Bilsnack
Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 123
    Registered User Kowalskys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Livsnjutare
    Kanske något skönt erbjudande för zatzyaner på en helårsprenumeration på AMS till att börja med?
    Sidewalk crackin' MF

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kowalsky Visa inlägg
    Kanske något skönt erbjudande för zatzyaner?
    Den som ber skola bli bönhörd! Det gick snabbare än jag trott! 70% på en massa smäck, inte illa, inte illa...

Citat Ursprungligen postat av cheapjerseysusa Visa inlägg
    Wholesale all kinds of cheapjerseysusa, cheap nfl jerseys,cheap hockey cheap jerseys, jerseys,can Save up to 70% & free shipping!Welcome to buy Jerseys, jerseys, cheap nfl jerseys,cheap hockey jerseys, cheapjerseysusa from our online jerseys shop! We also supply replica cheap jerseys and high quality & Low price
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2005
    Låter som ett riktigt bra samarbete!
    Älskar tidningen Auto Motorsport.

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Citat Ursprungligen postat av Hakan Visa inlägg
    Det här kan bli riktigt bra.
    Detta ser vi fram emot
    Det blev ju inte så bra... Änvändarna byttes bort mot reklam.
    Cinquecento

Das Auto. Fjellners avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Läkemedelsdistributör
    Citat Ursprungligen postat av A Visa inlägg
    Det stämmer bra att Egmont klivit in i zatzy, våra vägar har korsats under många år fast tidigare under Hjemmet Mortensen som bland annat hjälpte till att göra zatzy-kryssningen möjlig.

Detta är en affär som arbetats fram efter under en längre tid och vi känner att Egmont har resurserna och förståelsen för zatzy som krävs för att utveckla siten vidare utan att vända upp och ner på allt. För er som användare är vi övertygade om att detta enbart kommer att leda till förbättringar i form av content från Auto Motor & Sport och utveckling av nya funktioner och teknisk uppfräschning av siten.

Teamet av moderatorer och administratörer som idag finns på zatzy kommer att förbli i stort oförändrat (så lätt blir ni inte av med oss) detsamma gäller för sitens inriktning men vi kommer även att få lite nya kollegor i form av site-ansvarig m m.

Efter 12 år börjar man känna sig lite mossig
    Jodåsåatte.. Inte mycket av det där stämde såhär i efterhand kan tyckas.

Utveckling blev avveckling!
    Volkswagen Passat Variant 1.8T 2002 "AIRLIFT Autopilot V2"
    Volvo 740 Trackday/Bilstein
    Mercedes-Benz E320 Avantgarde

VW nörd... Amazonass avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    IT-Hora
    Citat Ursprungligen postat av Hakan Visa inlägg
    Det blev ju inte så bra... Änvändarna byttes bort mot reklam.
    Är ju lika illa på AMS hemsida... mer reklam än artiklar. Gärna stora pop-up blaffor över hela sidan. Ledsna på skiten och sa upp prenumerationen i samma veva.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av Fjellner Visa inlägg
    Jodåsåatte.. Inte mycket av det där stämde såhär i efterhand kan tyckas.

Utveckling blev avveckling!
    Ja det sket sig fullständigt. Tragiskt och långsamt mord på ett forum....

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Är ju lika illa på AMS hemsida... mer reklam än artiklar. Gärna stora pop-up blaffor över hela sidan. Ledsna på skiten och sa upp prenumerationen i samma veva.
    Nu är jag ingen som stör mig något särskilt på reklam, men har inte de flesta tidningar samma typ av reklam och mängd som AutoMotorSport?
    BILSNACK | crew

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

zatzy.com + Auto Motor & Sport = SANT!

Nu när Zatzy efter Egmonts ägande i det närmaste dött helt och hållet, är det kanske dags för Egmont att fundera på om de skulle släppa Zatzy till någon som vill och kan klara av att sköta forumet på ett sådant sätt som främjar användarna!?

Det ni på Egmont har lyckats med på denna korta tid är snudd på imponerande inkompetent. Förr fanns det trafik, inte hög trafik, men dock trafik från ett antal inbitna användare som trots att mycket hänt i livet de senaste 10+ åren ändå hängt kvar här på Zatzy. De har läst, de har skrivit, de har bidragit och det har funnits någonting som hållt dessa användare kvar.

Att ni på ett så vansinnigt effektivt sätt lyckats eliminera trafiken på det sätt som skett är snudd på imponerande inkompetent. Nu pissar ju Egmont blod som det ser ut i samtliga koncernbolag, men särskilt många kronor kan ert annonstapetserande knappast inbringa till bolaget särskilt med tanke på den svikande skaran läsare / deltagare att det är värt att behålla Zatzy i ägo?

Gör istället slag i saken, släpp Zatzy till någon som bryr sig så får ni ett problem mindre och vi ett forum mer!

Tack!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Nu när Zatzy efter Egmonts ägande i det närmaste dött helt och hållet, är det kanske dags för Egmont att fundera på om de skulle släppa Zatzy till någon som vill och kan klara av att sköta forumet på ett sådant sätt som främjar användarna!?

Det ni på Egmont har lyckats med på denna korta tid är snudd på imponerande inkompetent. Förr fanns det trafik, inte hög trafik, men dock trafik från ett antal inbitna användare som trots att mycket hänt i livet de senaste 10+ åren ändå hängt kvar här på Zatzy. De har läst, de har skrivit, de har bidragit och det har funnits någonting som hållt dessa användare kvar.

Att ni på ett så vansinnigt effektivt sätt lyckats eliminera trafiken på det sätt som skett är snudd på imponerande inkompetent. Nu pissar ju Egmont blod som det ser ut i samtliga koncernbolag, men särskilt många kronor kan ert annonstapetserande knappast inbringa till bolaget särskilt med tanke på den svikande skaran läsare / deltagare att det är värt att behålla Zatzy i ägo?

Gör istället slag i saken, släpp Zatzy till någon som bryr sig så får ni ett problem mindre och vi ett forum mer!

Tack!

Jag tycker att kritiken både är befogad och obefogad.

Våra gamla medlemmar blir äldre och intresset samt tiden för Z har minskat, men även för sociala medier i stort. Dom som växer upp med bilintresse och sociala medier kör Facebook pga dess enkelhet jämfört med ett gammal forum.

Som jag tidigare sagt så är tappet på aktivitet enligt mig till största del pga naturliga orsaker. Det är ju trots allt medlemmarna själva som ska bidra med aktiviteten och inte Egmont.

Tror du att Z i den form den är och varit skulle kunna bli livat med ny ägare? Förklara gärna hur i så fall

Tack!
    BILSNACK | crew

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg

Våra gamla medlemmar blir äldre och intresset samt tiden för Z har minskat, men även för sociala medier i stort. Dom som växer upp med bilintresse och sociala medier kör Facebook pga dess enkelhet jämfört med ett gammal forum.

Som jag tidigare sagt så är tappet på aktivitet enligt mig till största del pga naturliga orsaker. Det är ju trots allt medlemmarna själva som ska bidra med aktiviteten och inte Egmont.

Tror du att Z i den form den är och varit skulle kunna bli livat med ny ägare? Förklara gärna hur i så fall

Tack!
    Det låter mer som en uppräkning av sådant man hört innan.
    Kort sagt är problemen att allt blev krångligare med den nya programvaran och ihop med den extrema mängden reklam (värre än på AB) så tröttnar folk på själva forumet. Så även om folk fortfarande är intresserade så mår man illa av reklamen. Enkelheten som du säger, som är på olika sociala medier fanns på forumet med den förra programvaran. Då kunde man ladda upp flera bilder åt gången i samma inlägg. Nu är det då ett i taget och max 10/inlägg. Klickade man på en bild i en tråd så fick man se alla bilder i serie och i lagom storlek. Klickar man nu på en bild så får man ett nytt fönster med bilden i originalstorlek. Vill man se nästa bild i tråden så får man ett nytt fönster för den osv. helt värdelöst

Så att skylla på omgivande faktorer istället för att se själva problemen som finns i forumet gör väl snarare att man inte erkänner de fel som finns.

När man sitter med en bildserie som man vill dela med sig av så laddar man upp en bild i taget, men max 10/inlägg.

Vem vill vara aktiv på ett forum där ägarnas huvudintresse är att fylla var sida, även mellan inläggen, med reklam. När denna reklam inkräktar på själva forumet. Vem vill vara aktiv när allt man gör begränsas? Svårigheter med bilduppladdning osv.

Jag skriver en del fortfarande, men inte i nivå med tidigare, före Egmont och nya programvaran. Dels för att jag hatar reklam och att AD-blocker inte funkar med firefox.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

zatzy.com + Auto Motor & Sport = SANT!

Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg

Tack!
    Till viss del tror jag att du har rätt, men det vi upplever nu beror inte på det. Det vi nu upplever beror på det Ron nämner här nedan

1. Tidigare fungerade saker och folk visste hur de skulle hantera forumet och dess funktioner

2. Visst var det inte felfritt då heller, men nu har buggfrekvensen varit rätt hög, rätt länge (läs sedan forumet "uppdaterades").

3. Användarna har sedan en lång tid tillbaka framfört klagomål på sitens utseende och funktion, i främsta rummet all reklam och hur den tillåts inkräkta på användarvänligheten. Under denna tid har det sagts att det ska åtgärdas men ännu har inte ett smack gjorts. Det ser riktigt grisigt ut och det går knappt att använda forumet om man inte kör AdBlock. Det enda man kan tolka av detta är att forumets ägare inte bryr sig om forumet annat än att de kan få in några fjuttiga extra kronor till sin skrala pengapung. Användarna!? Näe de är inte värda mödan att ändra ngt. Sådant känner folk och blir förbannade, varför ska de lägga sin tid på någon som inte ger ngt tillbaka?

4. Fejan har funnits i mer än tio år och de som kommunicerar främst via fejan har gjort så en bra tid, mycket längre än den korta tid då det gått kraftigt utför med forumet, d.v.s. anledningen till användarflykten från Zatzy beror inte på det utan att forumet är så jävla illa skött av den nya ägaren.

Tidigare var det enklare, bättre, snabbare, färre buggar, mindre reklam, mindre störande placering av reklamen.

You do the math. Detta har uteslutande med hur forumet skötts att göra. Skulle det drivits så att det fortfarande var enkelt, buggfritt och man slapp få synen full med reklam skulle det finnas ett incitament för folka att använda Zatzy som förr, kanske inte i lika hög utsträckning som förr men högre än nu. Sedan ett antal månader är det som att luften gått ur helt, väldigt få nya trådar om någon, väldigt få inlägg i befintliga trådar.

Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Det låter mer som en uppräkning av sådant man hört innan.
    Kort sagt är problemen att allt blev krångligare med den nya programvaran och ihop med den extrema mängden reklam (värre än på AB) så tröttnar folk på själva forumet. Så även om folk fortfarande är intresserade så mår man illa av reklamen. Enkelheten som du säger, som är på olika sociala medier fanns på forumet med den förra programvaran. Då kunde man ladda upp flera bilder åt gången i samma inlägg. Nu är det då ett i taget och max 10/inlägg. Klickade man på en bild i en tråd så fick man se alla bilder i serie och i lagom storlek. Klickar man nu på en bild så får man ett nytt fönster med bilden i originalstorlek. Vill man se nästa bild i tråden så får man ett nytt fönster för den osv. helt värdelöst

Så att skylla på omgivande faktorer istället för att se själva problemen som finns i forumet gör väl snarare att man inte erkänner de fel som finns.

När man sitter med en bildserie som man vill dela med sig av så laddar man upp en bild i taget, men max 10/inlägg.

Vem vill vara aktiv på ett forum där ägarnas huvudintresse är att fylla var sida, även mellan inläggen, med reklam. När denna reklam inkräktar på själva forumet. Vem vill vara aktiv när allt man gör begränsas? Svårigheter med bilduppladdning osv.

Jag skriver en del fortfarande, men inte i nivå med tidigare, före Egmont och nya programvaran. Dels för att jag hatar reklam och att AD-blocker inte funkar med firefox.
    Som sagt.

Btw. AdBlock funkar klockrent för mig i Firefox!? (OSX)

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Ett litet exempel på att det minskar. Denna sektion var ju den mest intressanta tidigare.
    Vad jag sett när jag besöker forumet, så verkar det bara vara en projekttråd där byggarens själv uppdaterar. Det gäller en grym renovering av en El Camino, av killen som har "Bilpedanten" i Alvesta.

Hade det inte varit för honom hade den sektionen varit helt död.

Tidigare (ett par år sedan kunde man följa hur många som helst i den sektionen...

Förresten, hur kan då Garaget leva och frodas? Där behöver de inte skylla på FB, instagram, twitter osv.....

Registered Driver Mr_Bigs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2011
    Jag besöker en mängd andra forum, både svenska och utländska, för bilar och för andra intressen jag har. INGET av dom är så tomt som Zatzy. Att skylla på andra digitala medier som orsaken till Zatzys sakta men säkra gång mot döden är bara fel.

Jag tror det beror på flera saker. Till stor del det som sägs här ovan men en annan bidragande orsak är klimatet. En del användare här kan vara rätt hårda vilket kan få en del nyreggade att bli avskräckta.

Men huvudorsaken tror jag är för att forumet i dess nuvarande form helt enkelt inte är någon höjdare. Något måste göras annars så kommer det oundvikliga.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Jag besöker en mängd andra forum, både svenska och utländska, för bilar och för andra intressen jag har. INGET av dom är så tomt som Zatzy. Att skylla på andra digitala medier som orsaken till Zatzys sakta men säkra gång mot döden är bara fel.

Jag tror det beror på flera saker. Till stor del det som sägs här ovan men en annan bidragande orsak är klimatet. En del användare här kan vara rätt hårda vilket kan få en del nyreggade att bli avskräckta.

Men huvudorsaken tror jag är för att forumet i dess nuvarande form helt enkelt inte är någon höjdare. Något måste göras annars så kommer det oundvikliga.
    Precis. Eftersom det med all önskvärd tydlighet framgår att Egmont inte bryr sig överhuvudtaget om detta forums användares synpunkter är det väl lika gott att de släpper taget om Zatzy innan forumet dör helt pga deras oförmågor?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •