Zatzy POV tråd! - Sidan 63
Bilsnack
Sidan 63 av 93 FörstaFörsta ... 3343535657585960616263646566676869707383 ... SistaSista
Resultat 931 till 945 av 1392
    Bensinbyxan
    Namn
    Oliver G
    Reg.datum
    jan 2013
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Var är fajten?
    Var väl inte så mycket till fight... Tyckte det såg lite roligt ut bara

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av petrolpants Visa inlägg
    Var väl inte så mycket till fight... Tyckte det såg lite roligt ut bara
    Tänk om det hade varit i Ryssland, då hade en bil varit sönderbankad vid det här laget..

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Zatzy POV tråd!

00.30 Lördag natten mot söndag, snubbe med bensindriven lövblås... WTF? Sthlm Entreprenad (jävla sopor) som jobbar övertid? Helt jävla knäppt!

Bifogad fil 88254

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Bjurelid M
    Reg.datum
    jul 2007
    Jag anser inte att det är så jävla knäppt!!

Natten är väl den bästa tiden på dygnet att få bort all sand ifrån gatorna! Utan att störa trafiken.

Men du kanske vill att det ska börja jobba kring 7 tiden och blockera gaterna på lastbilar, traktorer och andra maskiner som hjälper till med sandupptagningen. Nattetid är det bästa enligt min åsikt.

Och att han går i vägen med lövblås är ju för det är 100 ggr bättre och smidigare än med en sopkvast!!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Alltid problem på gullmarsplan! Föraren av Volvon hade iaf ingen som helst stake.
    BILSNACK | crew

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    00.30 Lördag natten mot söndag, snubbe med bensindriven lövblås... WTF? Sthlm Entreprenad (jävla sopor) som jobbar övertid? Helt jävla knäppt!

Citat Ursprungligen postat av Bjurelid Visa inlägg

Natten är väl den bästa tiden på dygnet att få bort all sand ifrån gatorna! Utan att störa trafiken.

Men du kanske vill att det ska börja jobba kring 7 tiden och blockera gaterna på lastbilar, traktorer och andra maskiner som hjälper till med sandupptagningen. Nattetid är det bästa enligt min åsikt.

Och att han går i vägen med lövblås är ju för det är 100 ggr bättre och smidigare än med en sopkvast!!
    Precis, antar att folk hade uppskattat mer om hela gatan med korsningen varit avstängd för att två gubbar ska gå med sopkvast mitt under lunch- eller eftermiddagsrusningen i någon timme?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Alltid problem på gullmarsplan! Föraren av Volvon hade iaf ingen som helst stake.
    Han skulle T-bonat mercan i sidan.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Zatzy POV tråd!

Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Precis, antar att folk hade uppskattat mer om hela gatan med korsningen varit avstängd för att två gubbar ska gå med sopkvast mitt under lunch- eller eftermiddagsrusningen i någon timme?
    Jag vet inte var ni bor, men i Sthlm har vi någonting som kallas "städnatt" en gång i veckan. Denna infaller under natten mot en vardag och är som namnet antyder avsedd för städning av gatan. Under städnatt skall gatan vara utrymd, man får alltså ej parkera där och i en redan ansträngd parkeringssituation är det extra jävla irriterande när städnatten endast används ca 1 gång av 4 möjliga en normal månad och denna gång har idioterna alltså valt att städa en söndagmorgon.

Visst bättre att de städar än att de inte städar, men de nyttjar ju inte de nätter som är avsedda för ändamålet som ändå ställer till med helvete vad gäller parkering. Städgata för den gata de nu körde natten mot söndag är torsdag, alltså 2dagar tidigare då de ej städade.

I-landsproblem, javisst!
    Storstadsproblem, javisst!

Förstår ni bättre nu vari irritationen ligger?

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Jag vet inte var ni bor, men i Sthlm har vi någonting som kallas "städnatt" en gång i veckan. Denna infaller under natten mot en vardag och är som namnet antyder avsedd för städning av gatan. Under städnatt skall gatan vara utrymd, man får alltså ej parkera där och i en redan ansträngd parkeringssituation är det extra jävla irriterande när städnatten endast används ca 1 gång av 4 möjliga en normal månad och denna gång har idioterna alltså valt att städa en söndagmorgon.

Visst bättre att de städar än att de inte städar, men de nyttjar ju inte de nätter som är avsedda för ändamålet som ändå ställer till med helvete vad gäller parkering. Städgata för den gata de nu körde natten mot söndag är torsdag, alltså 2dagar tidigare då de ej städade.

I-landsproblem, javisst!

Visst, men den stora frågan är väll, Är du villig att betala mer för en bättre service?

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.

I-landsproblem, javisst!

Städnatt en gång i veckan, för att städa gatan? Det låter helt absurt i mina öron, men så bor jag inte i Sthlm heller.

Kan ni inte bara försöka låta bli att skräpa ner gatorna så jävla mycket så de behöver städas hela tiden?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Citat Ursprungligen postat av petrolpants Visa inlägg
    Tävling om en parkeringsplats när jag var och köpte frukost!
    Volvon var där först, men mercan klämde sig före!
    Du är skyldig mig en fight.
    тектоник

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Zatzy POV tråd!

Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg
    Visst, men den stora frågan är väll, Är du villig att betala mer för en bättre service?
    Då städningen är skattefinansierad betalar jag redan dyrt för den.

Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Städnatt en gång i veckan, för att städa gatan? Det låter helt absurt i mina öron, men så bor jag inte i Sthlm heller.

Kan ni inte bara försöka låta bli att skräpa ner gatorna så jävla mycket så de behöver städas hela tiden?
    Det blir liksom skitigare när det åker tusentals bilar om dagen än där det bara åker ett par. Sedan är det rätt intensiv grusning på vintern = en jefla massa grus, damm och skräp som skall städas bort, men det gör ju detsamma om man bor där det enbart finns trampade jordstigar och grusvägar!

Städgatorna nyttjas även till underhållsarbeten, problemet är att Sthlm Entreprenad "har grus i maskineriet" om man säger så... Snöröjning, underhåll, städning, ingenting klarar de av att göra riktigt effektivt eller välplanerat. Som i vintras, då åkte med skrapa på bar asfalt, alltså de plogade gatan då det inte fanns en snöflinga. Ni förstår!

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Skulle vilja se er som bor i radhus och villor på landet hur ni hade reagerat om någon gick loss med lövblås utanför er mitt på natten.
    BILSNACK | crew

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Bjurelid M
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Skulle vilja se er som bor i radhus och villor på landet hur ni hade reagerat om någon gick loss med lövblås utanför er mitt på natten.
    Då så skulle ju inte plogbilen/traktorn få ploga nattetid i radhusområden heller?? Jag menar, det låter ju en del... Och skulle de inte ha plogat innan ni åker till jobbet så blir ni förbannad över det... Ha lite överseende, de arbetar ju för våran skull!!

Ge faan och gnäll på allt!!

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Då så skulle jmju inte plogbilen/traktorn få ploga nattetid i radhusområden heller?? Jag menar, det låter ju en del... Och skulle de inte ha plogat innan ni åker till jobbet så blir ni förbannad över det... Ha lite överseende, de arbetar ju för våran skull!!

Ge faan och gnäll på allt!!
    Att ploga vägarna är ett måste för framkomligheten och inget man kan välja bort. Blåsa löv och grus är därremot kosmetiskt och för trivselns skull, alltså inget som måste göras.
    BILSNACK | crew

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •