Bilsnack
Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 97
    Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Fy fan vad mycket skit som har hänt sen man slutade arra.

Ni beter er ju som jävla idioter mot allt och alla runt omkring er.

För 3 år sedan kunde man stå och snacka skit med polisen 2 minuter efter att man startat 2 bilar ut på 276:an. Nu anordnas träffar som varenda jävel från AIK:s fotbollsklack springer på? Vad fan är det med er? Polisen gör sitt jobb, varesig ni vill det eller inte. Acceptera läget och gör någonting utifrån det, försök inte få polisen att ändra sin arbetsbeskrivning. Det kommer INTE hända.

Sen, vem fan tar sin 2-åriga dotter ut på den här typen av träff? Visst kan det vara kul att komma iväg, det vet jag själv som pappa. Men att gå in mitt i smeten och på så sätt använda sin dotter som en sköld?

Du är fan inte mer värd för mig än mammor och pappor som skickar ut barnvagnen först på övergångsstället.

Jag försvarar inte polisens aktioner, men någonstans får ni ta och skärpa er. Ni har förstört ryktet om organiserad streetracing. Det tog oss fan så många år att bygga upp, och nu har ni muppar hetsat igång ett krig igen.

Bra jobbat!

Registered User
    Namn
    F.P
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av SideWays Visa inlägg
    Min tanke efter att ha sett filmerna - Att det kan få plats så mycket rötägg på samma ställe...
    Massa wannabe thugs som står med huva och röker och tar varje chans dom får att kaxa med polisen och spela ball. Polisen verkar inte vara speciellt mycket bättre..
    Precis min tanke också.

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Citat Ursprungligen postat av MrCarpie Visa inlägg
    Jaså, har poliser ingen skyldighet att uppge tjänstenummer? Om du tar fram lagboken, visa mig gärna en paragraf som beskriver ditt påstående.
    Det funkar inte riktigt så. Vad polisen inte behöver göra står normalt sett inte i lagtext. Du inser kanske att det skulle bli helt ofantligt mycket paragrafer om vad polisen inte behöver göra.
    Säg att jag påstår att "polisen behöver inte äta munkar på McDonalds" så skulle jag med din logik behöva bevisa det med laghänvisning. Och om jag inte hittar en sådan paragraf skulle det då innebära att polisen är skyldiga att äta munkar på McD? Jag har ju ingen lagtext som "beskriver mitt påstående".

Däremot finns det JO-utlåtanden som tar upp detta med att uppvisa tjänstelegitimation.

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Det funkar inte riktigt så. Vad polisen inte behöver göra står normalt sett inte i lagtext. Du inser kanske att det skulle bli helt ofantligt mycket paragrafer om vad polisen inte behöver göra.
    Säg att jag påstår att "polisen behöver inte äta munkar på McDonalds" så skulle jag med din logik behöva bevisa det med laghänvisning. Och om jag inte hittar en sådan paragraf skulle det då innebära att polisen är skyldiga att äta munkar på McD? Jag har ju ingen lagtext som "beskriver mitt påstående".

Däremot finns det JO-utlåtanden som tar upp detta med att uppvisa tjänstelegitimation.
    Detta är INTE svaret på min fråga, så jag ställer frågan igen.

Är inte polisen skyldig att visa upp sin bricka/tjänstenummer om man ber om det som privatperson?

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002

Är inte polisen skyldig att visa upp sin bricka/tjänstenummer om man ber om det som privatperson?
    Jag svarade inte på den frågan utan rättade bara ditt orimliga påstående. Om du läser längst ner i mitt förra inlägg så får du en bra ledtråd om var du kan hitta information som svarar på din fråga.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005

Ring dom och fråga?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Ozkar
    Reg.datum
    mar 2010

Iochmed att polisen på filmen tar upp och visar brickan om än ovilligt så tolkar jag de som att de måste. Känna inte som han var sugen på att göra det och hade han inte varit tvungen så hade han nog inte gjort det. Men vet inget om lagen mer än att jag hört det någonstanns

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Jag svarade inte på den frågan utan rättade bara ditt orimliga påstående. Om du läser längst ner i mitt förra inlägg så får du en bra ledtråd om var du kan hitta information som svarar på din fråga.
    Du får tycka precis vad du vill om mitt orimliga påstående, det får du stå för. Jag säger bara vad man tycker.

Tack för ledtråden..

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    anledningen att dom måste visa legitimation som jag förstått är just för att det är så lätt att leka hobbypolis. kan vara annat om det är spanuppdrag men i detta fallet så har han ju själv sagt att han är polis och borde således identifiera sig om så önskas.

Jag själv hade inte haft några direkta problem att ta med min unge på några av norrortracings evenemang om jag hade haft någon. hörselkåpor hade iaf suttit fast spelar ingen roll vad folk tycker och tänker hur man ska uppfostra någons ungar. sluta läs se och hör och alla dessa skvallertidningar om senaste bebistrenden. alla är olika. nackdelen om ungen går och lägger sig vid 19 är ju att ungen bara kommer vakna tidigare=mindre sömn för föräldrarna :P
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Individual oscarbs avatar
    Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    nackdelen om ungen går och lägger sig vid 19 är ju att ungen bara kommer vakna tidigare=mindre sömn för föräldrarna :P
    Tyvärr så fungerar inte det så även om man många gånger har provat lägga honom vid nio så att han kanske vaknar vid 8 istället.

Sorry för ot
    ..

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av oscarb Visa inlägg
    Tyvärr så fungerar inte det så även om man många gånger har provat lägga honom vid nio så att han kanske vaknar vid 8 istället.

Sorry för ot
    tycker det är lite on topic faktiskt då många gnäller på att en unge ska ligga och sova då. alla är olika vissa kanske inte kan sova 19 speciellt inte på en helg. finns ju ingen anledning att hetsa över tider då :P
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Registered User
    Namn
    E N
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Enhetschef
    Och naturligtvis heter dottern Jenna.
    Skyll inte på mig, jag röstade rött.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av lillefar Visa inlägg
    Och naturligtvis heter dottern Jenna.
    Det går att kritisera killen utan att blanda in hans tvååriga dotter och göra sarkastiska gliringar. Lite högre nivå kan vi väl hålla.

Djungelbjörn på heltid
    Namn
    J
    Reg.datum
    okt 2004
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Ungen var 2 år. Behöver jag säga mer?
    Absolut inte! Håller med.
    IHM Business School of Göteborg

Registered User
    Namn
    E N
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Enhetschef
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Det går att kritisera killen utan att blanda in hans tvååriga dotter och göra sarkastiska gliringar. Lite högre nivå kan vi väl hålla.
    Absolut, jag gjorde ett lågvattenmärke. Men det är inte dottern jag kritiserar iofs, utan pappans val av namn.
    Skyll inte på mig, jag röstade rött.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •