Bilsnack
Sidan 5 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 97
    över 100 hästar!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Prophetman Visa inlägg
    Killen som skrev det där ska fan ha medalj. Han skulle kunna få kristallnatten att låta som en kioskvandalisering i alby. Hur kan man lyckas få den situationen låta så harmlös?

Senaste tidens nyheter kanske får folk att öppna ögonen om Polisen. Har hänt något skit veckovis den senaste tiden. Jävligt irriterande att bli brandad som anarkist el. troll bara för att man inte har huvudet bland molnen. Enda skillnaden mellan polisen och kriminella är brickan och uniformen. Ledningen ska dra huvudet ur röven och kicka ut all dessa typer, de kanske blir färre men jag kan inte tro att hela bunten är rötägg.
    Kul att se din personliga vendetta mot polisväsendet i _alla_ dessa trådar

Ont: Det var inte begåvningsreserven som stod samlad runt den där volvon...

Snappade upp något liknande ur ett av klippen (minns inte ordagrant):

Polisen: Kan ni akta på er
    Random huva: Varför då?
    Polisen: För att bilen backar
    Random huva: Men vi står här om vi vill

Vad är syftet med det beteendet, vad tjänar det till?
    Kör lila Skoda

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Ha ha, ja detta är Sverige av idag. Inte konstigt att skeppet börjat sjunka.
    - POLO R WRC 2014 -

har haft blått namn.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    Jag själv hade inte haft några direkta problem att ta med min unge på några av norrortracings evenemang om jag hade haft någon. hörselkåpor hade iaf suttit fast spelar ingen roll vad folk tycker och tänker hur man ska uppfostra någons ungar. sluta läs se och hör och alla dessa skvallertidningar om senaste bebistrenden. alla är olika. nackdelen om ungen går och lägger sig vid 19 är ju att ungen bara kommer vakna tidigare=mindre sömn för föräldrarna :P
    Var kommer detta ifrån? Uppenbarligen hade han inte koll på sin dotter (obs! jag vet inget utan utgår endast att hon inte höll handen). Uppenbarligen har han inte vett nog att ta sin dotter därifrån. Uppenbarligen kan han inte lugna ner sig när han behöver det. Exakt vad har det med Se & Hör och bebistrender att göra? Att alla är olika är jag helt med på. Däremot borde man hålla sin dotter tätt intill sig när man går i parkeringshus eller nära vägar överhuvudtaget, så att jag som trafikant inte ska behöva leva med dödsångest för resten av mitt liv för att jag var på fel plats vid fel tillfälle. Man blir ju mörkrädd...

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Nog för att alla är olika och får uppfostra sina barn hur man vill, men sunt förnuft har väl för fan varje mänsklig varelse i ett civiliserat samhälle? Eller skall de uppfostras som i det här exemplet och bli därefter?

bleh.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Trötter Decertos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2009
    Är det bara jag som får flashback vibbar av denna tråd?

[Kárlii] Carlees avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Säljer kök.
    Citat Ursprungligen postat av Decerto Visa inlägg
    Är det bara jag som får flashback vibbar av denna tråd?
    Jaa nått sånt. En två åring blir nästan påkörd av en polis och folk börjar diskutera namnet på barnet och när det ska går och lägga sig. Klapp klapp klapp...
    Citat Ursprungligen postat av BMW_330 Visa inlägg
    ...det krävs faktiskt en supersportbil för att hänga av mig på en kurvig väg. V70 T5 har jag stekt många gånger.

Åker numera i40 Kurgans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Datanörd
    Citat Ursprungligen postat av MrCarpie Visa inlägg
    Detta är INTE svaret på min fråga, så jag ställer frågan igen.

Är inte polisen skyldig att visa upp sin bricka/tjänstenummer om man ber om det som privatperson?
    Jag satt och kikade runt lite och hittade denna tråd från familjeliv. Där är det tre poliser som skriver i och talar om vad som gäller. Dock en massa sidor kika igenom...

Polisens rättigheter??

Kontentan, nej de behöver inte visa leg/tjänstenummer. Däremot så måste de ha denna med vid tjänsteutövning.
    Brillko Racing
    Guson däck i Bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs plåtslageri, JF Bildekor

Nudel Racer
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av MrCarpie Visa inlägg
    Detta är INTE svaret på min fråga, så jag ställer frågan igen.

Är inte polisen skyldig att visa upp sin bricka/tjänstenummer om man ber om det som privatperson?
    faller under offentlighets principen. dvs säger han att han är polis ska han även kunna backa upp detta med antligen ett leg eller uppge bricka/tjänstenummer/placering
    \m/>_<\m/

Haudi! sibbsons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2006
    Jobb
    garageslitare

Snacka om lågt!

Citat Ursprungligen postat av lillefar Visa inlägg
    Absolut, jag gjorde ett lågvattenmärke. Men det är inte dottern jag kritiserar iofs, utan pappans val av namn.
    Hur patetisk o respektlös låg får man bli killen... för de första: JAG valde inte Jennas namn, barnens MOR valde det, jag fick bestämma namnet på våran förstfödda (John) efter min Morfar som dog året innan han föddes... därför fick hon välja namn nu.. har du en ursäkt kanske eller är du för stolt för de... om ni har ngt o säga o vill ha svar kan ni skriva i min tråd på Gorg, jag har inte möjlighet att sitta svara på zatzy,o flashback osv oxå.. och i vilket sammanhang är min dotters namn relevant att ta upp!?!?!?!

Registered User IDMUDs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Citat Ursprungligen postat av exaro Visa inlägg
    faller under offentlighets principen. dvs säger han att han är polis ska han även kunna backa upp detta med antligen ett leg eller uppge bricka/tjänstenummer/placering
    Källa på det?
    - Anyone doing 50 Mph in the outside lane of a motorway is a child molester.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Vi lämnar namnsnacket nu så tråden inte barkar...
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg
    Fy fan vad mycket skit som har hänt sen man slutade arra.

Ni beter er ju som jävla idioter mot allt och alla runt omkring er.

För 3 år sedan kunde man stå och snacka skit med polisen 2 minuter efter att man startat 2 bilar ut på 276:an. Nu anordnas träffar som varenda jävel från AIK:s fotbollsklack springer på? Vad fan är det med er? Polisen gör sitt jobb, varesig ni vill det eller inte. Acceptera läget och gör någonting utifrån det, försök inte få polisen att ändra sin arbetsbeskrivning. Det kommer INTE hända.

Sen, vem fan tar sin 2-åriga dotter ut på den här typen av träff? Visst kan det vara kul att komma iväg, det vet jag själv som pappa. Men att gå in mitt i smeten och på så sätt använda sin dotter som en sköld?

Du är fan inte mer värd för mig än mammor och pappor som skickar ut barnvagnen först på övergångsstället.

Jag försvarar inte polisens aktioner, men någonstans får ni ta och skärpa er. Ni har förstört ryktet om organiserad streetracing. Det tog oss fan så många år att bygga upp, och nu har ni muppar hetsat igång ett krig igen.

Bra jobbat!
    Ditt inlägg sammanfattar rätt bra varför jag inte åker på så många träffar längre.
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Nudel Racer
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av IDMUD Visa inlägg
    Källa på det?
    Oavsett om en polisman är uniformerad eller ej ska polislegitimationen medföras under tjänsteutövning. Trots att det förekommer att personer falskeligen utger sig för att vara poliser kan man utgå ifrån att den som bär en polisuniform också är en polis.
    Att visa polislegitimationen är det enda sätt som en civilklädd polis kan styrka sin befogenhet på.
    Det finns inget uttalat krav på att en polisman är skyldig att uppvisa polislegitimationen om någon ber om det. Dock står det i Polisförordningen att polisen ska uppträda "hövligt, hänsynsfullt och med fasthet samt iaktta självbehärskning och undvika vad som kan uppfattas som utslag av ovänlighet eller småaktighet." Polisens värdegrund ger också stöd för att en polisman i normalfallet bör visa upp sin legitimation när någon ber om det

4 kap 15 § polisförordningen stadgar att “Polisman skall under tjänstgöring ha med sig tjänstekort för polisman (polislegitimation), om inte särskilda skäl ger anledning till något annat.”
    Det följer inte direkt av förordningen att den skall företes på begäran.
    Det kan dock utlösas ur förordning (1958:272) om tjänstekort
    att syftet med tjänstekortet (“polislegitimation”) är att polismannen behöver styrka sin identitet.

1 § Tjänstekort för utfärdas för den som tjänstgör vid eller innehar uppdrag för statligt eller kommunalt organ och som för sina tjänsteågganden regelmässigt behöver kunna styrka sin identitet eller tjänsteställning

sedan är polis ett utav yrkerna som får speciella tjänstekort utan personummer adress etc, varför då? jo för att kunna lämnas ut till allmänheten utan att bli trakaserad på fritiden.

och ska man segdra det ordentligt så kan man säga att id handligen är offentlig handlig. och enligt grundlagen om offentlighets principen så skall polismannen uppvisa detta för mig... och varför han och inte polismyndigheten? jo för han är enligt lag tvingad att alltid bära med sig det. man skall kontakta den myndighet/person som man tror har handligen man letar efter...

så mitt svar är väl igentligen.. njaa....
    \m/>_<\m/

En av krabbarna
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Evenemang
    Sjukt dåligt beteende av alla inblandade.
    Barns säkerthet och trygghet ska ALLTID komma i första hand.
    Vad jag kan se på filmen så skiter ALLA inblandade i flickan. Såväl polis som far och övriga åskådare och det är beklämmande att se.
    Ni borde fan skämmas.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Men dom filmade ju!

Citat Ursprungligen postat av Ultraz Visa inlägg
    Sjukt dåligt beteende av alla inblandade.
    Barns säkerthet och trygghet ska ALLTID komma i första hand.
    Vad jag kan se på filmen så skiter ALLA inblandade i flickan. Såväl polis som far och övriga åskådare och det är beklämmande att se.
    Ni borde fan skämmas.
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •