Bilsnack
Sidan 9 av 13 FörstaFörsta ... 2345678910111213 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 192
    Brum
    Namn
    Tobbe L
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av OverBoosted Visa inlägg
    jag skottade en egen p-ruta i natt i 2timmar, nu har någon ligist snott den, är det acceptabelt eller ska jag elda upp hans bil?
    Om det är din betalda p-ruta så skulle jag lägga 2 timmar på att skotta in sagda ligist igen.

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av TL Visa inlägg
    Om det är din betalda p-ruta så skulle jag lägga 2 timmar på att skotta in sagda ligist igen.
    Samt hälla mängder med vatten över hela bilen så den fryser igen fullständigt.
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Det vore extremt intressant att få följa 10 valfria lantisar som aldrig satt sin fot i Stockholm tidigare på samma sätt som Aftonbladet följde bilbärgarrobban. Lantisarna blir utplacerade i Solna centrum kl 16:30 en löningsfredag med snöstorm och ska ta sig via essingeleden mot Skärholmen för att sen vända och köra mot nedre kungsgatan i innerstan. Grymt tv format!
    Haha, jag skulle pay-per-viewa for shure!

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Haha, jag skulle pay-per-viewa for shure!
    Inte jag, vem skulle liksom inte klara bilköer som rullar 3 km/h ? Tycker personligen att det inte sällan är lättare att köra i Stockholm än många andra ställen, för till skillnad från andra ställen så brukar faktiskt Stockholmare fatta att man ska byta fil eller att folk gör olämpliga manövrar ibland. För hur trång och segt det än är har jag aldrig varit med om att man inte bli insläppt. eller att folk blir sura om råkar stå lite galet i en trång korsning med mera.

Blir faktiskt lika glad varje gång jag åker till staden där folk faktiskt förstår vad stress och samarbete gör för att få det att flyta på hjälpligt i alla fall.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av TL Visa inlägg
    Hahahahahahahahaha ja jag vet att jag inte brukar förespråka något hyss vid såna här händelser men fy, jag hade nog fan lackat ordentligt själv och det där är fan i mig en riktigt bra payback
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av vigg Visa inlägg
    Självklart skojjade jag bara, skulle aldrig kunna tänka mig att bryta mot någon trafikförordning.
    Haha nä mer att det verkade kanske lite väl överambitiöst att ta sig fram den vägen. Hade varit epic om du kört fast mitt på
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Magnus L
    Reg.datum
    jul 2001
    Som norrlänning (över Dalälven) brukar jag ofta vara nere i Sthlm och visst finns det skillnader i hur oss lantisar kör kontra Sthlmare. Generellt upplever jag det så här:
    - Sthlmlare är mycket mer hjälpsamma i trafiken. Man släpper in varandra och tightar till för att det ska flyta smidigt. Här ska alla vara först, sen blir det en propp utan dess like och alla står still.
    - Sthmare är bättre att köra innerstad...man har bättre koll på bilens hörn (typ filbyte) och dess omgivning.
    - Norrlänningar är bättre att hantera snö och halka (ja, jag var i Sthlm nu under "kaoset"). Man stannar inte i en uppförsbacke, ser till att bibehålla hastighet, förstår att man faktiskt kan fastna på en plogvall etc.
    - Något alla svenskar är helt jävla kassa på är att HÅLLA TILL HÖGER PÅ TVÅFILIG VÄG!

Det jag som lantis upplever som svårast med att köra i Sthlm är inte trafiken, utan att jag inte hittar. Vet man inte vart man ska är det inte lätt och navin är inte helt tydlig alla gånger.

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Ganska skönt att efter 17 år i Stockholms vinterkaos byta till detta , en av huvudvägarna på Gotland

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/lLgbYEu5NEg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
    Gothus sum, cave cornua

Isåka:)) rikards avatar
    Namn
    Rikard G
    Reg.datum
    nov 2003
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Ganska skönt att efter 17 år i Stockholms vinterkaos byta till detta , en av huvudvägarna på Gotland
    Ja, lite skillnad mot nynäsvägen i förrgår, den liknade mer en krigsskådeplats.

Isåka:)) rikards avatar
    Namn
    Rikard G
    Reg.datum
    nov 2003
    Lite OT, men måste berätta om en dåre igår.
    Jag ska in i Slakthusområdet, och där är det skaplig kaos dagen efter snövädret, det är ju sen tidigare väldigt trångt vid bygget av nya arenan, all snö och massa parkerade bilar gör inte saken bättre.
    Frammåt är det bara enfiligt, en tradare står lite längre bort och väntar på att få åka, jag stannar, blinkar med ljuset med tanken, om man släpper ut bilar, är det ju lättare att komma in i området.
    Det tar bara några sekunder så hänger nån på tutan bakom, jag skiter i det och låter tradaren passera, får ett tack tillbaka. Åker några kvarter framåt, ska vänga in på en annan gata, där är det samma sak, jag stannar i kurvan, blinkar, tradaren börjar åka, det tutar igen bakom, och några sekunder senare bryter en bil sig ur kön, och rundar mig, han åker bara några meter tills han inser sitt misstag och stannar, tradaren stannar oxå.
    Det finns plats mellan en snövall och tradaren om man är modig, jag blir riktigt lack, kör upp 1 dm bakom bilen, slår på extraljusen och hänger på tutan.
    Killen i tradaren fattade nog, och även han slog på ljusen och hängde på hornet.
    Killen i bilen framför var nu inte så kaxig längre.
    Backljusen tänds på bilen "Backa du din jävel, tänker jag, min kromade extraljusbåge är mycket hårdare än din fjolliga Seat"
    Tillslut kryper han fram och tar sig mellan snöhögen och tradaren, jag är fortfarande 1 dm efter, jag tänkte nog att killen skulle stanna och villja diskutera, han såg ut att vara en sån typ, själv funderade jag på var i bilen jag hade kofoten.
    Men killen blev nog rädd, för när vi tryckt oss förbil, försvann han som en avlöning.

Denna kanska skulle passat bättre i tråden om "Hjälp tung trafik"

Registered User
    Namn
    Stefan Johansson
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av M1800R2 Visa inlägg
    Ni måste ha ett helvete.. Vart tog de gigantiska snöslungorna med uppsamlingsflak vägen?
    Det beror ju på vart man ska köra och är fortfarande en pengafråga. Allt ska ju betalas av någon.
    Det kräver lite resurser och tar lite plats med ett gäng lastbilar och två stora lastmaskiner.
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded....

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/lLgbYEu5NEg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
    Bra låt men det finns inga skidbackar där va?
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av Hollizini Visa inlägg
    Brukar inte Stockholm ha snö mellan Oktober-April?
    Nej liggande snö januari till mars är det vanliga. Det snöar alltid i december men det brukar också regna bort någon gång. Förra hösten var ju rekordvarm (varmast sedan dom började mäta) och då var det varmt och skönt ända till januari.

April är det aprilväder. 2010 snöade det 21 april och då var det ovanligt sent, så ovanligt att jag gjorde en liten filmsnutt.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
    Bra låt men det finns inga skidbackar där va?
    Jo då, men inte mer än att man hinner tippa över kanten innan det är dags att gå upp igen
    Gothus sum, cave cornua

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Hur funkar plogningen och "kaoset" i storstäderna hos våra grannländer?
    тектоник

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •