Bilsnack
Resultat 1 till 15 av 15
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006

Agera R BLT i beslag

One-off Koenigsegg Agera R BLT har beslagtagits av tullen i Kina då köparen verkar ha försökt smita undan skatten på bilen...

Tulltjänstemännen lär ha svårt att hålla fingrarna borta. Vi får hoppas att Koenigsegg iaf har fått betalt...

China customs offcials seize ?smuggled? one-off Koenigsegg Agera R BLT | CarNewsChina.com - China Auto News

Registered User Q-bones avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2005
    vad betyder BLT?
    Nu skriver jag om ett ämne jag inte har en susning om...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Q-bone Visa inlägg
    vad betyder BLT?
    Den heter så... BLT står ju annars för Bacon Letucce and Tomato (klassisk smörgås)

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Man ser ju i de bakre hjulhusen att bilen har körts ordentligt på en dålig väg.

Fan va tråkigt. Den där bilen ser vi nog aldrig mer Någon Kinesisk tullchef som kommer bränna omkring i den runt risfälten i sin hemprovins.

Nej, jag har inte något förtroende för kommunister. Korrumperande massmördare hela bunten, usch och tvi.

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Man ser ju i de bakre hjulhusen att bilen har körts ordentligt på en dålig väg.

Fan va tråkigt. Den där bilen ser vi nog aldrig mer Någon Kinesisk tullchef som kommer bränna omkring i den runt risfälten i sin hemprovins.

Nej, jag har inte något förtroende för kommunister. Korrumperande massmördare hela bunten, usch och tvi.
    Kanske något som tog sig en fultur när den mellanlandade i Vietnam...

Porsche 964 C2

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Undrar om ägaren ligger risigt till?

Registered User Q-bones avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2005
    Citat Ursprungligen postat av any1 Visa inlägg
    Den heter så... BLT står ju annars för Bacon Letucce and Tomato (klassisk smörgås)
    måste väl finnas någon anledning eller tilltalar bara just dom bokstavera kunden/Koenigsegg?
    Nu skriver jag om ett ämne jag inte har en susning om...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Kanske något som tog sig en fultur när den mellanlandade i Vietnam...
    W.....T......F......

Hur kan något sådant ske? Det måste ju vara så att det är billigare att tulla prylar eller lättare att smuggla från Vietnam i så fall. Hade jag själv smugglat på detta vis så hade jag stått med AK47 och vaktat bilen när den lastades om i Nam. Inte låtit någon Charlie bränna runt i den och fota den med sin CCCP-moppe.

Registered User SVTCOBRAs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av Q-bone Visa inlägg
    måste väl finnas någon anledning eller tilltalar bara just dom bokstavera kunden/Koenigsegg?

Edmunds says: Koenigsegg insists that the name does not come from the sandwich, but rather is short for something in Chinese.

W.....T......F......

Hur kan något sådant ske? Det måste ju vara så att det är billigare att tulla prylar eller lättare att smuggla från Vietnam i så fall. Hade jag själv smugglat på detta vis så hade jag stått med AK47 och vaktat bilen när den lastades om i Nam. Inte låtit någon Charlie bränna runt i den och fota den med sin CCCP-moppe.
    I agree... Man har ju själv sett bilder på ens egna importbilar i div. hamnar där random hamnarbetare tafsar och har sig och det är tillräckligt för att man själv ska bli upprörd, kan inte ens tänka mig att se bilderna ovan på min one-off bil stå på en grusig parkering i Vietnam

buksvåger med Tomkow! tumblers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2009
    W.....T......F......

du gillar inte gulingar va?

no more streetwalking,DB9 is aproaching

Rikskrim
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2008
    Dom är gula och har konstiga ögon juh... *duh*

Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg

-=[bi-Turbo]=-

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg

Haha äsch jag har inget emot asiater. Blir bara trött på folkslag som är så fruktansvärt oorganiserade. Min familj har hus i Thailand så jag har fått uppleva konstiga saker first-hand

De har så dålig koll och allt får gå som det går. Hamnarbetaren skulle lika gärna kunnat kört bilen rakt över en klippa efter att ha dragit i sig en flaska mekong whiskey och ingen hade lyft på ögonbrynen. Människoliv är inte värt något.

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2004
    Skattesmiter man en bil i den prisklassen så är det nog miljonbelopp det handlar om. Är ju inte så konstigt att den är beslagtagen. Kollar de upp hur han hade råd att köpa den från början så ligger han säkert ännu värre till.
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Bilen kostade väl 33,5milj kr och med 100% i skatt så blire en väldigt dyr bil, 67 milj.
    BILSNACK | crew

15"
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2006
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Bilen kostade väl 33,5milj kr och med 100% i skatt så blire en väldigt dyr bil, 67 milj.
    "Chinese media now says this vehicle is worth 30 million yuan, or 4.7 million US dollar, with the import tax included.

Without paying import tax the vehicle would cost ‘only’ 2.35 million US dollar, which is a big save, even for a billionaire"

.....småpengar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •