Bilsnack
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 63
    Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005

Civilkurage som slår bakut? Man tog nycklar av sladdande bilist!

Ännu en moralpredikan men detta är ju bara komiskt, måste varit en Zatzy-användare (mannen med civilkurage) kontra en garaget.org-användare (kufen i sladdhäcken)..

Tog nyckeln av sladdande bilist - DN.SE

Rätt eller fel från båda parterna?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User Captainoatss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Bra gjort.

En av krabbarna
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Evenemang
    Bra gjort

Registered Flusher Alrikssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    man sladdar väl inte runt en barnvagn om man inte är frekkin ken block or something,
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    egenmäktigt förfarande att ta en nyckel från en bil.

bra eller inte låter jag vara osagt.

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2004
    Konstig situation. Det säger sig självt att bilföraren är en idiot. Men att ta bilnycklarna är väl i princip inte bara egenmäktigt förfarande utan även stöld? Istället för att gå ut i bilens färdväg så kunde han väl gått iväg med barnvagnen, eller filmat aset med mobilen och anmält?

Känns ju som "ord mot ord" i fallet av vårdslöshet i trafik men självklara bevis för egenmäktigt förfarande och kanske stöld? Klar nackdel för "dagens hjälte"
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

Italiano! Norlanders avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    mek
    Jag tror miljöpartisten såg sin chans att få bort 1 bil från gatan o snodde nycklarna.
    Det KAN vara så att herrn överreagerade lite..

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Krullert Visa inlägg
    Konstig situation. Det säger sig självt att bilföraren är en idiot. Men att ta bilnycklarna är väl i princip inte bara egenmäktigt förfarande utan även stöld? Istället för att gå ut i bilens färdväg så kunde han väl gått iväg med barnvagnen, eller filmat aset med mobilen och anmält?

Känns ju som "ord mot ord" i fallet av vårdslöshet i trafik men självklara bevis för egenmäktigt förfarande och kanske stöld? Klar nackdel för "dagens hjälte"
    stöld blir det inte. det har med om man tar ett föremål för att behålla det eller för att sälja det men i detta fallet blir det styrkt att det är ett egenmäktigt när han lämnar nyckeln till polisen.

Bevisen mot honom är tydliga mot färden är kanske svårare att bevisa

men det är en hög med obildade folk som dömmer i tingsrätten så man vet aldrig hur det slutar.

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Han kan väl köra knepet "jag fann nycklarna på gatan"
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Prophetman
    Guest
    Respekt! Starkt gjort, men även jävligt dumt om man tänker efter. Hade han varit någon annanstans hade det inte slutat på samma sett.

Jag hade iaf aldrig vågat på mig detta. Hade inte heller reagerat särskit fredligt om någon försökte baxa mina nycklar för den delen. Dock är det här stockholmsförorten, inte västerbotten...

Ford Focus -14 Eliass avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Logistik
    Skitbra gjort! Hoppas idioten blir av med körkortet!

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kan vara så att han gav honom bilnyckeln då blir det en annan sak men var det under hot så kan det t.o.m räknas som Rån. Man ska nog tänka både 1 och 2gånger innan man tar folks bilnycklar.

Tror inte att detta var rätt väg och gå heller utan ett Normal tillsägelse utan en massa skrik och hot utan bara en förklaring för den sladdande yngling hur saker och ting kan sluta ett sånt snack tar oftast bättre än en massa otrevligheter.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Det är ju omöjligt att uttala sig om man inte va där, va han verkigen sjukt nära bilen kunde ju barnvagnsföraren passat på att sparka killen i ansiktet och använda hans huvud som dörrstopp som i lock stock filmen:P

Det är nog lätt att överreagera som småbarnsförälder, men sladdar man i ens i närheten av en barnvagn/barn är man ju inte jättesmart direkt...
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg
    Det är ju omöjligt att uttala sig om man inte va där, va han verkigen sjukt nära bilen kunde ju barnvagnsföraren passat på att sparka killen i ansiktet och använda hans huvud som dörrstopp som i lock stock filmen:P

Det är nog lätt att överreagera som småbarnsförälder, men sladdar man i ens i närheten av en barnvagn/barn är man ju inte jättesmart direkt...
    Alla har olika gränser vad som är nära eller ej oxå.
    kanske var på andra sidan parkeringen vem vet.

När man var ygnre åkte man runt och sladdade lite överallt utan att tänka direkt.

nu väntar man tills ingen ser det. kan än i dag inte låta bli att åka genom rondeller på sladd så fort det är foktomt.

Men det är iof rätt stor skillnad mot att sladda runt där det går folk.
    Försökt funderat hur man körde när man var yngre men jag minns inte att man gjorde det nära folk. Men det förvånar mig inte det minsta att man gjorde det.
    vet att vi alltid åkte genom ett villa område på natten på konstant sladd inte så jäkla smart men det kändes ofarligt då fast man låg i minst 70blås med fullt häng. Man tänker lite olika när man är ung mot när man är gammal.

Men många har nog svårt att blicka tillbaka och inse att man inte var så jävla smart och gjorde många korkade grejer. Tror nog dom mesta gjorde mindre genomtänkta grejer som att sladd på korkade ställen osv men få törs erkänna det när dom är gamla

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ja nog har man kört som en riktig idiot alt, nog idiotiskt för att förtjäna ett kokt med styk nån gång.
    Som sagt är det ju omöjligt att veta om man inte var där, men jag har iaf haft vett att inte svina i närheten av barn eller barnvagnar iaf, inte nog nära för att ja skulle bli stoppad iaf..

MVH/

Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    Alla har olika gränser vad som är nära eller ej oxå.
    kanske var på andra sidan parkeringen vem vet.

När man var ygnre åkte man runt och sladdade lite överallt utan att tänka direkt.

nu väntar man tills ingen ser det. kan än i dag inte låta bli att åka genom rondeller på sladd så fort det är foktomt.

Men det är iof rätt stor skillnad mot att sladda runt där det går folk.
    Försökt funderat hur man körde när man var yngre men jag minns inte att man gjorde det nära folk. Men det förvånar mig inte det minsta att man gjorde det.
    vet att vi alltid åkte genom ett villa område på natten på konstant sladd inte så jäkla smart men det kändes ofarligt då fast man låg i minst 70blås med fullt häng. Man tänker lite olika när man är ung mot när man är gammal.

Men många har nog svårt att blicka tillbaka och inse att man inte var så jävla smart och gjorde många korkade grejer. Tror nog dom mesta gjorde mindre genomtänkta grejer som att sladd på korkade ställen osv men få törs erkänna det när dom är gamla
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •