Bilsnack
Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 25678910111213 SistaSista
Resultat 166 till 180 av 192
    Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av seiko Visa inlägg
    Ha ha! 08or....
    "buhu det är fem flingor på vägen, jag kan inte köra bil"
    Haha... å det är så kul att höra fördomar av folk som fortfarande kliar sig själv i huvet när de kommer till en 2-filig rondell.

(ja, jag är medveten om min egen humor i detta inlägg)

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Du bor i ett land med snö flera månader om året, man har bil med 4hjulsdrift. Varför jävlas med sig själv
    Tja, min bakhjulsdrivna lastbil (lätt) verkar ta sig fram.

Det var mest en kommentar till att stadsgatorna var oplogade den dagen, det var en bild från Östermalm, där politikerna bor, såg ut såhär.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Registered User
    Namn
    Wilhelm G.
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av M1800R2 Visa inlägg
    Så du menar att den snö från januari 2012 som var tvunget att röjas åt upp hela budgeten för resterande del av budgetåret? Eller snöade det så mycket från april till november så man var tvungen att ploga vägarna? Jaja, men då kan de ju göra som med alla andra konton i övergripande budget, sno från nästkommande friskalår, det är ju snart januari igen, ta från den nya påsen. Eller har man gjort det så ofta nu så pengarna redan är slut?
    Tror inte det handlar om pengarna primärt, dessutom är det inget Stockholms syndrom. Det ser likadant ut i hela landet där det kommer mycket snö.
    Har jag dragit för många linor om jag påstår att det är en organisatorisk fråga i kombination med ansvarstagande som brister? Folk vill helt enkelt stämpla ut och gå hem 16:00 och helst av allt glömma jobbet.

Snacka om att sticka ut hakan
    Det är väl en viss skillnad på att bränna 160 miljoner på snöröjning under en vecka och att bränna 160 miljoner under januari-mars + en vecka in i december. Sedan att många kommuner brukar sätta av för lite pengar till snöröjning håller jag med dig om.

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Äntligen fick vi vad metrologerna kallar för snökaos hit till dalsland. Har haft skitroligt ute i snödrivorna med chevan, vinkat åt en å annan som varit korkad nog att köra ut i djupsnö med sin sportchassieförsedda bil å fastnat

Registered User
    Namn
    L.W
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Halvordsson Visa inlägg
    Äntligen fick vi vad metrologerna kallar för snökaos hit till dalsland. Har haft skitroligt ute i snödrivorna med chevan, vinkat åt en å annan som varit korkad nog att köra ut i djupsnö med sin sportchassieförsedda bil å fastnat
    Skadeglädje och avundsjuka. 2 viktiga fundament i det svenska samhället.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Liten nätt bump...

Har jag missat ngt? Är ute och knallar med hunden nu på kvällen i ett sedan ngn månad tillbaka snöfritt Sthlm då det kommer en stor jävla blinkande lastbil som sprayar den numera snustorra vägbanan med ordenligt med salt?!? WTF???
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User
    Namn
    Henrik L
    Reg.datum
    jan 2011
    De saltar förebyggande.

Någon har analyserat de väderförhållanden som råder just nu och kommit fram till att om man inte saltar så kommer det bli blixthalka under natten, men om man saltar vägbanan så kommer det aldrig hinna frysa till.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Till det ngt paradoxala. Samtidigt som de saltar en gata så sopar och spolar de en parallel gata två kvarter bort.
    Ingen nederbörd är att vänta, hur kan det bli blixhalka på snustorra vägbanor, mitt i stan dessutom!?

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Till det ngt paradoxala. Samtidigt som de saltar en gata så sopar och spolar de en parallel gata två kvarter bort.
    Ingen nederbörd är att vänta, hur kan det bli blixhalka på snustorra vägbanor, mitt i stan dessutom!?
    Hög luftfuktighet och frost på asfalten? Har ju vart så senaste dagarna iaf.
    тектоник

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av K1 Visa inlägg
    Hög luftfuktighet och frost på asfalten? Har ju vart så senaste dagarna iaf.
    För all del, men... 30-sträcka centralt? Har aldrig upplevt någon blixthalka att tala om inne i stan, har ni?

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    För all del, men... 30-sträcka centralt? Har aldrig upplevt någon blixthalka att tala om inne i stan, har ni?
    Blixthalka och blixthalka, var halt på Birger Jarlsgatan imorse i alla fall.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Är det på riktigt någon av er som ser det som motiverat att salta nu? Det ligger ju ändå motsvarandet Kebnekaise i grus kvar på vägarna.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    De kanske har tröttnat på att dra loss innanför-tullarna-boendes i genusgodkända henbilar som kör fast på plan asfalt så fort det blir kallare än två plusgrader?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Reg.datum
    dec 2014
    Tror det handlar om att skydda invånarna från sig själva. Händer det minsta skit i morgonrusningen korkas halva stan igen i en timme. Stängs ett körfält på Essingeleden förlängs köerna på E4 från Solna till Täby. Det är helt enkelt enklare att vara lite skitnödig med saltningen än att röja upp efter innerstadsbor med ekologiska fairtrade surdegsdäck.

Registered User Philly.s avatar
    Namn
    Filip J
    Reg.datum
    apr 2005
    Är det på riktigt någon av er som ser det som motiverat att salta nu? Det ligger ju ändå motsvarandet Kebnekaise i grus kvar på vägarna.
    10+ i Växjö och då kommer det en stor jävla bil och grusar så in i helvete!
    Jag funderade nästan på att preja av honom av vägen med Audin!!!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •