Bilsnack
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 28 av 28
    Nya tag nu.. SupraTurbos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Mekar
    Citat Ursprungligen postat av Griffin Visa inlägg
    de är ju verkligen inte upp till dig eller vernvall att bestämma. alla regler som finns har alla städer fått chansen att prata om och bestämma! de handlar inte om att vi är dåliga förlorare.. jag är själv sjukt nöjd att min bil ens höll. som sagt reglerna måste bli tydligare.
    klagomålen är alltså inte på stockholms bilar utan på att stockholms folk gnällde över andras bilar!

Mvh Mats
    nej just det.. sthlm som skulle varit värdstad detta år och nästa år blir ju utmanövererade av dom andra städerna hela tiden för att ni ska ha en chans att vinna..
    kom in i matchen nu..
    sthlm ska stå som värdstad och arrangera nästa år så enkelt är det. passar det inte vissa städer så stanna hemma då.. eskilstuna kan ge er tips hur man fegar ur år efter år..
    Stockholm Streetrace Crew

Vinnare NightRun 2007 - Vinnare SOS Street Challenge 2012

Nya tag nu.. SupraTurbos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Mekar
    och att sedan sthlm gnällde på 2 andra bilar har att göra med att man blir överkörd när det gäller reglerna för att det ska gynna andra städer.. sen kan dom städerna inte ens hålla sig till dom regler man själva satt upp..
    hur tänkte man där liksom?

sluta gnäll nu och skaka fram några balla bilar som kan ge lite motstånd i nästa års stadskamp istället... börjar bli lite uttjatat att vinna varje repa sthlm ställer upp i..
    Stockholm Streetrace Crew

Vinnare NightRun 2007 - Vinnare SOS Street Challenge 2012

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2011
    Bara rätt ska vara rätt kan jag bara tala om för övriga städer att det inte enbart var stockholm som tyckte det lukta ankskit om en viss stads uttagningar av bilar. Så nu var det klart. Stockholm vann fare and squere. Och gjorde det med bravur.. men nästa år blir det nog tuffare. Nyköping har ju kommit tvåa hittills och det nöjer vi oss inte med.. hehehe

Tack och stort eloge för samtliga deltagare och crew. Visst det vart lite diskutioner till att börja med men det får man räkna med. sen flöt det på rätt bra.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2011
    Här är det jag filmade igår. tror jag fick med alla repor

Enjoy!
    Senast redigerat av Kungkimmo den 2011-07-03 klockan 21:27. Anledning: !

Registered User Roobins avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    del 2 av 2 är ej åtkomligt, måste ha blivit fel.

Annars fint filmat av de jag sett

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2011
    sådär, nu ska det vara fixat!

Getti´n Bigger!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av SupraTurbo Visa inlägg
    och att sedan sthlm gnällde på 2 andra bilar har att göra med att man blir överkörd när det gäller reglerna för att det ska gynna andra städer.. sen kan dom städerna inte ens hålla sig till dom regler man själva satt upp..
    hur tänkte man där liksom?

sluta gnäll nu och skaka fram några balla bilar som kan ge lite motstånd i nästa års stadskamp istället... börjar bli lite uttjatat att vinna varje repa sthlm ställer upp i..
    Tja!

Att det skall vara så svårt. Sthlm har aldrig blivit överkörda angående reglerna. Sthlm segrade förra året men av olika skäl, som du får ta med din stadsvärd, drog ni er ur årets tävling. De resterande städerna har haft möten och tillsammans bestämt årets regler. Efter en tid kommer så det glädjande beskedet att Sthlm vill delta. Eftersom allt då är riggat och klart så får Sthlm precis som alla andra deltagande städer ställa sig i ledet och gilla läget.

Angående reglerna för stadskampen så är dom INTE 100% byggda efter sthlm modellen. Därför kan jag förstå att ni tycker saker och ting inte stämmer med era "lagar".

Som sagt. Kul att alla städer kom till start. Kul att det flöt på när det började köras. För min del ser jag fram emot att ha sthlm som värd stad för STADSKAMPEN 2012.

Jag besvarar gärna frågor men jag pallar inte mer gnäll...från någon stad. Vinnaren är korad, eventet gick bra och responsen har varit mycket bra.

Tack för i år

MVH

Bayrisch

Hejs!
    www.StreetRace.se , bayrisch@streetrace.se www.OCbookings.se
    StreetRace.se Not just a lifestyle-but a life in style. Support us @facebook
    Reglemente STADSKAMPEN 2013 T&F http://www.smf-vasteras.se/?val=stadskampen

Registered User SamuelMKIVs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2006
    hej alla glada.
    Först vill jag Gratta sthlm för vinsten, bra jobbat.
    lite synpunker från min sida
    angånde själva tids anpassningen på tävlingen, var helt kass, alla städer kom i tid, men för att få ordningen på stegen, väntade på bilar, möte om reglerna fram och tillbaka om vilken bil som ska vara med eller inte, tod massa tid..
    reglerna MÅSTE vara sol klara från början,
    det var jag som besiktade bilarna, och den ENDA regeler jag fick höra var att det ska stå 10,5" på däcken, inget annat.
    det var bland annat därför bmw killen blev lite arg.
    iförsig så mappar han väldigt mycket på gatan samma sak gäller WV också.
    sen om det har bromsskärm eller inte har inte med saken att göra,
    vi har en bmw i stan som också har bromsskärm, men jag lovar, den är mer på gatan än på strippen och den bilen åker han verkligen med till kebab stället för att äta.
    Västerås var lite svag med bilar i år,, men förhoppnings vis så blir det motstånd nästa år.
    att stockholmaren, klagade på att det skulle köras på gatan skulle gå mycket bättre än på johannesberge, håller jag tyvär inte med när det gäller säkerheten, för både förare och publik.
    sen att bilarna måste användas eller används på gatan innan för att vara med, är det regeler som måste bestämmas innan.
    och en annan sak, MÅNGA av killarna som hjälpte till från västerås med att arrangera själva tävlingen, har tyvär inte mycket med Race/streetrace att göra eller att arrangera. om några stog kvar efteråt och tittade på vsc-cup, så flöt det på 1000 gånger bättre,
    hoppas att ni kommer och köra här igen, om vi har kvar banan, så lovar jag er ni kommer inte att bli besvikna.

// samuel
    stolt MKIV ägare
    NA-T
    505whp 10,35

Registered User robzters avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    bayrisch: nu är det ju inte så att det finns en så kallad stockholmsmodell men dom flesta klasserna som körs på gatan är 10.5" TW.

sen gå ut med lite info tidigare och lägg ut stadsvärdarna här istället för erat egna lilla forum. så kan folk höra av sig om det skulle vara något. finns nog ännu mer potenta bilar här än hos streetrace.se eller vad sidan heter. läs igenom hur norrortracing brukar göra så märker du hur bra det flyter på och hur lätt det är att anmäla sig osv.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2007
    Regler i vhc.
    Bortse från vissa punkter då bara rör vhc..

VC rules |

//timpa

Getti´n Bigger!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    bayrisch: nu är det ju inte så att det finns en så kallad stockholmsmodell men dom flesta klasserna som körs på gatan är 10.5" TW.

sen gå ut med lite info tidigare och lägg ut stadsvärdarna här istället för erat egna lilla forum. så kan folk höra av sig om det skulle vara något. finns nog ännu mer potenta bilar här än hos streetrace.se eller vad sidan heter. läs igenom hur norrortracing brukar göra så märker du hur bra det flyter på och hur lätt det är att anmäla sig osv.

robster.
    1) Reglerna bestämdes innan Sthlm sagt ja till sitt deltagande. Med anledning av att övriga städer ville få detta att överleva och bli till en tradition så fortsatte vi planeringen och satte ihop en modell som samtliga var överens om.

2) Vi valde ett forum Parkerad hos Loopia för att info till de inblandade så att vi skulle slippa olika svar på frågor på olika forum.

3) Allmän info skall ha skrivits ut på resterande forum samt StreetRace.se så att exempelvis publik kunde läsa om vad STADSKAMPEN innbär.

4) Jag förstår vad du menar med Norrorts struktur men eftersom STADSKAMPEN är uppbyggt på en representant (stadsvärd) per stad som sköter all info mellan STADSKAMPEN crew och förarna så ser modellen fram tills nu ut på detta vis.

Jag tyckert att det är fantastiskt att det blir reaktioner, önskemål och krav och jag hoppas ni e med och tycker till nästa år då sthlm står som värd för STADSKAMPEN 2012.

Samuel:
    D skall få 49 % rätt av mig. Visst var det "polsk riksdag" och fördröjning (35min) innan vi kom igång men nog tycker jag att vi hade flyt när vi kom igång. VSC-kuppen hade bra flyt...men nog tycker jag att STADSKAMPEN 2011 var steget vassare ;-) hehehe...

Sen finns det en del grejer som jag tycker var under all kritik men jag vill heldre blicka framåt och är riktigt spänd på vad 2012 har att bjuda på.

MVH

Bayrisch

Hejs!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2011
    För att kunna blicka framåt måste man kunna se bakåt och ta åt sig av kritiken, det är fullt lika viktigt....
    Sen tycker jag att regler och upplägget bör ses över. Samt att flera städer bör bjudas in samt deltaga från dag ett när det börjas skissas och planeras på Stadskampen 2012. En annan fördel vore att bestämma sig för att hålla sig till ETT forum där ALL info som är "need to know" läggs upp för slippa förvirring samt missuppfattningar.

Getti´n Bigger!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av nicerpm Visa inlägg
    För att kunna blicka framåt måste man kunna se bakåt och ta åt sig av kritiken, det är fullt lika viktigt....
    Sen tycker jag att regler och upplägget bör ses över. Samt att flera städer bör bjudas in samt deltaga från dag ett när det börjas skissas och planeras på Stadskampen 2012. En annan fördel vore att bestämma sig för att hålla sig till ETT forum där ALL info som är "need to know" läggs upp för slippa förvirring samt missuppfattningar.
    Tja!

Helt sant och det kommer ske ett möte för att diskutera både forntid och framtid. Allt kommer läggas på bordet och packeteras i en helt ny förpackning så det blir fräscht till STADSKAMPEN 2012. Japp. Förar och arrangörsinfo kommer hållas samlat på ett forum. Resten skall ut så att aå många som möjligt kan ta del av vad som gäller. Det kommer bli mer info till publik och om alla stadskampenvärdar tar sitt ansvar kommer det läggas upp i god tid och i öppna forum.

MVH

Bayrisch

Hejs!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •