Bilsnack
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 70
    Kör tjejbil.
    Namn
    Henrik K
    Reg.datum
    sep 2005
    200 kr insatt

VDUB pejtricks avatar
    Namn
    Patrik J
    Reg.datum
    sep 2004
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Blir faktiskt väldigt besviken på utfallet av bidrag. Av de över 1500 st som läst tråden har ca 15 st skänkt en slant, ni skall dock ha ett stort plus i kanten, och det är alldeles alldeles för lamt. Vi pratar om vilka nya bilar vi har köpt för 100 tusentals kronor, vi pratar om trim vi har köpt för 10 tusentals kronor, vi pratar om hur mycket man va ute och sladdade helgen för 100 tals kronor i bensin, vi pratar om all öl vi har köpt till helgen, vi pratar om vilka senaste teknikprylar man köpt osv osv....så kan man inte ens offra 50:- på nåt som verkligen betyder nåt för andra människor som har det jättesvårt och får dricka samma vatten man kvällen innan sket i....
    50:- har även en student råd med, tom med vanligt barnbidrag kan man undvara 50:-....
    Jag hör ungar som inte är äldre än 7-8 år som skänker sin veckopeng eller jobbar hårt med att sälja nåt de har gjort för att skänka pengar....
    Och så sitter vi här och diskuterar vår hobby som man plöjer ner tusentals kronor i kanske varje månad...Nä som sagt...besviken är jag, ruggigt besviken och tycker tom det är skamset.
    Känns ju lite väl ilsket av dig Menghini att döma ut folket sådär som "plöjer ner pengar på trim och bilar". Det är ju upp till var och en att donera pengar, det blir nog inte fler bara för att du skriver såna där inlägg..
    Mina bilar på Garaget!
    Opel Vectra OPC -07 | MINI Cooper S -02 | Peugeot 309 GTI16 -92 | Peugeot 205 Mi16 -89 | VW Typ 1 - 59

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av pejtrick Visa inlägg
    Känns ju lite väl ilsket av dig Menghini att döma ut folket sådär som "plöjer ner pengar på trim och bilar". Det är ju upp till var och en att donera pengar, det blir nog inte fler bara för att du skriver såna där inlägg..
    Jasså, du tycker det är ilsket skrivet av mig när skriver jag är besviken och skamsen över det faktum att mindre än 1% av läsarna av tråden faktiskt kan donera 50:- till svårt utsatta barn mm, och det handlar om läsare som har en väldigt dyr hobby. Tycker du det är ilsket får du ta det så....Men jag kvarstår i det faktum att jag faktiskt är väldigt väldigt besviken.
    Gothus sum, cave cornua

Beware of Lucifer!
    Namn
    John F
    Reg.datum
    dec 2001
    Tack för påminnelsen! Skänkte just en slant, fast via SMS istället. Måste ju passa på att önska lite vettig musik

Registered Driver
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Jasså, du tycker det är ilsket skrivet av mig när skriver jag är besviken och skamsen över det faktum att mindre än 1% av läsarna av tråden faktiskt kan donera 50:- till svårt utsatta barn mm, och det handlar om läsare som har en väldigt dyr hobby. Tycker du det är ilsket får du ta det så....Men jag kvarstår i det faktum att jag faktiskt är väldigt väldigt besviken.

Så du tycker att alla ska skänka pengar till ett ändamål DU brinner för? Gör man inte det blir du besviken?

Om jag skänker pengar till detta skänker du då till Barncancerfonden, Synskadades Riksförbund och Hundstallet som jag skänker pengar till?

Du måste förstå att man själv vill bestämma vad man ska ge stöd åt. Visst detta är också en viktig sak, rent vatten, men ändå måste man själv ge till det som ligger en närmast hjärtat.

Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Så du tycker att alla ska skänka pengar till ett ändamål DU brinner för? Gör man inte det blir du besviken?

Om jag skänker pengar till detta skänker du då till Barncancerfonden, Synskadades Riksförbund och Hundstallet som jag skänker pengar till?

Du måste förstå att man själv vill bestämma vad man ska ge stöd åt. Visst detta är också en viktig sak, rent vatten, men ändå måste man själv ge till det som ligger en närmast hjärtat.
    Jag stöder allt möjligt ja, ger donationer lite då o då till alla möjliga olika saker, förutom det som ligger på autogiro varje månad och har så gjort i minst 5 år. Det hindrar inte att jag hoppar in i projekt som detta.
    Gothus sum, cave cornua

Registered User
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    maj 2009
    fick denna på fejjan, ligger väl något i det kanske:
    Sverige har hemlösa.
    Barn går till sängs utan att äta.
    Äldre som går utan nödvändiga läkemedel.
    Psykiskt sjuka utan behandling.
    Familjer som går i ekonomisk konkurs.
    -MEN VI DONERAR MILJONER TILL ANDRA LÄNDER UTAN ATT HJÄLPA VÅRA EGNA FÖRST!
    Senast redigerat av Rubank den 2012-12-15 klockan 22:55. Anledning: facebook - felstavat

Registered User VrEsOpPs avatar
    Namn
    Henrik F
    Reg.datum
    dec 2004
    Jobb
    Skogsmaskinsdäck
    Citat Ursprungligen postat av Rubank Visa inlägg
    fick denna på fajjen, ligger väl något i det kanske:
    Sverige har hemlösa.
    Du glömde pepparkaksgubbarna och det faktum att någon klippt i Kalle! Det är väl viktigare än det mesta?

Registered User
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    maj 2009
    nu var det ju inte jag som skrivit innehållet i texten, men jo jag kan nog tycka att om man ska skänka pengar så ska iallafall en del av dom gå till behövande i ens närhet först, pengarna som blir över kan man mycket väl skänka vidare till något behjärtansvärt projekt. KarlBertil J ftw!

Rent statistiskt så går ju vissa förslag igenom oavsett hur dumma dom än är, jag är ganska glad för att det bara var pepparkaksgubbarna som försvann, och att de censurerar i disneys traditionella julfilm är också ok med tanke på de andra förslagen som kommit om att förbjuda kyld nederbörd pga färgen kan kännas kränkande eller att mjölkens färg kan få någon att känna sig kränkt. Det som är lite tragiskt är att någon lyfter lön på att hålla på att leta efter sånt där, istället för att lösa något av allas besvärligare problem.

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Sverige har hemlösa.
    Men palla "vi gör inget för de våra"-kortet.. De här är är ju hela samhällen, civilisationer och länder som drabbas av sanitära problem och människor som utsätts för våldtäkt och uteslutning från samhället pga deras förhållanden som de själva inte kan göra något åt.

Sverige har världens bästa välfärdssystem, man måste bara tillåta sig själv att ta hjälp av det.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

4motion HeinZKDs avatar
    Namn
    Henrik Z
    Reg.datum
    sep 2005
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Men palla "vi gör inget för de våra"-kortet.. De här är är ju hela samhällen, civilisationer och länder som drabbas av sanitära problem och människor som utsätts för våldtäkt och uteslutning från samhället pga deras förhållanden som de själva inte kan göra något åt.

Sverige har världens bästa välfärdssystem, man måste bara tillåta sig själv att ta hjälp av det.
    Väl skrivet!!!!

Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Sverige har hemlösa.
    Skillnaden är att vi har förutsättningar att helt på egen hand åtgärda våra brister och problem. Teknik och ekonomi finns, det har inte dessa barn ...de kan inte göra ett skit utan att få hjälp utifrån andra länder och människor.

Skrämmande är att när jag för ca 8 år sen inte hade råd att delta, med min dåvarande Supra, i ett evenemang så sponsrade medlemmar på Zatzy med mer pengar än vad vi fått ihop här....bara för att få se min bil...
    Gothus sum, cave cornua

Registered User
    Namn
    Dennis R
    Reg.datum
    apr 2006
    Då var det slut för denna gången,23 millar är riktigt bra jobbat.

Även ifall kanske inte Zatzy-bössan blev så stor som du hoppats på Menghini,var det en god tanke och ett gott iniativ av dig,det kan man inte säga något annat om.

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    Sverige har hemlösa.
    Håller helt med där.

sen så hörde jag från en annan. man donerar pengar för att skiten inte ska komma hit. Nu menar jag inte donationer till utsatta barn och sånt.

kan själv säga att jag donerade faktiskt pengar till tsunamikatastrofen i japan.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Man kan ju fråga sig om ni är helt bakom flötet när ni inte kan offra 50 spänn?

Det är ju en jävla skillnad på att födas in i situationen som är skit rakt igenom gentemot att få livet att börja gå i den riktningen.

EDIT: Så jag kan väl säga att jag INTE håller med rubanks naiva "copy-paste-från-lamt-SD-uttalande".

Själv så hakade jag tyvärr inte på Zatzy-bössan utan skänkte 200kr till Musikhjälpen via en låtönskning och skänker månatligen 50kr till Stockholms Stadsmission (låg summa jag vet men den skall ökas bara jag flyttat in i min lgh och kommit på god fot med månadskostnaden) och 150k/mån till WWF.

Sen brukar jag alltid ge en hunka till herrn som står och säljer situation sthlm vid Coop Västberga.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •