Zatzy POV tråd! - Sidan 55
Bilsnack
Sidan 55 av 93 FörstaFörsta ... 253545484950515253545556575859606162657585 ... SistaSista
Resultat 811 till 825 av 1392
    Saknar SUPRA och SUPRAN John Does avatar
    Namn
    John G
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    sliter
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Om man inte fubbar med tull etc så kan du använda dig av International Shipping from your US Address
    Har själv skickat en hel del grejjer och det brukar gå väldigt smärtfritt. Du kan skicka sakerna du köper i US till "din egna" adress och har du flera saker som kommer från olika håll kan du se till att de väntar ut varandra så att du kan skicka ett paket med prylarna samlade hem till Sverige. Dessutom är det ofta gratis frakt inom US = du slipper extrakostnader.
    Detta är absolut ett alternativ, bra tips

Angående tull och moms så har jag upplevt raka motsatsen dock, har aldrig fastnat med en enda pryl, jag har dock alltid användt mig av USPS istället för DHL, UPS och dyl, kanske är enklare att det slinker igenom då?
    If you are rich you buy things that impress you. If you are not you buy things to impress other people.-Steve McQueen
    Nightrun 2005 / 2006 / 2007 | BMW 520d -2015

Högvarvig
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    entreprenör
    Lördagsgodiset fixat
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    I år firar jag 10 år på zatzy. Hela året!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av John Doe Visa inlägg
    Detta är absolut ett alternativ, bra tips

Angående tull och moms så har jag upplevt raka motsatsen dock, har aldrig fastnat med en enda pryl, jag har dock alltid användt mig av USPS istället för DHL, UPS och dyl, kanske är enklare att det slinker igenom då?
    Det beror lite på vilket företag man köper pinaler av, vissa är mycket noga med att ange vilken produkt, värde, etc som ligger i försändelsen, vissa kluddar bara dit ngt i tulldeklarationen (som du måste ha med oavsett). Har man en kompis i US som kan köpa, ta emot och sedan skicka grejjerna till dig är ju det det bästa, då kan han ju skicka som gåva eller ngt och ingen betalning finns från dig till ngt företag i US.

Det som blir bättre med Bongous-alternativet är att du slipper ett flertal frakter och på så vis kan du nog komma undan billigare även om du behöver tulla och momsa. Kommer inte ihåg det exakta förfarandet, men du fyller själv i alla detaljer vad avser varuvärde och på så vis så *hrrm* "väljer" du ju själv hur mycket du vill betala i tull och moms!

Needless to say kanske, men jag gör det ändå; samtliga alternativ förutom Bongous befinner sig utom lagens ramar. Frihet under ansvar!

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Är hemma sjukskriven under januari efter ett högst oväntat och ovälkommet hjärtproblem i julas. I mina order från läkaren står det att jag inte får anstränga mig på ngt sätt under sjukskrivningen...måste säga att det finns vissa fördelar med det.

Efter en kort genomgång är den tidigare totalt ointresserade frugan en mästare på snöslungan.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Är hemma sjukskriven under januari efter ett högst oväntat och ovälkommet hjärtproblem i julas. I mina order från läkaren står det att jag inte får anstränga mig på ngt sätt under sjukskrivningen...måste säga att det finns vissa fördelar med det.

http://img24.imageshack.us/img24/2350/dsc1516sk.jpg

Efter en kort genomgång är den tidigare totalt ointresserade frugan en mästare på snöslungan.
    Vad är det för åkomma du fått på hjärtat?
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg
    Vad är det för åkomma du fått på hjärtat?
    En rejäl hjärtmuskelinflammation. Blev ambulans och grejer av det hela och nyårsafton spenderades på en vårdavdelning med 70+are.
    Vila löser problemet och gör att jag förhoppningsvis blir helt återställd.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Livsnjutare Dee_catis avatar
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    feb 2002
    En rejäl hjärtmuskelinflammation. Blev ambulans och grejer av det hela och nyårsafton spenderades på en vårdavdelning med 70+are.
    Räkna med ganska lång tid innan du är tillbaka i form. Jag råkade ut för samma sak i oktober 2011, hade ca 30% kapacitet direkt efter och senaste kontrollen visade drygt 70% och inte mycket har hänt efter det känns det som.
    Så räkna med taskig kondition ett tag framöver, jag blir utmattad ganska fort och får hjärtklappning titt som tätt vid "överansträngning" som tidigare bara var normalt arbete för mig.

Men det finns ju fördelar som sagt Jag fick semester i 8 veckor och det var ju skönt även om det kom olägligt.
    Utför allt inom bygg i Mälardalen, pm:a vid intresse.

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Bjurelid M
    Reg.datum
    jul 2007
    När det gäller bröstet. hjärtat och den regionen så ska man ta de på allvar. Sj råkade jag ut för hjärtsäcksinflammation för 8 år sen kanske, tydligen väldigt allvarligt, men det var vila och åter vila som gällde.

Så ta det lugnt!!

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Hur slö får man bli igentligen... kul att ligga bakom en sån här bil, man ser inte ett skit pga av all snö som yr ifrån den...

(taskig bild men det är så mycket snö på bilen att det måste vara svårt att se ut över snön från förarplatsen)
    Porsche 964 C2

Registered User
    Namn
    Stefan Johansson
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Hur slö får man bli igentligen... kul att ligga bakom en sån här bil, man ser inte ett skit pga av all snö som yr ifrån den...

(taskig bild men det är så mycket snö på bilen att det måste vara svårt att se ut över snön från förarplatsen)
    Så där brukar jag åka! Fast endast ett par hundra meter till biltvätten så blir bilen helt snöfri & ren i ett nafs!
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded....

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001

Livsfarligt, när värmen inifrån bilen smälter snön på taket kan man få hela lasset på vindrutan vilket ger sikt 0.0 vid en inbromsning.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Livsfarligt, när värmen inifrån bilen smälter snön på taket kan man få hela lasset på vindrutan vilket ger sikt 0.0 vid en inbromsning.
    När det är såpass är det dessutom tungt som fan och går oftast inte att vifta bort med torkarna, livsfarligt med andra ord! Blir fett lack när jag ser folk åka sådär!

Registered User
    Namn
    Jesper I
    Reg.datum
    mar 2008

Igloo på hjul...

Eskimå-husbil?

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Bjurelid M
    Reg.datum
    jul 2007
    Det är ju olagligt med!! Så mkt snö på taket räknas som last, och "lasten" är inte fastspännt så man åker dit på det.

Det stod om det i tidningen för några år sen.

Registered User
    Namn
    Fredrik
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    Läskigt. Värkar ändå vara relativt vanligt om man läser kommentarerna här?

Får man fråga hur det startade, och orsaken till att det började?
    //Fredde

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •