Bilsnack
Sidan 38 av 39 FörstaFörsta ... 81828313233343536373839 SistaSista
Resultat 556 till 570 av 575
    Individual oscarbs avatar
    Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Såg att han (tror jag) skitar ner Gustavs instagram och skriver att keggs är skit! Lol!
    ..

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008

Agera R toppade 402km/h

Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Jag vill ha en Agera R! Sen vill jag festa med dig Micha, för att supa dig under bordet och sen fixa så att någon tatuerar in "Koenigsegg <3" i pannan på dig
    Hur ska du lyckas med det? Killen har ingen hjärna = ingen panna

Registered User
    Namn
    Daniel Sj
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av fledlik Visa inlägg
    Otroligt barnslig och onødig kommentar...
    BMW_330
    ''Vad alla verkar hänga upp sig på det. Jag drog hojen med 3-4 billängder vilket är 30-40%.'' Smart kille det där!

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av fledlik Visa inlägg
    Ja, för den som är lite kritisk och frågeställande är oftast den som är dum i huvudet eller vänta lite här nu...

Säger inte att jag är smartare än någon annan här inne men hade inte jag och ett par andra kritiska till ifrågasatt topic (alltså 402 km/h på Nürburgring) hade ni gått på exakt vad som helst eftersom ni inte ens kräver bevis. Jag försöker alltid få så mycket information som möjligt innan jag lägger mig i något fack. Jag tror fortfarande inte ett skvatt på att Ageran kört 402 km/h på Nürburg men skulle givetvis ändra på mig om jag såg bevis, bevis som Bård lovade skulle komma upp "nästa vecka" i form av logg från sin Racelogic (eller vad det nu var), när allt snack lagt sig och ingen ifrågasätter längre. Det har fortfarande inte kommit upp så I call bullshit. De hade fått så jävla mycket mer publicitet och kredd om de la upp loggen, en logg som tar ~2 minuter att lägga upp men nej du, bättre att vara mystisk och (i mina ögon) ljuga för att få PR.

Och ja, jag tror på i princip allt vad BC har skrivit i l4p-tråden eftersom det inte dementerats någonstans.

Inte för att jag hatar Koenigsegg, inte för att jag hatar Christian, inte för att jag är jante utan för att jag hade haft samma tänk om det gällde Pagani, Hennessey, Saleen eller någon annan supersportbilstillverkare som hade mått bra av gratis PR. Finns det inga klara bevis kommer jag inte tro på det. Lite värre att automatiskt tro på det bara för att de uttrycker sig väl, eller för att de är svenskar, eller för att de är ett företag (företag som oftast mår bättre av gratis PR, något Koenigsegg och Bård är experter på vid det här laget), eller för att de har bra hp/kg-ratio eller helt enkelt för att de påstår det. Var lite kritisk så kan du bli förvånad över hur mycket mer information du får.

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Ja, för den som är lite kritisk och frågeställande är oftast den som är dum i huvudet eller vänta lite här nu...

Säger inte att jag är smartare än någon annan här inne men hade inte jag och ett par andra kritiska till ifrågasatt topic (alltså 402 km/h på Nürburgring) hade ni gått på exakt vad som helst eftersom ni inte ens kräver bevis. Jag försöker alltid få så mycket information som möjligt innan jag lägger mig i något fack. Jag tror fortfarande inte ett skvatt på att Ageran kört 402 km/h på Nürburg men skulle givetvis ändra på mig om jag såg bevis, bevis som Bård lovade skulle komma upp "nästa vecka" i form av logg från sin Racelogic (eller vad det nu var), när allt snack lagt sig och ingen ifrågasätter längre. Det har fortfarande inte kommit upp så I call bullshit. De hade fått så jävla mycket mer publicitet och kredd om de la upp loggen, en logg som tar ~2 minuter att lägga upp men nej du, bättre att vara mystisk och (i mina ögon) ljuga för att få PR.

Och ja, jag tror på i princip allt vad BC har skrivit i l4p-tråden eftersom det inte dementerats någonstans.

Inte för att jag hatar Koenigsegg, inte för att jag hatar Christian, inte för att jag är jante utan för att jag hade haft samma tänk om det gällde Pagani, Hennessey, Saleen eller någon annan supersportbilstillverkare som hade mått bra av gratis PR. Finns det inga klara bevis kommer jag inte tro på det. Lite värre att automatiskt tro på det bara för att de uttrycker sig väl, eller för att de är svenskar, eller för att de är ett företag (företag som oftast mår bättre av gratis PR, något Koenigsegg och Bård är experter på vid det här laget), eller för att de har bra hp/kg-ratio eller helt enkelt för att de påstår det. Var lite kritisk så kan du bli förvånad över hur mycket mer information du får.
    Kunde i princip inte sagt det bättre själv. Upphör aldrig att förvånas hur okritiskt en del ser på vissa saker...blir onekligen rätt lustigt när dessa individer sedan kommer med påståenden om andras intelligens eller tankeförmåga öht...
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Registered User
    Namn
    P
    Reg.datum
    sep 2010

Bra skrivet. Helt otroligt vad folk börjar kasta skit så fort man ifrågasätter vissa saker. Jag älskar fasen Koenigsegg och det de gör men man måste ju ändå få ifrågasätta och ställa kritiska frågor.

Hade inte folk ifrågasatt saker som tex när Pagani satte rekord på top gear banan på ej ok däck så hade aldrig sanningen kommit fram.

Registered User
    Namn
    Håkan W
    Reg.datum
    apr 2011
    Citat Ursprungligen postat av tricku Visa inlägg
    Bra skrivet. Helt otroligt vad folk börjar kasta skit så fort man ifrågasätter vissa saker. Jag älskar fasen Koenigsegg och det de gör men man måste ju ändå få ifrågasätta och ställa kritiska frågor.

Hade inte folk ifrågasatt saker som tex när Pagani satte rekord på top gear banan på ej ok däck så hade aldrig sanningen kommit fram.
    Har "sanningen" kommit fram angående Paganis däck?

Registered User
    Namn
    P
    Reg.datum
    sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Waltec Visa inlägg
    Har "sanningen" kommit fram angående Paganis däck?
    Man kom fram till att det var skurna slicks om jag minns rätt?

Registered User
    Namn
    Håkan W
    Reg.datum
    apr 2011
    Citat Ursprungligen postat av tricku Visa inlägg
    Man kom fram till att det var skurna slicks om jag minns rätt?
    Trodde det inte hade bekräftats.

Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär

+1 på det. undrar om vissa eggetfans är lika naiva i övriga livet, de skulle vara telefonförsäljarnas dröm.

Jag har inte nått emot Kegg men det hela är väldigt enkelt, påstår du dig sätta ett rekord ska du ha bevis för det, end of that.
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008

Agera R toppade 402km/h

Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg
    +1 på det. undrar om vissa eggetfans är lika naiva i övriga livet, de skulle vara telefonförsäljarnas dröm.

Jag har inte nått emot Kegg men det hela är väldigt enkelt, påstår du dig sätta ett rekord ska du ha bevis för det, end of that.
    Nu är jag inget eggetfan överhuvudtaget. Men jag avskyr folk som spyr galla gång på gång. I detta fallet så postar killen: Jag visste det, och börjar prata skit om hur CvK behandlar kunderna osv osv. Detta har inget som helst med rekordet att göra. Men jag antar att en del människor hänger upp sig på vissa saker och agerar tangentbordsriddare bara för att.
    Detta är en anledning till varför man postar mindre och mindre samt att man funderar på att stänga ner sin användare.

Registered User
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2002
    Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg

Nu är det ju så att Kegg har/har tagit flera rekord som är bevisat och uppbackat.

Toppfarten på ringen var ju mest en rolig grej av en Agera ägare på en banträff. Visst att norrbaggen har gått in med pengar i Koenigsegg, men vad jag vet har Koenigsegg själva aldrig gått ut officiellt med att detta skulle vara något slags rekord, eller?
    Jag har aldrig kört en Agera och kommer förmodligen aldrig få göra det heller, så det är svårt att ge någon form av kritik. Men läser man och ser på alla tester så verkar alla journalister mäkta imponerade av Agera och Koenigsegg som företag. Att det sen finns en missnöjd kund (som dessutom beter sig som en tvättäkta douche som dessutom har fått pengarna+ ränta tillbaka) är väl inte hela världen. Jag tycker att Michas inlägg var rätt barnsligt då det kändes som att han bara väntat på att hitta nåt "dåligt" om Kegg och skriva "jag visste det!" Jag gillar oftas Michas inlägg här på zatzy men han verkar verkligen ha nånting emot Koenigsegg och det är såklart upp till honom att ha det.

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Tycker mest att det är lustigt att kalla en grupp naiva för att dom inte ifrågasätter en utsago för att sen själva tro blint på en annan. Grundregel nr1, kasta inte sten i glashus

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Hur som helst så är det ju alltid trevligt med seriösa styrkta fakta, men jag personligen tvivlar inte särskilt mycket på att en Agera skulle kunna nåt 402 km/h. Nej det är ju ingen barnlek direkt, än i dag. Men redan 1988 så klarade ju Callaway att klämma en C4-Corvette över 400 km/h med vad jag vet seriös mätning m.m. och motorn utvecklad av Lingenfelter. Så det känns ju inte så jäkla omöjligt att en Agera med modernare kaross och en hel del mer effekt skulle kunna landa i samma kommun vad gäller topphastighet.

As Callaway wanted to take the record further into 250 mph (402 km/h) with the car being docile during traffic, he developed the SledgeHammer Corvette, to allow airflow into the engine, he commissioned Paul Deutschman of Deutschman Design to develop the Callaway AeroBody for stability.[13] The Callaway-built engine was extensively hand built with its turbo intercoolers being relocated from either side of the intake manifold to the front, behind the bumper. Overall engine power was rated at 898 horsepower (670 kW) @ 6200 rpm with 772 lb·ft (1,047 N·m) of torque @ 5250 rpm.[12] The car retained its road car amenities such as power windows and locks, Bose radio, electronic air conditioning and, power sport seats with all necessary race car modifications such as roll cage.[12]
    Driven by John Lingenfelter, the car reached 254.76 mph (410.00 km/h) mph at the Transportation Research Center, Ohio and was driven back to Old Lyme.[12]

Källa: Callaway Cars - Wikipedia, the free encyclopedia

Callaway Corvette twin turbo Sledgehammer reaches 254.7mph - YouTube

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    +1.
    ...
    Citat Ursprungligen postat av sideways Visa inlägg
    nu är det ju så att kegg har/har tagit flera rekord som är bevisat och uppbackat.

Toppfarten på ringen var ju mest en rolig grej av en agera ägare på en banträff. Visst att norrbaggen har gått in med pengar i koenigsegg, men vad jag vet har koenigsegg själva aldrig gått ut officiellt med att detta skulle vara något slags rekord, eller?
    Jag har aldrig kört en agera och kommer förmodligen aldrig få göra det heller, så det är svårt att ge någon form av kritik. Men läser man och ser på alla tester så verkar alla journalister mäkta imponerade av agera och koenigsegg som företag. Att det sen finns en missnöjd kund (som dessutom beter sig som en tvättäkta douche som dessutom har fått pengarna+ ränta tillbaka) är väl inte hela världen. Jag tycker att michas inlägg var rätt barnsligt då det kändes som att han bara väntat på att hitta nåt "dåligt" om kegg och skriva "jag visste det!" jag gillar oftas michas inlägg här på zatzy men han verkar verkligen ha nånting emot koenigsegg och det är såklart upp till honom att ha det.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •