Bilsnack
Sidan 18 av 21 FörstaFörsta ... 81112131415161718192021 SistaSista
Resultat 256 till 270 av 312
    Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Heenry Visa inlägg
    Ja Bil33 bytte namn strax efter denna tråden kom upp till Södertälje Bil, de huserar dock i samma lokaler som tidigare med samma skumraskaffärer.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Ja Bil33 bytte namn strax efter denna tråden kom upp till Södertälje Bil, de huserar dock i samma lokaler som tidigare med samma skumraskaffärer.
    De verkar vara påväg att flytta. Har en bekant som bor i området som jag såg bilarna lastas upp på två biltransporter när jag körde förbi. Har varit rätt tomt där på siståne ochså.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Prophetman Visa inlägg
    De verkar vara påväg att flytta. Har en bekant som bor i området som jag såg bilarna lastas upp på två biltransporter när jag körde förbi. Har varit rätt tomt där på siståne ochså.
    Happ, läge att hålla koll på bolagsmännen alltså, org.nr. på firman någon? Visst bytte de bolagsmän från Bil33?

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av TheMPG Visa inlägg
    Ramlade över denna bil Annonsen kunde inte hittas | Blocket och googlade chassinumret, hade gått 9952 mil när den var i USA, nu har den gått 6500 mil enligt A.M.C Cars i Järfälla. Länk till salvage cars: http://www.salvage-cars-for-sale.info/salvage/for-sale-nissan-murano-2006-MTgyMDcxOTE
    fast det är miles inte mil
    sen hurvida det knasar mer eller mindre vete tusan

den där var jhu bara att bulta dit lite nya grejer ser ut som en bil som var rep bar iallfall

finns några andra man blir mer tveksamma till =)

Cocain & Caviar d_3vils avatar
    Namn
    Alexander D
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Säljare
    Fick lite tid över och snubblade in på Södertälje bil och slog carfax på alla bilar med synligt regnummer och alla bilar har antingen salvage title eller skruvade mätare. Gemensam nämnare är att alla importerats via Litauen. Skjut att dom får hålla på.

Väl mött,
    Hastighetsbegränsningar är bara rekommendationer för fattiga.

Ride, eat, sleep, repeat Wiseguys avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av d_3vil Visa inlägg
    Fick lite tid över och snubblade in på Södertälje bil och slog carfax på alla bilar med synligt regnummer och alla bilar har antingen salvage title eller skruvade mätare. Gemensam nämnare är att alla importerats via Litauen. Skjut att dom får hålla på.

Väl mött,
    Så lista alla bilarna så vi vet vilka man skall undvika.
    "Horse power is how hard you hit the wall. Torque is how far you drag it behind you."

Cocain & Caviar d_3vils avatar
    Namn
    Alexander D
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Säljare
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Så lista alla bilarna så vi vet vilka man skall undvika.
    Om jag var du så hade jag undvikit alla deras bilar men det är ju bara min åsikt. Jag slog som sagt alla med synligt regnummer på blocket hemsidan. Resten är ju svårt. Är det någon du är sugen på så pma regnummer så kan du få rapporten på den bilen

http://www.blocket.se/sodertalje-bil-?ca=11

Väl mött,
    Hastighetsbegränsningar är bara rekommendationer för fattiga.

Registered User
    Namn
    Rodi U
    Reg.datum
    jan 2007
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket
    Tycker att denna Jetta verkar lite väl billig. Någon som får fram historik på den? SOD016

Registered User
    Namn
    Jesper I
    Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av Bombardier Visa inlägg
    Tycker att denna Jetta verkar lite väl billig. Någon som får fram historik på den? SOD016
    Fabrikat: YAMAHA YFM400FWA AJ03W
    Färg: BLÅ
    Fordonsslag: TGSK
    Fordonsår: 2002

Man ska inte tro på allt som står på nätet

Men ja, den har med all säkerhet något problem i sin historia.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Jettan känns som ett bra köp om den är ''hel''. Känns som Södertälje bil aldrig får någon bil såld. Alltid samma bilar tillsalu när man kikar.
    BILSNACK | crew

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Jettan lär inte ha några 116 hk om det är en 2.0 TSI utan snarare kring 200.

116 hk är väl ungefär vad en Jetta (Vento) Mk3 2.0 hade, eller "2.slow" som den kallas over there.

VW nörd... Amazonass avatar
    Namn
    Patrik L
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    IT-Hora
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Jettan känns som ett bra köp om den är ''hel''. Känns som Södertälje bil aldrig får någon bil såld. Alltid samma bilar tillsalu när man kikar.
    Tvärtom känns den som ett väldigt dåligt köp. Denna Jetta är extemt mkt snikigare än den Jetta som säljs i Europa. Bland annat har den inte multi-länk upphängningen i bak, dörrsidor och bräda i hårdplast etc etc. Och det är ingen 2.0 tsi motor under huven. Det är en jäkligt gammal 2 liters sug fyra på 115 kusar. Dessutom är den endast i S "trim" vilket gör den helt naken på utrustning i princip. Nä hade man ju lätt lagt på en 20-30k och plockat hem en med modern snurra och vettig inredning och klädsel från t.ex Tyskland.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Tvärtom känns den som ett väldigt dåligt köp. Denna Jetta är extemt mkt snikigare än den Jetta som säljs i Europa. Bland annat har den inte multi-länk upphängningen i bak, dörrsidor och bräda i hårdplast etc etc. Och det är ingen 2.0 tsi motor under huven. Det är en jäkligt gammal 2 liters sug fyra på 115 kusar. Dessutom är den endast i S "trim" vilket gör den helt naken på utrustning i princip. Nä hade man ju lätt lagt på en 20-30k och plockat hem en med modern snurra och vettig inredning och klädsel från t.ex Tyskland.
    Så det är i princip en gammal golf mk3a med ett snyggare yttre? Kan inte förstå hur någon kan köpa den bilen ny när den är såpass sparsmakad.
    BILSNACK | crew

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Jag tror att fabriksnya bilar är mycket mer "var mans egendom" i USA än i många andra länder och att det därför finns efterfrågan på barskrapade modeller i stil med denna Jetta.

Men att dom fortfarande tillverkade 115-hästaren trodde jag inte. Basmotorn i Golfen är ju en rak femma på 170hk. En motor som bara existerar för att VW inte har nån "riktig" motor som tar den amerikanska lågoktaniga soppan.

Registered User TeamKarlssons avatar
    Namn
    Olof Karlsson
    Reg.datum
    okt 2005

En riktig långmilare Specielt om man ska tro mätarställningen i annonstexten. Dock har den ju gott ca 140 000mil mindre om man kollar bilden på mätarställningen. Desstom en av få bilar i deras hall som inte är automat. Fram går ju ganska tydlig att firman inte är seriös om man kollar lite. 25 bilar på blocket, endast 2 av dessa är med manuell låda, Dom tar inte inbyten, Mer än hälften av bilarna saknar eller har felaktiga regnr. Är aldrig fel att kolla upp historiken på importbilar och speciellt om dom kommer ifrån USA.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •