Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 21
    Je suis un lion HunterSEs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Civvare

Din Bil i Bromma ... IGEN!!!! helt otroligt

Min kompis, som jag skrev en tråd för. Han har ju fått hjälp äntligen efter alla trådar och samtal dit. Men nu har något helt makalöst hänt igen.

Min kompis granne. Han hade köpt en splitt ny Skoda Superb, maxutrustad. Så för några veckor sedan så backade sopbilen på hans nya fina bil, med en hel skador som följd. Och självklart så med grannens geografiska placering på kartan, lämnade även han in sin bil på Din Bil Bromma.

så idag.. så ringer verkstaden. Och berättar att hans bil blivit STULEN!!! ifrån deras lokaler!

vad fasen ska man säga om denna tomteverkstad? Sveriges största klåpare.
    Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
    Denna kanske kan rädda oss, vad tror du?www.radda-sverige.nu

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    han får väl se det från den ljusa sidan,, har han tur så ser han inte bilen igen och får en ny oskadad

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Vem stjäl en Skoda Superb som dessutom är skadad?
    BILSNACK | crew

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    vet en som stal en framkrockad Ford för ca 15 årsen,, finns folk till allt tyvärr

Registered User Fenixs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Försöker folk sno en citroen bx så står inget säkert :-)

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Tipsa försäkringsbolagen om att firman är oseriös.

Jag gjorde det med VW Täby och fick ganska bra fart på IF som det blev den här gången. Det extra roliga var att SIFO ringde och frågade om jag var nöjd med senaste besöket. Hon fick detaljer

Robin Abrahamsson
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Verkstadsadministration
    Ursäkta mig.

Men varför blir din bil i bromma oseriösa pga att dom får en bil stulen? Förstår inte riktigt varför dom ska bli kallade "klåpare" för den sakens skull. Visst när dom gör skitjobb som i den tidigare tråden. Men att dom blir bestulna på kunders bilar kan dom inte råda över.!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av Robin_5speed Visa inlägg
    Ursäkta mig.

Men varför blir din bil i bromma oseriösa pga att dom får en bil stulen? Förstår inte riktigt varför dom ska bli kallade "klåpare" för den sakens skull. Visst när dom gör skitjobb som i den tidigare tråden. Men att dom blir bestulna på kunders bilar kan dom inte råda över.!
    Det håller jag med om men det kan dom ha. Klåpare.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Billackerare
    Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg
    Tipsa försäkringsbolagen om att firman är oseriös.

Jag gjorde det med VW Täby och fick ganska bra fart på IF som det blev den här gången. Det extra roliga var att SIFO ringde och frågade om jag var nöjd med senaste besöket. Hon fick detaljer
    Ofta är det väl så att det inte får den effekt som man tror när man klagar till försäkringsbolaget. Bolaget säger till försäkringstagarn att dom minsann ska ta verkstaden i "örat" för att sedan ringa verkstaden och sedan komma överens med verkstaden att det är en "kinkig" kund, men dom ska åtgärda saken så alla blir nöjda och får det "lugnt". Dom här killarna sittet ju lite i knät på varandra och bla äter julbord tillsammans. Men visst det ser ju inte bra utom det är många som klagar.

Sen angående SIFO och div andra undertsöknings organ så är det ju på uppdrag av VW dom ringer upp, som i ett led att förbättra sin verksamhet.

Nej ska man klaga så är det nog bäst att göra det till VW så dom får lite press av högre makter inom samma koncern.

Men det är ju inga tvivel om att denna verksatad får en hel del kretik. Är själv inte så imponerad av Din bil Hammarby heller så det är väl ungefär det samma.

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av Camaro 69 Visa inlägg
    Ofta är det väl så att det inte får den effekt som man tror när man klagar till försäkringsbolaget. Bolaget säger till försäkringstagarn att dom minsann ska ta verkstaden i "örat" för att sedan ringa verkstaden och sedan komma överens med verkstaden att det är en "kinkig" kund, men dom ska åtgärda saken så alla blir nöjda och får det "lugnt". Dom här killarna sittet ju lite i knät på varandra och bla äter julbord tillsammans. Men visst det ser ju inte bra utom det är många som klagar.

Sen angående SIFO och div andra undertsöknings organ så är det ju på uppdrag av VW dom ringer upp, som i ett led att förbättra sin verksamhet.

Nej ska man klaga så är det nog bäst att göra det till VW så dom får lite press av högre makter inom samma koncern.

Men det är ju inga tvivel om att denna verksatad får en hel del kretik. Är själv inte så imponerad av Din bil Hammarby heller så det är väl ungefär det samma.
    Visst är det så. Men det är väldigt kul att tala om för VW att jag inte lämnar in servicebilarna på jobbet hos dem längre pga deras dåliga service på min privata bil.

15 bilar som går till konkurrerande verksamhet nu...

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Vw i Sätra är inte heller några änglar! Nästan alltid något problem när man ska ha med dem att göra.
    BILSNACK | crew

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Har Din Bil i Bromma inte några dörrar, lås eller liknande till sina lokaler så kan jag förstå att de är klåpare. Likaså om det var någon anställd som snott bilen. Men nu är det någon annan som tagit bilen och det gör inte dem till klåpare. Lika lite klåpare som alla som lägger upp trådar med stulna bilar. Sedan kanske de suger på andra sätt, men det hör inte hit.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2010
    Hur fungerar det där med nycklarna? Ligger dom helt öppet för alla eller vadå?
    Är dom inlåsta så måste dom ju först ha gjort inbrott på vw, sen brutit upp det låsta(?) skåpet och sen ut till bilen.

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe skalman Visa inlägg
    Hur fungerar det där med nycklarna? Ligger dom helt öppet för alla eller vadå?
    Är dom inlåsta så måste dom ju först ha gjort inbrott på vw, sen brutit upp det låsta(?) skåpet och sen ut till bilen.
    Dagens tjuvar som är ute efter nyare bilar behöver knappast nycklar för att roffa åt sig bilen, dagens teknik alltså.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2010
    Den blev stulen, med nyckel.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg