Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 45
    TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004

Missing People

Alla heder åt dessa människor.. Men är svenska Poliser helt lobotomerade och efterblivna?
    Polisen, i teorin borde ju ha bättre resurser att utföra det som Missing People lyckats göra och som Polisen misslyckats med.

Vad ska man skylla på? Själva poliserna på fältet? För mkt byråkrati? Myndigheten?
    Just nu så gör ju ett gäng frivilla deras jobb bättre.

Detta har irriterat mig som fan, kanske lite löjligt... men när man läser, i det här fallet Aftonhoran att de hittat både ungen och nå lirare som försvann ute på Justerö efter knapp någon ansträngning så börjar man ju undra.. Nu visar ju inte dessa enstaka två fall någon typ av statistik. Men svenska polisen har aldrig heller vart kända för att va snabba...
    тектоник

Programmerare Deffes avatar
    Namn
    Richard
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Programmerare på Webbhotell
    Tycker Missing Peapol gör ett jättebra jobb.

Polisen har fullt upp med svenssons, fartsyndare, felparkerare samt ibland dyker dom även upp om man tar en snattare på bar gärning... Fast dom släpps på stationen direkt efter dom hämtat upp
    http://www.statsskuld.se/ - Beräkna nettolön och se dina pengar försvinna :)

En av krabbarna
    Namn
    J
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Evenemang
    På vilket sätt menar du att polisen borde ha bättre resurser?
    Att de borde kunna sätta in fler poliser än vad missing people kan engagera privatpersoner eller att polisen borde också kunna nå ut och engagera personer utanför myndigheten?

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Polisen borde ha resurser ja, men det är väl på tok för mycket pappersarbete och felaktiga prioriteringar som kommit i vägen. Och på tok för små resurser. Att lösa faktiska brott verkar vara nedprioriterat, småsaker som villainbrott, bilinbrott/stöld och misshandelsfall blir det ju sällan mycket mer än "åtalet nedlagt i brist på bevis" av, oftast efter bara någon dag.

Tyvärr är det däråt samhället rör sig i rask takt, vi medborgare får helt enkelt lösa det själva utan att hoppas på Polisens hjälp.

Den här historien illustrerar det hela rätt bra:

Erik från Höör i Skåne var på väg att gå och lägga sig när hans fru sa att han hade glömt att släcka ljuset i garaget. Garaget låg i anslutning till huset och Erik hade precis öppnat bakdörren för att gå och släcka när han upptäckte att där var folk i garaget som höll på att plocka till sig av hans grejer.
    Han ringde polisen och frågade om dom kunde skicka en polisbil. Polisen svarade att alla bilarna var upptagna och rådde honom till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort det blev någon ledig. OK , sa Erik, lade på telefonen och räknade till trettio.
    Sen ringde han polisen igen. "Hej, jag ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage. Ni behöver inte komma för jag har skjutit dom." Sen lade han på
    Inom några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två ambulanser på plats. Dom tog tjuvarna på bar gärning.
    En av poliserna gick bort till Erik och sa: "Jag tyckte du sa att du hade skjutit dom...?

- Jag tyckte du sa att ni inte hade några bilar?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Citat Ursprungligen postat av Ultraz Visa inlägg
    På vilket sätt menar du att polisen borde ha bättre resurser?
    Att de borde kunna sätta in fler poliser än vad missing people kan engagera privatpersoner eller att polisen borde också kunna nå ut och engagera personer utanför myndigheten?
    Ja, jag vet egentligen inte.. de är ju trots allt en myndighet... Det är ju deras jobb som Missing People utför. Tycker du själv att Polisen gör bra ifrån sig? Det tycker inte jag.
    тектоник

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Citat Ursprungligen postat av K1 Visa inlägg
    Ja, jag vet egentligen inte.. de är ju trots allt en myndighet... Det är ju deras jobb som Missing People utför. Tycker du själv att Polisen gör bra ifrån sig? Det tycker inte jag.
    Missing People hade uppåt 800 personer delaktiga i sökandet. Jag tror knappt att det fanns 1/10 så många poliser i yttre tjänst vid samma tillfälle i Västra Götaland. För att söka av stora områden krävs det manskap och det finns inte det stora antalet poliser.
    Sedan finns det säkert kritik mot polisen som är befogad.

Senior user User219s avatar
    Namn
    .............
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Kanelbullekonsult
    Jag tycker det är synd att polisen inte kan/vill/får använda privatpersoners hjälp, ett exempel är katastrofen vid Tjörnbron, hade kunnat avhjälpas om polisen kontaktat någon privatperson på ön som kan stoppa trafiken.

Jag gissar att det är problem med ansvarsfrågan om en privatperson skadar sig/gör något dumt med polisens goda minne.
    Jag fixar din A/C

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Vad ska man skylla på?
    Det är ju knappast svårt om man är 800 frivilliga som kan söka av samma område som 25 poliser. Skyll på politikerna.

braapp Stefans avatar
    Namn
    Stefan Å.
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Hantverkare
    Varför skriver du egentligen Missing People som rubrik? Det enda du verkar vilja göra är ju att klanka ner på polisen?
    - NoFear Motorsport -

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    vad skulle 800-900 poliser göra när dom inte är ute o söker?
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Det är deras sätt att arbeta jag ifrågasätter och inte egentligen direkt poliserna i sig utan problemet lär sitta högre upp i hierarkin. Finns ju studier som visar att fler poliser inte löser fler brott. Mannen som hittades i bagageutrymmet i sin egen bil hade ju absolut inget å göra med antal frivilliga som sökte, utan ett annat sätt att söka/arbeta som gjorde att de hittade honom. Polisen hade ju sagt att det inte fanns anledning till å kolla i bilen.. seriöst?..

"Polisen använder sig inte av skallgång eftersom det är tidskrävande och ineffektivt. I stället jobbar man med patrullsök. En patrull på tre personer söker av en kvadratkilometer på sex timmar, då hittar de 75 procent av allt som går att hitta i det området.

- Örjan Owesson, polisen
    "

Kanske bara är jag som tycker de jobbar på ett helt galet sätt..
    Senast redigerat av K1 den 2012-11-10 klockan 20:05.
    тектоник

Registered User
    Namn
    johan k
    Reg.datum
    maj 2008
    Svenska polisen är ett skämt och moderaterna borde skämmas som inte har gjort det märkbart bättre. Allt blir bara sämre och sämre hela tiden. Nästa steg blir beväpnade medborgargarden.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av kaffekoko Visa inlägg
    Svenska polisen är ett skämt och moderaterna borde skämmas som inte har gjort det märkbart bättre. Allt blir bara sämre och sämre hela tiden. Nästa steg blir beväpnade medborgargarden.
    Så om Moderaterna borde skämmas för att de inte har gjort polisen märkbart bättre vad borde de rödgröna göra isåfall?

Frankofil, för jag vågar.
    Namn
    Janne Levenrot
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Fastighetstekniker, natt.
    Tycker det syns på fler ställen i samhället att man inte tar tillvara på de resurser som står beredda att rycka ut när det skitit sig riktigt ordentligt.
    Tågspår snöar igen, för 30 år sedan sprang driftchefen till arbetsförmedlingen och "hämtade" 50 man som fick varsin spade och en kort utbildning i konsten att flytta på sig när ett tåg kommer. Spåren blev rena, tågen gick och 50 man fick en dagslön. Idag känns det som man står helt handfallen så fort det ramlar lite vitt från himlen och det saknas en maskin som kan ta bort det hemska.
    För ett par år sedan när hela Stockholm snöade igen och folk satt fast i sina bilar på motorvägarna så kontaktade hemvärnet räddningstjänsten och erbjöd sin hjälp med bandvagnar, sjukvårdspersonal, filtar, varm dryck o dyl. för att göra det enklare för de som satt fast. Svaret man fick var i stil med "ja ja, vi ringer om det finns något ni kan göra". Ingen ringde och många fick spendera hela natten i bilarna.
    Nej fram för lite mer jävlaranamma, man måste kunna se utanför sin egen lilla organisation och inse att hjälp finns att få! Skallgång kanske är inneffektivt rent resursmässigt men när du har så sjukt många personer som ställer upp kan det knappast spela någon roll, områdena blir avsökta snabbare än vad 3 polisen klarar av.
    Peugeot 306 GTI -97 Lättad racer
    Peugeot 307 SW 2,0 Griffe -05
    Peugeot 206 1,6 Griffe -04

Registered User
    Namn
    Stefan Johansson
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Rossen Visa inlägg
    Tycker det syns på fler ställen i samhället att man inte tar tillvara på de resurser som står beredda att rycka ut när det skitit sig riktigt ordentligt.
    Tågspår snöar igen, för 30 år sedan sprang driftchefen till arbetsförmedlingen och "hämtade" 50 man som fick varsin spade och en kort utbildning i konsten att flytta på sig när ett tåg kommer. Spåren blev rena, tågen gick och 50 man fick en dagslön. Idag känns det som man står helt handfallen så fort det ramlar lite vitt från himlen och det saknas en maskin som kan ta bort det hemska.
    För ett par år sedan när hela Stockholm snöade igen och folk satt fast i sina bilar på motorvägarna så kontaktade hemvärnet räddningstjänsten och erbjöd sin hjälp med bandvagnar, sjukvårdspersonal, filtar, varm dryck o dyl. för att göra det enklare för de som satt fast. Svaret man fick var i stil med "ja ja, vi ringer om det finns något ni kan göra". Ingen ringde och många fick spendera hela natten i bilarna.
    Nej fram för lite mer jävlaranamma, man måste kunna se utanför sin egen lilla organisation och inse att hjälp finns att få! Skallgång kanske är inneffektivt rent resursmässigt men när du har så sjukt många personer som ställer upp kan det knappast spela någon roll, områdena blir avsökta snabbare än vad 3 polisen klarar av.
    Lite OT men grejen med tågspåren & snö är mera att det går för mycket tåg på för lite spår så dom som jobbar med det inte får några längre tider på spåren & inte hinner röja ordentligt.
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •