Bilsnack
Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 78
    Registered User Kowalskys avatar
    Namn
    Nicklas A
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Livsnjutare
    Citat Ursprungligen postat av kymi Visa inlägg
    Han kan väl fö faen inte dra utan att berätta vad som låg i bakluckan å var värt en förmögenhet! Han låååvade ju :-)
    Haha, det va nog inget annat än luft

Jag skulle gissa på fb.
    Sidewalk crackin' MF

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Jag har aldrig sagt att du alltid ska ge dig. Men någon gång, ibland, för att öka trivseln bara acceptera att någon är av en annan åsikt än dig. "Ok - let's agree to disagree", utan det tankesättet skulle jag inte överleva en dag i detta samhälle.

Nidbilden av dig har kommit ifrån hur du verkar på forumet. Jag har inget emot dig, men faktumet att du är sjukt envis och drar saker till sin spets har inte undgått mig. Du måste ju rimligtvis förstå att alla dessa reaktioner inte bara kommer ur det blå?

Men, det du skriver kunde du ju precis lika gärna rikta till fler andra i dessa trådar, men varför riktar du och andra sådant till just mig men verkar blunda när flera andra gör likadant?

Ex. Ja och en av de nu "lediga" profilerna har en diskussion som böljar, och vi är båda lika envisa i våra åsikter. Som ett brev på posten så kommer spott och spe mot mig medan det verkar helt ok för den andre parten att köra på som denne behagar. Hur kan det komma sig att det bara pekas finger åt mig i de tillfällena?

Är det så att vissa har bestämt sig för att jag är lovligt byte att kasta skit på hur mycket som helst ?

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Du har ju själv skrivit att andra ofta har fel, och att du upplyser dem om sanningar. Att du någon gång skulle ha fel och erkänna det, det kan jag nog dra mig till minnes.. aldrig. Du går ju trots allt ganska långt för att bevisa att du har rätt, så långt som att köra ut och mäta en vägbana för att bevisa för internetforumet att du minsann inte gjort fel. Lite "rätt skall vara rätt"-känsla, fast i kvadrat.
    Menar du att jag skulle ha hängt på Z i så här många år och aldrig sagt eller erkänt att jag haft fel i något? Jag tippar snarare då på att du ser det du vill se, eller så har du helt enkelt dåligt minne.

Jag har må ha gånger erkänt migrän fel i sak, sist är bara för någon vecka sedan om nåt här på Z.

Ja tänk, jag stannade bilen när jag ändå åkte den vägen igen, och mätte. Vad är det för fel i det? Istället för att notera att jag mätt för att ha korrekta fakta till diskussionens gagn, vill jag minnas att ett flertal (du? ) lade rätt mycket krut på att håna mig för det.

Tycker du att det hade varit bättre att vara envis i en diskussion och tro att vägen hade en viss bredd istället för att verkligen veta?

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Sakta men säkert kommer KTL-show in även i denna tråd...

Saknar Imola och Kleiv. De var roliga. Hoppas de skrattar åt denna tråd.
    Det lustiga är att den showen verkar det ofta vara andra som ligger i hårt för att skapa, inte jag. Det kan ju ses bara i denna tråd. Jag har skrivit helt lugnt och fint utan nåt elakt mot någon men det kommer div. mindre trevliga saker mot mig.

Jag har ofta bara två alternativ når det blir diskussion här på Z

1. Vara tyst och bara svälja div. påhopp hån och smädelser, direkta eller indirekta, som en handfull användare som flockas likt vargar och öser med.

2. Svara med samma mynt, försvara mig, förklara med mer fakta eller logik, och få ännu mer skit och påhopp och uppmaningar att ge mig.

Moment 22 på nåt vis....

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Fy fan vad det måste klia i Imolas och kleivs fingrar just nu! snart kommer någon mystisk ny användare in i tråden och tar upp diskussionerna med KTL haha

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Registered User
    Namn
    Daniel W
    Reg.datum
    mar 2011
    Jag uppfattar många på detta forumet som vuxenmobbare och nivån är fan lägre än när man gick i skolan!

Om man stör sig på någon så är det väl bara att blocka personen eller inte bryr sig om vad hen skriver?

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av OverBoosted Visa inlägg
    Fy fan vad det måste klia i Imolas och kleivs fingrar just nu! snart kommer någon mystisk ny användare in i tråden och tar upp diskussionerna med KTL haha
    Det hoppas jag inte.

Jag vill helst av allt slippa alla sådana här diskussioner och ägna mig i första hand åt att diskutera sakfrågor i ämnen jag intresseras av och/eller kan något om.

Men jag skriver i dessa diskussioner för att både förklara och försvara mig från div. påståenden påhopp och annan skit, det tycker jag att jag bör ha rätt att göra.

För mig så får gärna Imola och Kleiv komma tillbaka, ja jag hoppas de gör det. Men att vi då alla kan enas om att försöka få slut på sådan här skit. Att vi kan få diskuterar, om så envist på våra åsikter men utan hån och skitkastande etc.

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Det hoppas jag inte.

Jag vill helst av allt slippa alla sådana här diskussioner och ägna mig i första hand åt att diskutera sakfrågor i ämnen jag intresseras av och/eller kan något om.

Men jag skriver i dessa diskussioner för att både förklara och försvara mig från div. påståenden påhopp och annan skit, det tycker jag att jag bör ha rätt att göra.

För mig så får gärna Imola och Kleiv komma tillbaka, ja jag hoppas de gör det. Men att vi då alla kan enas om att försöka få slut på sådan här skit. Att vi kan få diskuterar, om så envist på våra åsikter men utan hån och skitkastande etc.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Menar du att jag skulle ha hängt på Z i så här många år och aldrig sagt eller erkänt att jag haft fel i något? Jag tippar snarare då på att du ser det du vill se, eller så har du helt enkelt dåligt minne.

Jag har må ha gånger erkänt migrän fel i sak, sist är bara för någon vecka sedan om nåt här på Z.

Ja tänk, jag stannade bilen när jag ändå åkte den vägen igen, och mätte. Vad är det för fel i det? Istället för att notera att jag mätt för att ha korrekta fakta till diskussionens gagn, vill jag minnas att ett flertal (du? ) lade rätt mycket krut på att håna mig för det.

Tycker du att det hade varit bättre att vara envis i en diskussion och tro att vägen hade en viss bredd istället för att verkligen veta?
    Det är inget fel i att mäta en vägbana, men det är det i särklass mest extrema jag sett under mina år på forumen för att visa att "titta, jag hade minsann rätt".
    Vad som är "bättre" är ju en diskussionssak. Kanske är det "bättre" att göra som du ofta väljer att göra, att diskutera frågorna in absurdum, hundratals och åter hundratals inlägg senare, men långa och detaljerade svar till varenda inlägg som går att svara på.
    Eller så är det "bättre" att hålla en lägre profil, inse att man inte kan omvända alla andra till "rätt" åsikt (sin egen). Det är väl upp till en själv att avgöra vilket man tycker är mest intressant.

Original är mäktigt
    Namn
    Peter S
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Läkare
    När jag reggade mig i sin tid så hängdes det mycke på teknik-delen och i allmänt snackades det om mycke spännande och många trådar hölls i liv. Nu mera känns det som att teknik-delen är död... ingen som orkar svara riktigt och här i allmänt snackas det mest om "who said what to who" eller vem som har fel och vem som har rätt... det är nästan bara dessa flashback-liknande trådar som verkligen lever...

Kan inte sätta fingret på varför det har blivit så! Men jag och flera med mig (tror jag?) söker sig nog mer och mer ut mot märkes-forumen som ofta känns "seriösare"...

Är fortfarande på forumet men när man skriver nu mer blir det oftast i köpråds-forumet när man kan hjälpa nån med lite tips eller helt enkelt för att ta del av Perc's visdom

Kanske va ett onödigt OT-inlägg det här men det kan ju va spännande att se om det finns andra användare med några år på nacken (om jag nu kan kalla mig det) som känner på samma sätt.

Man kanske skulle göra en insats för att hålla hela forumet på en mer platonisk nivå och inte så mycke personligt i trådarna??

Mina 2 cent...

VH / Peter
    855 T5 -95 -RIP-
    V40 2.0T -99 -SÅLD-
    V70 B5204T5 -05

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av riskok Visa inlägg
    +1000

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Andreas Eriksson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Citat Ursprungligen postat av Kowalsky Visa inlägg
    Haha, det va nog inget annat än luft

Jag skulle gissa på fb.
    Varför skulle det vara försäkringsbedrägeri?

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Varför skulle det vara försäkringsbedrägeri?
    Det tror jag absolut inte att det var. Nu känner jag inte Kleiv så oerhört nära, men jag känner honom tillräckligt väl för att kasta bort den idén direkt. Jag vet inte heller exakt vad som låg i bagaget, men jag skulle tippa på något med högt personligt värde. Det finns ju en hel del grejer man själv tycker är ovärderliga, släktklenoder eller liknande.

Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    Det tror jag absolut inte att det var. Nu känner jag inte Kleiv så oerhört nära, men jag känner honom tillräckligt väl för att kasta bort den idén direkt. Jag vet inte heller exakt vad som låg i bagaget, men jag skulle tippa på något med högt personligt värde. Det finns ju en hel del grejer man själv tycker är ovärderliga, släktklenoder eller liknande.
    det var någon slags uppfinning/produkt som patentet inte hade gått igenom ännu, därav kunde han inte avslöja vad det var för något. (vill jag minnas)
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Hur många ovärderliga saker är värderade till 500,000kr för det var väl siffran på bagagets innehåll om mitt minne minns rätt.

Dock tror inte jag heller det var fb, men grymt nyfiken på vad det var för pryl

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •