Bra hamburgare i Sverige? - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 40 FörstaFörsta 12345678910132333 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 595
    Big Six
    Namn
    Adam B
    Reg.datum
    jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Gör jag en burgare hemma så inte fan är det nån smalmat vi pratar om iaf
    Samma för mig och framförallt när jag gör färsen själv, då siktar jag på mellan 20-30% fett mot de 10-15% som det är i färsen man hittar i butiken.
    Big Six

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Hamburgaren i sig är väl inte jätte onyttig? men man dricker gärna en läsk (massa socker) och pommes (massa mättade fetter iom friteringen) till och det är väl värsta hälsobovarna.

Mvh
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av vada110 Visa inlägg
    För att vi som läser denna tråd är intresserade av hamburgare och tycker det är gott oavsett om det är skräpmat eller inte. Antagligen är Flippin's burgare inga hälsoburgare? Bryr vi oss? Sluta trolla.
    Varför får jag påhopp om trollande från dig bara för att jag ställer en helt ärlig fråga på en funderingar jag har?

Ditt svar var ju helt ok i övrigt bara du utelämnat ditt påhopp om trollande.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Klart det går att göra burgare nästan hur nyttiga (även BK/McD) som helst, kött, bröd, grönsaker etc.. men det är ju som med all annan mat, mer fett och onyttigheter smakar generellt sett godare så nog är det lätt att det blir en "hälsobomb".

Citat Ursprungligen postat av AB_ Visa inlägg
    Samma för mig och framförallt när jag gör färsen själv, då siktar jag på mellan 20-30% fett mot de 10-15% som det är i färsen man hittar i butiken.
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Hamburgaren i sig är väl inte jätte onyttig? men man dricker gärna en läsk (massa socker) och pommes (massa mättade fetter iom friteringen) till och det är väl värsta hälsobovarna.

Mvh
    Håller med er alla, burgare kan göras nästan hur nyttiga eller onyttiga som helst, bara att välja själv hur man vill ha det, vad man tycker är godast, eller inte minst hur ofta och mycket man vill äta. Till det kommer en klase tillbehör som även de är fria att välja av och som kan påverka högst väsentligt till både upplevelse och nyttighet.

Det är bara det att när det pratas hamburgare och McD eller andra "snabbisar" kommer på tal, så verkar allt detta vara bortglömt. Då brukar det tjoas om att det bara är skitmat, bara fett, värdelöst, bara tomma snabba kalorier etc. Då verkar varenda kotte vara Gunde Svans och Göran Kropps dietister.... Varför kan man inte då ha samma hållning till vällusteriet som man har t ex i denna tråd? Alltså helt enkelt tillåta att man ibland inte äter bara helt sunt och korrekt, utan för att det är gott och man har lust, om det så sen är en fläskig chokladkaka McD, goda såsen eller lyxiga burgaren. Man måste väl få leva lite ibland med, och hålla skinnet sträckt....

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Meh... är väl ingen som har diskuterat McD och ifall de är nyttaga eller ej i denna tråd.

Tillbaks till topic. Goda burgare i Sthlm

Räcker och titta på McDonaldsburgare för och inse att de inte passar i denna tråd.

Reklam vs. verklighet

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Eh, the fuck??

KTL.. det där är en principsak, citerar man nån så lägger man INTE till info i efterhand och får det att se ut som att någon skrivit det. Spelar ingen som helst roll hur harmlöst det är, ska något (vad det än är) sägas i mitt namn så är det bara jag som gör det.

Detta är hur inlägget såg ut från början och det finns längre bak i tråden:

Klart det går att göra burgare hur nyttiga som helst, kött, bröd, grönsaker etc.. men det är ju som med all annan mat, mer fett och onyttigheter smakar generellt sett godare så nog är det lätt att det blir en "hälsobomb".

MIN åsikt i frågan är att Burger king, Mc Donalds etc är INTE är nyttig mat, de har sjukt höga salthalter etc.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Helt seriöst KTL, har du editerat Cobilts inlägg när du Quotade honom? Det är inte OK.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag skulle käka lunch i Akalla och beställde denna
    Ladda upp bilder gratis - Forumbilder.se

Och såhär såg den ut när jag fick den
    Ladda upp bilder gratis - Forumbilder.se
    BILSNACK | crew

Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Håller inte med med er alla, burgare kan aldrig hur nyttiga eller onyttiga som helst, går inte att välja själv hur man vill ha det, skit i vad man tycker är godast, eller inte minst hur sällan och lite man vill skita. Till det kommer klasse med tillbehör som även de är fria att välja så kan han bli skitsur och påverka högst väsentligt både upplevelsen och nyttigheten.

Det är bara det att när det pratas hamburgare och McD eller andra "snabbisar" kommer på tal, så verkar allt detta vara bortglömt. Då brukar det tjoas om att det bara är skitmat, bara fett, värdelöst, bara tomma snabba kalorier etc. Då verkar varenda kotte vara Gunde Svans och Göran Kropps dietister.... Varför kan man inte då ha samma hållning till vällusteriet som man har t ex i denna tråd? Alltså helt enkelt tillåta att man ibland inte äter bara helt sunt och korrekt, utan för att det är gott och man har lust, om det så sen är en fläskig chokladkaka McD, goda såsen eller lyxiga burgaren. Man måste väl få leva lite ibland med, och hålla skinnet sträckt....
    som sagt KTL - ajabaja ! :-)

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Widelund <<<

Såg bedrövlig ut den där burgaren.

Dom borde fråntas rätten att servera något så heligt som burgare.

Nej, jag skojjar inte, burgare är (nästan) heliga och det finns på tok för mycket "infidels" därute som besudlar denna ikon av manligt käk.

Nån borde göra en korståg runt om på våra burgerhak och få de som serverar slabbigt skit att inse "the wrong in their ways".

hrrm... kan bli svårt att övertyga Gordon Ramsay att ta upp manteln, men kul hade det varit...

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Widelund <<<

Såg bedrövlig ut den där burgaren.

Dom borde fråntas rätten att servera något så heligt som burgare.

Nej, jag skojjar inte, burgare är (nästan) heliga och det finns på tok för mycket "infidels" därute som besudlar denna ikon av manligt käk.

Nån borde göra en korståg runt om på våra burgerhak och få de som serverar slabbigt skit att inse "the wrong in their ways".

hrrm... kan bli svårt att övertyga Gordon Ramsay att ta upp manteln, men kul hade det varit...
    Det jag undrar mest över är om det finns ett enda gatukök som kan göra hamburgare idag? Förr kunde man äta goda burgare på gatukök!
    BILSNACK | crew

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Citat Ursprungligen postat av widelund Visa inlägg
    Det jag undrar mest över är om det finns ett enda gatukök som kan göra hamburgare idag? Förr kunde man äta goda burgare på gatukök!
    Ja alltså det är sjukt egentligen, även en väl utvald fryst prefabpuck kan ju gå att få hyfsat njutbar som snabblunch om nån bara vid tillagningen ger den lite omsorg och övriga ingredienser är bra, jag fattar fan inte hur man kan lyckas stå och steka burgare dag ut och dag in utan att bli bra på det... nån jäkla gång under hela dagen måste dom ju fundera nåt i stil med "fan, om jag gör så här istället så blir det ju bättre..." eller??

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ja alltså det är sjukt egentligen, även en väl utvald fryst prefabpuck kan ju gå att få hyfsat njutbar som snabblunch om nån bara vid tillagningen ger den lite omsorg och övriga ingredienser är bra, jag fattar fan inte hur man kan lyckas stå och steka burgare dag ut och dag in utan att bli bra på det... nån jäkla gång under hela dagen måste dom ju fundera nåt i stil med "fan, om jag gör så här istället så blir det ju bättre..." eller??
    Personen som står och vänder burgare är 0% intresserad av matlagning och står bara där för att få sin pisslön av sin snåla chef som inte fattat att man får kunder genom att göra dom nöjda.
    BILSNACK | crew

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Nu var det något år sen jag åt där men Tullfritt vid Roslagstull brukade ha riktigt bra "standardburgare" De var alltid fräscha och kändes välgjorda.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ni som gör er egen Hamburgerdressing hur gör ni?

Jag tar naturell majonäs så fet som möjligt och blandar den med lite ajvar relish, bostongurka (för tuggmotståndet), svartpeppar, salt, cayennepeppar och sist en liten skvätt mörk sesamolja gjord på rostade sesamfrön.

Godaste dressingen jag vet!!!!
    BILSNACK | crew

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •