
    dec 2001
    Vänta ett tag, jag måste bara gå ut till LMM:en i min Focus och berätta för den att de borde pajat idag när det regnade och snöade en massa. Skyhög luftfuktighet, kraftig nederbörd och matning direkt ifrån grillen rakt in i luftfilterboxen som sitter precis framför LMM. (och nej, filtret tar inte bort fukten, de som vet hur stora H2O molekylerna är jämfört med hålen förstår det)

Sedan måste jag ringa ett samtal till min vänn i Kuala Lumpur och berätta att han måste berätta för hans LMM i hans bil att den borde dö nästan varje dag därnere med tanke på luftfuktigheten. Inga problem att få till droppbildning i LMM där heller. Speciellt inte när det regnar som det gör där ibland.

Så, nog med OT för min del nu. Ska gå ut och klappa på bilen och berätta om dess nära döden upplevelse idag. Den har nog inte ens förstått själv hur nära det var idag när snöflingorna vara stora som dasslock..

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Rävscorpio for president
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Quagmire
    Namn
    Krille L.
    Reg.datum
    feb 2004
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Rävscorpio for president
    Du menar Diktator va?

Presidenter måste ju anpassa sig till "folket"

Quagmire
    Namn
    Krille L.
    Reg.datum
    feb 2004
    Citat Ursprungligen postat av vad är lustgas? Visa inlägg
    Vänta ett tag, jag måste bara gå ut till LMM:en i min Focus och berätta för den att de borde pajat idag när det regnade och snöade en massa. Skyhög luftfuktighet, kraftig nederbörd och matning direkt ifrån grillen rakt in i luftfilterboxen som sitter precis framför LMM. (och nej, filtret tar inte bort fukten, de som vet hur stora H2O molekylerna är jämfört med hålen förstår det)

Sedan måste jag ringa ett samtal till min vänn i Kuala Lumpur och berätta att han måste berätta för hans LMM i hans bil att den borde dö nästan varje dag därnere med tanke på luftfuktigheten. Inga problem att få till droppbildning i LMM där heller. Speciellt inte när det regnar som det gör där ibland.

Så, nog med OT för min del nu. Ska gå ut och klappa på bilen och berätta om dess nära döden upplevelse idag. Den har nog inte ens förstått själv hur nära det var idag när snöflingorna vara stora som dasslock..
    Synd att du var så jävla ironisk annars hade det varit bra, blir ingen riktig skribent av dig.

Sen är det ju lite skillnad på en snöflinga eller lite luftfuktighet mot 11 miljoner liter vatten ur en högtryckstvätt..

Och om det nu öser in vatten i din luftfilterbox vid körning i regn så är det dags nog att byta bilmärke.

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009

Sen är det ju lite skillnad på en snöflinga eller lite luftfuktighet mot 11 miljoner liter vatten ur en högtryckstvätt..
    Med den kapacitet förstår jag att ni dränker alla kunders LMM
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Quagmire
    Namn
    Krille L.
    Reg.datum
    feb 2004
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Med den kapacitet förstår jag att ni dränker alla kunders LMM
    Mjyep och ändå funkar dom finfint, men det handlar om vinkel på tvätten och antalet vattenmolekyler baserat på jordens position i sin egen axel.

Registered User
    Namn
    Christian L
    Reg.datum
    dec 2001
    Synd att du var så jävla ironisk annars hade det varit bra, blir ingen riktig skribent av dig.

Och om det nu öser in vatten i din luftfilterbox vid körning i regn så är det dags nog att byta bilmärke.
    Du ska nog börja med att ta reda på hur många liter man utsätter en snorkel på 80cm2 på under en halvtimmes bilfärd i regn och sedan räkna på hur mycket din lilla slang pumpar ur sig under de sekunder du "råkar" träffa fel. Då kanske du förstår lite mer om hur det funkar i världen. Jag behöver inte byta bilmärke, många många bilar är byggda på detta sättet idag och det är inga fel i sig. Men folk som påstår dittan och dattan utan att veta vad de pratar om är fel i sig..

Quagmire
    Namn
    Krille L.
    Reg.datum
    feb 2004
    Du ska nog börja med att ta reda på hur många liter man utsätter en snorkel på 80cm2 på under en halvtimmes bilfärd i regn och sedan räkna på hur mycket din lilla slang pumpar ur sig under de sekunder du "råkar" träffa fel. Då kanske du förstår lite mer om hur det funkar i världen. Jag behöver inte byta bilmärke, många många bilar är byggda på detta sättet idag och det är inga fel i sig. Men folk som påstår dittan och dattan utan att veta vad de pratar om är fel i sig..
    Alltså, orka uppa en gammal tråd bara att få hävda sig, tog det 3 dagar för ett vettigt svar från en grabb som har en snorkel på sin bil?

JESTEM HARDCOREM
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2001
    Om någon undrar så fick jag iaf hem bilen idag...

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av dstr Visa inlägg
    Om någon undrar så fick jag iaf hem bilen idag...
    Trevligt

Registered User
    Namn
    Christian L
    Reg.datum
    dec 2001
    Alltså, orka uppa en gammal tråd bara att få hävda sig, tog det 3 dagar för ett vettigt svar från en grabb som har en snorkel på sin bil?
    Jag har ett liv till skillnad mot vissa som svarar innom 38 minuter så jag läser inte här varje sekund. Så, se till att svara på saker du kan något om nu i framtiden..

Quagmire
    Namn
    Krille L.
    Reg.datum
    feb 2004
    Jag har ett liv till skillnad mot vissa som svarar innom 38 minuter så jag läser inte här varje sekund. Så, se till att svara på saker du kan något om nu i framtiden..
    Hah så nu börjar vi med sådana påhopp, ja jag har råd med dyra teknikprylar som gör att jag ser svar direkt på mobilen / paddan / datorn..välkommen till internet..

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Niklas Johansson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    dstr: Fortfarande nöjd med dom? Jag ska dit på Tisdag som det ser ut just nu och kika på en bil och förhoppningsvis göra affär.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •