Bilsnack
Sidan 35 av 45 FörstaFörsta ... 51525282930313233343536373839404142 ... SistaSista
Resultat 511 till 525 av 670
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Lade om kosten för ett år sen. Började träna på allvar för ett halvår sen. Började cykelpendla till jobbet på riktigt (Cyklocross, 12 km på 25 min) för några månader sedan. Tappat 30 kg på ett år (115 kg -> 85 kg). Börjar få lite definition, men är långt ifrån klar, har mycket späck runt kaggen kvar att bli av med.

Fan att man ska vara en öl- och burgarnörd.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Har inte direkt något större problem med vikten, kör 28/34 på jeansen, och några muskler vill jag helst inte ha, men kondisen bör kunna bli lite bättre.

Målet är att springa milen på 45 minuter om ganska precis ett år. Mitt träningsschema ser ut ungefär som följande: Dag 1: Ledig dag, dricker 2-3 öl och käkar något gott. Dag 2: Jobbar natt, ingen öl, springer en runda innan jobbet. Dag 3: Ledig dag, dricker 2-3 öl och käkar något gott. Dag 4: Jobbar natt...och så vidare och så vidare. Optimalt!
    - POLO R WRC 2014 -

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Har inte direkt något större problem med vikten, kör 28/34 på jeansen, och några muskler vill jag helst inte ha, men kondisen bör kunna bli lite bättre.

Målet är att springa milen på 45 minuter om ganska precis ett år. Mitt träningsschema ser ut ungefär som följande: Dag 1: Ledig dag, dricker 2-3 öl och käkar något gott. Dag 2: Jobbar natt, ingen öl, springer en runda innan jobbet. Dag 3: Ledig dag, dricker 2-3 öl och käkar något gott. Dag 4: Jobbar natt...och så vidare och så vidare. Optimalt!
    Träna intervall. Det gör galna grejer med benprestandan. Jag sänkte miltiden med 15 minuter iom lite intervallträning i vintras. Mer pang för pengarna går inte att få träningsmässigt.

Mitt mål är också milen på 45 min, samtidigt som man drar 200 kg i mark.

OT: Du jobbar natt skriver du. Brukar se en nattparkerad Polo WRC i Söderort nära en sjö, din?

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Träna intervall. Det gör galna grejer med benprestandan. Jag sänkte miltiden med 15 minuter iom lite intervallträning i vintras. Mer pang för pengarna går inte att få träningsmässigt.

OT: Du jobbar natt skriver du. Brukar se en nattparkerad Polo WRC i Söderort nära en sjö, din?
    Jag har passerat 40-strecket och har inte rört mig det minsta sedan jag var i 20-årsåldern, så det finns lite att göra! Har försökt att smygstarta, går och springer växelvis och har redan märkt vissa framsteg på bara ett par veckor. Nu gäller det bara att hålla i...och att sänka öl-intaget med ett par flaskor i veckan.

Jag bor uppe i Gävle, så det är inte min bil som du sett!
    - POLO R WRC 2014 -

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Heh, tack grabbar! Fick man lite ågren såhär på morgonkvisten! Stabila 95. Gick ned 10pannor för ngt år sedan sedan upp igen, hände massa grejer i livet som gjorde att jag tappade motivationen. Men jag slutade röka i samma veva och det har hållt i sig! Känns som det är dags att ta tag i saken igen.
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Någon som sprang Göteborgsvarvet igår? Första gången för mig och helt klart en kul grej att ha gjort.

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004

Hur många i världen kan det?
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Klarade 7km på 45min häromdagen, såattehhh jag har en bit kvar där!
    Alla som generaliserar är idioter!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
    Hur många i världen kan det?

Det är inga märkvärdiga bedrifter. Den här skrönan om att man inte kan vara muskelstark samtidigt som man har god kondition trodde jag var död för länge sen.

Felet många gör är att träna för ineffektivt. För många långa och lågintensiva pass. Det räcker med något då och då och sen lägga krutet på intervaller.

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Det är inga märkvärdiga bedrifter. Den här skrönan om att man inte kan vara muskelstark samtidigt som man har god kondition trodde jag var död för länge sen.

Felet många gör är att träna för ineffektivt. För många långa och lågintensiva pass. Det räcker med något då och då och sen lägga krutet på intervaller.
    Håller med, har flera polare som klarar/är väldigt nära det du siktar på, så det ska nog gå

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av infiniti Visa inlägg
    Håller med, har flera polare som klarar/är väldigt nära det du siktar på, så det ska nog gå

Märk väl att jag inte påstår att jag är nära mitt mål just nu. Men som sagt, med lite effektiv träning så är inget omöjligt.

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Märk väl att jag inte påstår att jag är nära mitt mål just nu. Men som sagt, med lite effektiv träning så är inget omöjligt.
    Mål ska man ju ha!

Jag kan inte jämföra mot mig själv då mina knän inte klarar av löparturer längre än några km åt gången
    Men jag tränar konditionen på lvg-cykeln istället, vilket jag faktiskt tycker är långt mycket roligare än löpning, samtidigt som jag slipper värk i mina knän.

Här var jag bor har vi även möjligheten att cykla inomhus på bana över hela vintern, så det gör ju det mera möjligt att få det att fungera utan långa uppehåll på vintern.

Någon annan här som cyklar lvg?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jag cykelpendlar på en Merida Cross ca 12 mil i veckan. Brukar dra ut på lite längre turer emellanåt och jag håller med, fantastiskt kul sätt att träna på samt relativt skonsamt mot kroppen.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Klarade 7km på 45min häromdagen, såattehhh jag har en bit kvar där!
    Prefekt! Då har du ju tiden klar, bara sträckan du behöver justera.

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004

Härligt, kör hårt. Fast det är bara crossfit-eliten som kan det, eller hur?
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •