Bilsnack
Sidan 30 av 45 FörstaFörsta ... 102023242526272829303132333435363740 ... SistaSista
Resultat 436 till 450 av 671
    330ci bronkss avatar
    Namn
    Andreas Holmer
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Teknikkonsult
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Sådär, nu har ni spammat tillräckligt i tråden som handlar om hur man ska komma i form, inte vilken teknik som är bäst. Kan någon av er istället vara vänliga och fokusera på en riktig fråga som Haddock ställde på förra sidan men som absolut ingen brydde sig om att svara på eftersom alla var för upptagna med att leta efter sand att kasta på den andra.
    För din skull...

Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg
    Ok..
    Känner att jag måste få bukt på min fysik nu.
    80kg 183cm, tyvärr inte rena muskler, ser ändå oförskämt fräsch ut med tanke på mitt leverne..
    Har pga div anledningar fått upp motivationen coh lagt om kosten så att den nu iaf liknar en normal människas.
    Har problem med kistan så ja kan inte käka vad som helst på engång, men är motiverad att käka rätt/nyttigt.

Tiden man har över efter egen firma och 2 småknoddar är ytterst begränsad, men jag har ett 24h gym runt knuten.
    Har en polare som är mer flexibel som vill börja gå, vilket ja kommer försöka klämma in så ofta det bara går, blir väl 5-7km rask takt..
    Pingisbord på jobbet finns
    Personlig tränare hade nog varit en investering om jag visste denna kunde motivera min arma själ (är det avdragsgillt måntro?)
    Simning lockar då jag gillar det samt att det inte är så fysiskt påfrestande precis när man gör det utan att bli sjukt tråkigt.

Så hur hade ni gjort?
    Hur ska jag motivera mig att komma i form?...
    Det är svårt för någon annan att svara på vad som passar dig, då du verkar fundera i flera olika banor på vad du vill syssla med. Jag tycker du ska testa på alla olika aktiviteter som du känner något intresse för och tror kan passa dig. Någon kommer väl kännas bättre än den andra, och med tiden så kanske intresset också ökar (jag själv började träna "för hälsans skull". Idag är det min största hobby).

Att göra något man inte gör ensam är en stor bonus, speciellt i ett startskede. Promenader med din polare är såklart en grym start, men viktigt att tänka på i slutändan är att hur man än vrider och vänder på det, så är det kcal in och kcal ut som bestämmer vad som händer med vikten.
    Med det sagt vill jag poängtera hur pass viktig kosten är. Det är fullt möjligt att fullständigt rasa i vikt bara genom att äta väldigt få kalorier, även om det inte är något jag hade rekommenderat.

När jag började stanna upp i min diet så valde jag att börja köra roddintervaller och ta promenader några gånger i veckan istället för att sänka maten ännu mer. Man får leta efter balansen, hur mycket man kan äta och hur mycket man behöver träna för att det ska få vikten att gå ner. Om man har muskelmassa som har som ambition att behålla, se till att träna aktivt (vid styrketräning, gärna ganska tung träning men med tanke på tidigare diskussioner får jag väl ändå säga; gör det som passar dig) och proppa i dig protein. Jag själv ligger på under 2100 kcal nu, men 43% av mitt intag är protein (c.a 224g). Ett bra riktmärke är 1,5-2g protein per kilo kroppsfett.

Fan vad jag skriver. Kanske inte ens besvarar grundfrågan, men fire away the questions, I'm glad to help!
    BMW 330ci

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Pfft, behöver inga vapen eller muskler, bara adrenalin och bra ställen att klappa till på. Det jag menade var bara att ni muskelnissar inte har ett skit att komma med när ni har en kula i pannan eller kniv i magen oavsett hur biffiga ni är. Som dagens samhälle ser ut är det heller inte någon direkt avlägsen tanke.
    Ja då har du förstått mer än många andra, som inte fattar en bild.

4x160 i marklyft idag , 3 set
    Come at me AF

Citat Ursprungligen postat av bronks Visa inlägg
    Ett bra riktmärke är 1,5-2g protein per kilo kroppsfett.
    Kroppskilo menar du
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

330ci bronkss avatar
    Namn
    Andreas Holmer
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Teknikkonsult
    Citat Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
    Kroppskilo menar du
    Självklart. Dieten får mig att tänka på kroppsfett hela tiden...
    BMW 330ci

Registered User
    Namn
    Jesper I
    Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Pfft, behöver inga vapen eller muskler, bara adrenalin och bra ställen att klappa till på. Det jag menade var bara att ni muskelnissar inte har ett skit att komma med när ni har en kula i pannan eller kniv i magen oavsett hur biffiga ni är. Som dagens samhälle ser ut är det heller inte någon direkt avlägsen tanke.
    Vet inte hur det är med alla andra, men jag tränar då inte för att vara störst i baren eller ha möjlighet att slå ner någon annan... Det finns inte ens i min värld att använda våld. (Förutom om någon skulle ge sig på mina tjejpolare..)

Vad är detta AF som ni snackar om?

330ci bronkss avatar
    Namn
    Andreas Holmer
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Teknikkonsult
    Citat Ursprungligen postat av Enkronan Visa inlägg
    Vet inte hur det är med alla andra, men jag tränar då inte för att vara störst i baren eller ha möjlighet att slå ner någon annan... Det finns inte ens i min värld att använda våld. (Förutom om någon skulle ge sig på mina tjejpolare..)

Vad är detta AF som ni snackar om?
    Athletic Fitness. Det är en tävlig som oftast tävlas i i samband med bodybuilding-tävlingar. Skillnaden är att där finns flera moment i en AF tävling. Först bedöms utséendet med posering som i BB, därefter ska det göras chins, dips och köra rodd. Resultaten slås ihop och en vinnare utses

Jag ska titta på AF på Decembercupen i Lund imorgon, första gången jag ska titta på en tävling. Ska bli riktigt kul med massvis av motivationshöjningar i form av fitness-brudar i bikini
    BMW 330ci

Lånar pappas bil
    Namn
    Jakub L
    Reg.datum
    apr 2008
    Börjar komma ifrån formen rund till rak men är inte där ännu. Har i skrivande stund gått från ca 142 till 97. Målet är att väga runt 80 med en fettprocent under 10. Bjuder även på en bild

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
    Börjar komma ifrån formen rund till rak men är inte där ännu. Har i skrivande stund gått från ca 142 till 97. Målet är att väga runt 80 med en fettprocent under 10. Bjuder även på en bild
    Grymt impad Kriga på

President overlakes avatar
    Namn
    Daniel O
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
    Snyggt jobbat. Kämpa på nu men unna dig lite gott på julafton
    You know that your man broke out of the Oompa Loompa factory, and is up to no good ?

330ci bronkss avatar
    Namn
    Andreas Holmer
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Teknikkonsult
    För att hålla tråden levande, två pics från igår. Vägde 84,9 imorse efter en ätarhelg (som var planerad, ett delmål, under 85kg). Ursäkta ansiktet på den ena, men bicepsådran är på väg fram nu!

BMW 330ci

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Tog en bild igår men med tanke på att folk snackar om vapen när jag postar får det chilla.

Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008
    <object><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="movie" value="http://www.facebook.com/v/424081764328929"></param><embed src="http://www.facebook.com/v/424081764328929" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="1"></embed></object>

Någon som har koll på dessa övningar?

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg
    Ok..
    Känner att jag måste få bukt på min fysik nu.
    80kg 183cm, tyvärr inte rena muskler, ser ändå oförskämt fräsch ut med tanke på mitt leverne..
    Har pga div anledningar fått upp motivationen coh lagt om kosten så att den nu iaf liknar en normal människas.
    Har problem med kistan så ja kan inte käka vad som helst på engång, men är motiverad att käka rätt/nyttigt.

Tiden man har över efter egen firma och 2 småknoddar är ytterst begränsad, men jag har ett 24h gym runt knuten.
    Har en polare som är mer flexibel som vill börja gå, vilket ja kommer försöka klämma in så ofta det bara går, blir väl 5-7km rask takt..
    Pingisbord på jobbet finns
    Personlig tränare hade nog varit en investering om jag visste denna kunde motivera min arma själ (är det avdragsgillt måntro?)
    Simning lockar då jag gillar det samt att det inte är så fysiskt påfrestande precis när man gör det utan att bli sjukt tråkigt.

Så hur hade ni gjort?
    Hur ska jag motivera mig att komma i form?...
    Att motiviera sig till att börja träna brukar inte vara så svårt - det svåraste är att INTE sluta träna efter ett tag.
    Tränar man på ett gym t.ex så skall man träna som man själv tycker fungerar bäst. T.ex vill man bara komma iform så kör ett helkroppspass ett par ggr i veckan samt promenader. Vill man bli bodybuilder så går man in för det, vill man bli stark som satan så går man in för det och vill man bli både stark och stor så variera träningen mkt - med variation så blir det även inte lika enformigt. Ta med dig ett gäng polare oxå - blir så mkt roligare att träna om ni alla är ngt sånör seriösa. Dock brukar gympassen bli ngn timme längre då det gärna blir lite skitprat, inbördes tävlingar osv men mkt roligare träning oxå.

Har man väl lyckats hålla igång ett bra tag och märker att man gör stora framsteg så blir det ännu lättare att gå till gymet. Jag blir sjukt rastlös de dagar jag inte gymmar nu för tiden. Innan jag började träna så kunde jag lätt slå ihjäl en dag på soffan men nu får jag panik av det.

EDIT: Jag själv skulle gärna se ut som Arnold S. Eller Magnus S. men jag finner det inte rimligt och tränar mot delmål. T.ex Jag ska klara att lyfta den vikten då och mina vader ska bli grövre innan sommarn, etc, etc å tränar efter de målen - funkar fint

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Ny film då den gamla bara ledde till ilska.

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Ni som tyckte att sumolyftet inte skulle godkännas, kommentar?

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Fyn fan, don't try this at home, 112 likes? Hhuur gick det till? För att det är coolt att kunna referera till någon som gjort det tidigare antagligen. Eller det måste vara så att Steinborn var något coolt troll, eller att någon kändis gjorde det här.

Medans mitt elit-marklyft (två poster ovan) fick en upp, en tumme ner, antagligen på grund av att någon tycker jag tar i med ryggen, som den känns håller den dock för 250 med den formen.
    Senast redigerat av Chaan den 2012-12-27 klockan 07:49.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •