Bilsnack
Resultat 1 till 10 av 10
    En av krabbarna
    Namn
    J
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Evenemang

Vad tror ni om denna plåtskada?

Vet inte om detta inlägg hamnar i rätt forumdel nu?

Har hittat en bil som jag är intresserad utav men som tyvärr dras med en plåtskada bak.
    Ägaren menar att den har tagit i ett räcke efter punktering. Har tyvärr ingen annan bild för att illustrera skadan men vad tror ni om möjlighet att fixa detta samt kostnad?
    Tacksam för inputs.

Registered User
    Namn
    Markus N
    Reg.datum
    jun 2005
    En plåtslagare fixar det utan problem.
    Själv har jag fått en liknande skada fixad, fast det var ett försäkringsärende där motparten var vållande, så tyvärr ingen prisuppgift.

Snygg som F-n
    Namn
    Tommy J
    Reg.datum
    jul 2004
    Är det dörren också eller ser det bara så ut på bilden? Hursom så är det ingen big deal om du går till en ordentlig plåtslagare med rätt verktyg. Är jaggan jättefin i övrigt så ska du kosta på den det tycker jag. Men pruta ett par tusen på priset för det.
    I´ve lived in filth I´ve lived in sin, but I still smell cleaner then the shit you´re in..

En av krabbarna
    Namn
    J
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Evenemang
    Tack för era inputs.
    Blir till att ta en titt på bilen till helgen

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Flyttade tråden, och det är svårt att se på bilden, men som det ser ut är det ju både bakskärm o dörr som är rätt tilltryckta, dvs inte jätteenkelt eller billigt om det ska va riktigt gjort.

MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    filip s
    Reg.datum
    mar 2005
    Ingen billig skada som det serut..
    Stor risk att dörrspegeln blir för stor vid riktning + att den e randad viket blir ganska så dyrt om de inte e tejpad dekor förstås..
    Sen vet jag inte hur hårt hundbenet är på dom bilarna men brukar vara ganska så hårt.. så om man inte bara ska lägga på en kaka så tar det en stund de å..
    Rep kostnad 10-15 tusen.. gissar jag på de jag ser..

En av krabbarna
    Namn
    J
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Evenemang
    Citat Ursprungligen postat av mixamania Visa inlägg
    Ingen billig skada som det serut..
    Stor risk att dörrspegeln blir för stor vid riktning + att den e randad viket blir ganska så dyrt om de inte e tejpad dekor förstås..
    Sen vet jag inte hur hårt hundbenet är på dom bilarna men brukar vara ganska så hårt.. så om man inte bara ska lägga på en kaka så tar det en stund de å..
    Rep kostnad 10-15 tusen.. gissar jag på de jag ser..
    Tack för ditt utlägg det är värdefullt för mig att veta när priset ska göras upp.

Registered User
    Namn
    Tobias B
    Reg.datum
    feb 2008
    Tänk på när de gäller lackering så kan det vara svårt att få färgen att stämma också om man är noga.
    Det kan funka att enbart bakskärm och bakdörr med bra resultat, i värsta fall så måste man ta meryta framåt på framdörren. Tar man då meryta på en sån ljus kulör kan den nya klarlacken göra en färgskillnad mot framskärmen vilket gör att har man otur kan man få måla hela sidan för att slippa uppenbara färgskillnader. Men det beror ju på skick och hur noga man är!

Mvh Tobias

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Vitt är iallfall en tacksam färg att måla

vet när vi målade hela sidorna på en jagga och det gick inte ens att få fram orginalfärgen
    ett rent helvete att få det ens att se skapligt ut

skadorna är inte speciellt märkvärdiga
    men visst det går aldrig att lösa utan fyllningsmatrial om man inte tar bort hela skärmen.
    Men med lite vilja och jävlar anama så går det att räta den där skadan relativt bra

om dörren är bucklig så är nog den det minsta problemet

hade en dörr som var tryckt bakifrån och frammåt så den blev kortare och värsta bucklan
    den lyckades jag fixa så måtten stämde och att det inte blev 5ton spackel

Skärmkanten får man banka och övertala att hålla rätt mått framför allt är jhu svängen som skärmkanten haft borta vid skadan så man måste börja där

jag skulle fixa skadan själv och sen lämna i väg för målning och slutarbete
    då kostar det någon tusing som mest

alternativet att byta kanten är sämre än att spackla skadan
    och att räta den 100% kommer aldrig att gå

En plåtnisse hade tagit hammaren slagit kanten så den blev rätt och fyllt resten med spackel

så har dom skadorna jag sätt varit lagade .

jag brukar lägga några timmar bara för att få det så bra som bara går men dom ska hålla lite tempo som dom lägger inte ner mer tid än nödvändigt . Kunden ser bara slutresultatet och det blir bra oavsätt hur man gör.

vet en som spackalde ett helt tak på en 855 som voltat och det gick inte att se efteråt men det var ställen med över 5cm spackel. Fast det var en som ville ha det fuskat som fan

stackare som köpte den bilen sen =)

En av krabbarna
    Namn
    J
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Evenemang
    Uppdaterar tråden lite:

Vad jag inte uppmärksammade på bilden var att även framdörren hade fått sig en tryckare.

Har pratat med en plåtverkstad i Örebro och de tror att bakskärmen och framdörren ska gå att få fason på.

Problemet är bakdörren. Plåtkillen tyckte inte att det var ekonomiskt försvarbart att ge sig på den. Det skulle ta lång tid och han var inte säker på att resultatet skulle bli bra.

Eftersom bilen ett par andra små rostfläckar så är tanken nu att knacka ut skärm och framdörr, hitta en bakdörr på skroten, laga rostfläckarna och sedan rostskydda bilen och efter det helfoliera den i vitt.

Verkar bli den mest ekonomiska lösningen just nu om inte ngn annan har ngt bra tips?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •