Bilsnack
Sidan 44 av 45 FörstaFörsta ... 142434373839404142434445 SistaSista
Resultat 646 till 660 av 670
    Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Domaren Visa inlägg
    Hej,
    Varför känns det som att jag har en whipslash skada fast jag aldrig varit med om någon olycka?
    Inte i trafiken och inte någon annanstans heller vad jag vet.
    Jag har ont när jag tittar uppåt. Det känns som om en nerv kan ha kommit ikläm. Det är inga problem att titta åt sidorna eller nedåt.

Sedan undrar jag om det går att få whipslash skada om man sitter i en någorlunda modern bil och olyckligtvis skulle bli påkörd.
    Man kan ha medfödda problem som framträder senare i livet.

Självfallet går det att få en whiplash även i en modern bil. Nacken är en mkt ömtålig apparatur där små fysiska påverkan kan ge stora skador om det vill sig illa.
    Alla som generaliserar är idioter!

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Hej,
    Varför känns det som att jag har en whipslash skada fast jag aldrig varit med om någon olycka?
    Inte i trafiken och inte någon annanstans heller vad jag vet.
    Jag har ont när jag tittar uppåt. Det känns som om en nerv kan ha kommit ikläm. Det är inga problem att titta åt sidorna eller nedåt.

Sedan undrar jag om det går att få whipslash skada om man sitter i en någorlunda modern bil och olyckligtvis skulle bli påkörd.
    Stillasittande jobb, liten eller ingen fysisk daglig aktivitet och utebliven motion och träning. Är det något som rimmar med din livsstil? Då kan det mycket väl vara orsaken till nackbesvären.

Självfallet kan man få en whiplashskada i en modern bil, tyvärr.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004

Det är väldigt olika med krocksäkerhet. Det finns t.ex. video på Youtube med modern SUV som blir mos.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    har struntat i promenaderna nu, bara äter 'okej' under veckorna.
    Har slarvat lite och köpt en guldnougat mellan varven.
    ätit chips o skit på helgerna, tillåter även donken mat.
    men,, inget verkar stoppa mig *S*
    101kg nu på vågen.
    kanske lyckas jag med tvåsiffrigt till sommaren, inget som jag planerar, men det är väl en liten bonus kan man säga.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Du kan bara gå upp i fett- och muskelvikt om du ligger på kaloriöverskott. Likaså kräver en viktminskning ett kaloriunderskott. Så enkelt är det. Vätska kan man binda och bli av med lite hit och dit.

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    har redan provat binda vätska.. lchf hade den funktionen på mig.
    Så jag lade ner det illa kvickt.
    det hade även den effekten att man blev besviken mellan varven, jojo effekter pga vätske bindande.
    Nej.. man ska tänka efter lite istället.
    Precis som du skriver,, underskott.

Om man vänder på hela den svenska 'lyxlivet' vi har gentemot på det smala fina 60-70talet.
    Vi hade det snålt å jävligt och inte hade råd med frosseriet.

så,,med det i bakhuvudet.
    Tillgång och efterfrågan..
    Jag kör efter denna princip numera:
    Du ska inte äta så du står dig några timmar framöver, utan du ska äta för att du arbetat ett par timmar.

Mvh
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    har struntat i promenaderna nu
    Det funkar bara om det är 3 mil i veckan. Därför brukar bodybuilders ta en morgonpromenad varje dag på 3 kilometer vid deff. Det blir över 3 mil i veckan vanliga gåsträckan inkluderat. Men det fungerar även bra att gå 6 kilometer varannan dag eller 2 mil en gång i veckan, jag har provat alla dessa varianter vid viktnergång och det ökar förbränningen lika bra. Sen är det kanske enklare att välja en av varianterna pga vanor, tillgång till promenadvägar, snö, och form. Men om du gått ner 10 kilo redan så vet du ju vad du gör.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Det går utmärkt att träna efter måltid, så länge du inte blir hämmad av att du mår illa eller så.

Jag äter kvällsmat runt kl 18-19 och tränar mellan kl 19-22. Efter passet äter jag kolhydrater samt protein för att fylla på depåerna och för att ge musklerna lite byggstenar.

Kört så här i ett halvår och drog precis 110 i bänk på 85 kg kroppsvikt, så det verkar ju funka.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Rör på dig oftare så går det över ska du se.

Elektriker
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    hej ni visa träningsmänniskor.

Jag har alltid tränat oregelbundet i mitt liv och njutit av livets goda. Är inte överviktig direkt men har några cm runt midjan som jag gärna hade blivit av med. Förra året började jag träna löpning och gym. Körde 6-7 pass i veckan. Där det var uppdelat 1dag badminton, 2-3st 5km löppass och 2-3st gympass med hopprep och många rep. på vare övning.
    Körde toughest i november och hade hur kul som helst, konditionen var bättre än den varit många år.
    veckan efter så sa benhinnorna stopp på ett löppass, gjorde så ont och sträckte så mkt att jag omöjligt kunde springa fast jag försökte pressa kroppen. Så tog en paus med löpningen, tyvärr så överansträngde jag en muskel i ryggen dagarna efter så det blev ingen träning alls i dec och körde igång i slutet av januari igen.
    Då började jag med en PT, han kollade upp lite grundfakta om mig. Den lyder:
    -32år, 183cm lång, 86,5kg tung och har 13,1% kroppsfett enligt testet.

Har kört 3pass/vecka med PT, vi kör crossfit pass. Jag kör även badminton varje vecka 1h. Har kört promenader och någon enstaka löpning per vecka. Kör alltså mindre träning nu då passen med PT är så brutala. Kör mjölksyrepass ibland osv, men alltid fullt flås och hög puls.
    Jag har ökat i styrka och mår bra. Men det är ett MEN.

Jag är ser exakt likadan ut i min kroppsform. Kanske fått någon enstaka centimeter större omkrets på armarna. Men i övrigt likadan som när jag inte tränar aktivt.

Min kost sedan maj 2014 då jag började träna regelbundet:
    Varje morgon dricks en smoothie innehållande 1,5dl kvarg 0,1%, 100g frusna blåbär, 1,5dl A-fil 0,1% och 1 banan.
    Kl 9:30-10:00 dricks en Whey 100 proteinshake med vatten eller frukt
    Kl 11-12 äts lunch. Då äts det fisk eller hel veg. (aldrig kött) ihop med potatis/ris. Mycket grönsaker, broccoli är en favorit. Ibland ett bröd, men sällan. Dricker vatten till.
    Kl 15 brukar det bli en frukt eller whey 100 eller proteinbar.
    träning kl 17 till 18
    Middag brukar bestå av: Lax 100g, 1ägg, en broccolikvist, sallad, tomater, paprika, majs, fetaost, pasta/quinoa och dricker vatten.
    Kvällsmat brukar jag oftast inte orka. ibland får jag i mig en whey 100 eller en äggmacka.
    Dricker säkert 5-7st redbull light/zero kolhydrater eller celcius varje vecka. Väldigt sällan några original med socker i. Dricker mycket vatten under dagen också.
    Tog ett blodprov förra året hos min läkare,hon såg inga spår på att jag saknade något. Kunde inte se att jag var semi-vegetarian. Så verkar äta hyfsat rätt när det gäller näringsbiten.

Vad kan det vara jag gör för fel?
    Min Pt vill jag ska äta mer bra kolhydrater för han tror jag har lite underskott för jag så gärna vill minska i magomkrets. Alltså mer mat överlag.

Några tips? Eller har jag bara för bråttom?
    Senast redigerat av andreas_saab den 2015-04-23 klockan 17:56.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Mindre cardio mer tunga lyft. Det fick min kropp att seriöst ändra form. Beroende på reps, set och vila får du olika resultat av gymmandet, trots snarlika vikter.

Men absolut, det tar tid att bygga muskler, betydligt enklare att bränna fett. Vilket man iofs också gör av tunga lyft.

Registered User Enkronans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2008
    Varför mår jag illa så fort jag anstränger mig? Det här är en av anledningarna till att jag inte kan syssla med träning.
    Rör dig oftare och se till att få i dig rejält med mat om dagarna så det finns energi i kroppen!

Citat Ursprungligen postat av andreas_saab Visa inlägg
    Vad kan det vara jag gör för fel?
    Min Pt vill jag ska äta mer bra kolhydrater för han tror jag har lite underskott för jag så gärna vill minska i magomkrets. Alltså mer mat överlag.

Några tips? Eller har jag bara för bråttom?
    Mitt första tips är att droppa PT'n direkt. Du kanske blir tyngre efter du gjort det, men det är endast eftersom plånboken börjar väga mer. PT är något som är otroligt överskattat i regel - tror inte nån av de jag ser träna med PT på gymmet har fått några synliga resultat mer än nåt kilos förlust, men det har mer att göra med deras matvanor än själva PTn.
    Hitta en polare att träna med istället, eller om du har motivation nog själv att kunna träna ensam.

Därefter kan du börja käka lite mer middag. Kroppen behöver det för att kunna bygga något!
    Kanske även en kvarg innan du lägger dig
    Skippa all energidryck och skit så får du mer energi om dagarna, och speciellt på träningspassen.

Därefter kan jag bara hålla med "Solid". Mer tunga lyft! Det är där alla PT's misslyckas, de ska hålla på med massa småövningar utan några tunga vikter, och då ändrar man ingen form kan jag lova.

Önskar dig lycka till!

Elektriker
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    jag har motivationen att köra själv, körde på järnet med flera pass i veckan innan PT, d e lite av min livsstil nu. I stortsett droppat all alkohol, blir max 1 fest i kvartalet.

Jag ville ha mer resultat och var rädd att jag inte tränade rätt.
    Har tyvärr ingen vän att träna med längre, vi har kommit till den åldern att folk gör annat, vill inte träna lika regelbundet, har barn, karriärer osv.
    Så därför skaffade jag en PT och det är superskoj! lärt mig massa och har kul varje träning. Men det kanske är bortkastade pengar för många. Men jag tror på det.
    Kan inte vara hans fel att jag inte blir smalare då jag inte blev det under dom 8 månaderna jag tränade själv heller =)

men d kanske är tiden som är nyckeln å att jag bara ska kämpa på.
    tack för era inlägg

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Det går sakta men säkert nedåt. Äter likadant, möjligen marginellt mindre alkohol. I mars började jag knalla och har get det ett seriöst försök att ligga på över 10000 steg / dag. Eftersom man är kontorsråtta mestadels så blir det till att gå ut varje dag och klämma av mellan 3-12km beroende på humör och ngn runda tennis emellanåt. Rätt skönt faktiskt och man sover dessutom lite bättre. Gör inte så mycket om det går sakta, bara förändringen är konsekvent, vilket den ju verkar vara bara man rör lite på sig. Ett par kg har försvunnit om ser till snittvikt. Nöjd så.

ImageUploadedByTapatalk1430490413.894250.jpg
    Alla som generaliserar är idioter!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Bra jobbat!

Men fy fan för stillasittandet. Också kontorsråtta och känner att man verkligen förtvinar under dagen. Det kommer ta kål på mänskligheten.

Jag har rivit av 10 pannor i år. Målet var sub80 innan första maj och jag landade på 79,6 igår morse. Har kört ca 10.000 steg per dag som riktmärke jag med, 10-15 mil på cykelsadeln per vecka och gymmet 3 ggr i veckan. Ökat runt 10-15% på samtliga styrkelyft, så musklerna har behållits får man anta. Nu ska konditionen finslipas de närmaste månaderna. Löpning, cykelpendling samt rodd och tabataburpees på gymmet kommer nog hålla fläsket borta i sommar trots att jag kliver av kaloriunderskottet nu.

Bersen som jag också går på efter fyra månaders uppehåll kommer kanske försöka sitt bästa för att märkas dock.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •