Bilsnack
Sidan 28 av 45 FörstaFörsta ... 81821222324252627282930313233343538 ... SistaSista
Resultat 406 till 420 av 670
    Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
    Ja troll finns överallt som fantiserar ihop styrkelyftsresultat t.ex. Och även 'månfarare' som inte är vanelögnare men har svårt att acceptera fakta.

Jag var och bänkpressade mig i morse, 105 här, blygsamt jämfört med mina andra lyft, det beror på att jag inte lärt mig teknik förrän under hösten, knäböj har jag tränat hela året, och marklyft började jag med redan för flera år sedan. Jag gjorde 110 efter det här, men med rövlyft.

Massan är på rätt ställe.

Därefter några marklyft upp till 180, det har visat sig kärvt att komma förbi 180-190. Antagligen är det bara att vänja sig.
    Ut med armbågarna så dom går i linje med axlarna.

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av fledlik Visa inlägg
    Ut med armbågarna så dom går i linje med axlarna.

Nej det kan jag inte hålla med dig om! Iaf inte om man tränar tungt då det blir väldiga brytningar i axlarna och då blir en väldigt hög skaderisk på axlarna om man gör så.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ok..
    Känner att jag måste få bukt på min fysik nu.
    80kg 183cm, tyvärr inte rena muskler, ser ändå oförskämt fräsch ut med tanke på mitt leverne..
    Har pga div anledningar fått upp motivationen coh lagt om kosten så att den nu iaf liknar en normal människas.
    Har problem med kistan så ja kan inte käka vad som helst på engång, men är motiverad att käka rätt/nyttigt.

Tiden man har över efter egen firma och 2 småknoddar är ytterst begränsad, men jag har ett 24h gym runt knuten.
    Har en polare som är mer flexibel som vill börja gå, vilket ja kommer försöka klämma in så ofta det bara går, blir väl 5-7km rask takt..
    Pingisbord på jobbet finns
    Personlig tränare hade nog varit en investering om jag visste denna kunde motivera min arma själ (är det avdragsgillt måntro?)
    Simning lockar då jag gillar det samt att det inte är så fysiskt påfrestande precis när man gör det utan att bli sjukt tråkigt.

Så hur hade ni gjort?
    Hur ska jag motivera mig att komma i form?...
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Halvordsson Visa inlägg
    Nej det kan jag inte hålla med dig om! Iaf inte om man tränar tungt då det blir väldiga brytningar i axlarna och då blir en väldigt hög skaderisk på axlarna om man gör så.
    Då tränar du väldigt fel om du inte klarar av att göra så. När du ligger i tungperioden ska tekniken fortfarande ligga på 85-90%. Visst kan armbågarna sjunka in lite lite då. Men du är väl inte ute efter att enbart köra triceps när du kör bänkpress.
    Droppa vikterna och hitta kontakten, så lovar jag dig att du kommer kunna vara i gymmet en längre tid utan problem med axlar och rygg.

Registered User
    Namn
    Robin A
    Reg.datum
    jul 2006
    Då tränar du väldigt fel om du inte klarar av att göra så. När du ligger i tungperioden ska tekniken fortfarande ligga på 85-90%. Visst kan armbågarna sjunka in lite lite då. Men du är väl inte ute efter att enbart köra triceps när du kör bänkpress.
    Droppa vikterna och hitta kontakten, så lovar jag dig att du kommer kunna vara i gymmet en längre tid utan problem med axlar och rygg.
    Då måste alla de starkaste bänkpressarna göra helt fel då enligt dig?
    Tro mig, in med armbågarna så kommer du snart märka att det byggs upp en spänning genom kroppen ungefär som ett gummiband och pressen kommer bli snabbare och starkare.

330ci bronkss avatar
    Namn
    Andreas Holmer
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Teknikkonsult
    Jag ställer mig bakom triss här. Fledlik: Att bänka med arbågarna rakt ut är en rätt dålig idé. Sen ska dem såklart inte in för långt heller, då är du ju nere och kör i princip smalbänk och mördar triceps.

Jag är ingen bänkexpert, har i själva verket sjuka problem med att öka i den jävla övningen. Men inte inte ens i hantelpressar skickar jag armbågarna rakt ut, det är ju rena rama mordet för axlarna.
    BMW 330ci

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av triss Visa inlägg
    Då måste alla de starkaste bänkpressarna göra helt fel då enligt dig?
    Tro mig, in med armbågarna så kommer du snart märka att det byggs upp en spänning genom kroppen ungefär som ett gummiband och pressen kommer bli snabbare och starkare.
    Ok. Så min PT som vann SM i AF och nordisk guld har jättefel med andra ord. Du kanske tycker att man ska pressa upp rumpan oxå?
    Tro mig, när man fått mycket erfarenhet så ser man genast vad mycket fel folk gör på gymmen. Får dagligen positivt omdöme av en domare som är med i SM för Af samt deltar i landslaget.

Registered User
    Namn
    Robin A
    Reg.datum
    jul 2006
    Ok. Så min PT som vann SM i AF och nordisk guld har jättefel med andra ord. Du kanske tycker att man ska pressa upp rumpan oxå?
    Tro mig, när man fått mycket erfarenhet så ser man genast vad mycket fel folk gör på gymmen. Får dagligen positivt omdöme av en domare som är med i SM för Af samt deltar i landslaget.
    Jag litar definitivt mer på tusentals styrkelyftare än EN PT..

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av triss Visa inlägg
    Jag litar definitivt mer på tusentals styrkelyftare än EN PT..
    Finns som sagt många så kallade styrkelyftare på varje gym. Om dom anser sig göra rätt är väl upp till dem själva. Jag anser, som dom som jobbar på gym att de flesta är amatörer som bara kollar på vikten i fråga och inte på tekniken. Konsten att göra en lätt vikt tung är bättre än att göra en tung vikt lätt. Skadeproblemen minskar med 95%.
    Kasta av några vikter nästa gång, gå ner med en takt av fyra sekunder till bröstet. Stanna där och dra upp vikten så ska du se att du är mer tömd än tidigare.

330ci bronkss avatar
    Namn
    Andreas Holmer
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Teknikkonsult
    Finns som sagt många så kallade styrkelyftare på varje gym. Om dom anser sig göra rätt är väl upp till dem själva. Jag anser, som dom som jobbar på gym att de flesta är amatörer som bara kollar på vikten i fråga och inte på tekniken. Konsten att göra en lätt vikt tung är bättre än att göra en tung vikt lätt. Skadeproblemen minskar med 95%.
    Kasta av några vikter nästa gång, gå ner med en takt av fyra sekunder till bröstet. Stanna där och dra upp vikten så ska du se att du är mer tömd än tidigare.
    Fast nu pratar du ju helt andra grejer än vinklar på armbågar. En intressant parantes till ditt sista stycke är något som Roddy "Hero" Benjaminson pratade om i måndags på Body Radio. Lyssna in det, kan nog vara intressant. Han är både stor och stark, och han menar på att lyft så tungt du kan och sätt nya PBn på varje pass. Intressant att lyssna på, även om jag själv kanske inte tränar på det viset.

Vem är din PT förresten? SM vinnare i AF iår, eller tidigare?
    BMW 330ci

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av bronks Visa inlägg
    Fast nu pratar du ju helt andra grejer än vinklar på armbågar. En intressant parantes till ditt sista stycke är något som Roddy "Hero" Benjaminson pratade om i måndags på Body Radio. Lyssna in det, kan nog vara intressant. Han är både stor och stark, och han menar på att lyft så tungt du kan och sätt nya PBn på varje pass. Intressant att lyssna på, även om jag själv kanske inte tränar på det viset.

Vem är din PT förresten? SM vinnare i AF iår, eller tidigare?
    Teknik hör ju ihop med vinklar på armbågarna. Självklart tog jag i med att det ska va en helt rät linje, men det är något man ska tänka på att inte falla in med armbågarna för mycket då kontakten försvinner i brösten.
    Folk gör detta för att kunna lyfta så mycket som möjligt.
    Mitt upplägg är i 3 olika perioder. Den tunga på mellan 3-5 reps i 5set.
    Mellersta 6-8 reps i 4 set samt lätta på 15-20 reps i 4 set.
    Detta görs för att chocka musklerna och inte falla in i dess bekvämlighet samt att skaderisken är stor om man kör endast tungt rakt igenom.
    Anders Tengvert heter min PT som tävlade med "Hero" då han höll igång. Hero är gammal AF innan han blev stor
    Riktigt ödmjuk kille som jag växlade ord med på gymmet här då de var och gjorde inspelningar till Gladiatorerna.

En bra inspirationskälla är Ako Rahim. Sjuklig fysik med enorm meritlista.
    Följ hans blogg så ser man tydligt vad noga han är med teknik. För honom är ett PB då tekniken har suttit.

Registered User
    Namn
    Robin A
    Reg.datum
    jul 2006
    Teknik hör ju ihop med vinklar på armbågarna. Självklart tog jag i med att det ska va en helt rät linje, men det är något man ska tänka på att inte falla in med armbågarna för mycket då kontakten försvinner i brösten.
    Folk gör detta för att kunna lyfta så mycket som möjligt.
    Mitt upplägg är i 3 olika perioder. Den tunga på mellan 3-5 reps i 5set.
    Mellersta 6-8 reps i 4 set samt lätta på 15-20 reps i 4 set.
    Detta görs för att chocka musklerna och inte falla in i dess bekvämlighet samt att skaderisken är stor om man kör endast tungt rakt igenom.
    Alldeles för mycket bro-science.
    Vad är poängen med att träna om man inte gör det för att bli starkare, snabbare och mer explosiv?
    Jag säger som Jim Wendler:
    "Having big muscles and no strength is the training equivalent of wearing a strap-on. All show and no go. End of story"

Självklart har folk olika mål med sin träning men att sitta och säga att någon ska ändra sin teknik till något som gör en svagare bara för att några fitness-killar sagt det när personen ifrågas mål uppenbart är att bli starkare känns lite märkligt.

Registered User
    Namn
    Jesper I
    Reg.datum
    mar 2008
    Att det ska snackas så mycket om vem som gör rätt hit och dit... Hero tränar på ett sätt, Ako på ett sätt, den där PTn/afsnubben eller vad det nu var tränar på ett sätt... Men alla har väl ändå lyckats rätt bra, trots olika sätt att träna?

Själv kör jag mitt race, och tränar på det sätt jag själv tycker gynnar mig själv - och känns bäst när jag gör det. Sen om det inte är sättet alla andra skulle göra det på så fine, det struntar jag fullständigt i - alla har vi olika förutsättningar och olika kroppar och därför kommer vi alla inte kunna ha exakt samma tekniker eller träningssätt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •