Bra hamburgare i Sverige? - Sidan 8
Bilsnack
Sidan 8 av 40 FörstaFörsta 123456789101112131415182838 ... SistaSista
Resultat 106 till 120 av 595
    Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Äntligen ett PLUS program värdigt ens uppmärksamhet!

Dyrast, fetast och godast! | SVT.se
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Skippa flippin (har iofs itne avrt där) och kör Vigårda plus meny och en vanlig burgare med deras goda pommesfrites sås. Sen stor stark kostar 25 kr på norrmalm ett kvater från Biblioteksgatan är ju värdels under.

Fina damer där också som gästar ))

Billös :( Sykes avatar
    Namn
    Stefan F
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Skippa flippin (har iofs itne avrt där) och kör Vigårda plus meny och en vanlig burgare med deras goda pommesfrites sås. Sen stor stark kostar 25 kr på norrmalm ett kvater från Biblioteksgatan är ju värdels under.

Fina damer där också som gästar ))
    Hur kan du säga "skippa flippin'" om du inte varit där? De springer ringar runt Vigårda!

Flippin' har just nu Stockholms bästa burgare som går att köpa. Punkt.

Pubologis nya är dock jävligt god, men blandar man in priset blir det hela enbart löjligt.
    Mvh Stefan
    Hamburgare är kärlek. Receptologi är livet.

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    OK OK ska prova Flippin. Vigårda är ett br aaölternativ till Max etc, funakr smidigt. Mkt folk dock.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Äntligen ett PLUS program värdigt ens uppmärksamhet!

Dyrast, fetast och godast! | SVT.se
    Ja det var ett ganska intressant inslag.

Det visade att det inte var så himla stor skillnad mellan dessa tre kedjor i smak och annat, utan att de är ganska lika.

Vi får heller inte glömma att de testade bara en av burgarna i resp. sortiment.

Men jag tyckte nog att de manglade på väl mycket om skillnaden i utseendet på reklambilderna och de verkliga burgarna. Visst är det skillnad men vem är så dum att man förväntar sig, eller kräver, att det ska se ut som på bilderna? Det gör ju nästan aldrig det i andra fall utan det kryllar av exempel där det ser olika ut i reklam och verkligheten och då hör man sällan detta gnäll.

Sen var de nog ute och cyklade en smula när de påstod att man skulle gå in och kräva att få samma portion som på bilderna om den de fick inte såg ut som på bilderna. Men om den verkliga burgaren har alla ingredienser som på bilden och håller den vikt som anges så spelar det ingen större roll om den är 20% lägre på höjden.

Billös :( Sykes avatar
    Namn
    Stefan F
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    OK OK ska prova Flippin. Vigårda är ett br aaölternativ till Max etc, funakr smidigt. Mkt folk dock.
    Ang. mkt folk; I förhållande till lokalen så slår (tyvärr) Flippin' dem på fingrarna vad det gäller det också. Var beredd på att vänta, kommer man med förväntningen att få komma in och äta på en gång blir allt som oftast besviken.
    Mvh Stefan
    Hamburgare är kärlek. Receptologi är livet.

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Syke Visa inlägg
    Ang. mkt folk; I förhållande till lokalen så slår (tyvärr) Flippin' dem på fingrarna vad det gäller det också. Var beredd på att vänta, kommer man med förväntningen att få komma in och äta på en gång blir allt som oftast besviken.
    Jepp, räkna med åtminstone en timme om du kommer under öppettider. Vill du vänta minimalt så kom typ en halvtimme innan öppning.

Ang Vigårda så måste jag säga att det var en monumental besvikelse. Gräsligt bröd, äcklig salsa (som dom kallar chili) på, alldeles för mycket av nån slags vinegrette eller dylikt på grönsakerna och kasst kött. Det enda dom har som talar för dom är priset, men då går jag hellre till McD eller BK.

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Heh, OK sågad ))

Jag tycker hamburgaren smakar annorlunda men god, särskilt med tillhörande pommefrites med dip.

Hmm inser att jag har med riktiga hamnurgekonnesörer att göra, måste nog testa Flippin

Citat Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg

Ang Vigårda så måste jag säga att det var en monumental besvikelse. Gräsligt bröd, äcklig salsa (som dom kallar chili) på, alldeles för mycket av nån slags vinegrette eller dylikt på grönsakerna och kasst kött. Det enda dom har som talar för dom är priset, men då går jag hellre till McD eller BK.

Registered User
    Namn
    Tim Johansson
    Reg.datum
    mar 2010
    Vill man åka upp i landet finns JV grillen i Luleå!
    Bästa hamburgarna jag ätit någonsin iallafall

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Hehe JV Grillen åt jag faktiskt på. Trevlig gubbe som personal, men ngt speciellt tycker itnbe jag dte verkade vara?

Registered User
    Namn
    Patric
    Reg.datum
    nov 2003
    Texas Burger. Finns det något annat?

Knockout är så sinnessjukt god!

Kom på en till som har ruskigt goda burgare. Oljebaren, ligger kring Fridhemsplan.

Registered User
    Namn
    Patric
    Reg.datum
    nov 2003
    True story!

Registered User
    Namn
    Erik F
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Managementkonsult
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Men jag tyckte nog att de manglade på väl mycket om skillnaden i utseendet på reklambilderna och de verkliga burgarna. Visst är det skillnad men vem är så dum att man förväntar sig, eller kräver, att det ska se ut som på bilderna? Det gör ju nästan aldrig det i andra fall utan det kryllar av exempel där det ser olika ut i reklam och verkligheten och då hör man sällan detta gnäll.
    Ett litet klipp om hur en reklamburgare kommer till liv: Behind the scenes at a McDonald's photo shoot - YouTube

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av emf Visa inlägg
    Ett litet klipp om hur en reklamburgare kommer till liv: Behind the scenes at a McDonald's photo shoot - YouTube
    Jodå, jag är helt klar över att det går till på det sättet, vilket jag redan länkat till i detta inlägg långt tidigare i tråden...

Bra hamburgare i Sverige? - Sidan 4

Men det man ska ha klart för sig är ju att det på inga sätt är unikt för McD, därför att nästan all mat vi ser på reklambilder, och på förpackningar är framtagna på liknande sätt. Just för att det ska se smarrigt ut och därmed sälja bättre, samt även tydligt exponera vad som ingår i rätten/produkten.

Så går det alltså till när Felix, Findus och hela det gänget gör sina reklambilder, och inte fan ser det exakt lika ut när man sen brassat på det hemma i köket och tar det ur ugnen, det är få gånger det ser likvärdigt ut.

Biltillverkare gör samma sak, trixar och donar för att bilarna ska se mer lockande ut på bilderna, t ex lastar ner dem eller fotoshoppar för att de ska se lägre och bättre ut o s v.

Givetvis ska man inte få "bluffa" hur mycket som helst, på vilka vis som helst. Men jag tycker nog man är rätt långt borta på cykeln om man tror, eller kräver, att det alltid ska se lika ut på tallriken som på reklambilderna.

Bilförmedlare
    Namn
    Örjan K
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    hej
    Ingen som kan skriva vilka priser flippin har?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •