Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 24
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data

Drag Race: Focus ST, M135i, Golf GTI Edition, Astra OPC and Megane RS

Sugen på blockflöjts festival?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Kul race!

Inte så förvånande resultat dock.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    utan att ha sett filmen så frågar jag varför de skulle sluta på nått annat sätt än bmw seger??

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av antejasse Visa inlägg
    utan att ha sett filmen så frågar jag varför de skulle sluta på nått annat sätt än bmw seger??
    Sluta gnäll, kolla på filmen eller inte.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2008
    Ingen Fåårrd på vår gåårrrd

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Jag tyckte Golfen stod sig rätt bra förutom på slutet.

Registered Driver Mr_Bigs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2011
    Då kör min Golf R med steg 1 mjukvara (i övrigt original) pytteliiiite snabbare på kvartsmilen än BMW M135i.
    Ungefär samma hästar, BMW har 10-20hk (?) mer men Golfen har Launch Control och fyrkraffs. Tills BMWn uppgraderar iallafall.... :-)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Då kör min Golf R med steg 1 mjukvara (i övrigt original) pytteliiiite snabbare på kvartsmilen än BMW M135i.
    Ungefär samma hästar, BMW har 10-20hk (?) mer men Golfen har Launch Control och fyrkraffs. Tills BMWn uppgraderar iallafall.... :-)
    M135i finns även med AWD men jag tror den är lite långsammare än RWD versionen.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    Sluta gnäll, kolla på filmen eller inte.
    gnäller inte, har sett filmen men de var bara så uppenbart då bmwn har 60 hk mer, rwd och 8 stegad låda så tycker jag att de var ett ganska uppgjort test.
    Bmwn i mina ögon är inte ett dugg intressant utan de är de som händer bakom den som är kul att se för de är ju bilar som konkurerar med varandra!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av antejasse Visa inlägg
    gnäller inte, har sett filmen men de var bara så uppenbart då bmwn har 60 hk mer, rwd och 8 stegad låda så tycker jag att de var ett ganska uppgjort test.
    Bmwn i mina ögon är inte ett dugg intressant utan de är de som händer bakom den som är kul att se för de är ju bilar som konkurerar med varandra!
    Testet är grundat på att detta är de snabbaste och starkaste sport hatchback som kom under 2012. Att de har GTI är för att det varit deras favorit bil under så många år och 35 Edition kom till NZ i år.
    För en gång skull har BMW en bil som kan konkurrera med de övriga iom att det satt ett så bra pris på bilen. Så jo, de är verkligen konkurrenter. Sen att M135i har mer hästar än de övriga är väl inte BMW fel. Sen är detta inte det enda testet där man jämfört M135i mot dessa bilar.
    Sen har jag hela tidningen framför mig och Forden var bilen som de gav första platsen till så att säga att denna film är uppgjort bara för att en BMW råkar vara med är ju dumt att påstå.

Men det var bra att du kolla på filmen till slut, tycker bara ditt tidigare inlägg var onödigt.
    Senast redigerat av Zafiro den 2012-12-14 klockan 21:59.

Registered User 855Rs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Warehouse manager
    M135i finns även med AWD men jag tror den är lite långsammare än RWD versionen.
    BMWn är 0.2 sek snabbare till hundra med awd;-)

Denna lär gå bra med
    http://m.youtube.com/#/watch?feature...%3Dshare&gl=SE

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2011
    BMW M135i är också dyrast, grundpriset ligger väl på 365.000kr vilket är med råge den dyraste i testet.
    Jag klagar inte, det är en rolig film men personligen tycker jag att BMW bör tävla mot RS3 och framtida A45 AMG.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    BMW M135i är också dyrast, grundpriset ligger väl på 365.000kr vilket är med råge den dyraste i testet.
    Jag klagar inte, det är en rolig film men personligen tycker jag att BMW bör tävla mot RS3 och framtida A45 AMG.
    Kommande M-versionen tävlar mot Rs3 och A45. Folk verkar ha missuppfattat M135i för det är ingen äkta M-bil. M-performance som BMW kallar det är motsvarigehet till VW R och Audi S.

M135i tävlar med Scirroco R/Golf R och nya Audi S3 med 300 hk samt de bilar du ser i detta testet. Prova att bygga en Astra OPC med motsvarande utrustning som M135i så hamnar du lätt på 340.000 kr. Så länge du inte väljer Automatlåda och AWD så kan du komma under 400.000 kr för M135i.
    Ford ST är den enda bilen som du hamnar under 300.000 kr. Men både OPC och Megane RS är dyrare än vad du tror.

60.000kr mer för en bil som gör 0-100km/h på 4.9 sek är svårt att motstå då OPC/Megane behöver 6.5 sekunder. Dessutom är M135i mer praktiskt, komfortablare samt fri service i 3 år och en 6-cylindrig motor. Jag gissar på att BMW dessutom har bättre andrahandsvärde än Renault och Opel. Det enda som talar emot M135i är designen.
    Senast redigerat av Zafiro den 2012-12-14 klockan 23:42.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2011
    Kommande M-versionen tävlar mot Rs3 och A45. Folk verkar ha missuppfattat M135i för det är ingen äkta M-bil. M-performance som BMW kallar det är motsvarigehet till VW R och Audi S.

M135i tävlar med Scirroco R/Golf R och nya Audi S3 med 300 hk samt de bilar du ser i detta testet. Prova att bygga en Astra OPC med motsvarande utrustning som M135i så hamnar du lätt på 340.000 kr. Så länge du inte väljer Automatlåda och AWD så kan du komma under 400.000 kr för M135i.
    Ford ST är den enda bilen här som du kan hamna under 300.000 kr. Men både OPC och Megane RS är dyrare än vad du tror.

60.000kr mer för en bil som gör 0-100km/h på 4.9 sek är svårt att motstå då OPC/Megane behöver 6.5 sekunder. Dessutom är M135i mer praktiskt, komfortablare samt fri service i 3 år. Det enda som talar emot M135i är designen.
    Håller inte med. Den bör inte ställas mot en Renault, Opel eller Ford ST.
    Det spelar ingen roll vad den heter och om det är en M-bil eller inte.
    RS3 och A45 är i samma klass gällande pris och hk. Golf R och S3..ja kanske.

We must agree to disagree.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Håller inte med. Den bör inte ställas mot en Renault, Opel eller Ford ST.
    Det spelar ingen roll vad den heter och om det är en M-bil eller inte.
    RS3 och A45 är i samma klass gällande pris och hk. Golf R och S3..ja kanske.

We must agree to disagree.
    Rs3 är snordyr, mer än 100.000 kr dyrare än M135i. Rs3 tävlar mot 1M helt klart. M135i har ersatt 130i som fann i förra generationen.
    Golf R och S3 får 300 hästar, gamla S3 med 265 hästar kostade som en M135i. Du kan glömma att nya S3 blir billig.

Sen Scirroco R och Golf R är inte direkt billiga, jämfört med Scirroco R är M135i rena fyndet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •