Eftersnack: Valhalla Cup 5 & Valhalla Cup 2011 - Sidan 10
Bilsnack
Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 345678910
Resultat 136 till 146 av 146
    VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Citat Ursprungligen postat av longben Visa inlägg
    ja tänkte väll som flera andra inte alls skriva nått i denna tråd... men vafan lite måste ja og skriva.

först så tycker ja de e tråkigt att sista racet skulle bli som de blev för de kastar lixom skugga över allt bra som har varit. å tyvärr så visar de väll lite åt vilket håll gat racing lutar åt.

de e mycket fula ord hot å annat otrevligt, vilket nog gör att många faktiskt inte bryr sig om att åka ut på race snart.
    att en ensam händelse får så mycket rum känns väldigt onödigt när de har varit så kul resten av sommaren.

( ja å ja vet att de e tråkigt för dom inblandade, å man måste få ventilera va man tycker)

men de e fortfarande så att de är så lät att bara dra iväg ett hotfullt svar eller du ska fan få sen. ja vet har gjort samma sak å smart e de inte.

vi som är ute på race måste bli bättre på å våga säga vad vi tycker å tänker. ( inte på nätet face too face ) då menar ja inte bara dom som kör utan också publik.
    de tråkiga är att de finns en så sjukt stolthet hos folk som göra att dom kan argumentera för helt sjuka saker även om dom har fel. nått ja blir galen på....

tex racet i täby när folk ställer sig i 3 led så ingen kommer fram.. när man då säger till folk att hallå flytta bilen. va får man då för svar, jo . vadå är de nått problem eller ... eller sköt dig själv...
    varpå man måste höja rösten å förklara de uppenbara att.
    om du ställer din bil för hela filen så kommer ingen kunna köra å de blir inget race.

många saker som ja själv tycker e rätt självklara verkar dock inte vara särskilt klara för en del andra.
    några saker är

kasta inte saker ( flaskor, tegelstenar, mm ) på polisen om dom mot förmodan kommer
    skrik inte storma polisen osv
    gå inte in på nätet å skriv massa saker. hota osv säg de du vill säga på gatan i stället.
    kör inget i stil med aah men om inte vi vinner då kan de bli problem....
    m.m m.m

självklart när de e race e de race. då e de vinst som gäller, . MEN man kanske ibland måste fråga sig om de e värt å tjafsa så sjukt mycket om saker å ting. alla som kör känner ju varann mer eller mindre. känns väldigt dumt å hota folk som man ändå kommer träffa ute nästa sommar eller ??

ja tycker själv att de mest börjar likna nått slags derby liknande träffar där folk e dumma i huvet å inte fattar ens dom mest ellimentära saker..
    då e de inte bara unga utan även äldre som tycker de e helt ok att parka sin bil i vänster fil.

har sagt de i andra trådar men de tål å sägas igen. allt man säger å gör börjar oftast med en tanke eller en känsla.

tanke handling konsekvens..
    känsla handling konsekvens ..

om man innan man kastar en tegelsten mot polisen tänkte va de innebär inte bara för mig utan för dom som faktiskt e där å ska köra så kanske vi inte skulle ha lika många problem ...

om folk bara TÄNKTE lite extra ibland. nu vet ja att de e väldigt svårt för en del men vi andra kanske kan hjälpa till å få dessa sorgsna människor på rätt spår ( lane )

våga säga va du står för å stå på dig när man e ute bland folk. skriv inte massa skit på nätet bara för du e arg. hur kul kommer de bli när första stackaren blir skjuten eller liknande bara för han va arg å skrev på sandlådan..

a ja vet att de blev mycket å läsa nu men tycker de faktiskt e viktiga frågor tänka på.
    ja själv fattar inte att dom som arrangerar orkar med folk. å då inte bara publiken.
    å har efter ja pratat med en del av dom självklart förstått att dom inte pallar hålla på mer.

nä klappa varann på axeln å försök hjälpa till lite mer i stället.
    ja säger tack till dom som fixar race osv .
    men också tack till alla som meckar med sina bilar å faktiskt orkar kuska runt å vill köra. de e massa pengar å tid som går åt. å de känn som man vill ha lite valuta för dom pengarna. försök å prata normalt med varann i stället. ja ska försöka bli bättre alla fall

longben
    Tänk om fler kunde tänka likadant.
    Vet att det är frustrerande svårt om man vet med sig att man blivit feldömd osv, speciellt när det handlar om massor av pengar.
    Men just att tänka framåt. Få chansen till revanch på banan/gatan istället för att ta den bakom datan.

Väl skrivet iaf.

(snooken) audi RS4
    Namn
    micke w
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    egen företagare
    [QUOTE=nicerpm;4560817]Kör utan publik då.. fast det vill varken arrangör eller förare...det lovar jag...[/QUO

Ursäktajag råka va en del av arangörerna och förare..... Tycker inte publiken har så mycket att säga till om direkt det viktigaste är för mig iallfal att förarna har det bra och trivs på rakan sen vad publiken tycker bryr jag mig verkligen inte om. Men e publiken som förstör för alla andra oftast.....
    VFD

Registered User
    Namn
    willow w
    Reg.datum
    maj 2008

Talking mm

Citat Ursprungligen postat av Ångan Visa inlägg
    Tänk om fler kunde tänka likadant.
    Vet att det är frustrerande svårt om man vet med sig att man blivit feldömd osv, speciellt när det handlar om massor av pengar.
    Men just att tänka framåt. Få chansen till revanch på banan/gatan istället för att ta den bakom datan.

Väl skrivet iaf.
    massa pengar hahaha aa de kan man ju inte påstå om man vet vad det kostar att dra runt en snabb bil ,, de e oenliga timmar å penngar ner plöjt i dom flesta bilarna som rullar på dom här tävlingarna , ja tror att det mer handlar om adrenalin å spänningen och självklart om att ha den snabbaste bilen ,, själva pris summan e liten, till skillnad på vad man lägger ut

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Citat Ursprungligen postat av willow Visa inlägg
    massa pengar hahaha aa de kan man ju inte påstå om man vet vad det kostar att dra runt en snabb bil ,, de e oenliga timmar å penngar ner plöjt i dom flesta bilarna som rullar på dom här tävlingarna , ja tror att det mer handlar om adrenalin å spänningen och självklart om att ha den snabbaste bilen ,, själva pris summan e liten, till skillnad på vad man lägger ut
    Visst är det så att det kostar att ligga på topp, därför känns det som om dessa tusenlappar som man vinner kan komma väldigt bra till hands. Vet inte vad vinnaren fick, men det är garanterat bättre än ingenting.

Registered User
    Namn
    Magnus J
    Reg.datum
    jun 2011
    [QUOTE=trippelm;4561311]
    Citat Ursprungligen postat av nicerpm Visa inlägg
    Kör utan publik då.. fast det vill varken arrangör eller förare...det lovar jag...[/QUO

Ursäktajag råka va en del av arangörerna och förare..... Tycker inte publiken har så mycket att säga till om direkt det viktigaste är för mig iallfal att förarna har det bra och trivs på rakan sen vad publiken tycker bryr jag mig verkligen inte om. Men e publiken som förstör för alla andra oftast.....

Finns bara en lösning på det problemet.... Att ingen varken crew eller förare vidarbefodrar infon om var/när/hur.. Jag förstår att publiken blir ett problem om man skiter i att samarbeta och snällt och vänligt infomerar... jag lovar folk lyssnar bättre då.... Och det säger jag i form av båda arrangör/förare/publik.. Se vad Longben skrev.. En sundar inställning från ALLA vore kanon... Men blir bemött som man bemöter andra.... Jag håller med varenda ord som longben skriver oxå.. Men inser att vissa kommer aldrig begripa god ton tyvärr...

Registered User
    Namn
    Tommy B
    Reg.datum
    maj 2005
    [QUOTE=nicerpm;4561353]
    Citat Ursprungligen postat av trippelm Visa inlägg

Finns bara en lösning på det problemet.... Att ingen varken crew eller förare vidarbefodrar infon om var/när/hur.. Jag förstår att publiken blir ett problem om man skiter i att samarbeta och snällt och vänligt infomerar... jag lovar folk lyssnar bättre då.... Och det säger jag i form av båda arrangör/förare/publik.. Se vad Longben skrev.. En sundar inställning från ALLA vore kanon... Men blir bemött som man bemöter andra.... Jag håller med varenda ord som longben skriver oxå.. Men inser att vissa kommer aldrig begripa god ton tyvärr...

Det funkar inte iaf, tyvärr. Det finns alltid NÅGON av förarna som har en polare som självklart ska kunna komma och kolla på när han kör, och där var Djungeltrumman igång och det går inte att komma ifrån hur mkt man än tjatar på förare, Rätta mig gärna om jag har fel.

Registered User
    Namn
    Magnus J
    Reg.datum
    jun 2011
    [QUOTE=Stonis;4561420]
    Citat Ursprungligen postat av nicerpm Visa inlägg

Det funkar inte iaf, tyvärr. Det finns alltid NÅGON av förarna som har en polare som självklart ska kunna komma och kolla på när han kör, och där var Djungeltrumman igång och det går inte att komma ifrån hur mkt man än tjatar på förare, Rätta mig gärna om jag har fel.
    Nej du har inte fel.. Men som sagt om nu det är ett problem för alla parter är det ju så det får bli. Och jag har inte heller en lösning på hur man kommer runt det... Som sagt det är nog omöjligt att lösa egentligen. Därav som sagt får man ta det onda med det goda, och lösa det så gott det går. Och åter igen försöka infomera publik/förare att "Så här vill va ha det" Och funkar inte det heller nej då kanske man inte ska hålla på.... Vet att det låter som utopia men det funkar faktiskt att ta ett snack med publiken innan.. Sen att man får göra det varje gång är en annan sak. Men alla är ju där för samma sak. Ha kul! Och alla är intreserad av samma sak. Att vinna eller se sin favorit vinna. Och ändå beter sig folk illa eller blir osams.. Märkligt.....

Registered User
    Namn
    willow w
    Reg.datum
    maj 2008

Talking mm

Citat Ursprungligen postat av Ångan Visa inlägg
    Visst är det så att det kostar att ligga på topp, därför känns det som om dessa tusenlappar som man vinner kan komma väldigt bra till hands. Vet inte vad vinnaren fick, men det är garanterat bättre än ingenting.
    självklart bättre lite än inget alls

Registered User
    Namn
    Simon D
    Reg.datum
    dec 2008
    Kommer det upp nån resultatlista för hela cupen?

Fotograf/Filmare
    Namn
    Daniel J
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    IT
    Citat Ursprungligen postat av Simster Visa inlägg
    Kommer det upp nån resultatlista för hela cupen?
    Jag väntar på uppgifterna så jag kan lägga upp dom.

Fotograf/Filmare
    Namn
    Daniel J
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    IT
    Nu är poängen uppdaterad och borde stämma. Ser ni några fel så hör av er så ska vi fixa till det.

Dom kan ses här: Results 2011 |

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •