Bilsnack
Sidan 4 av 13 FörstaFörsta 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 192
    Postreader
    Namn
    peter j
    Reg.datum
    maj 2002
    Citat Ursprungligen postat av OverBoosted Visa inlägg
    Allt jag sa var att jag hade snö upp till midjan nästan, och det var precis vad jag hade där runt bilen. Sen vad som är rätt eller fel enligt "regelverket" skiter väl jag i.
    Allt du skrev var:
    på hela min gata och parkering är det cirka 60cm snö och ingen har plogat ännu...
    Sen så tände jag till när du skrev
    så stoppa 20cm i röven.

e30 user Icees avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av rikard Visa inlägg
    Den som inte personligen varit söder om stan, orterna runt Nynäsvägen, kan hålla käften.
    Oavset hur jäkla långt i i norrlands inland du bor, hade du inte kunna göra nått bättre.
    Kaos är inte namnet på vad det varit där idag, snarare katastof.
    Själv försökte jag i morse ta mig till en adress i Jordbro industriområde, 10 timmar !!! tog det innan jag lyckades komma därifrån, hundratals långtradare och 60 cm snö blir inge bra.

Alla skyller på utlänska tradare, jag har idag sett säkert 100 tradare som inte ens kunnat starta på plan mark, samtliga svenskreggade.

Edit: Dom körde ambulans på motorvägen åt fel håll, nynäsvägen var inte framkommlig åt ena hållet.
    Vattenfall körde bandvagn i området för att komma fram.
    Arbetspolaren kom var på väg norrut längs e4an lämnade fast längs en svensk reggad 24m. Gick ut och frågade vad tusan han håller på med. Killen som kör ger svaret, vet inte, de är not lite halt fast jag har vinterdäck.
    Arbetspolaren frågar varför i HELVETE han inte spänner bogie. Svaret blir men det kan ju gå sönder. håller inte osv. För det första spänner man boige innan det börjar slira inte då man sitter fast. Sedan stänger man av TC om man tror det kommer att slira inte då det börjat för då sitter du där.

Jag kom själv ner från Trondheim igår och åkte mot Kapellskär. Efter Sundsvall började underhållet. Det stog lastbilar lite här som var och jag kan för allt i världen inte förstå hur folk kunnat fastna där dom stod. Vi tog paus i Glada Hudik och de är rätt så trevlig backe där då man skall vidare söderut och såklart står det en svensk reggad 24m där. Själv flyttade jag över så jag hade 15t tryck och svängde ut, inte en tendens att slira på hela vägen upp för backen. Jag hade även en arbetspolare med som hade 25m samt lite väl lätt lass på driven men inte han heller hade minsta problem någonstans.

Det jag såg igår var helt vanligt vinterföre med lite snö. På radio pratar dom om varningar och folk skall stanna hemma. Suck.

Nynäsvägen har jag inte själv varit på men har polare som varit där idag och bortsett från att det går sakta så in i helsike framåt så beskrev han det som vanligt vinterföre.

Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av Icee Visa inlägg
    Arbetspolaren kom var på väg norrut längs e4an lämnade fast längs en svensk reggad 24m. Gick ut och frågade vad tusan han håller på med. Killen som kör ger svaret, vet inte, de är not lite halt fast jag har vinterdäck.
    Arbetspolaren frågar varför i HELVETE han inte spänner bogie. Svaret blir men det kan ju gå sönder. håller inte osv. För det första spänner man boige innan det börjar slira inte då man sitter fast. Sedan stänger man av TC om man tror det kommer att slira inte då det börjat för då sitter du där.

Jag kom själv ner från Trondheim igår och åkte mot Kapellskär. Efter Sundsvall började underhållet. Det stog lastbilar lite här som var och jag kan för allt i världen inte förstå hur folk kunnat fastna där dom stod. Vi tog paus i Glada Hudik och de är rätt så trevlig backe där då man skall vidare söderut och såklart står det en svensk reggad 24m där. Själv flyttade jag över så jag hade 15t tryck och svängde ut, inte en tendens att slira på hela vägen upp för backen. Jag hade även en arbetspolare med som hade 25m samt lite väl lätt lass på driven men inte han heller hade minsta problem någonstans.

Det jag såg igår var helt vanligt vinterföre med lite snö. På radio pratar dom om varningar och folk skall stanna hemma. Suck.

Nynäsvägen har jag inte själv varit på men har polare som varit där idag och bortsett från att det går sakta så in i helsike framåt så beskrev han det som vanligt vinterföre.

Tror inte 1m höga tjocka vallar på avfarten är vanligt vinterföre... Nu tror jag för sig att man forcerar dem med lastbilen rätt lätt bara man har farten uppe...
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Registered User
    Namn
    Rodi U
    Reg.datum
    jan 2007
    Min parkering för två timmar sen. Lika mycket snö var det på den 500m långa vägen som leder in. Lyckades med nöd o näppe få min S80 och ta sig fram (tacka gud för nedförsbacke) men sen fick det skyfflas

Registered User
    Namn
    Stefan L
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Billackerare
    Sades nyss på nyheterna att det kommit 60-70cm snö inom loppet av 12h i Stockholms regionen.

Duktig på att Misslyckas
    Namn
    Svante P
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Earning Money
    Citat Ursprungligen postat av Icee Visa inlägg

Har varit med om samma sak fast i backarna nere vid norrköping i norrgående riktning, låg två st plogbilar i ca 30km/h med lite avstånd i varsin fil. Dock så var det lastbilar som låg och blockade mellanrummet utan att köra om, visste att backarna var påväg och fick tillslut den bakre plogbilen att backa undan så jag kom förbi. Precis när första backen startade så låg i 75km/h när jag kom upp med hissad boogie och tc av så låg jag i ca 15km/h.

Dagen efter åkte jag samma väg och två av dom lastbilarna som låg bakom ena plogbilen stod längs vägen. Vet inte om det var 2009 eller 2010 men vintervana är bristfälligt hos många lastbilschaffisar tyvärr. Kan tillägga att det var min första vinter som jag körde då men jag hade å andra sidan läst teoriboken ^^
    Live Long And Prosper
    //The Zwamp

FWD vägrare Keepans avatar
    Namn
    Jesper H
    Reg.datum
    jul 2005
    Kan intyga att de kommit drygt 50 cm nysnö på södersidan iaf!

Hållt på sen kl 12 idag tills typ nu och röjt uppfarten, först va jag tvungen att skotta mig till garaget där snöslungan står. Väl där ser jag att farsan lagt plankor ivägen där snöslungan ska ut. Röjer upp dem o får ut slungan som inte gått sedan förra vintern så den är lagom sur att få igång. Lyckas tillslut få igång den och allt är frid o fröjd i 5 min innan en "gasvajer" går sönder, försöker laga med ståltråd o annat men lyckas inte. Ringer runt halva stan efter en ny och hittar tillslut en i stan som morsan kan plocka på vägen hem. Får den vid halv 7 tiden för morsan har jävligt svårt att ta sig hem med SL. Lagar slungan och kör igång men nu har snön blivit blöt så proppar bara igen slungan direkt. Får skotta uppfarten med skyffel...

Dessutom hjälpt en bilist loss som försökte på nåt hjältedåd att köra på vägen innan dem plogat, han va inte den vassaste kniven i lådan trots att han va runt 50. Kan ju inte va första gången folk kör i snö?

Sammanfattningsvis, happy day...

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    HUR MYCKET HJÄLPTE DUBBDÄCK IDAG DŨ!??!?

Nä skämt åsido men hur jävla svårt ska det vara att folk ska ha med sig en snöskyffel i bilen? Måste det lagföras för att folk ska ändra attityd och fatta hinten att dom inte kommer någonstans när snön faller?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Max R
    Reg.datum
    dec 2004
    ...och sen gnälls det över klimatförändringar att det blir varmare

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av ptrj Visa inlägg
    Allt du skrev var:

Sen så tände jag till när du skrev
    Jaja, jag hade ingen avsikt att personligt kränka någons rumpa, det var bara ett frustrerat uttryck så ta inte åt dig, Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig.

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Registered User
    Namn
    Daniel K
    Reg.datum
    aug 2007
    Imorgon kommer Norrlandskusten få smaka lite på ovädret får se hur de klarar sig nu när de är förberedda också.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Keepan Visa inlägg
    Kan intyga att de kommit drygt 50 cm nysnö på södersidan iaf!

Hållt på sen kl 12 idag tills typ nu och röjt uppfarten, först va jag tvungen att skotta mig till garaget där snöslungan står. Väl där ser jag att farsan lagt plankor ivägen där snöslungan ska ut. Röjer upp dem o får ut slungan som inte gått sedan förra vintern så den är lagom sur att få igång. Lyckas tillslut få igång den och allt är frid o fröjd i 5 min innan en "gasvajer" går sönder, försöker laga med ståltråd o annat men lyckas inte. Ringer runt halva stan efter en ny och hittar tillslut en i stan som morsan kan plocka på vägen hem. Får den vid halv 7 tiden för morsan har jävligt svårt att ta sig hem med SL. Lagar slungan och kör igång men nu har snön blivit blöt så proppar bara igen slungan direkt. Får skotta uppfarten med skyffel...

Dessutom hjälpt en bilist loss som försökte på nåt hjältedåd att köra på vägen innan dem plogat, han va inte den vassaste kniven i lådan trots att han va runt 50. Kan ju inte va första gången folk kör i snö?

Sammanfattningsvis, happy day...
    Jovisst var det en happy day snorkul att köra imorse, men sen ikväll blev de runt 2h med skyffeln.

Sen pajade en glödlampa också men den bytte jag

Mvh Gustaf
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Registered User
    Namn
    L.W
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    HUR MYCKET HJÄLPTE DUBBDÄCK IDAG DŨ!??!?

Nä skämt åsido men hur jävla svårt ska det vara att folk ska ha med sig en snöskyffel i bilen? Måste det lagföras för att folk ska ändra attityd och fatta hinten att dom inte kommer någonstans när snön faller?
    Nja, snöskyffel är väl inte mycket till hjälp när man kör fast i oplogad gator. Har en i bilen, inte orkar jag skyffla bort snö från hela gatan. Tror nog autosock är ett bättre alternativ.

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    djävla 08'or som inte kan köra bil.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •