Film: M3 E92 ESS VT625 vs 458 Italia vs C6 Z06 vs GT-R P800
Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 32
    Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005

M3 E92 ESS VT625 vs 458 Italia vs C6 Z06 vs GT-R P800

Ni ser info om varje bil i videon så jag skriver inget här.

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/iZM1o8GU1Fw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Vill till Nürburgring
    Namn
    Martin P
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Rekondare när det behövs
    Kul kameraplaceringar i en del race.

Snabb M3'a det där också..
    ///Made

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Made Visa inlägg
    Kul kameraplaceringar i en del race.

Snabb M3'a det där också..
    Kameran var ju inte placerad optimalt men det funkar

Själv är jag mest imponerad över C6 Z06:an, med så lite mods som ECU och insug så blir den såpass snabb.

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Sjukt kan det där stämma? Trodde en p800 skulle va snabbare än en så lätt moddad z06?

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av SLEEPY Visa inlägg
    Sjukt kan det där stämma? Trodde en p800 skulle va snabbare än en så lätt moddad z06?
    Switzer gjorde bort sig när dom lanserade kittet. P ska ju stå för Petrol, men 800 hk ger den alltså endast när racebränsle hälls i. P800 på macksoppa borde kallas för P700, detta enligt folk som bänkat bilarna på både macksoppa och racesoppa.

Z06:an är sjukt snabb, och även den enda bilen i gänget med en manuell låda.

Ryssarna som körde med sina P800 bilar "ljög" alltså för oss tittare, den går inte så bra på macksoppa.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Switzer gjorde bort sig när dom lanserade kittet. P ska ju stå för Petrol, men 800 hk ger den alltså endast när racebränsle hälls i. P800 på macksoppa borde kallas för P700, detta enligt folk som bänkat bilarna på både macksoppa och racesoppa.

Z06:an är sjukt snabb, och även den enda bilen i gänget med en manuell låda.

Ryssarna som körde med sina P800 bilar "ljög" alltså för oss tittare, den går inte så bra på macksoppa.
    Det finns 2 program, P800 och R850, vad jag kommer ihåg. Däremot så borde du kunna räkna ut att man inte får dessa siffror med pisslågt 91 oktanigt bränsle.

Tror inte någon utav ovanstående bilar skulle hänga på en Koenigsegg som P800 gör:

Eller hade Perra racesoppa i också? Och den hade väl inte fullt laddtryck då heller...

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Det finns 2 program, P800 och R850, vad jag kommer ihåg. Däremot så borde du kunna räkna ut att man inte får dessa siffror med pisslågt 91 oktanigt bränsle.

Hörru, det är inte jag som skrivit P800 när P800 i själva verket borde heta R800. P800 ger således inte 800 hk, annars skulle den inte ha några problem med en, i princip, original Z06.

91 oktanig bränsle kör dom inte på, deras 91 motsvarar våran 95 oktanig bränsle och 93 motsvarar våran 98 okt. Vi mäter i RON och deras är AKI.

FYI så finns P700, man väljer med vilket bränsle man ska köra när man beställer kitet och väljer man då 95 oktanig bränsle så blir det P700, väljer man 98 okt så blir det en P800. Det finns ju folk som bänkat med 98 okt och där ser man inte några 800 hk.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Hörru, det är inte jag som skrivit P800 när P800 i själva verket borde heta R800. P800 ger således inte 800 hk, annars skulle den inte ha några problem med en, i princip, original Z06.

91 oktanig bränsle kör dom inte på, deras 91 motsvarar våran 95 oktanig bränsle och 93 motsvarar våran 98 okt. Vi mäter i RON och deras är AKI.

FYI så finns P700, man väljer med vilket bränsle man ska köra när man beställer kitet och väljer man då 95 oktanig bränsle så blir det P700, väljer man 98 okt så blir det en P800. Det finns ju folk som bänkat med 98 okt och där ser man inte några 800 hk.
    Jag var osäker på om Mexiko mätte i RON eller AKI. Resten har jag ingen aning om... Men att en lätt moddad Corvette skulle köra ifrån en fullt fungerande P800 tvivlar jag väldigt starkt på.

Vad har du att säga om P800:an som är i Sverige och vann 1 race mot Koenigsegg t ex?

[Kárlii]
    Namn
    Carl Pettersson
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Säljer kök.
    Corvetten och m3an imponerar verkligen! Men hur fasen tänker man när man filmar med rutan nere!?
    Citat Ursprungligen postat av BMW_330 Visa inlägg
    ...det krävs faktiskt en supersportbil för att hänga av mig på en kurvig väg. V70 T5 har jag stekt många gånger.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Jag var osäker på om Mexiko mätte i RON eller AKI. Resten har jag ingen aning om... Men att en lätt moddad Corvette skulle köra ifrån en fullt fungerande P800 tvivlar jag väldigt starkt på.

Vad har du att säga om P800:an som är i Sverige och vann 1 race mot Koenigsegg t ex?

Corvetten blev ju efter med några billängder mot slutet där, det ska nog till lite mer för att vinna över en P800. Bilarna kör i USA, men där är dom livrädda för polisen så man skriver "runs in Mexico" för att slippa problem

Det var för att Koenigseggen spann halva rakan Nej, men den spann ju för att han startade på 1an, andra repan så blev ju GT-R lite efter. Jag vet inte om Perra kör med RF men det hoppas jag väl inte. Jag ska inte lägga ut onödiga påståenden så han får skriva här när han ser tråden.

Jag vet att jag sa att GT-R P800 skulle ta Koenigseggen här i sverige OM den svenska P800 gick som ryssens, men det gör den inte. Det visade sig senare att ryssarna körde med RF i sina P800, därav också den massiva prestandan. Det tog länge innan dom erkände detta.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Corvetten blev ju efter med några billängder mot slutet där, det ska nog till lite mer för att vinna över en P800.

Det var för att Koenigseggen spann halva rakan Nej, men den spann ju för att han startade på 1an, andra repan så blev ju GT-R lite efter. Jag vet inte om Perra kör med RF men det hoppas jag väl inte. Jag ska inte lägga ut onödiga påståenden så han får skriva här när han ser tråden.

Jag vet att jag sa att GT-R P800 skulle ta Koenigseggen här i sverige OM den svenska P800 gick som ryssens, men det gör den inte. Det visade sig senare att ryssarna körde med RF i sina P800, därav också den massiva prestandan. Det tog länge innan dom erkände detta.
    Jag tror inte att Corvetten skulle ha varit i närheten av GTR:en om allt skulle ha varit som det skulle. Inte en chans.

Sen angående ryssarna, jag kommer ihåg att det många gånger stod just R850. Vad menar du med att det "nyss" kommit fram?

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Jag tror inte att Corvetten skulle ha varit i närheten av GTR:en om allt skulle ha varit som det skulle. Inte en chans.

Sen angående ryssarna, jag kommer ihåg att det många gånger stod just R850. Vad menar du med att det "nyss" kommit fram?
    Då har du inte följt ryssarnas filmer för det stod P800 länge, det var en av ryssarna som körde en R850 preppad GT-R och den var inte sådär mycket snabbare än P800:an.

I början berättade inte ryssarna om att det var RF i bilen, det kom fram senare.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Då har du inte följt ryssarnas filmer för det stod P800 länge, det var en av ryssarna som körde en R850 preppad GT-R och den var inte sådär mycket snabbare än P800:an.

I början berättade inte ryssarna om att det var RF i bilen, det kom fram senare.
    Jag har inte följt slaviskt men visst har jag följt de sen de första videosnuttarna kom upp. R850 kom väl en tid efter P800? Nåväl, jag har ingen aning om vad några ryssar har tankat eller gjort med sina bilar men jag tror att en lätt-moddad Vette är frukost för P800.

Registered User
    Namn
    Mohammed Wallasson
    Reg.datum
    jan 2007
    Jobb
    Tjyv
    Jag har inte följt slaviskt men visst har jag följt de sen de första videosnuttarna kom upp. R850 kom väl en tid efter P800? Nåväl, jag har ingen aning om vad några ryssar har tankat eller gjort med sina bilar men jag tror att en lätt-moddad Vette är frukost för P800.
    Spelar väl ingen roll vad man kallar maskinerna om de ändå körs på racesoppa?
    Det är ju det hans försöker säga till dig, R850 gick väl bara 50 hästar bättre än P800 an när dessa möttes. Därav uppdagades det att 800an kördes på racesoppa...

F.ö. ser man ju att GTRen drar ifrån helt ok när den ligger i sitt powerband runt 50 mph.
    I högre hastigher misstänker jag att z06 har lägre luftmotstånd och det ger ju sina fördelar i 250+.

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Det var inte E85 i ESS?

Imponerande snabb. DCT såklart

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar