Bilsnack
Resultat 1 till 14 av 14
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2013

Tappat bort bilnyckel till min Audi

Börjar me att säga gott nytt år! tyvärr var de inte ett så gott nytt år för mig då ja tappade bort min enda bil nyckel!
    Jag har en Audi A4 1.8t -97..
    Vad ska jag göra? :/

Hoppas ni kan hjälpa mig att få ett lite bättre nyår :P
    For the record bilen står på en hotell parkering så riskerar inga böter men dom
    Vill ju så klart ha bort den :P

Tack i förhand!

Daniel

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Jag utgår ifrån att en -97 A4 har startspärr.

Isåfall blir du nog tvungen att anlita en bärgningsbil som kör den till verkstad eller hem. Sen antar jag att du blir tvungen att byta tändningslås och dörrlås till nya med befintlig nyckel, och ha en verkstad att programmera in nya nyckeln.

Men jag kan ha fel.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Jobb
    It consult

Lösning kanske?

ring bärgaren. De kan öppna alla bilmodeller utan vare sig bilnycklar eller repor eller skador på din bil till en mycket låg kostnad. Be de sedan att transportera hem din bil. När jag såg detta första gången så höll jag på att ramla ihop av chock. Det är busenkelt och verktygen går tyvärr att köpa på EBAY. Så nu vet man hur tjuvarna arbetar. Får de tag i samma verktyg som de som bärgar bilar, så hjälper ingen av dagens larm och lås oavsett bilmärke. Några synliga skador syns som sagt inte på bilen. Att det skall gå att kunna öppna en bil på detta vis som de använder sig av beror helt enkelt på olyckor, det skall gå snabbt. Men å andra sidan börjar man inse att en stöldförsäkring på en bil är helt onödigt =).

Så fort Audi öppnar imorgon så beställer du nya nycklar till en kostnad på ca 1000-1500 kr nyckeln, skall du även byta lås på bilen, vilket rekommenderas räkna med mycket mer i nyckel & låskostnader.
    Carpe Dieme and Burn Rubber

Very Fat zatzy User Desert Eagles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    Pro
    Ja visst e de svårt böj till en svetstråd å sen fiska sig in ungefär lika fort som ägaren gör med nyckel
    Min Bil Har stela tändkablar och Respirator...
    My10 V70 Sothora
    Diesel Kärlek vid första rökpuffen...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av TurboPrinsen Visa inlägg
    Men å andra sidan börjar man inse att en stöldförsäkring på en bil är helt onödigt =).
    Kan du utveckla varför en stöldförsäkring är helt onödig pga att det är lätt att öppna en bil på andra sätt än med nyckeln?
    Det är väl just därför man behöver en stöldförsäkring på bilen?

BMW Powered zatzy User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Hos BMW kan man spärra borttappade nycklar för ca 6-800 kr, borde funka på samma sätt på en Audi.

2 hjul 1800 cc M1800R2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2010
    Blir mest spekulationer om hur du ska gå tillväga.
    Ring VAG och prata med dem, så får du rätt svar.

För info så gick en av mina SAAB nycklar och gömde sig.
    Köpte 1 ny som passar låset, den gamla och bilen kodas om för att stämma med den nya nyckelns kod.
    Problemet löst, den bort tappade är ingen stöldrisk för bilen heller då den har gammal kod som inte funkar till bilen längre. 800kr totalt.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2011
    Citat Ursprungligen postat av M1800R2 Visa inlägg
    ... Köpte 1 ny som passar låset, den gamla och bilen kodas om för att stämma med den nya nyckelns kod.
    Problemet löst, den bort tappade är ingen stöldrisk för bilen heller då den har gammal kod som inte funkar till bilen längre...
    Det finns fortfarande en nyckel som ligger och driver någonstans som rent fysiskt passar i din bil, och som man kan låsa upp bilen med och ta saker inifrån bilen, så visst finns det fortfarande kvar en stöldrisk även ifall man inte längre kan köra iväg med bilen.

Men frågan är ifall det spelar någon roll när vem som helst kan krossa en ruta och ta sig i i bilen den vägen.

2 hjul 1800 cc M1800R2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2010
    Citat Ursprungligen postat av Donald-Duck Visa inlägg
    Det finns fortfarande en nyckel som ligger och driver någonstans som rent fysiskt passar i din bil, och som man kan låsa upp bilen med och ta saker inifrån bilen, så visst finns det fortfarande kvar en stöldrisk även ifall man inte längre kan köra iväg med bilen.

Men frågan är ifall det spelar någon roll när vem som helst kan krossa en ruta och ta sig i i bilen den vägen.
    Föredrar nog att de använder en "oduglig" nyckel i det läget. Brukar inte lämna så mycket löst i bilen som är stöldbegärligt och framför allt inte synligt.
    Sen är sannolikheten lika med noll att någon hittar nyckeln och lyckas matcha den med min bil.
    För övrigt är väl 9-5 inte så fasligt stöldbegärliga, eller?
    Men som du påstår så finns nyckeln där ute. Om den hade blivit stulen i syfte att stjäla bilen så går ju inte det i alla fall, radio, SID och ACC panel är ändå ganska odugliga om du inte har utrustning at para dem med en ny bil.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2011
    Jag håller med fullständigt, jag hade också kodat om nycklarna men jag hade inte brytt mig om att byta ut låsen. Det ger inget fullständigt stöldskydd men det är i alla fall en bit på vägen. Men jag reagerade på ditt ordval ”ingen stöldrisk”.

Sen så spelar det ingen roll hur pass bra lås man har på bilen, för det går ju alltid att bogsera bort bilen med en bärgningsbil eller något liknande ifall man vill. Och har man bara tid och pengar till utrustning så kan man passera även det mest avancerade startspärrsystemen.

www.KudoZ.se sir_Daniels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    officer i flottan
    har en audi med lås, nycklar och startstpärr om du vill köpa (mer eller mindre komplett bil, men rasad motor)
    står i tungelsta.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2013
    Citat Ursprungligen postat av TurboPrinsen Visa inlägg
    ring bärgaren. De kan öppna alla bilmodeller utan vare sig bilnycklar eller repor eller skador på din bil till en mycket låg kostnad. Be de sedan att transportera hem din bil. När jag såg detta första gången så höll jag på att ramla ihop av chock. Det är busenkelt och verktygen går tyvärr att köpa på EBAY. Så nu vet man hur tjuvarna arbetar. Får de tag i samma verktyg som de som bärgar bilar, så hjälper ingen av dagens larm och lås oavsett bilmärke. Några synliga skador syns som sagt inte på bilen. Att det skall gå att kunna öppna en bil på detta vis som de använder sig av beror helt enkelt på olyckor, det skall gå snabbt. Men å andra sidan börjar man inse att en stöldförsäkring på en bil är helt onödigt =).

Så fort Audi öppnar imorgon så beställer du nya nycklar till en kostnad på ca 1000-1500 kr nyckeln, skall du även byta lås på bilen, vilket rekommenderas räkna med mycket mer i nyckel & låskostnader.
    Hej har tappat min bil nyckel och måste in i bilen för där ligger mina nycklar hem undrar vad verktyget heter där man få upp bilen utan nyckel

Tack i förhand!!

Movie Freak
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Brandman

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2013
    Citat Ursprungligen postat av Freak Visa inlägg
    Jag vill inte ha sönder bilen den är rätt ny

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av karlsson71 Visa inlägg
    Hej Daniel

Jag hade liknande problem och kontaktade http://www.cockgobblers.se så hjälpt dom mig samma dag.
    bra service och trevlig personal.

Mvh Tobias
    Jaa, jag tycker att cockgobbler är ett passande namn på smygreklamnissar som du
    Alla som generaliserar är idioter!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •