Varför är forumet så jäkla dött?
Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 43
    Registered User
    Namn
    Patric
    Reg.datum
    nov 2003

Varför är forumet så jäkla dött?

Ja, det har ju inte hänt ett piss här senaste veckan, vad gör folket?

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Jobbar? Växer upp? Familj?

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Ja inte mycket uppdateringar. Själv har jag varit bortrest, då blir det bara forumbesök när man får tag på wifi.

Registered User
    Namn
    Patric
    Reg.datum
    nov 2003
    Citat Ursprungligen postat av any1 Visa inlägg
    Jobbar? Växer upp? Familj?
    Jag gör alla 3 men har ändå tid att sitta här

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Delonge Visa inlägg
    Jag gör alla 3 men har ändå tid att sitta här
    Me2 besökarstatistiken är stadigt uppåt :S Kramp i fingrarna?
    BILSNACK | crew

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Ingen aktivitet=inga roliga trådar. Inga roliga trådar=ingen aktivitet. Ska försöka nämna ett par punkter:

Media är helt dött. Även om det för ett par år sedan bara var det senaste från 6speed var det alltid något nytt man kunde kolla på, det kom säkert 10 trådar/dag och diskussionerna dog inte ut efter 5-6 inlägg som de gör idag.

Gamla profiler har taggat ner/lämnat. Jag tänker inte enbart på Kleiv och Imola utan SUPRA, fastlane mfl. Profiler som inte la sig vid en debatt utan ihärdigt debatterade, vilket gjorde att fler blev intresserade och deltog.

Nya användare blir aldrig profiler är något jag också tänkt på. Med det menar jag inte att nya medlemmar inte har själ och åsikter utan att de (åtminstone inte mitt) aldrig läggs på minnet.

Ingen vidare aktivitet i Allmänt är ju som följd av alla dessa punkter, vilket givetvis smittar av sig på resten av forumet. Sen har jag hört att Teknik-delen blivit lite inaktiv också.

Folk blir äldre, det är väl nästan den största anledningen. De skaffar familj, de skaffar mer tidskrävande jobb, deras bilintresse minskar väl inte, men att debattera på Z har de kanske inte tid med. Eller inte orka ta sig tid till. Förut var Z nästan min startsida, gick alltid in där först. Nu är det inte längre så intressant längre, vilket gör att jag prioriterar bort det.

Med det sagt är jag allt annat än en profil utan en helt vanlig medlem som varit med ett par år och sett hur utvecklingen har gått. Kanske skulle man kunna slå ihop någon sektion till Allmänt för att få upp snacket lite? Vad vet jag? En sak vet jag dock, det är att Off-topic är sektionen som fick mig att bli intresserad av Z igen. Det är det bästa som hänt Z på flera år.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Ähh folk är bara less på moralkärringar som mig, därför som de drar
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Ähh folk är bara less på moralkärringar som mig, därför som de drar
    Alltså.. Inte för att peka ut dig som zatzydödare men du har nog en liten poäng i det.

Streetrace är ju farligt. Bäst att tala om nya bilar och vinterdäck på lastbilar istället
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Fast det är väl nya tider, vad vet jag, jag gillar snabba bilar men gillar även att prata om hur man kanske inte bör köra som en idiot 24/7..

Sen så var det någon annan som tog upp samma fenomen i en annan tråd och det är väl det att Zatzy har blivit öppet för allt möjligt, man pratar om heminredning, lägger upp bilder på mat och diskuterar "vansinneskörningar" istället för att fokusera mer på just snack om bilar.

Sen har ju alla de större forumrävarna i stort sett gett sig av och det märks ju, vi har itne Imolarots snabba svar på teknikfrågor, SUPRAS gnabbande i massa trådar och Besserwissers eminenta bilder på sina luxuösa frukostar i världens alla hörn.

Kan väl själv tycka att jag saknar Qvarnis och Peter Sundfelts krönikor, vad hände med dom?

Vi får väl hoppas att forumet bara är nere i en temporär svacka
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    Apple har inte släppt en ny produkt förra veckan så därför är det stendött.
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Är bekräftat att yngre kör mycket mindre bil idag än för 10 år sen, därav lär ju intresset dala rätt ordentligt också. Det handlar dels om den ekonomiska delen och krisen generellt samt det faktum att bilen som så idag är ett nödvändigt ont mer än en hobby, för folk i allmänhet alltså.

Fokus idag ligger nästan helt på miljö och bränslesidan, inte på prestanda och streetracing. Jag menar vi hade ett bensinpris på nästan 16 kr litern innan den ekonomiska krisen slog till på allvar, och det lär komma tillbaka. Bilen är bland det sista man vill lägga resurser på när varslen står som spön i backen. Dessutom är det svårt, dagens bilar går knappt att röra för hobbymeckar.

Kort sagt, detta är inte bilens tidevarv, varken ekonomiskt eller politiskt, och kommer sannolikt aldrig bli vad det varit. Tror vi bilentusiaster måste inse det en gång för alla, den era av bilar vi växte upp med går mot sitt oundvikliga slut. I alla fall för den stora allmänheten. Med detta faktum i hand så kommer den sport och racingorienterade bilkulturen vi växte upp med avta påtagligt i framtiden. Någonting nytt kommer säkert, vad det blir får vi vänta och se

Mr. Norrortracing Nismo TNRs avatar
    Namn
    Tomas J
    Reg.datum
    jul 2002
    Jobb
    Trailerproducent
    Hmm jag är typ inne lika mkt som innan men har också märkt att det finns för få trådar som väcker intresse att skriva i.. :/
    Får kanske ta tag i det här själv och faktiskt skriva nåt också!

//Nismo

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Minska ner antalet forumdelar så att det iaf upplevs som att det är lite aktivitet. Det finns alldeles för många forumdelar som folk aldrig kollar i. Mycket av racingen skrivs i forumdelarna banracing och dragracing. Skulle det skrivas om sådant i Allmänt (som är den största forumdelen) så skulle kanske forumet upplevas som mer racinginspirerande. Kanske till och med låta folk prata om bilfilmer och sådant i allmänt också.
    Sedan håller jag med Micha att många av de stora profilerna har försvunnit såsom SUPRA som jag anser höll riktigt hög nivå och var en duktig skribent. Det finns få idag som är duktiga på att skriva här. De är kanske bra på att hitta "roliga" memes som läggs upp, men personligen tycker jag att SUPRA, Besserwisser, fastlane och andra som är bättre på att skriva livar upp forumet mer

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Måste säga att sidan tappade en hel del underhållningsvärde när wert packade ihop också, för hasses och de andra trollen som ibland tittar in är långt ifrån samma höga klass.
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Jag vet inte men jag tror att många användare gör som jag gör nuförtiden.
    Jag är inne på forumet ca 2ggr/dag och läser - dock är det sällan nuförtiden som jag orkar bry mitt huvud med att skriva något öht då jag mest ser detta med div. bilrelaterade forum som avslappning och flykt ifrån verklighetens alla saker och ting man måste ta itu med. Därav så är intresset att ta del av en massa diskutioner på t.ex zatzy ingenting jag längre lägger energi på. Har sett för många ggr där det bjäbbas i evigheter och ingen vill ge sig och det är inte min kopp kaffe.

Läser hellre och gärna om folks byggen och studerar byggbilder och njuter utav det andra gör och ibland kan jag göra ett litet inlägg som t.ex "Bra jobbat"
    Men att det är dålig aktivitet kan jag hålla med om och jag tror att många framförallt bilbyggare har sökt sig till mindre forum mer inriktade på den sorts bilar man bygger. Ta som t.ex Zatzy.com - han försvann väll till ett Merca-forum - nu är han inte helt inaktiv här men inte heller i närheten av den aktivitet som förr.

Nu ska jag läsa vidare i lugn och ro.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •