Bilsnack
Sidan 4 av 40 FörstaFörsta 1234567891011142434 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 595
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av widelund Visa inlägg
    Ni som gör er egen Hamburgerdressing hur gör ni?

Jag tar naturell majonäs så fet som möjligt och blandar den med lite ajvar relish, bostongurka (för tuggmotståndet), svartpeppar, salt, cayennepeppar och sist en liten skvätt mörk sesamolja gjord på rostade sesamfrön.

Godaste dressingen jag vet!!!!
    Jag kör bara gurka, lök, creme fraiche, lite senap, lite ketchup, salt och sambal olek.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Jag kör bara gurka, lök, creme fraiche, lite senap, lite ketchup, salt och sambal olek.
    Som enda ingredienserna i burgaren eller gör den en dressing på det?

Stor saftig tomatskiva är det viktigaste i en burgare tycker jag
    BILSNACK | crew

oem+ Cretzkys avatar
    Namn
    Oskar N.
    Reg.datum
    jan 2005
    Bryr man sig verkligen ifall en burgare från McD/BK inte ser ut som på bilden? Min tanke är iaf att man äter på något av dom ställena för att få i sig något snabbt och smidigt och inte för att man är ute efter en "restaurangupplevelse". Det är klart man kanske har reflekterat över det någon gång, men jag tycker det är lite löjligt att lägga mer än ett axelryck på det.

Registered User
    Namn
    Marcus K
    Reg.datum
    apr 2006
    Dressing brukar jag inte ha på.
    Men om jag gör en så brukar jag göra majonnäs, mixa inlagd gurka, parpikapulver, chilisås, , cayennepeppar, lite vitvinsvinäger o lite mer saker jag inte kommer på nu

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Cretzky Visa inlägg
    Bryr man sig verkligen ifall en burgare från McD/BK inte ser ut som på bilden? Min tanke är iaf att man äter på något av dom ställena för att få i sig något snabbt och smidigt och inte för att man är ute efter en "restaurangupplevelse". Det är klart man kanske har reflekterat över det någon gång, men jag tycker det är lite löjligt att lägga mer än ett axelryck på det.
    Allt jag betalar för oavsett vad så vill jag få den varan jag betalat för och inget annat. köper jag en ny bil med v8 vill jag ha en v8 och ingen v6
    BILSNACK | crew

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Som enda ingredienserna i burgaren eller gör den en dressing på det?

Stor saftig tomatskiva är det viktigaste i en burgare tycker jag
    Gör dressing på det.

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Nja näj bryr mig egentligen inte om hur den ser ut men tyvärr smakar det likadant som det ser ut och därför äter jag väldigt sällan på McDonalds. Föredrar Sibylla i så fall det går dessutom oftast snabbare än donken eftersom man sällan hamnar bakom massa barnfamiljer som ska byta Happy Meal leksaker ;-)

Stångågrillen i Linköping har riktigt bra bugare, lite för långt att åka bara för att äta.

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Oavsett vad jag köper så blir jag sne när reklamen och bilderna säger en sak och verkligheten säger "inte ens i närheten", men just när det gäller burgare så tolerear vi det kollektivt, kanske vi helt enkelt inte borde?
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Imolarot
    Guest
    Kan ni sluta tjata om Flippin', sluta lägga upp bilder på Facebook ifrån Flippin', sluta lägga upp bilder på Instagram ifrån Flippin'?!

SLUTA!

Mvh,

Göteborg

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    När man sätter tänderna i en donken burgare och accepterar att den inte ser ut som på bilden, och att köttet smakar mer som torrt bröd är det det slutgiltiga tecknet på att man tappat bort sin själ.
    Bara så du vet

MVH/

www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Eh, the fuck??

KTL.. det där är en principsak, citerar man nån så lägger man INTE till info i efterhand och får det att se ut som att någon skrivit det. Spelar ingen som helst roll hur harmlöst det är, ska något (vad det än är) sägas i mitt namn så är det bara jag som gör det.

Detta är hur inlägget såg ut från början och det finns längre bak i tråden:

MIN åsikt i frågan är att Burger king, Mc Donalds etc är INTE är nyttig mat, de har sjukt höga salthalter etc.
    Helt seriöst KTL, har du editerat Cobilts inlägg när du Quotade honom? Det är inte OK.
    Ber djupast om ursäkt, jag har INTE editerat Cobolts inlägg med vilje. Jag blev lika förvånad själv nu när jag såg Cobolts raggresning om saken. Jag är helt på Cobolts linje, man SKA INTE editera i citat av vad andra skrivit, och jag gör aldrig det mer än i mer sällsynta fall klipper bort lite om det är för långt.

Min enda förklaring till fadäsen är att jag satt och skrev det inlägget i lite tidsbrist då fikapausen var slut här ute på havet och vi hade ett säkerhetsmöte om det lilla 30" rör jag jobbar med nu att passa.

Antagligen lyckades jag klanta till det med att inte märka att jag råkat få markören att hoppa till fel ställe för att jag nuddat skärmen när jag skrev. Det som Cobolt markerat skulle alltså stå i min text, inte i Cobolts citat. Sorry

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Ber djupast om ursäkt, jag har INTE editerat Cobolts inlägg med vilje. Jag blev lika förvånad själv nu när jag såg Cobolts raggresning om saken. Jag är helt på Cobolts linje, man SKA INTE editera i citat av vad andra skrivit, och jag gör aldrig det mer än i mer sällsynta fall klipper bort lite om det är för långt.

Min enda förklaring till fadäsen är att jag satt och skrev det inlägget i lite tidsbrist då fikapausen var slut här ute på havet och vi hade ett säkerhetsmöte om det lilla 30" rör jag jobbar med nu att passa.

Antagligen lyckades jag klanta till det med att inte märka att jag råkat få markören att hoppa till fel ställe för att jag nuddat skärmen när jag skrev. Det som Cobolt markerat skulle alltså stå i min text, inte i Cobolts citat. Sorry
    Skönt och höra, vet att du diskuterar saker gärna men det här var inte riktigt din stil ;-)

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Allt jag betalar för oavsett vad så vill jag få den varan jag betalat för och inget annat. köper jag en ny bil med v8 vill jag ha en v8 och ingen v6
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Oavsett vad jag köper så blir jag sne när reklamen och bilderna säger en sak och verkligheten säger "inte ens i närheten", men just när det gäller burgare så tolerear vi det kollektivt, kanske vi helt enkelt inte borde?

Saken är ju den att i princip allt vi köper ser bättre ut i reklamen än när vi får det i näven, eller ur kartongen hemma. Det må vara hamburgare, Findus, bilar, kläder ja vad fan som helst.

Orsaken är att man helt enkelt gör reklamen mer säljande genom att hjälpa till med ljussättning preparering och editering. Det är helt normalt, och personligen tycker jag inte att McD är värre än andra på den biten.

Det är heller inte riktigt McD's avsikt att i första hand lura oss att tro att vi ska få just en sådan burgare, utan också för att visa vad som finns i burgarna, vilket gör att man får lägga ingredienserna synliga och då växer det lätt på höjden.

Här en intressant film på hur det kan gå till.

Såhär fotograferar McDonalds sina hamburgare - Därför ser din mat inte ut som på bild | Feber / Foto

Detta med salthalten som Cobolt nämnde, ja det kan så vara. Men hur stor roll spelar då det i praktiken? Vi måste väl få unna oss att äta vad vi vill ibland även om det kanske är för fett, för salt, för gott. Även sådant som kanske har lägre salthalt i sig kanske många mördar genom att tippa på mer salt själva, och hur blir det då?

McD är inte tänkt som hälsomat i första hand, men är inte så ohälsosamt som folk påstår, eller rättare sagt, man kan få det skapligt hälsosamt även på McD om man vill, och lite ansvar måste man väl kunna lägga på kunden med?

Flippin' burgers är säkert himla kalasgott, men knappast tänkt som hälsomat heller, men man måste ju få gotta sig ibland om det så är med ett lass på McD/BK what ever, eller ett lass på Flippin eller gourmetafton på KB, Wedholms Fisk, Operakällaren eller vad det vara må. Just därför tycker jag det är märkligt att folk oftast reser ragg när McD och gänget kommer på tal, men gärna hyllar fett salt och annat onyttigt i parti och minut när det handlar om vad man bökar ihop själv hemma, eller käkar på andra ställen.

Själv gör jag gärna egna burgare, på allt från billig mager färs, eller fetare färser, ja ibland t o m på malen oxfile eller entrecote och liknande. Helt efter vad jag har lust med, vilket ibland är "let it loose" eller sund som Gunde....

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Skönt och höra, vet att du diskuterar saker gärna men det här var inte riktigt din stil ;-)
    Nej jag är alltid ärlig, vare sig det handlar om hamburgare eller motorcyklar...

Glömde att få med att jag skrev inlägget på min iPad, och antagligen lyckades dutta till skärmen så att markören flyttade sig medan jag skrev men missade det.

Jag tror alla som har en iPad upplevt det fenomenet mer än en gång.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Nja, finns nog inget som slår donken, ska va resekataloger och lägenheter möjligtvis.
    Alltså köper ja en dator, tv, telefon, bil, cykel, cyklop, fiskespö, husvagn, gitarr, skateboard, tröjja, digitalkamera etc etc etc ser dom i princip exakt ut som bilden, visst man kan stoppa dom i fina miljöer, på en snygg kropp, visa till fin musik men likväl ser de ut som de gör i verkligheten.

En hamburgare från en snabbmatskedja ser i verkligheten ut som om man tagit burgaren på bilden bilden, hällt på en dunk klorin, bajsat och sen stampat på den..

Nu ramlar vi kanske OT här men..
    Jag förstår inte hur detta kan vara lagligt, jag tror inte någon annan bransch möter samma acceptans.

Men nu gillar ju du onekligen snabbmat så då är det väl inte så;p

Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Saken är ju den att i princip allt vi köper ser bättre ut i reklamen än när vi får det i näven, eller ur kartongen hemma. Det må vara hamburgare, Findus, bilar, kläder ja vad fan som helst.
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •