Tjenare boys! - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 63

Ämne: Tjenare boys!

Registered User
    Namn
    Karl G
    Reg.datum
    okt 2012
    Citat Ursprungligen postat av Bojje Visa inlägg
    Du har en F430 och drömmer om en gammelmerca, nä föfan. Någon borde ta din Ferrari!
    Jag måste ju vårda mitt norrländska påbrå.
    MB har gjort så jävla många schyssta bilar genom åren, speciellt under 80-talet.
    Dock är det många yngre förmågor som inte förstår bilarnas storhet och nästan medvetet förstör dom med en massa fula saker.

Registered User
    Namn
    Karl G
    Reg.datum
    okt 2012
    Citat Ursprungligen postat av Hampusd Visa inlägg
    Jag tar tillbaka allt jag sagt. Den verkar ha fått vård nu. Hittade den precis på cardomain.
    Den var faktiskt jävligt snygg. Synd att bilderna var så kassa bara.

btw,
    Jag funderar på en uppsättning fälgar. Vilket alternativ och varför?

Alt 1
    adv.1

Alt 2
    HRE

Alt 3
    Modulare

Edit:

adv.1 gör jävligt snygga fälgar.

Skall dock vara relativt opålitlig snubbe som driver firman.
    Senast redigerat av Grubbe den 2012-10-16 klockan 21:25.

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.
    Citat Ursprungligen postat av Grubbe Visa inlägg
    Du måste skaffa en 458 helt enkelt.
    Ja ribban ligger verkligen lågt för mig men det blir att bygga hus istället.

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Berätta för oss vad du har pluggat till och nu jobbar med i dagsläget.

Jag är också lite nyfiken på garaget som någon tidigare nämnde såg väldigt fint ut.

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Cocain & Caviar d_3vils avatar
    Namn
    Alexander D
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Säljare
    Den var faktiskt jävligt snygg. Synd att bilderna var så kassa bara.

btw,
    Jag funderar på en uppsättning fälgar. Vilket alternativ och varför?

Alt 1
    adv.1

Alt 1! Passar bäst på bilen, smälter ihop bra med designen och har rätt attityd Välkommen tillbaka!

Väl mött,
    Hastighetsbegränsningar är bara rekommendationer för fattiga.

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Adv.1 dock i bronsfärg!

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Bild till dig Grubbe!

Mr. Norrortracing Nismo TNRs avatar
    Namn
    Tomas J
    Reg.datum
    jul 2002
    Jobb
    Trailerproducent
    Hehe man börjar ju fundera på vad man håller på med när du säger att du kom på att du var närmare 30 och sladdade runt i en 740! Jag vill sladda i vinter iaf!

Man e själv 29 och kan hålla med om att manin för delar och pillertrill har avtagit, men bilgalen kommer man nog alltid att vara!

Har dragit ner på streetracebiten ganska rejält jämfört med 2002 när Cityrace var det mest euforiframkallande som fanns! :P Numera kör vi bara Battle Royale och Norr vs. Söder och inge spontanrace eller öppna stegar. En del av naturlig utveckling av publik och polis senaste åren som spelar in också...

Sen tycker jag det känns som att mycket kompetens och erfarenhet försvunnit med åren, från folk som delat med sig av kunskap och tips, som inte orkade med tjafset och drog. Nån annan som kan tycka så?

Hursomhelst så kommer jag aldrig avregga mig från Zatzy, oavsett de löjliga bråken och kommentarerna, det är ju roligt att skratta åt dom också!

//Nismo

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Jag har bilintresset kvar, gör filmer på YouTube och har 139 miljoner tittare: MBOARD.com GTBOARD.com - YouTube och gillar fortfarande snabba bilar

Var aktiv sedan år 2000 och har haft Alpina B6 3,5 261 hk, M3 3,0 Coupe 286 hk, M3 3,2 Sedan 321 hk, BMW M5 E39 Supersprint 430 hk och M3 Sedan DKG 2009. Snart blir det ngt nytt

Endless Summer -K-s avatar
    Namn
    Kalle
    Reg.datum
    mar 2005
    Kommer fortfarande ihåg hatet för den här skapelsen

Citat Ursprungligen postat av Cretzky Visa inlägg
    Den gråa nissan 300an ! allt jag behöver säga ! Har ingen bild, men dom som vet vilken bil jag menar vet att det är den fulaste som kommer postas i denna tråd !
    Citat Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
    Här är Grubbes lilla favorit. ;-)

Jag visste att det bara var en tidsfråga innan den där fula jävla 300-aset kom fram. Men som sagt. Nu har vi visat den fulaste av alla bilar, nu kan vi låsa tråden.

Citat Ursprungligen postat av FormaGGio1 Visa inlägg
    ÄR dett a den fulaste bilen jag sett?!
    Alltså den där gråa jävla fula Nissan 300zx:en som var uppe för någon månad sedan. Det är fan fulare. :/
    Citat Ursprungligen postat av FormaGGio1 Visa inlägg
    Har inte sett den :S
    Jag önskar att jag kunde säga detsamma.... :/

.
    Nothing in this world that's worth having comes easy.

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Citat Ursprungligen postat av Nismo TNR Visa inlägg
    Sen tycker jag det känns som att mycket kompetens och erfarenhet försvunnit med åren, från folk som delat med sig av kunskap och tips, som inte orkade med tjafset och drog. Nån annan som kan tycka så?
    Jag tycker genrationsskiftet som hänt på forumet framförallt har gjort allt som är kunskapsrelaterat helt jävla efterblivet.

Det är numera ett gäng biltidnings/testentusiaster som smutsar ner nästan varenda tråd och i princip bara skriver ren jävla rappakalja.

Att dom inte fattar halvsju om vad de skirver utan istället för fakta förmedlar en åsikt gör att man varenda gång man har något att säga som faktiskt kan vara till hjälp, så måste man först börja slugga verbalt med folk som egentligen i grunden är såpass inkompetenta att de inte ens förstår saken själv utan behöver 2 kilometer text för att ens fatta att de varit TOTAL fel ute från grunden.

Dvs det jobb som krävs, för att först få folk att sluta skriva dumheter, sen börja lyssna på något vettigt är såpass stort att man helt enkelt bara tycker "fuck it", någon annans problem.

Det var absolut hetsiga debatter förr, alla har fel ibland osv, men man kände ändå att debatterna tidigare var mycket mellan aktiva förare/mekar och att det i grunden fanns en vilja att hitta lösningar och komma fram till något. Dessa finns numera på annat håll och förutom en trådstartare som kanske behöver hjälp, så finns inget värde i tråden.

Nu är det här ett gäng pappas pojkar som aldrig nånsin skulle få för sig att göra nåt mer avancerat än att byta stötdämpare eller för den delen ens rejsa den (nej att gasa till lite på motorväg är fan inte rejs) som sitter och försöker få andra att tycka som de. Seriously, vem fan vill ha råd av nån som knappt kan byta däck? Att släppa fram dessa retards är det största misstaget zatzy gjort.

Ser verkligen INTE fram emot nästa tråd om backvarnare, bakhjulsdrivet vs framhjulsdrivet på vintern eller spolarvätska som retards utan nån relevant körvana vill debattera utifrån teknikens världs tester om.... jämfört med tidigare då saker ofta handlade om 400 literhästar, 8sek gatbilar, extrem körning etc...

Numera är forumet så jävla retarded att man klickar in i forumet, alltså går djupare än trådarna man prenumererar på sen tidigare HÖGST nån gång i veckan men oftast mer sällan än så.

Man kan vara rädd om vad man har, absolut, det kan jag respektera, men om 5% av vad man har fyller 95% av alla trådar med skit och skrämmer bort de som har någon kunskap och erfarenhet att dela med sig av, dvs det innehåll som EGENTLIGEN drar folk försvinner pga att man inte vågar slänga ut högljudda motortidnings-retards, så har man helt enkelt failat.

Men nåt positivt är ju att det iaf är lättare att trolla med folk nu, dom fattar ju inte ens om nån gör det....
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Jag tycker genrationsskiftet som hänt på forumet framförallt har gjort allt som är kunskapsrelaterat helt jävla efterblivet.

Det är numera ett gäng biltidnings/testentusiaster som smutsar ner nästan varenda tråd och i princip bara skriver ren jävla rappakalja.

Att dom inte fattar halvsju om vad de skirver utan istället för fakta förmedlar en åsikt gör att man varenda gång man har något att säga som faktiskt kan vara till hjälp, så måste man först börja slugga verbalt med folk som egentligen i grunden är såpass inkompetenta att de inte ens förstår saken själv utan behöver 2 kilometer text för att ens fatta att de varit TOTAL fel ute från grunden.

Dvs det jobb som krävs, för att först få folk att sluta skriva dumheter, sen börja lyssna på något vettigt är såpass stort att man helt enkelt bara tycker "fuck it", någon annans problem.

Det var absolut hetsiga debatter förr, alla har fel ibland osv, men man kände ändå att debatterna tidigare var mycket mellan aktiva förare/mekar och att det i grunden fanns en vilja att hitta lösningar och komma fram till något. Dessa finns numera på annat håll och förutom en trådstartare som kanske behöver hjälp, så finns inget värde i tråden.

Nu är det här ett gäng pappas pojkar som aldrig nånsin skulle få för sig att göra nåt mer avancerat än att byta stötdämpare eller för den delen ens rejsa den (nej att gasa till lite på motorväg är fan inte rejs) som sitter och försöker få andra att tycka som de. Seriously, vem fan vill ha råd av nån som knappt kan byta däck? Att släppa fram dessa retards är det största misstaget zatzy gjort.

Ser verkligen INTE fram emot nästa tråd om backvarnare, bakhjulsdrivet vs framhjulsdrivet på vintern eller spolarvätska som retards utan nån relevant körvana vill debattera utifrån teknikens världs tester om.... jämfört med tidigare då saker ofta handlade om 400 literhästar, 8sek gatbilar, extrem körning etc...

Numera är forumet så jävla retarded att man klickar in i forumet, alltså går djupare än trådarna man prenumererar på sen tidigare HÖGST nån gång i veckan men oftast mer sällan än så.

Man kan vara rädd om vad man har, absolut, det kan jag respektera, men om 5% av vad man har fyller 95% av alla trådar med skit och skrämmer bort de som har någon kunskap och erfarenhet att dela med sig av, dvs det innehåll som EGENTLIGEN drar folk försvinner pga att man inte vågar slänga ut högljudda motortidnings-retards, så har man helt enkelt failat.

Men nåt positivt är ju att det iaf är lättare att trolla med folk nu, dom fattar ju inte ens om nån gör det....
    Goddag yxskaft... På tal om kunnighet och fakta, ta fram fakta för dina teorier om pappas pojkar, högljudda motortidnings-redarts och allt annat blaj du skriver om.
    BILSNACK | crew

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Goddag yxskaft... På tal om kunnighet och fakta, ta fram fakta för dina teorier om pappas pojkar, högljudda motortidnings-redarts och allt annat blaj du skriver om.
    Jag har ingen som helst aning om vem du är, om du kan nåt eller inte, tror knappt jag sett dig posta i nån tråd som normalt brukar intressera mig, så vad gäller dig så har jag inget att säga så ta inte åt dig.

Tvivlar du däremot på vad jag säger, så kika lite på teknikforumet bakåt i tiden bara, nu är vi ju nästan nere på garaget.org nivå teknikmässigt och de flesta som kan något har flyttat för att slippa läsa blaj.

Gå gärna in på sävarturbo eller likande så fattar du direkt skillnaden, den är helt odiskutabel. Du frågade efter fakta, så ta detta som inspiration/jämförelse och inte nån reklam
    Avancerad motorteknik ? Sävar Turbo Site
    Teknik
    Ser du nån skillnad?

Grejjen är att zatzys teknikdel höll jävligt hög klass tidigare - kunskapsmässigt. Peaken var väl 2006 sen har det bara gått utför och utan en vass teknikdel så får du som admin inte duktigt folk att spendera tid här, du kan vara förbannad på mig eller göra något åt det. Upp till dig.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Jag är kvar och jag kommer ihåg TS. Oförändrat bilintresse för min del.

Sen håller jag med Cobolt till viss del, inte ens trådar som handlar om t.ex impreza vs gti får några nämnvärt många svar, medans vissa ska diskutera trafikregler och annat hur länge som helst.

Registered User
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2002
    Jag finns kvar. Var borta härifrån många år, men kom tillbaka för nåt år sen och började skriva lite igen. Det är inte som det var förut men ibland kan man hitta nåt kul. Synd bara att det aldrig blir nån utveckling på trådarna. startas nån riktigt intressant tråd dör den efter några svar.. men men.

Mitt bilintresse finns kvar iaf och har ägt en heldel skojsigt sen den gamla tiden. Föröivrigt känner jag han som köpte din gamla M3 efter norrbaggen (tror det var en till ägare emellan också) och toksmällde den. den lever tyvärr inte längre.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •