Bilsnack
Sidan 143 av 149 FörstaFörsta ... 113123133136137138139140141142143144145146147148149 SistaSista
Resultat 2 131 till 2 145 av 2229
    Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Uppenbarligen ja, men jag blev en smula överraskad själv. Kanske inte över budet jag fick utan att det blev affär så där plötsligt.

Visserligen så hade jag räknat med att få i alla fall minst 4500 kr för en felfri olåst obunden 64GB iP5, som är ca året gammal. Brukar ju vara väldigt lättsålt med beggade iPhone och det brukar handla om att det är sålt samma dag som annonsen kom ut och för det pris man begärt om man inte tagit så byxorna spricker.

Men nog märker man att det sålts iPhones i många år nu och att det likaså är mer konkurrens om kakan då det sålts och säljs en massa andra lurar med. Liiiite trögare med intresset på de annonser man har ute när det ska säljas. En egentligen helt naturlig utveckling.
    Jag fick 4000 kr för min, bestämde mig för att den var värd 4 och så fick det bli. Där gick det också fort, istället för att lägga ut den på annons så frågade jag min yngsta bror om han kunde höra sig omkring ifall det fanns någon som var intresserad. Det tog bokstavligen talat 3 minuter så var den såld...mannen hämtade den dagen efter. Jag hade inte heller räknat med att bli av med den så snabbt. Har kört Samsung S4 sen dess och vill inget annat än att min 5S dyker upp...och iPad då

På tal om iPad, jag beställde bara med WiFi då jag inte ser behovet av att använda sim även i iPaden, men...gjorde jag fel val? Skulle jag ha valt med 4G också?

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Jag fick 4000 kr för min, bestämde mig för att den var värd 4 och så fick det bli. Där gick det också fort, istället för att lägga ut den på annons så frågade jag min yngsta bror om han kunde höra sig omkring ifall det fanns någon som var intresserad. Det tog bokstavligen talat 3 minuter så var den såld...mannen hämtade den dagen efter. Jag hade inte heller räknat med att bli av med den så snabbt. Har kört Samsung S4 sen dess och vill inget annat än att min 5S dyker upp...och iPad då

På tal om iPad, jag beställde bara med WiFi då jag inte ser behovet av att använda sim även i iPaden, men...gjorde jag fel val? Skulle jag ha valt med 4G också?
    Äsch, du har ju alltid med dig din telefon, du får väl dela därifrån om du ska ha nät på den utanför hemmet.

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    aug 2006

Även jag slog till på en Air idag (32GB), den har endast Wifi men för mig räcker det utmärkt, använder bara paddan hemma eller på planet när jag är ute o flyger...lär aldrig gå runt med den på stan och önska att jag hade 3G/4G...
    Golf GTI 35 Edition-12

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar

Om man klarar sig med bara WiFi eller behöver 4G med är ju helt upp till var och en.

Jag har fortfarande en 64GB iPad 2 kvar, som jag måste ha kvar för jag får inte ta med mig mobiltelefon eller surfplattor med 3G/4G (SIM-kort alltså) ut på oljeplattformarna, det blir tvärstopp i säkerhetskontrollen...

Så jag måste ha en av varje sort, en med bara WiFi som jag kan ta med ut på jobb, och en med 3G/4G som jag kan ha hemma.

Orsaken till att jag inte tycker en WiFi räcker helt för mig är att WiFi-modellen inte har GPS, och då jag då och då kör långtradare, racetrailer buss eller annat runt km Sverige eller susar runt mellan olika raceteam eller leverantörer i Europa så vill jag har GPS så jag kan ha min iPad som navigator i bilarna om jag vill det. Suveränt bra med en så stor navigator när man kör större fordon.

Trivdes du inte med S4’an trots dess stora fina skärm o s v....? Vad har du att delge oss om dina upplevelser och tankar om den kontra iPhone och iOS?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Dela via WIFI el. bluetooth funkar ju alltid! Fråga bara, går det att dela hemligt?! Lr är det bara publikt som gäller?

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Dela via WIFI el. bluetooth funkar ju alltid! Fråga bara, går det att dela hemligt?! Lr är det bara publikt som gäller?
    Hur menar du nu då?

Dela internetuppkopplingen?

Den kan man ju dela med BT eller WiFi hotspot. Med lösenord om man vill ha det för sig själv.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Äsch, du har ju alltid med dig din telefon, du får väl dela därifrån om du ska ha nät på den utanför hemmet.
    Var så jag tänkte, så det får duga med WiFi!

Citat Ursprungligen postat av ei9440 Visa inlägg
    Även jag slog till på en Air idag (32GB), den har endast Wifi men för mig räcker det utmärkt, använder bara paddan hemma eller på planet när jag är ute o flyger...lär aldrig gå runt med den på stan och önska att jag hade 3G/4G...
    Nej precis, telefonen kommer alltid finnas i fickan så jag ser inte heller att jag kommer springa runt med den. Den kommer användas mestadels hemma, och följa med på resor.

Om man klarar sig med bara WiFi eller behöver 4G med är ju helt upp till var och en.

Jag har fortfarande en 64GB iPad 2 kvar, som jag måste ha kvar för jag får inte ta med mig mobiltelefon eller surfplattor med 3G/4G (SIM-kort alltså) ut på oljeplattformarna, det blir tvärstopp i säkerhetskontrollen...

Så jag måste ha en av varje sort, en med bara WiFi som jag kan ta med ut på jobb, och en med 3G/4G som jag kan ha hemma.

Orsaken till att jag inte tycker en WiFi räcker helt för mig är att WiFi-modellen inte har GPS, och då jag då och då kör långtradare, racetrailer buss eller annat runt km Sverige eller susar runt mellan olika raceteam eller leverantörer i Europa så vill jag har GPS så jag kan ha min iPad som navigator i bilarna om jag vill det. Suveränt bra med en så stor navigator när man kör större fordon.

Trivdes du inte med S4’an trots dess stora fina skärm o s v....? Vad har du att delge oss om dina upplevelser och tankar om den kontra iPhone och iOS?
    WiFi får räcka, jag använder sällan saker som GPS så det är ingen funktion jag kommer sakna. WiFi får duga gott!

Nej, trivs inte med S4an alls! Den är för stor, blir seg ibland och jag kommer inte överens med upplägget på allt. Visst är skärmen stor men till vilken nytta? Ingen kan på fullaste allvar påstå att den tittar på filmer i en mobil! 4 tum räcker till precis lika bra för att läsa sms, surfa eller titta på bilder...ser inga som helst fördelar med den större skärmen...men det är ju jag.

Skärmrotationen är också en grej som stör livet ur mig. Den är så känslig och ogenomtänkt så man blir galen, därför får den funktionen vara avstängd...tills man ska titta på exempelvis youtube. Man vänder på telefonen men inget händer, och där kommer man på att man stängt av den där förbannade funktionen...jag orkar inte hålla på med såna dumheter, det fungerar dåligt. iPhone är ljusår bättre där.

Om jag ska babbla vidare om skärmen så är den känslig där den inte ska vara det och tvärtom...ibland reagerar den inte alls. Nu kanske vissa tycker att just min enhet är skit men så är inte fallet då detta är vad 4 av mina kompisar också upplever, alla har S4.

Det finns en flik på vänstra sidan av skärmen i menyn, (fack på samsungspråk) där finns "genvägar" till internet, email, maps..istället för att trycka ut sig till startmenyn så kan man dra fram den fliken. Det är också ett sånt där störande moment som gör att man vill kasta telefonen från Mount Everest för att sen be The Avengers gå lös på skiten 569 gånger till!! Om jag tex ska skriva ett meddelande så hamnar den fliken precis där siffran 1 är...vad tror du händer när man vill få fram en 1a? Jo det där förbannade "facket" dyker upp!!!

Jag vet att man kan stänga av den funktionen, men varför skulle jag vilja stänga av en funktion som egentligen Är bra då jag t,ex kan gå in på internet därifrån istället för att trycka ut mig till startmenyn och sen bläddra i sidorna för att få fram internetikonen? Det finns mycket annat som stör mig men då skulle man säkert få skriva 4 sidor till.

Hela tiden har jag gått och trott att det är en skitbra telefon, så bra att jag köpte en till min farsa men nu efter ca 2 månader med den så ångrar jag mig djupt.

iPhone gör en också galen på många punkter, men det är iaf punkter jag kan leva med.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Var så jag tänkte, så det får duga med WiFi!

Nej precis, telefonen kommer alltid finnas i fickan så jag ser inte heller att jag kommer springa runt med den. Den kommer användas mestadels hemma, och följa med på resor.

WiFi får räcka, jag använder sällan saker som GPS så det är ingen funktion jag kommer sakna. WiFi får duga gott!

Nej, trivs inte med S4an alls! Den är för stor, blir seg ibland och jag kommer inte överens med upplägget på allt. Visst är skärmen stor men till vilken nytta? Ingen kan på fullaste allvar påstå att den tittar på filmer i en mobil! 4 tum räcker till precis lika bra för att läsa sms, surfa eller titta på bilder...ser inga som helst fördelar med den större skärmen...men det är ju jag.

Skärmrotationen är också en grej som stör livet ur mig. Den är så känslig och ogenomtänkt så man blir galen, därför får den funktionen vara avstängd...tills man ska titta på exempelvis youtube. Man vänder på telefonen men inget händer, och där kommer man på att man stängt av den där förbannade funktionen...jag orkar inte hålla på med såna dumheter, det fungerar dåligt. iPhone är ljusår bättre där.

Om jag ska babbla vidare om skärmen så är den känslig där den inte ska vara det och tvärtom...ibland reagerar den inte alls. Nu kanske vissa tycker att just min enhet är skit men så är inte fallet då detta är vad 4 av mina kompisar också upplever, alla har S4.

Det finns en flik på vänstra sidan av skärmen i menyn, (fack på samsungspråk) där finns "genvägar" till internet, email, maps..istället för att trycka ut sig till startmenyn så kan man dra fram den fliken. Det är också ett sånt där störande moment som gör att man vill kasta telefonen från Mount Everest för att sen be The Avengers gå lös på skiten 569 gånger till!! Om jag tex ska skriva ett meddelande så hamnar den fliken precis där siffran 1 är...vad tror du händer när man vill få fram en 1a? Jo det där förbannade "facket" dyker upp!!!

Jag vet att man kan stänga av den funktionen, men varför skulle jag vilja stänga av en funktion som egentligen Är bra då jag t,ex kan gå in på internet därifrån istället för att trycka ut mig till startmenyn och sen bläddra i sidorna för att få fram internetikonen? Det finns mycket annat som stör mig men då skulle man säkert få skriva 4 sidor till.

Hela tiden har jag gått och trott att det är en skitbra telefon, så bra att jag köpte en till min farsa men nu efter ca 2 månader med den så ångrar jag mig djupt.

iPhone gör en också galen på många punkter, men det är iaf punkter jag kan leva med.
    Intressant, intressant... Att se hur olika folk kan uppleva/uppfatta Android, eller som i detta fall Galaxy S4. Du får gärna berätta med om vad du stör dig på, men denna tråd kanske är fel plats.

Givetvis finns det saker att störa sig på (mer eller mindre) även på iPhone/iOS, för inget här i världen är perfekt och felfritt.

Personligen tycker jag det går förvånansvärt bra att glo på film eller SVT Play etc även på en iP5. Visst är det en liten skärm mot dagens trendskärmar, men det funkar bra ändå. För håller man luren på ca 20-40cm från grynet så täcker den ju ungefär samma yta för ögonen som en 30-50” TV på ca 3-5 m avstånd. Inte alls perfekt men det funkar när man sitter på nån flygplats eller på själva flyget om man inte har paddan med sig.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Ska ni testa Android, testa en Nexus. Bara ett tips
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Niklas Johansson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Jag vill bara säga att jag är JÄVLIGT nöjd med mina nya 5s. Batteriet är riktigt bra (just nu) och jag har ca 45-55% kvar efter en hel dags användande...

Så det så.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Hur menar du nu då?

Dela internetuppkopplingen?

Den kan man ju dela med BT eller WiFi hotspot. Med lösenord om man vill ha det för sig själv.
    Ja internetuppkopplingen, jag delar det både via BT och WIFI, det jag menade var om man kan dela det i "osynligt" läge, du vet där dt inte dyker upp i någon lista på nätverk utan man måste känna till både nätverkets namn samt lösen för att man ska kunna ansluta. .

Fuck it Ligists avatar
    Namn
    Christer H
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reservdelsman
    Har en lite fråga ang icloud!

Jag har ju precis bytt till en 5s men skulle vilja ha mina bilder från min 4s i den nya luren..dom ligger ju i icloud går det på nått sätt att få över dessa via icloud?

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Ligist Visa inlägg

Jag har ju precis bytt till en 5s men skulle vilja ha mina bilder från min 4s i den nya luren..dom ligger ju i icloud går det på nått sätt att få över dessa via icloud?
    Har du ställt in den på att synca bilder med icloud?
    Inställningar -> Icloud
    Kör lila Skoda

Fuck it Ligists avatar
    Namn
    Christer H
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reservdelsman
    Citat Ursprungligen postat av saewb Visa inlägg
    Har du ställt in den på att synca bilder med icloud?
    Inställningar -> Icloud
    Ja det har jag gjort!

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Ligist Visa inlägg

Syncar du dina bilder till iCloud eller backar du upp din telefon dit?
    Här finns info om hur Photo Stream funkar

How to use Photo Stream in iCloud -

Fast ska du ha över grejer till din nya telefon så är det bättr att backa upp den gamla och restora till den nya då får du med dig allt.
    Senast redigerat av Maciej EVO VI den 2013-11-07 klockan 12:14.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •