Vinterbilstråden 2012/2013 - Sidan 8
Bilsnack
Sidan 8 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 127
    Dr. Turbo
    Namn
    Alexander Stenvall
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Sligare
    Påtal om antissystem, som ABS i detta fallet så hade jag haft det på min gamla bil så är det inte säkert jag suttit här idag, samt att det finns iaf några gånger det förstört för mig så det hållit på att gå åt h-vete.

Körde min gamla Sierra 4x4 (utan ABS) mot en korsning ut mot en stor led. De hade snöat rejält och var blankpolerat underlag pga alla slirande bilar. Jag började bromsa och kände att jag kommer att glida ut rakt på vägen där det går korsande trafik i 70 blås och snövallarna var så höga att man visste inte om det kom nån.
    Låste upp alla hjulen och gjorde upp ett ställ så iaf bilen pekade åt rätt håll (scandinavian flick) sen så chansade jag och höll fullt åt höger dit ja hade tänkt. Lyckades hålla mig på vägen och inom rätt fil även om man stod med sladd rakt över hela filen, en bråkdel senare så small det höger fram. Det är en speciell känsla när det ilar igenom hela kroppen när man inser att "det här kan gå väldigt dåligt" , jag var på ett sätt lättad efter smällen att det tagit där och inte i vänster dörr som det annars mest troligt hade tagit.
    Kan säga att även poliserna som skulle utreda funderade länge hur det kunde tagit höger fram.

Sen är det några tillfällen när ABS förstört, en gång ungefär liknande som ovan då det bara durrade i pedalen och det kom en buss från höger. En annan gång när en bil panikbromsat framför och det var antingen möte från andra filen, hans bakände eller räcket på höger sida att välja bland, då ville man gärna korta stoppsträckan med 10meter.

Så dedär med ABS är iaf nått som jag gärna vill slippa.

Registered User
    Namn
    Mattias L
    Reg.datum
    feb 2004
    Citat Ursprungligen postat av Big Al Visa inlägg
    Påtal om antissystem, som ABS i detta fallet så hade jag haft det på min gamla bil så är det inte säkert jag suttit här idag, samt att det finns iaf några gånger det förstört för mig så det hållit på att gå åt h-vete.

Körde min gamla Sierra 4x4 (utan ABS) mot en korsning ut mot en stor led. De hade snöat rejält och var blankpolerat underlag pga alla slirande bilar. Jag började bromsa och kände att jag kommer att glida ut rakt på vägen där det går korsande trafik i 70 blås och snövallarna var så höga att man visste inte om det kom nån.
    Låste upp alla hjulen och gjorde upp ett ställ så iaf bilen pekade åt rätt håll (scandinavian flick) sen så chansade jag och höll fullt åt höger dit ja hade tänkt. Lyckades hålla mig på vägen och inom rätt fil även om man stod med sladd rakt över hela filen, en bråkdel senare så small det höger fram. Det är en speciell känsla när det ilar igenom hela kroppen när man inser att "det här kan gå väldigt dåligt" , jag var på ett sätt lättad efter smällen att det tagit där och inte i vänster dörr som det annars mest troligt hade tagit.
    Kan säga att även poliserna som skulle utreda funderade länge hur det kunde tagit höger fram.

Sen är det några tillfällen när ABS förstört, en gång ungefär liknande som ovan då det bara durrade i pedalen och det kom en buss från höger. En annan gång när en bil panikbromsat framför och det var antingen möte från andra filen, hans bakände eller räcket på höger sida att välja bland, då ville man gärna korta stoppsträckan med 10meter.

Så dedär med ABS är iaf nått som jag gärna vill slippa.
    Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att anpassa hastighet, avstånd och körning efter väglag.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av LO 587 Visa inlägg
    Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att anpassa hastighet, avstånd och körning efter väglag.
    troligen det som avgör mer än om man har med eller utan abs =)

man kan skylla på mycket men i slutänden är det den som styr farten som avgör utgången.

alla vet att det alltid är halast vid start och stopp

Dr. Turbo
    Namn
    Alexander Stenvall
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Sligare
    Citat Ursprungligen postat av LO 587 Visa inlägg
    Det är ett sätt.

Overdrift.com
    Namn
    Thomas N
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    Elektriker

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Fluff Visa inlägg
    Vinterbilen

Svin, jag saknar redan RWD
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Super Moderator Skyracers avatar
    Namn
    Håkan Eriksson
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Konsult + DJ
    zatzy.com | crew
    SuperModerator - Zatzy.com
    E-mail: info@skyline.se

Nu med Aero Printscreens avatar
    Namn
    Martin M.
    Reg.datum
    dec 2004
    Ovanstående inlägg är antingen spekulationer eller ren lögn. Ta inget jag säger på allvar.
    Jag visar civilkurage! (länk)

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Printscreen Visa inlägg
    Haha, ajfan!

Registered User kennethRCs avatar
    Namn
    Kenneth S
    Reg.datum
    okt 2007
    Jobb
    Lagersnubbe
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Haha, ajfan!
    Nästan värre sits än mig då jag kör Saab 9-5. Men det är fan på det "berömda".....
    Warum!

Registered User
    Namn
    Joacim Iceborn
    Reg.datum
    feb 2005
    Hämtade ut en Audi S5 2008 i Fredags, redan imponerad över hur bra den funkar i snö Ett Milltek system på också så den låter helt underbart!

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Blev den här i onsdags, hade tänkt köpa en Outlander Turbo men den jag tänkte mig blev såld.

Svensksåld -02 Aero med Pilotpaket, få ägare, fullservad med stämplad bok, ägd av mestadels gubbar under längre tider. Biopower-konverterad så spruttar på fint på e85.
    17" dubbdäck och skitfin i både lack och inredning.

Har bara kunnat lokalisera två fel efter grundligt sökande, nämligen att hajfeneantennen är sprucken, och att emblemet bak är utslitet. Klassiska Saab-fel med andra ord

Kul, en och en halv vecka och 55mil höll biljäveln, står vid Preem Braehus utanför Gränna med troligen. blåst toppackning och väntar på bärgaren. Bara 20mil hem, dock har försäkringsbolaget ordnat en V70 som står på Hertz i Jönköping och väntar.

Underbar inledning på nya året; 2013 - skjut mig...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Kul, en och en halv vecka och 55mil höll biljäveln, står vid Preem Braehus utanför Gränna med troligen. blåst toppackning och väntar på bärgaren. Bara 20mil hem, dock har försäkringsbolaget ordnat en V70 som står på Hertz i Jönköping och väntar.

Underbar inledning på nya året; 2013 - skjut mig...
    Det var riktigt tråkigt. Dessa är duktiga på Saab i Jönköping

P.A. Bilservice - Bilverkstad, bilservice och reparation
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Ingen härinne som kör nyare subaru's och kan dela med sig av hur deras 4wd lirar?

Jag tycker inte de här haldex beter sig konsekvent.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Prophetman
    Guest
    För det mesta kör jag min brukis, en skoda fabia. Men jag kör även två jobbilar. En Dodge ram och en gammal 855 (fd taxi) när dodgen är upptagen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •