Bilsnack
Sidan 56 av 56 FörstaFörsta ... 2636464950515253545556
Resultat 826 till 839 av 839
    har haft blått namn.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Helt fel att köra efter eller?

"Polisen Botkyrka
    GRIPNA TJUVAR!

I morse vid 05-tiden så fick patruller från Söderort och Södertörn syn på två bilar som färdades i hög hastighet på E4:an - södergående. Man inledde ett förföljande på dessa bilar varav den ena körde av vägen i hög hastighet i Vårby Gård. Ur bilen sprang två (mirakulöst nog oskadda) manspersoner. Hundpatrull kunde sedan tillsammans med övriga patruller fånga in två gärningsmän, varav den ena klättrat upp 10 meter upp i en tall för att gömma sig.

I den kraschade bilen återfanns 23 stycken laptops som tidigare under natten blivit tillgripna i Norrort från en parkerad lastbil.

Mycket bra jobbat av samtliga inblandade kollegor! Att gripa tjuvar är faktiskt det bästa som finns!

/Sophia, Polisen Botkyrka"

Update Your Browser | Facebook

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Helt fel att köra efter eller?

"Polisen Botkyrka
    GRIPNA TJUVAR!

I morse vid 05-tiden så fick patruller från Söderort och Södertörn syn på två bilar som färdades i hög hastighet på E4:an - södergående. Man inledde ett förföljande på dessa bilar varav den ena körde av vägen i hög hastighet i Vårby Gård. Ur bilen sprang två (mirakulöst nog oskadda) manspersoner. Hundpatrull kunde sedan tillsammans med övriga patruller fånga in två gärningsmän, varav den ena klättrat upp 10 meter upp i en tall för att gömma sig.

I den kraschade bilen återfanns 23 stycken laptops som tidigare under natten blivit tillgripna i Norrort från en parkerad lastbil.

Mycket bra jobbat av samtliga inblandade kollegor! Att gripa tjuvar är faktiskt det bästa som finns!

/Sophia, Polisen Botkyrka"

Update Your Browser | Facebook
    Uppenbart fel!

De ville ju inte stanna, så då ska man inte jaga dem.

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Det låter precis som USA. Filmerna från polisjakter brukar sluta sådär. I vissa av dom här programmen kan man dock se att smitarna smäller en annan bil, inklusive bensintanksexplosion någon gång...

Bild på Sophia?
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

2 hjul 1800 cc M1800R2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2010
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    så för att man har körkort så kan man köra bil?

jag ser nog varje år ett antal hundra som har körkort och dom kan fan inte köra bil.

så vet inte vad ett körkort betyder i din värd i min värd betyder det bara att dom haft tur och klarat uppköringen och skrivingen och att dom dessutom hade råd.

det betyder inte att dom kan framföra fordonet för det.

men nu handlar det inte så mycket om man har ett körkort eller ej utan att polisen inte ska jaga livet ur någon för ett skit brott

lite rimlighet är allt som behövs så är det nog ingen som klagar eller tycker det är dåligt vid dvs jakter
    Jag måste tillhöra den skara som du lite förtäckt kallar för idioter, som lyckats köpa sig ett körkort.
    Ditt inlägg tillhöra det roligaste på länge, ska polisen stå vid vägkanten och snällt be förövaren att stanna? I min värld går det åt att myndigheterna tar lite hårdare tag mot kriminaliteten för att stävja den och likaså förebygga att nästa pucko som är för ung för att få köpa sitt körkort begår misstaget.
    Och ja, det stavas "värld", annars pratar du om något eller någon som ger utrymme åt och tar hand om ett evenamang.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2009
    Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg
    Uppenbart fel!

De ville ju inte stanna, så då ska man inte jaga dem.
    Det hade kanske känts lite bättre om polisen hade fått in en anmälan på ett rån/stöld med ett signalement på bilen och man hade ögonvittnen som pekar ut rätt bil. Att man anordnar adekvat motmedel och får stopp på ekipaget. att jaga random fortkörare tills dom kraschar ner på en gångbana känns inte sådär riskfritt direkt. hade de dött av det hade de garanterat blivit en barsk tillsägelse från JO.

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av M1800R2 Visa inlägg
    Jag måste tillhöra den skara som du lite förtäckt kallar för idioter, som lyckats köpa sig ett körkort.
    Ditt inlägg tillhöra det roligaste på länge, ska polisen stå vid vägkanten och snällt be förövaren att stanna? I min värld går det åt att myndigheterna tar lite hårdare tag mot kriminaliteten för att stävja den och likaså förebygga att nästa pucko som är för ung för att få köpa sitt körkort begår misstaget.
    Och ja, det stavas "värld", annars pratar du om något eller någon som ger utrymme åt och tar hand om ett evenamang.
    Jag håller fullkomligt med det du skriver. Men, "hårdare tag" betyder inte att de ska jobba utanför lagen. Utan de ska följa sina regler och Svensk lag på samma sett som de förväntar sig att vi civila gör. Att göra poliskåren ännu mer laglös kommer inte hjälpa ett dugg.

Samt ska deras jakter inte förebygga fara för annan. Därav har vi lagar som inte tillåter polisen göra vad som helst. Blir det för farligt för oskyldiga åskådare ska de avbryta jakten och ta brottslingen nästa gång. Att göra det ännu farligareän vad det är för medtrafikanter är både illegalt, vårdslöst och dumt.

Jag har själv blivit prejad av vägen i 70 kph av en polisbil under uttryckning. Barbaren körde om i en blind kurva och fick mötande trafik. Han bestämde tydligen att hans liv var värt mer än mitt och prejade mig av vägen. Det är inte kul kan jag säga. Som tur var körde jag jobbkärran som kunde komma ur diket på egen maskin i stort sett utan skador. Hade jag kört min lilla brukis, så hade jag troligvis inte varit här nu.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Prophetman Visa inlägg
    Jag håller fullkomligt med det du skriver. Men, "hårdare tag" betyder inte att de ska jobba utanför lagen. Utan de ska följa sina regler och Svensk lag på samma sett som de förväntar sig att vi civila gör. Att göra poliskåren ännu mer laglös kommer inte hjälpa ett dugg.

Samt ska deras jakter inte förebygga fara för annan. Därav har vi lagar som inte tillåter polisen göra vad som helst. Blir det för farligt för oskyldiga åskådare ska de avbryta jakten och ta brottslingen nästa gång. Att göra det ännu farligareän vad det är för medtrafikanter är både illegalt, vårdslöst och dumt.

Jag har själv blivit prejad av vägen i 70 kph av en polisbil under uttryckning. Barbaren körde om i en blind kurva och fick mötande trafik. Han bestämde tydligen att hans liv var värt mer än mitt och prejade mig av vägen. Det är inte kul kan jag säga. Som tur var körde jag jobbkärran som kunde komma ur diket på egen maskin i stort sett utan skador. Hade jag kört min lilla brukis, så hade jag troligvis inte varit här nu.
    Vad sade han sen? Oj det var inte meningen?
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoppas att datorerna höll. I stort sett det enda av vikt.
    - POLO R WRC 2014 -

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Vad sade han sen? Oj det var inte meningen?
    Föraren skällde ut mig att jag inte körde undan. Hotade att gripa mig för att jag förvårade polisens arbete genom att inte köra undan. Notera dock att jag körde en bil som var nästa lika bred som körfältet. Jag körde undan, hade yttre höger bak ute på gräset. Men även så skapade jag max 20 cm mer plats åt honom. Han frågade inte ens om jag var okej. Även fast han uppenbart såg att jag haltade när jag gick fram för att skälla. Slog knät rätt rejält i dörrsidan.

Hans kollega var jättetrevlig dock. Jag var väldigt rak på sak och sa till honom att han skulle mycket möjligt vara död om jag inte hade hunnit väja. Poliser brukar som standard inte bära bälte så en smäll i 70, med en bil på 4+ ton hade slutat illa för den som satt i framsätet på högersidan. Han visste mycket väl vilken dum manöver de hade gjort.

Han sa och jag citerar, "Det var en mycket olyckligt utförd omkörning, och det är helt klart att allt inte gick rätt till. Vi ska utvärdera våra metoder." Jag tror att det var det närmaste Poliser kan komma till att be om förlåtelse.

Körde en så här. Fast byggd på 1993 karossen (2nd Gen 3500). Har även bull bar och winch i fronten.
    http://farm8.staticflickr.com/7011/6580114495_ae4bdf6494_z.jpg

EDIT: Det kanske är värt att nämna att de inte stannade. Eller ens saktade ner. Eller ens vinkade "sorry". Det var jag som mötte de längre fram efter att de hade stoppat en VW Passat vid vägkanten.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Dödskrasch i 250km/h i södra länken.

Hade ju varit ett sjukt bra tillfälle att praktisera en pit maneuver på liten polisbil..

Edit. Knepigt med pit maneuver i mötande.. trodde du blev omkörd!
    Alla som generaliserar är idioter!

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Hade ju varit ett sjukt bra tillfälle att praktisera en pit maneuver på liten polisbil..

Edit. Knepigt med pit maneuver i mötande.. trodde du blev omkörd!
    Tro mig, nästa gång smäller det. Jag skiter fullkomlig i ifall jag får betala för hela kalaset, det kommer vara värt att lära de en läxa. Kör som lobotomerade apor hela bunten. Vilket är inte konstigt då polisens körkortsutbilning är en intesivkurs på fyra veckor. Jag skulle inte heller kör särskilt bra efter 4 veckor... Deras utbildning är marginellt bättre än att hitta körkortet i ett cornflakes paket.

Asså, snuten fick mötande under omkörningen, inte jag. I en blind kurva körde han om bussen bakom mig, körde om mig, och precis när vi var bredvid varandra (min vänstra framskärm vid passagerardörren fram.) dök det upp en taxi. Så snuten gasar, svänger rakt höger tillbaka in i "min" fil. Jag drar ratten instinktivt höger, klipper nån liten buske och kör ner i diket.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Föraren skällde ut mig att jag inte körde undan. Hotade att gripa mig för att jag förvårade polisens arbete genom att inte köra undan. Notera dock att jag körde en bil som var nästa lika bred som körfältet. Jag körde undan, hade yttre höger bak ute på gräset. Men även så skapade jag max 20 cm mer plats åt honom. Han frågade inte ens om jag var okej. Även fast han uppenbart såg att jag haltade när jag gick fram för att skälla. Slog knät rätt rejält i dörrsidan.

Hans kollega var jättetrevlig dock. Jag var väldigt rak på sak och sa till honom att han skulle mycket möjligt vara död om jag inte hade hunnit väja. Poliser brukar som standard inte bära bälte så en smäll i 70, med en bil på 4+ ton hade slutat illa för den som satt i framsätet på högersidan. Han visste mycket väl vilken dum manöver de hade gjort.

Han sa och jag citerar, "Det var en mycket olyckligt utförd omkörning, och det är helt klart att allt inte gick rätt till. Vi ska utvärdera våra metoder." Jag tror att det var det närmaste Poliser kan komma till att be om förlåtelse.

Körde en så här. Fast byggd på 1993 karossen (2nd Gen 3500). Har även bull bar och winch i fronten.
    http://farm8.staticflickr.com/7011/6580114495_ae4bdf6494_z.jpg

EDIT: Det kanske är värt att nämna att de inte stannade. Eller ens saktade ner. Eller ens vinkade "sorry". Det var jag som mötte de längre fram efter att de hade stoppat en VW Passat vid vägkanten.
    Du skulle frågat om han som är högskoleutbildad känner till raka stötens ekvation mellan 4 ton och 2 ton. Dvs fysikens lagar
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Registered User IDMUDs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    De kanske agerade på order av Amerikanska regeringen, då finns ingen tid att stanna för att prata med myttosar.
    - Anyone doing 50 Mph in the outside lane of a motorway is a child molester.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Rubank Visa inlägg
    körkort? ja det verkar ju fungera jättebra som krav på höghastighetsjakter i vanlig trafik med 2ton volvoskåp. här gick det mindre bra: Aspirant voltade under övning - Västerås - www.vlt.se
    Du behöver inte körkort för att framföra en bil. Däremot behöver du körkort för att lha laglig rätt att framföra en bil (eller MC)....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •